Jump to content

Fiat ECU Scanner


lopez306

Recommended Posts

Dołącze się do pytania. Program wygląda na elegancki. Ale co by trzeba było dokupić aby wpiąć się we wtyk OBD, czyżby ten ELM327?

Znalazłem na necie kable K-Line VAG po grupę VW, Audi. Na forum strony gość o nicku: POKEMAN napisał, że używał kabla KKL vagcom 409. Kable te są dostępne na allegro za 40zł. Ale są to kable pod VW Audi. Czyżby działało?

tu link:

http://allegro.pl/item812795628_vag_kkl_usb_napraw_vw_audi_seat_skoda_plyta_pl.html

Link to comment
Share on other sites

> Dołącze się do pytania. Program wygląda na elegancki. Ale co by

> trzeba było dokupić aby wpiąć się we wtyk OBD, czyżby ten

> ELM327?

elm posiada uniwersalne oprogramowanie do większości aut z OBD - czyli de facto do niczego hehe.gif ( co najwyżej posprawdzasz błędy no.gif ) , najlepiej VAG KKL + wspomniany fiat ECUScanner - kabel może być taki jak podałem w linku (ja tam kupowałem i bez problemu)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> FiatECUScanner zagadał ze Stilo 1.9JTD 2002. Bezproblemowa

> komunikacja i lista błędów któe można wykasować.

> Nie mogę natomiast połączyć się z AIRBAG.

Bo airbag chyba jeszcze nie jest obsługiwany.

Bardzo ciekawe są plany autora na temat rozwoju programu. Pewnie zakupię kkl już w momencie gdy będzie można inspekcję serwisową kasować. A jak jeszcze będzie można oglądać i kasować błędy poduszek to będzie naprawdę świetnie.

Link to comment
Share on other sites

> Jaki kable używasz ??

Kupiłem na allegro zwykły od VW VAG KKL za około 40 zł.

I jeszcze jedno pytanko . Czy jakby były złe wskazania to program pokaże ze któreś dane z odczytów są zbyt duże lub za małe?

Dane były zrzucone na postoju, na nierozgrzanym jeszcze silniku. Przy obecnych temperaturach na zewnątrz pod wieczór.

PS. Gada również z ABS tylko ze wymagana jest modyfikacja kabla. Patrz HOW TO USE. Łączysz piny 1-7 i gada jak ta lala. bananaevil.gif

Link to comment
Share on other sites

Quote:

I will add support for some airbag ECUs probably in a month. The support for SIEMENS airbag which is used in all Stilos will come first.

The support for CAN network and service reset will be ready much later... a few months.


Coraz ciekawiej slinka.gif

Link to comment
Share on other sites

> Metodą prób i błędów?

Masz benzynę. Więcej silników benzynowych ma dodać w następnych wersjach softu.

Połaczenie ze wspomaganiem. TRW Electric Power Steering (needs connection to pin 9 of the OBD connector). Czyli co ? Połączyć PIN 1 z 9. Wcześniej łączyłem 1- z 7 do ABSu.

Link to comment
Share on other sites

> Masz benzynę. Więcej silników benzynowych ma dodać w następnych

> wersjach softu.

> Połaczenie ze wspomaganiem. TRW Electric Power Steering (needs

> connection to pin 9 of the OBD connector). Czyli co ? Połączyć

> PIN 1 z 9. Wcześniej łączyłem 1- z 7 do ABSu.

Dobrze kombinuję, że te(1,7) piny w interfejsach są wolne?

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

> Znalazlem wyglad gniazda na necie

> Dobrze jest opisane i wystarczy polaczyc piny 1-7-9 zeby zagadalo

> wszystko? Do ktorych pinow oryginalnie dochodza jeszcze kable?

Sygnał z centralek typu K jest na pinach:

1-ABS

3-Poduszki

7-Silnik

9-Wspomaganie

12-CC. Reflektory. Świece żarowe

13-Ciśnienie opon

Link to comment
Share on other sites

> Testował ktoś może wersję 1.5 pod kątem obsługi poduszek?

Ja zwarlem 1-3-7 i z poduszkami zagadalo. Tzn mozna bylo wykasowac bledy ale jezeli chcialem podejrzec ktorys z parametrow to wywalalo do glownego menu randomowo.

Moglem sie tez polaczyc ze wszystkimi Siemensami i nie bylo napsiane Invalid ISO

W sumie zrobilem to przez pomylke bo myslalem ze trzeba zewrzeć wlasnie piny 1-3-7 a nie jak pisza na forum 1-7-9.

87piny.jpg

Druga kwestia jest taka ze jest tam cos napisane o zrobieniu przelacznika na osobny pin 3 zamiast 1.

W oryginale brzmi to tak:

Quote:

Airbags

To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector. I would not advise anyone to connect pin 3 with the other pins (i.e. 1-3-7-9 together). You'd better use a switch to switch between 1-7-9 and 3.


Jak takie cos zrobic?

Link to comment
Share on other sites

> Normalnie, idziesz do sklepu elektronicznego i kupujesz przełącznik

> wielopozycyjny np. taki, występują też takie, ale mniejsze(tam

> nie ma jakiś wielkich prądów).

Ok teoretycznie wiem jak to zrobic, problem tylko w tym ze w tym kablu nie wiem gdzie do plytki jest podlaczony pin 1 zeby go odciac. Nie chce pchac na sile by wyjac czarny plastik oslaniajacy piny zeby czegos nie zlamac crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

Czy podejmie się ktoś zestawienia wszystkich dotyczcasowych informacji (nie tylko z tego wątku ale i podobnych które się pojawiły na forum) w formie jakiejś tabelki? Zeby w jednym miejscu mozna było zobaczyć jaki interfejs z czym działa...

Przykładowy wpis by zawierał producent/model interfejsu - wtyczka jakie piny z czym - jaki program - z czym się łączy (ABS/ECU/AIRBAG/itp) jaki samochod (1.2, 1.4, 1.6, 2.4, JTD, JTDM)

Znajdzie się ochotnik który jest obcykany w temacie i ułatwi zycie reszcie userów?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Jest tylko jeden kabel - VAG KKL (zwykly najtanszy za ok 40zl)

Jest jeden program - FIAT ECU SCANNER

Zeby sie polaczyc z ECU, Wspomaganiem kierownicy i ABS nalezy zlutowac piny 1-7-9 w podobny sposób jak na zdjeciu powyzej.

Jedynym problemem (jaki przynajmniej mi zostal) jest miejsce w ktorym mozna wstawic przelacznik, najlepiej suwakowy ktory by przelaczal miedzy pinami 1-7-9 a 3.

Pod 3 pinem mamy obsluge Airbagow.

Ponizej sa fotki interfejsu. Moze ktosik biegly powie mi, narysuje w ktorym miejscu przerwac obwod miedzy pinem 1 a linia K tak zeby mozna tam wlutowac przelacznik.

ic1105s1m1qe2_t.jpg

291_caly.jpg

152_gora.jpg

213_dol.jpg

964_gora_w_obud.jpg

835_piny.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Pod 3 pinem mamy obsluge Airbagow.

> Ponizej sa fotki interfejsu. Moze ktosik biegly powie mi, narysuje w

> ktorym miejscu przerwac obwod miedzy pinem 1 a linia K tak zeby

> mozna tam wlutowac przelacznik.

a moze kupić gniazdo i wtyk obd i połączyć pomiędzy sobą kablami i wstawić tam przełącznik? Było by łatwiej a i w razie reklamacji/naprawy/gwarancji interfejsu nie będzie problemów bo nie trzeba nic w jego wnętrzu modyfikować zeby.GIF

Link to comment
Share on other sites

> a moze kupić gniazdo i wtyk obd i połączyć pomiędzy sobą kablami i

> wstawić tam przełącznik? Było by łatwiej a i w razie

> reklamacji/naprawy/gwarancji interfejsu nie będzie problemów bo

> nie trzeba nic w jego wnętrzu modyfikować

Pomysl ciekawy ale zadziala tylko w przypadku braku mozliwosci/checi lutowania 1-7-9 i utraty gwarancji.

Jesli chcemy sie polaczyc z poduszkami musimy przerwac polaczenie pinu 1 i zastapic go pinem 3. Inaczej nie bedzie dzialac poprawnie :/

Link to comment
Share on other sites

> Jesli chcemy sie polaczyc z poduszkami musimy przerwac polaczenie

> pinu 1 i zastapic go pinem 3. Inaczej nie bedzie dzialac

> poprawnie :/

Przerwać połączenie nie pinu 1 tylko odłączyć wszystkie(1-7-9), a pin 3 ma być podłączony sam. Tak wynika z wyżej przytoczonego zalecenia. Przełącznikiem włączamy 1+7+9 lub 3.

Link to comment
Share on other sites

> Przerwać połączenie nie pinu 1 tylko odłączyć wszystkie(1-7-9), a pin

> 3 ma być podłączony sam. Tak wynika z wyżej przytoczonego

> zalecenia. Przełącznikiem włączamy 1+7+9 lub 3.

Z tego co wiem to piny 7-9 nie sa polaczone z plytka i dlatego trzeba je zlutowac razem z pinem 1.

Wystarczy wiec przerwac polaczenie pinu 1, wtedy 7 oraz 9 tez nie beda dzialaly.

Link to comment
Share on other sites

> Z tego co wiem to piny 7-9 nie sa polaczone z plytka i dlatego trzeba

> je zlutowac razem z pinem 1.

> Wystarczy wiec przerwac polaczenie pinu 1, wtedy 7 oraz 9 tez nie

> beda dzialaly.

Sorry ze się wtrącam z innego kuncika. Ale linia K jest na stałe dołączona do PIN 7. W OBD siódemka = motor. Sam korzystam z tego fejsa i pobieram sygnał z siódemki łącząc go w miarę potrzeb z innymi pinami. Z trójką air bag a z jedynką ABS z dziewiątki nie korzystam bo Maryśka nie ma takiego wspomagania.

Link to comment
Share on other sites

A więc tak z ECU - BOSCH się nie połączyłem , zagadało to komuś z 2,4 ??

Natomiast spokojnie połączyłem sie z centralką skrzyni biegów MM Selespeed CFC209F - no chyba że to jest połączenie sie z całym ECU auta yikes.gif

Nie łączyłem żadnych pinów narazie , wgryzam się w temat , ktoś pomoże ???

EDIT: doczytałem - trzeba połączyć 1-7-9 hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> Troche zgupiałem zatem mam pytanie :

> Skoro łącze PIN 7 i 9 z 1 ( to rozumiem ) a potem aby połączyć się z

> ABS nie mam mieć połączonych pinów 7 i 9 z 1 to z czym łacze PIN

> 3

Przecież pisałem że wyjście jest na 7-emce ale jak nie chcecie słuchać do bawcie się dalej w loterię. chipsy.gifboozing.gif

Link to comment
Share on other sites

Nie łączy się z innych powodów.

tu nie ma na razieECU do 2,4

283338849-_mini-ecu.JPG

Uzywam tego samego fejsa i tego samego programu. Jezeli program potrafi sie dogadać z ecu przez obd II to robi to bez zadnej rzeżby. Po prostu linia K to pin 7 . W aucie jest to ten sam pin. Jak chcesz sie połączyć np. z air bagiem to łączysz 7i3 bo trzy to wyprowadzenie air baga w samochodzie. Analogicznie ABS to 7+1 itd.

post-91846-14352506206394_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.