Jump to content

Fiat ECU Scanner


lopez306

Recommended Posts

W czarnym jest gniazdo z plytka polaczone 6 nozkami

2 po lewej stronie sa slepo wlutowane nie ma sciezek odnich

wiec wycinamy albo 3. (jezeli 6 nozek) albo 1. (jezeli 4 nozki) - przy pomocy obcinarek do paznokci

w to miejsce wlutujemy kabelek (K) i do DIPa

potem laczymy piny 1 3 7 9 z nozkami DIPa

Link to comment
Share on other sites

> wiec wycinamy albo 3. (jezeli 6 nozek) albo 1. (jezeli 4 nozki) -

> przy pomocy obcinarek do paznokci

Mozesz sie posluzyc jednym ze zdjec i wskazac o ile to mozliwe gdzie dokladnie? - fotki

Ale podejrzewam ze w niebieskich to jest znacznie bardziej utrudnione :/

Link to comment
Share on other sites

> Ten Twój czarny jest w środku identyczny jak niebieski ze

> srebrno-przeźroczystym kabelkiem(ten, którego rozwaliłem) od

> Pawel_pokwap.

> Pozdrawiam BAS

wszystkie interfejsy od tego goscia sa takie same tylko kolory inne smile.gif

teraz to PMFactory, ktorego notabene osobiscie nie polecam bo gosciu ma w d.. klientow jak juz zaplacili

Link to comment
Share on other sites

> A pytanie dodatkowe, kupować teraz kkl czy czekać do końca miesiąca i

> kupować elm po to zeby mieć can?

Ten przelacznik VIAKENA wyglada strasznie malo profesjonalnie a i w tej cenie mozna miec dwa zwykle i przerobic samemu na dipy.

Co do CAN to mozesz kupic VAG K+CAN zeby.GIF

Link to comment
Share on other sites

> To ma wyglądać czy działać?

> Ale faktycznie cena to porażka.

Witam kolegów, jestem nowy na forum i pierwszy raz zabieram tutaj głos. Chciałbym się dowiedzieć czy przeróbka kabla która widnieje na zdjęciu powyżej jest wystarczająca, abym połączył się min ze wspomaganiem kierownicy.. smile.gif i czy nie trzeba robić jakiś dodatkowych, przeróbek tj przerywać gwoździem połączeń na płytce etc.

Bardzo bym Was prosił o odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

> Generalnie tak, mam oba interfejsy, ale elm327 jeszcze nawet nie

> podłączałem do laptopa.

> Daj sobie spokój z viakenem, trzymaj się tego co jest wspierane przez

> aplikację.

<................................................>

Czyli będzie mozna do programu FiatECUScan używać interfejs ELM w przyszłości??

Żeby się połączyc z poduchami i abs-em to pewnie też trzeba będzie jakieś piny przepinać??

Link to comment
Share on other sites

> Czyli będzie mozna do programu FiatECUScan używać interfejs ELM w

> przyszłości??

Tak.

> Żeby się połączyc z poduchami i abs-em to pewnie też trzeba będzie

> jakieś piny przepinać??

Na początku pewnie tak(piny przepinasz identycznie jak dla vag-kkl), w przyszłości jak będzie możliwość gadania z centralkami airbag, abs itd. po can to nie będzie takiej potrzeby.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> OK OK. A powiedzcie tak przy okazji, co bym musiał kupić/posiadać aby

> skasować sobie komunikat że mam udać się do serwisu na przegląd

> bo minął zaprogramowany czas/przebieg?

ELM327 i poczekać na Fiatecuscan 2.0, powinna być ta opcja dodana.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> to za jakiś miesiąc pyknę do Ciebie na PW co byś mnie pokierował z ta

> sprawą;)

> Jeśli oczywiście nie przeszkadza;P

Loozik, jeśli będę miał chwilę czasu to odpalę swojego ELM'a jak będzie nowa wersja programu smile.gif Jak dotąd nawet go nie podłączyłem do laptopa, vag-kkl sprawdza się jak na tą chwilę wyśmienicie.

Jak już go odpalę to możemy się spocić smile.gif Mieszkam na Julianowie.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

Witam

Panowie pytanko odnosnie samego programu FiatECUScan bo dziwne rzeczy mi pokazuje. Zainstalowalem ver 1.6 podlaczylem vag kkl jeszcze przed przerobka zeby w sumie sprawdzic czy jakis wadliwy nie jest i przy okazji posprawdzalem pare spraw.Miale 3 bledy (gdzie mozna znalesc liste wszytkich bledow-takie pytanie przy okazji?)a w srod nich blad poduch nie pamietam nr.Przypominam kabel oryg. vag kkl przed przerobka wykasowalem wszytskie bledy o dziwo zniknely z listy i juz sie nie pojawiaja nawet po ponownym podlaczeniu sie do kompa ale poducha dalej swieci na zegarach-ok moze dlatego ze kabel jeszcze przed przerobka no ale dlaczego blad poduchy juz sie nie pojawia na liscie w programie skoro nadal jest(lampka sie swieci).Posprawdzalem tez inne parametry i troche to dziwne bo np tem silnika mam -40 a silnik goracy.Wiec juz sam nie wiem czy to zacznie wszystko dzialac poprawnie po przerobkach a czy moze mam cos nie teges z autem?

Link to comment
Share on other sites

co do znikających błędów - komputer je zapamiętuje, chociaż już nie występują, dlatego po wykasowaniu się nie pojawiły

a żaby program zagadał z centralkami poduch kabel powinien być przerobiony, więc nie wiem, skąd Ci się wziął...

przerób kabel, łącz z centralką AirBag i sczytuj, co za błąd Ci wywala ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

do zorientowanych w temacie.

Odpaliłem FES i co zaobserwowałem...

W zakładce z testami wykonawczymi elementów nie moge nic włączyć. Ani wentylatora ani zadnego z elementów. To po pierwsze. Co jeszcze, odometr się zgadza +/- 2kkm z licznikiem, po sprawdzeniu tempomatu pokazuje się komunikat PRESENT. na naiśnięcie hamulca i sprzęgła tez reaguje. Czy to oznacza ze mam całą instalacje do niego? Wystarczy załozyć manetkę? obudowy kolumny nie siągałem jeszcze i nie sprawdzałem czy kostka tam jest.

Link to comment
Share on other sites

> FiatECUScan 2.0 is finally out!

> ale jest jedna lipa zrobił też wersję płatną

ciekawe ile będzie kosztować... jak pare zl - to bedzie IMHO warto

Link to comment
Share on other sites

> troche chlop chyba przesadził .... ja wiem, że się narobił i że ma pełne prawo żeby za swoja prace

> wziąc kasę, ale 50 euro?

no jest to ponizej 200 pln, czyli taniej niz office do domu biglaugh.gif. ale wersja free nie jest strasznie ulomna mimo 20 minutowej sesji. export do csv jest wiec mozna sobie porownac dane. lub ze starszej wersji korzystac - chyba sobie jutro zobacze czy wspomaganie w PII ogarnia u mnie. to sobie zobaczylem - w platnej wersji biglaugh.gif.

Link to comment
Share on other sites

> no jest to ponizej 200 pln, czyli taniej niz office do domu . ale wersja free nie jest strasznie

> ulomna mimo 20 minutowej sesji. export do csv jest wiec mozna sobie porownac dane. lub ze

> starszej wersji korzystac - chyba sobie jutro zobacze czy wspomaganie w PII ogarnia u mnie.

IMHO największym minusem będzie brak dostepu do CAN w wersji darmowej na co najbardziej chyba wszyscy liczyli.

Link to comment
Share on other sites

W załączeniu polski interfejs. Czego nie byłem pewny jak tłumaczyć zostawiłem w oryginale. Niestety nie mam auta pod ręką i nie wiem jak to dalej wygląda po przetłumaczeniu.

Więc jak ktoś cos znajdzie to proszę o poprawki.

Plik Polski.txt wrzucamy do katalogu C:\Program Files\FiatECUScan\Lang\

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanie, czu u Was po instalacji program uruchamia się normalnie? Niestety u mnie wywala błąd Data file error. Co może być przyczyną? niewiem.gif

Problem rozwiązany, Program po instalacji w Win7 trzeba uruchamiać jako Administrator. 270635636-JUMP2.gif

Link to comment
Share on other sites

uzywajac

Quote:

msiexec /a c:\tmp\MSIFileName.msi /qb TARGETDIR="c:\tmp\msitmp\"


takiej linijki w cmd "rozwalimy" pakiet instalacyjny. Metoda kopiowania mozemy sobie wrzucic soft gdzie nam sie podoba wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> A to ty dodałeś na forum ECU spolszczenie? bo tam tez widziałem.

nie, sam robiłem, posiłkując się google translatorem, a w 2 wersji tym z forum i kolegą z tego forum zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Poczekać.

> Pozdrawiam BAS

W zwiazku z tym ze mamy nowa wersje softu zaproponuj/cie jakis zloty srodek jesli chodzi o kabelek. Cena nie jest jakims specjalnym wyznacznikiem. Oczywiscie mowimy o rozwiazaniach typowo hobbystycznych i zadne testery po 500zl nie wchodza w gre wink.gif Taki tam kabelek za "stowke" . food.gif

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, chciałbym się zapytać o ten nowy kabel. Czy trzeba go też przerabiać, tak jak VAGa? Do tej pory używałem przerobionego przez siebie (dołożony 4-poz. DIP) kabelka, i dobrze sobie dawał rade. Ale jak to teraz jest z tym ELMem? Tez trzeba go przerabiać? Jeśli tak, to czy tak samo jak VAGa?

No i jak to jest z tym dostępem do CANa? Przecież tak na logikę, CAN będzie na zupełnie innych pinach w złączu OBD.

Link to comment
Share on other sites

Ale jak to teraz jest z tym ELMem? Tez trzeba go przerabiać? Jeśli tak, to czy tak samo

> jak VAGa?

W tym nie ma nic do przerabiania, tutaj wejścia obsługuje procesor, VAG jest prosty z dwoma wejściami, a jednym podłączonym.

Link to comment
Share on other sites

>W tym nie ma nic do przerabiania

No niestety chyba dalej trzeba będzie przełączać się między pinami

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=4&t=468#p1065

A tak przy okazji po przez CAN można zażądzać tymi centralkami:

centralka pod deską rozdzielczą;

zestaw wskaźników;

centralka sterowania drzwiami;

centralka bagażnika;

centralka Passive Entry;

centralka blokady kierownicy;

sterowniki radioodbiornika na kierownicy;

zintegrowany zespół radio - telefon - system nawigacji;

centralka czujników parkowania;

centralka klimatyzacji (lub centralka dodatkowej nagrzewnicy)

centralki sterowania siedzeniami

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.