Skocz do zawartości

olgierd

użytkownik
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

olgierd's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

0

Reputacja

  1. > a dokładniej... jakie części weszły w skład Twojej wymiany? Ta okolica to może być rolka dociskowa paska alternatora albo np. piszcząca pompa wody. U mnie pompa wody się zablokowała i urwała pasek rozrządu...
  2. > Podobno nie(trzeba ściągnąć boczek), ale u mnie czujnik czeka na wymianę już ponad 2lata i chyba > już go zgubiłem. Jak sie chce 'po bożemu' to trza boczek ściągać bo tam jest kostka. Czujnik - podrabiany - termistor zalany w żywicy mozna kupić na alle... za 30 zł, rozebrać samo lusterko (wkład +obudowę należy zdjąć/wyjąć), uciąć, przylutować i zaizolować i po temacie.
  3. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > Panowie, osiowanie klimatronika wreszcie udane, najnowsza wersja FES 3.4.1, ustawienia uwaga na > BRAVO 07 1.9 8v, nie na Stilo i osiowanie poszło bezboleśnie, automatyka PTC działa!!! A czy nie miałbyś ochoty przetestować swoich czarodziejskich zdolności na moim Stilonie ? Bo mnie już krew zalewa...
  4. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > W Cromie jest chyba gdzieś w okolicy prawego, tylnego nadkola - tak mi się przynajmniej wydaje, że > stamtąd dochodzi dźwięk > [Edyta] > jednak to złudzenie "optyczne" Z tyłu to jest tzw. parktronic a komputer od alarmu może być wciśniety np. między skrzynka bezpieczników/body computerem a karoserią.
  5. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > To niczego nie dowodzi. Przykładowo data rejestracji mojego to > 1.06.2006, ale data produkcji to 2 tydzień grudnia 2005. Jak do ePERa wpiszesz VIN to dostaniesz komplet informacji o wyposażeniu fabrycznym, łącznie z kolorem tapicerki np. tu: http://eper.fiatforum.com/
  6. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > Narazie w wersji FES 3.3 jest błąd uniemożliwiający prawidłowy proces osiowania proxi w > klimatroniku i na dodatek problem jest tylko w Stilo (Magneti Marelii) choć w Bravo już > problemu nie ma. Well. Czyli kamień z serca ale na nogę... Co mam powiedzieć specowi w ASO? Żeby zrobił 'osiowanie' Examinerem? Przy okazji - błędem kończy się osiowanie zarówno centraliki klimatyzacji jak i centralki czujników cofania.
  7. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > Ale musisz mieć połączenie z klimą,bo to że w body jest zapisany ptc jeszcze nie czyni tego > funkcjonalnym. > Ptc musi być zapisane w klimie,dopiero wtedy będzie śmigać. > Połącz sie z klimą,sprawdż błędy i je wykasuj,potem jeszcze raz osiowanie proxi,aż do skutku,aż > klima pokaże też "osiowanie udane" > Jesli klima nie pokazuje tego to działać nie będzie,nawet jesli warunki będą spełnione Ale w klimie (po połączeniu przez FES) nie ma - o ile pamiętam - informacji, że PTC jest zainstalowane? Z błedów, które pojawiają się w klimatyzacji mam problem z czujnikiem AQS a autoadaptacja centralki klimatyzacji przechodzi chyba poprawnie. Po naciśnięciu Auto i Mono pokazuje się odliczanie po lewej i 02 po prawej po czym rozpoczyna się procedura i kończy roboczym stanem centralki. Szukałem na forum ale nikt jednoznacznie nie napisał co się ma pojawić i czy stan 00 po lewej a 02 po prawej jest OK czy nie?
  8. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > A możesz nawiązać połączenie z klimą? Za każdym razem. CAN info tez - prawie za każdym razem, skanowanie centralek - za każdym razem. Jak się uda połączyć z CAN Setup/proxy itd. to w parametrach jest, że mam PTC (i Cruise control) I o ile CC działa to PTC nie. warunki wg eLearn są spełnione - napięcia, temperatury i na zewnątrz i płynu i - póki co - kicha.
  9. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > spróbuj jeszcze na ustawionym języku angielskim Nawet nie zwróciłem uwagi, że całość operacji robiłem z ustawieniami angielskimi. Zatem - nie, nie działa, nie ten trop. Wyciągnąłem Body Computer, przemyłem wszystkie złącza środkiem konserwującym styki i dalej nic. Pozostaje chyba zapytać czy ktoś z Was z sukcesem dołozył nagrzewnicę elektryczną do Stilo z klimą automatyczną? I czy w takiej sytuacji zostaje mi tylko wizyta w ASO i 'proxy' za pomocą Examinera?
  10. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > Ja też klimy nie zaosiowałem, z tego co pisał Yani to wynika że ELM327 jest po prostu za wolny żeby > zapisać centralke No dobra - ale ja w kółko o ty samym: żeby to PTC zaczęło działać... Może być i bez osiowania. Cruise się dało włączyć (ale to w body komputerze jest) a PTC co prawda pamieta, że ma włączone ale nic dalej się nie dzieje. Zimno się zrobiło a PTC się nie chce (samo) włączyć. Mogę oczywiście dorobić przełączniki żeby ręcznie przyłączać przekaźniki do masy ale tak to jest niehonorowo. Może w Krakowie ktoś ma działający interfejs i wersję 3.3? Bo ja swojemu zestawowi co to raz na 50 się łączy nie bardzo ufam.
  11. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > Wczoraj wreszcie poruszałem kostkami - aż chrupnęło i nagle moduł proxy zaskoczył. Udało się > trwale włączyć Cruise Control i teoretycznie PTC (był za ciepły silnik chyba i nie zadziałało) > ale chwilę później w czasie osiowania pojawiły się błędy i to było na tyle. W związku z tym > zakiełkowała mi myśl - ile pinów potrzeba do komunikacji z CANem? Trzy (obie linie i masa) czy > coś jeszcze? I czy włączenie funkcji PTC wymaga osiowania/programowania Marelli Climate > Control ECU? Odpowiem sam sobie choć i na Was liczę. Osiągnąłem stan, w którym FES 3.3 wpuszcza mnie raz na 50 prób do PROXY. Pozwala przełączyć Cruise i PTC ale niestety nie przechodzi 'osiowania' - wywala błędy przy centralce klimatyzacji i centralce parkowania. Czy macie pomysł jak to ugryźć? I oczywiście PTC nie działa...
  12. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > W kostkach przy BC. > Nie spotkałem się jeszcze z wywoływaniem błędu przez interfejs. > Interfejs nie jest częścią zosiowanej sieci CAN, więc... > Poruszaj kostkami przy BC. > Dla pewności możesz jeszcze odłączyć na 15 minut akumulator, ale wątpię, żeby to coś dało. > Pozdrawiam BAS Wczoraj wreszcie poruszałem kostkami - aż chrupnęło i nagle moduł proxy zaskoczył. Udało się trwale włączyć Cruise Control i teoretycznie PTC (był za ciepły silnik chyba i nie zadziałało) ale chwilę później w czasie osiowania pojawiły się błędy i to było na tyle. W związku z tym zakiełkowała mi myśl - ile pinów potrzeba do komunikacji z CANem? Trzy (obie linie i masa) czy coś jeszcze? I czy włączenie funkcji PTC wymaga osiowania/programowania Marelli Climate Control ECU?
  13. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > W kostkach przy BC. > Nie spotkałem się jeszcze z wywoływaniem błędu przez interfejs. > Interfejs nie jest częścią zosiowanej sieci CAN, więc... > Poruszaj kostkami przy BC. > Dla pewności możesz jeszcze odłączyć na 15 minut akumulator, ale wątpię, żeby to coś dało. Akumulator akurat odpinałem na całą noc bo sie rozładował. Mało jeżdżę Stilo i czasem muszę podładować. A BC jest pod tablicą bezpieczników, koło kierownicy, tak?
  14. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > IMO coś Ci się krzaczy w kablach, dlatego nie idzie Ci osiowanie proxy. > Próbowałeś 3.3? Próbowałem. Yanislav pisał, że od wersji 2.7.2 dodał zabezpieczenia, które nie pozwalają na ustanowienie komunikacji gdy połączenie z CANem jest 'unreliable' > IMO nic to nie da. Osiowałem proxy w kilku samochodach przy pomocy ELM'a 1.3a i szło, więc nie > sądzę, żeby OBDKEY za ~500zł coś pomógł. No tak ale jedynym problemem w samochodzie jest brak możliwości połączenia się z FES. Nie ma żadnych innych błędów (a U1602 moim zdaniem wywołuje podłączanie interfejsu) więc nie mam pomysłu gdzie szukać.
  15. olgierd

    Fiat ECU Scanner

    > A jakie funkcje po CAN Ci działają? > Pozdrawiam BAS Np. CANinfo za każdym razem, bez problemu. Testy z body computera - mruganie światłami, lampkami, podłączanie się do komputerów poszczególnych drzwi itd. Problem pojawia sie tam gdzie mi najbardziej zależy czyli w Proxy. Żadną wersją nie mogę się podłączyć. Co jakiś czas pojawia się też błąd U1602 czyli problemy z CANem ale wyczytałem, że powodem może byc podłączanie interfejsu diagnostycznego. Próbowałem podłączać z odsprzężonym ELM327 jak i bez układów RC na liniach CAN i bez rezultatu. Rezystora między liniami nie mam (przynjamniej w jednym bo drugiego nie rozbierałem) No i co jeszcze? - interfejs kupiłem osobiście w Viakenie. Zgłasza się jako 1.4b ale nie wiem co ma w środku. Czy OBDkey zmieni tę sytuację? Jeżeli tak to kupię co trzba.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.