Jump to content

Fiat ECU Scanner


lopez306

Recommended Posts

> I bez odcinania pin7 łączy Ci się z abs i wspomaganiem?

> Pozdrawiam BAS

ABSu nie mam a wspomaganie w punto narazie nie jest obsługiwane zlosnik.gif. Będe się martwił jak program zacznie obsługiwać wspomaganie zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> ABSu nie mam a wspomaganie w punto narazie nie jest obsługiwane .

> Będe się martwił jak program zacznie obsługiwać wspomaganie

Trzeba by popróbować z innych aut wspomagania, może załapie.

Rozumiem, że mówimy o wspomaganiu elektrycznym.

Jak coś to możemy się spocić i sprawdzimy na moim interfejsie.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Trzeba by popróbować z innych aut wspomagania, może załapie.

> Rozumiem, że mówimy o wspomaganiu elektrycznym.

> Jak coś to możemy się spocić i sprawdzimy na moim interfejsie.

> Pozdrawiam BAS

Możemy pokombinować. Ale trzeba poczekać na Fiatecuscan który będzie obsługiwał wspomaganie w moim aucie. zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Tak. Od MK II w góre elektryczne montują.

Wydawało mi się, że masz kilka punto i nie byłem pewien, o którym rozmawiamy.

Jeśli elektryczne to można spróbować wybrać inne auto i spróbować(pod warunkiem, że masz pewność, że interfejs działa poprawnie).

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Ale do rzeczy - przewijała się opinia potwierdzona u PMa przed

> zakupem, że bez przeróbek połączy się z silnikiem.

> Czy ktoś to sprawdził w praktyce przed lutowaniem?

tak , bez przeróbek tylko z silnikiem ,

zanim się zacznie przerabiać kabel trzeba go przetestować czy działa , właśnie łącząc się z ecu

Link to comment
Share on other sites

> Nic się nie stanie, przez nieświadomość sprawdziłem to wczoraj na

> własnej skórze, tyle, że nie połączysz się z ABS/ASR/ESP i

> wspomaganiem.

To sie nie stało, mnie sie też nie stało ale powtarzam po raz kolejny ze nie znaczy to ze komus innemu sie nie stanie albo moze sie stac jesli wyjda nowe wersje softu

Link to comment
Share on other sites

> Kupiłem VAG KKL, dzisiaj sprawdzam czy łączy z silnikiem, później

> przerabiam aby można było zapukać do ABS i AIRBAG'a, no i do

> TRW.

> Jeżeli nie chce się połączyć z silnikiem to najprawdopodobniej stery

> (było na forum fiatecuscan'a)

> Najnowsze sterowniki

Porty ustawione, wszystko wyprute i zainstalowany tylko nowy sterownik.

Dalej brak połączenia - reklamować kabelek czy jeszcze coś mogę sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

> Porty ustawione, wszystko wyprute i zainstalowany tylko nowy

> sterownik.

> Dalej brak połączenia - reklamować kabelek czy jeszcze coś mogę

> sprawdzić?

Postepowales zgodnie z fiatecuscan? chodzi przede wszystkim o ustawienie latencji i inne ustawienia we wlasciwosciach portu w panelu windows?

Link to comment
Share on other sites

> Wydawało mi się, że masz kilka punto i nie byłem pewien, o którym

> rozmawiamy.

> Jeśli elektryczne to można spróbować wybrać inne auto i spróbować(pod

> warunkiem, że masz pewność, że interfejs działa poprawnie).

> Pozdrawiam BAS

Miałem kiedyś dwa punta ale jedno zakonczyło żywot na toyocie rav4 crazy.gif

No więc poprawiłem interfejs, sprawdzałem czy połączy się u mnie ze wspomaganiem i nie połaczył się ze wspomaganiem. Silniek i aribagi śmigają aż miło.

Link to comment
Share on other sites

> Postepowales zgodnie z fiatecuscan? chodzi przede wszystkim o

> ustawienie latencji i inne ustawienia we wlasciwosciach portu w

> panelu windows?

Tak mi się wydaje.

Próbowałem i na com4 i na com5. Gdzieś tam pisało, że takie "fejsy"chodzą na portach 1-4, w instrukcji z ecuscana raz widać com5 potem juz com4

to okienko mam:

Screen112s.jpg

a tego już nie

Screen113s.jpg

Coś tam pisze o ew zmianach w rejestrach.

Zdaje mi się, a jak nie to: Co? Gdzie? Jak? Po co?

Sam już zgłupiałem okienka te zależą od wersji sterownika? czy zawsze muszą być oba?

Może ktoś ma jeszcze tyle cierpliwości i mi jak dziecku powie co mam zrobić?

Sterownik mam z tej stronki.

Dodam jeszcze ze sama wtyczka ma ciut obtopione 2 piny.

( taka jej uroda od nowości, nie mam z tym nic wspólnego)

Może jednak z kabelkiem coś nie tak.

Z ELMem / PCMSCAN łączy się bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

kolego sluchaj:

W panelu sterowania w menedzerze urządzeń rozwiń listę porty com i lpt

sprawdz na którym COM masz usb serial...

I ten port skonfiguruj.

jesli bedziesz wkladal za kazdym razem w inny port USB to system bedze instalowal ci ponownie kabel i wtedy zwroc uwage jaki port kabelek dostal.

Nie sugeruj sie jaki port jest na rysunkach ale jaki poirt faktycznie kabelek dostal

obrazki z faitcuescan wazne są co do latencji i "serial enumerator"

pierwszy obrazek jest zamiennie z drugim.

Zalezy co masz po instalacji driverów.

jak zainstalujesz najnowsze to będziesz mial pierwszy obrazek.

jak beda starsze to bedzie drugi obrazek ale to oznacza to samo.

Wiadomo i widac to z obrazków, nowe stery dają więcej możliwości.

Link to comment
Share on other sites

> kolego sluchaj:

> W panelu sterowania w menedzerze urządzeń rozwiń listę porty com i

> lpt

> sprawdz na którym COM masz usb serial...

> I ten port skonfiguruj.

Ćwiczyłem już wszystkie com do 5 włącznie i nic

> jesli bedziesz wkladal za kazdym razem w inny port USB to system

> bedze instalowal ci ponownie kabel i wtedy zwroc uwage jaki port

> kabelek dostal.

zawsze na te same USB

> Nie sugeruj sie jaki port jest na rysunkach ale jaki poirt faktycznie

> kabelek dostal

> obrazki z faitcuescan wazne są co do latencji i "serial enumerator"

> pierwszy obrazek jest zamiennie z drugim.

ok

> Zalezy co masz po instalacji driverów.

> jak zainstalujesz najnowsze to będziesz mial pierwszy obrazek.

> jak beda starsze to bedzie drugi obrazek ale to oznacza to samo.

> Wiadomo i widac to z obrazków, nowe stery dają więcej możliwości.

Pierwszy obrazek mam i angryfire.gifklnie.gif niby wsio w porządku, a jednak nie ma połączenia

Ktoś mi podpowie jak wypruć cały ten bajzel ( w szczegółach sterownika portu już mam 3 sterowniki )

I zainstalować tylko jeden. ( może się gryzą ze sobą?)

Tylko proszę nie wywalać tego pytania na SV bo umrą tam ze śmiechu ze mnie.

Jak podepnę ELMa to mi pcmscan łączy bez problemu.

Ktoś już narzekał, że nie było lekko zmusić KKL do współpracy z FIATem.

Co robię nie tak?

Link to comment
Share on other sites

Ogłaszam wszem i wobec - w końcu zmusiłem KKL do współpracy ze stilonem.

Po kilkunastu próbach, wpadłem na pomysł zaktualizowania nie tylko portu, a również sterownik kontrolera magistrali szeregowej.

Dołączam tym samym do zadowolonych użytkowników Fiatecuscana claps.gifclaps.gif

Link to comment
Share on other sites

> Ogłaszam wszem i wobec - w końcu zmusiłem KKL do współpracy ze

> stilonem.

<...........................................>

a na jakim systemie ta konfiguracja sprawiła ci tyle problemu ?? bo mi na win7 to polegało na wpieciu kabla a reszta zrobiła sie sama zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> a na jakim systemie ta konfiguracja sprawiła ci tyle problemu ?? bo

> mi na win7 to polegało na wpieciu kabla a reszta zrobiła sie

> sama

Zwykły XP na zwykłym lapku biglaugh.gif

W moim przypadku problemem chyba była mnogość programów/sterów do ELMa. Usunięcie wszystkiego, odinstalowanie/ wyprucie sterów z wszystkich miejsc i zainstalowanie na nowo tylko jednego- rozwiązało problem.

Teraz ćwiczę właściwie logowanie biglaugh.gif

Wykres z kilku tras pokazał wahania temperatury świadczące o kończącym się termostacie.

Czarodziej softu niestety to potwierdził.

Link to comment
Share on other sites

> Wykres z kilku tras pokazał wahania temperatury świadczące o

> kończącym się termostacie.

> Czarodziej softu niestety to potwierdził.

tzn między jakimi wartościami Ci się wahało? smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> tzn między jakimi wartościami Ci się wahało?

Odczyt z 17km drogi od 77 do 86 w krótkim porywie.

Przeważnie 78-82 . Na zegarach faluje mi o szerokość wskazówki przed pionem.

Link to comment
Share on other sites

> Odczyt z 17km drogi od 77 do 86 w krótkim porywie.

> Przeważnie 78-82 . Na zegarach faluje mi o szerokość wskazówki przed

> pionem.

To masz dokładnie co ja

Mi się załacza na pełny obieg (otwiera) przy koło 70st.

Termostat najprawdopodobniej do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

> to norma jest, nic nadzwycajnego

Opadanie na postoju o kolejne 2-3 szerokości, niekiedy nawet więcej też?

283459344-licznik.jpg

Zawsze miałem tak jak na czerwono.

Ostatnio mam na żółto z falowaniem o szerokość wskazówki.

Na postoju w minione mrozy niekiedy spadał do niebieskiego.

Jest co prawda taki jeden co wini za to zaślepienie i wyprucie EGR.

Ale ja już mam zamówiony termostat.

Auto ma na blacie ponad 110kkm, więc nawet profilaktycznie można już do termostatu podejść.

Do tego mam już 13kkm zrobione na oliwie, w tym jakieś 7kkm na witaminach MarCINKA.

Za 2 tygodnie przy okazji wymiany soków, dostanie nowe chłodzidło i termostat.

post-72389-14352506661326_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Opadanie na postoju o kolejne 2-3 szerokości, niekiedy nawet więcej

> też?

> Zawsze miałem tak jak na czerwono.

u mnie też stało pionowo (na czerwonym) i nie ruszało sie. Gdy zaczęło falować (żółte) opadać jak u Ciebie (niebieskie), pojechałem do ASO i wymieniłem termostat i znowu stoi pionowo

Link to comment
Share on other sites

Termostat do wymiany.

W sobotę zacząłem wymieniać ale nie skończyłem. Jutro bede kończył.

W JTD trochę zabawy jest bo trzeba zdemontować połaczenie EGR. Rozłączyć 6 albo 7 węży wodnych.

Zaznaczę iż wyciągnąlem akumulator i obudowę bo akurat wymieniałem zawieszenie silnika to dojście do termostatu dobre jest (więcej miejsca na manewry).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> wywala błędy na wyświetlaczu z urządzeń do których aktulanie się

> podłanczacie ??

Podłączę się do pytania kolegi. Mi również wyświetla błędy jak lączę się np. z ABS lub TRW, ma ktoś podobne doświadczenia i jak to ewentualnie wyeliminować niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> Podłączę się do pytania kolegi. Mi również wyświetla błędy jak lączę

> się np. z ABS lub TRW, ma ktoś podobne doświadczenia i jak to

> ewentualnie wyeliminować

Była dyskusja na forum fiatecuscan => TTTM

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Była dyskusja na forum fiatecuscan =

> Pozdrawiam BAS

Tylko niestety nie każdy jest biegły z angielskiego frown.gif a tłumaczenie translatorami daje często niezbyt ciekawe efekty i dlatego pytanie moje i Hansa padło na tym forum. Jeśli możesz wstaw bezpośredni link do tej dyskusji. Będziemy tłumaczyć icon_rolleyes.gif

OK znalazłem ten temat Dyskusja yay.gif

Link to comment
Share on other sites

Własnie zakupiłem sobie i czekam na swój kabelek. Ale czy ostatecznie może mi ktoś powiedzieć, czy:

a. rozpinam 7 pin wtyczki z płytką, do płytki dolutowuję kabelek w mijecu 7 pina, ten kabelek zwieram z 7, 1, 9 z wtyczki - mam silnik wspomaganie, abs

b. zwieram kabelek z płytki z pinu nr 7 z pinem 3 i 7 we wtyczce - mam ABS

wg uproszczonego rysunku:

283519616-Kabelki.JPG

post-36421-14352506910855_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> a.

> b.

Odcinasz "kabelek"(linę K) od pin7, podpinasz pod przełącznik, z przełącznika prowadzisz kabelki do 1,3,7,9 tak, żeby móc je oddzielnie włączać.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Odcinasz "kabelek"(linę K) od pin7, podpinasz pod przełącznik, z

> przełącznika prowadzisz kabelki do 1,3,7,9 tak, żeby móc je

> oddzielnie włączać.

> Pozdrawiam BAS

jeszcze inna kombinacja rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif . Nie wiem czy kupię kupie takiego małego obrotowego przełącznika a jak nie to DIP-Switcha zapodam.

Link to comment
Share on other sites

> jeszcze inna kombinacja . Nie wiem czy kupię kupie takiego małego

> obrotowego przełącznika a jak nie to DIP-Switcha zapodam.

Na moich zdjęciach masz zastosowany RS1611-18, który lekko się opiera(trzeba go maksymalnie na końcu obudowy zainstalować) jak podłączam interfejs, ale działa smile.gif

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

Witam

Pozwolę się podpiąć pod temat, planuję kupić kabel do mojego Stilo, 1.9 JTD, 115KM, MW 2003.

Dawno dawno temu mądrzy ludzie powiedzieli ze kable za 40zł są do d*** i trzeba kupić coś takiego:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=242

Chciał bym mieć możliwość dostępu do jak największej ilości zasobów mojego samochodu, nawet tych praktycznie nie przydatnych, równocześnie nie chcę płacić 160zł za naklejkę... dodam jeszcze że wszelkiego rodzaju przeróbki elektroniczne nie są dla mnie problemem gdyż lutownicą grzeję codziennie wink.gif

A wiec co kupić ? Zwykły kabel OBD2 KKL... za 40zł czy ten niby specialny do fiata z viekan'u ?

Pozdrawiam.

ps. będzie niezmiernie miło jeśli tym samym kablem podłaczę się pod mojego drugiego fiata Albea 1.2 16V, no i jeszcze do trzeciego tez bym mógł Seicento 1.1 MPI.

Link to comment
Share on other sites

Jak potrafisz trzymać lutownicę to na elektrodzie znajdziesz schemat vaga-kkl, pytanie czy chce Ci się bawić w rysowanie płytki, trawienie itd.

Kup najtańszego niebieskiego vag-kkl na allegro i ciesz się fiatecuscan.

Podejrzewam, że za jakiś czas(w miarę rozwoju aplikacji) będzie trzeba zakupić kabelek z can'em. Na tą chwilę vag-kkl + przełącznik, o którym pisałem wcześniej będzie ok.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Jak potrafisz trzymać lutownicę to na elektrodzie znajdziesz schemat

> vaga-kkl, pytanie czy chce Ci się bawić w rysowanie płytki,

> trawienie itd.

> Kup najtańszego niebieskiego vag-kkl na allegro i ciesz się

> fiatecuscan.

<.............................................>

Za 40zł nie chce mi się bawić w robienie samemu, pozatym nie wiem na ile czuła jest elektronika samachodu na ewentualne zwarcia.

Ok, dzięki za info wink.gif

A tak z czystej ciekawosci czym się róznią te kable zwykłe od tych z viekana, tylko ceną ?

Link to comment
Share on other sites

> Za 40zł nie chce mi się bawić w robienie samemu,

Skąd jesteś(nie ma tej info w profilu)? Bo jak z Łodzi to Ci mogę powiedzieć gdzie możesz w Łodzi kupić za 42,50 od ręki.

> A tak z czystej ciekawosci czym się róznią te kable zwykłe od tych z

> viekana, tylko ceną ?

Nie wiem, mój vag-kkl za 42,50zł ma/miał naklejkę viaken(sticker).

Ten droższy może mieć kan podobnie jak VAG-K-CAN za 90zł smile.gif

EDIT: CAN będzie realizowany w oparciu o ELM327 smile.gif

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Skąd jesteś(nie ma tej info w profilu)?

Częstochowa, sorry już uzupełniłem profil wink.gif

> Ten droższy może mieć kan podobnie jak VAG-K-CAN za 90zł

A jakie możliwości daje mi can ?

(sory za lenistwo ale nie chce mi się szukac ;P)

//edie

Doczytałem że umozliwia kręcenie licznikiem i zabawe z immo, a to akurat mnie nie kręci ;P

Link to comment
Share on other sites

> //edie

> Doczytałem że umozliwia kręcenie licznikiem i zabawe z immo, a to

> akurat mnie nie kręci ;P

... komunikację z body komputerem, servis reset i wiele innych związanych z żarówkami, itd.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> ... komunikację z body komputerem, servis reset i wiele innych

> związanych z żarówkami, itd.

> Pozdrawiam BAS

Hmmm, no to już myślę że by się przydało, samochodu sprzedawać nie zamierzam wiec krecenie licznikiem mi nie potrzebne, ale dostęp do body comp może się kiedyś przydać.

Rozumiem że zwykly KKL obsługuje podstawowe elementy silnika poduszek abs etc.

a interfejs CAN wszystko to co wyżej + body comp.

Z tego co wyczytałem na viekan'ie tamten kabel który pokazał nie obsługuje can, ale np. ten chyba tak:

http://www.allegro.pl/item940537008_interfejs_elm_327_euroscan_2010_obd2_can_1996_2010.html

Czyli będzie on bezproblemu współpracował z moimi samochodami (stilo 1.9jtd i albea 1,2 16v) i będzie miał wiecej funkcji niż zwykły kabel kkl za 40zł ? Dobrze rozumiem ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

> Rozumiem że zwykly KKL obsługuje podstawowe elementy silnika poduszek

> abs etc.

> a interfejs CAN wszystko to co wyżej + body comp.

Generalnie tak, mam oba interfejsy, ale elm327 jeszcze nawet nie podłączałem do laptopa.

> Z tego co wyczytałem na viekan'ie tamten kabel który pokazał nie

> obsługuje can, ale np. ten chyba tak:

Daj sobie spokój z viakenem, trzymaj się tego co jest wspierane przez aplikację.

Kabel z CAN(elm327 ma być wspierany) będzie lepszy, jak Ci się nie śpieszy to poczekaj na rozwój aplikacji, wtedy przetestują ją osoby, które mają oba interfejsy(np. ja) i się wypowiedzą.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Kabel z CAN(elm327 ma być wspierany) będzie lepszy,

Mam przez to rozumieć że puki co nie ma aplikacji obsługujących ten kabel, czy nie ma aplikacji obsługujących w pełni ten kabel ?

I czy pisałeś konkretnie o elm327 czy ogólnie o kablach CAN ?

Pozdrawiam Wafer wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Mam przez to rozumieć że puki co nie ma aplikacji obsługujących ten

> kabel, czy nie ma aplikacji obsługujących w pełni ten kabel ?

Dokładnie ten co pdałeś oraz ten za połowę ceny taki sam, pokazuje to samo co ten za 40zł. Mają CAN tylko te programiki tego nie obsługują.

Link to comment
Share on other sites

> jak zaczepiłeś DIPa do obudowy?

klej smile.gif

dip wlutowalem w malutka plytke drukowana zeby sie przewody lepiej trzymaly a potem klejem

jest idealnie takiej samej wysokosci jak polowka obodowy, wiec tniesz dwa razy do samego dolu i otem ladnie sie wylamuje, pilniczkiem do paznokci wygladzilem boki i kropelka trzyma dipa

Link to comment
Share on other sites

> Dziala z 1,8 16 V

> odcieta linia 7 polaczona do DIP Switch4 a z niego moge podlaczac

> pint 1 3 7 9

Daj jeszcz ejakis tutorial i zdjecia ze srodka bo cos mi sie wydaje ze w czarnym jest o wiele latwiej przerwac linie K niz w tych niebieskich hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.