Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> nie wierzę w zapewnienia powoływania się na kogoś w przyszłości.

rob jak chcesz, ale Viaken, to sprawdzona firma. po 2,5 roku uzywania skonczyly mi sie "kredyty" w Euroscanie z Viaken i doczytalem, ze wszystkie tak maja i ze trzeba do nich odeslac i robia.

moj Euroscan byl otwarty (rozciac cza bylo, bo zgrzany niemilosiernie byl ten interfejs), bo grzebalem w nim wczesniej.

wyslalem, w koperte wsadzilem kase na odeslanie i zrobili za friko.

jak mi Euroscana wysylali, to zapomnieli o jednym przewodzie - zadzwonilem, powiedzialem i wyslali na swoj koszt.

ja w ciemno biore ich klamoty. ostatnio KKL VAG'a kupowalem... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze poproś, żeby połączyli Ci piny 1+7+9 i będziesz miał dostęp po linii K do wspomagania,

> silnika, abs/asr/esp.

> Pozdrawiam BAS

można tak bezpośrednio? bo przy vagu to nie było zalecane hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzwoniłem do viakena, rozmawiałem z p. Krzysztofem Pulchnym.

> Powiedział mi, że rzeczywiście ptrzeba przerobić elm'a

Ja dostałem taką odpowiedź :

===============================

Witam,

niestety nie jesteśmy zarejestrowani więc nie mamy jak napisać na forum, ale oczywiście ta przeróbka nie wpływa na utratę gwarancji, oczywiście jeżeli klient woli można wysłać także do nas to przerobimy my.

Pozdrawiam

Wojciech Szczepa

www.viaken.pl

===============================

Jako , że nie miałem czasu czekać i wysyłać fejsu do Viakena w celu przeróbki , wykonałem ją dzisiaj we własnym zakresie skromny.gif

Teraz fejs łączy się bezproblemowo także z Dashboard i Body .

Przetestowano w Fiacie Stilo 2006r 1.9MJTD 120KM waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanko czy bez przerabiania kkl-a da się odczytać błędy ABS

> nie chcę nic innego robić w programie tylko sprawdzić czy nie ma błędów

nie da, bez przerabiania odczytasz błędu z ECU silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie da, bez przerabiania odczytasz błędu z ECU silnika.

oki, dzięki za fast odpowiedź

panda 1,3 jtd 2007r

połączyłem dzisiaj pin 1 i 7 ale mam brak połączenia

do wyboru są 3 różne możliwe moduły abs (swojego nie znam) ale z żadną się nie łączy - masz może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postępowałeś zgodnie z tym opisem?

> Pozdrawiam BAS

tak tylko nie wiem po co lutować na 11 pin ja zrobiłem to tak że przewodem połączyłem na wtyczce pin 1 i 7 bez lutowaniai wcisnąłem do gniazda obd2 - odczyt silnika działa i brak połączenia z abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://fiatecuscan.net/HowToUse.aspx

> na foto idzie kabel lutowany z 7 i z 1 na 11 i tam razem zlutowane

> albo źle widzę

Źle widzisz, łączy się 1+7+9 a robiąc z przełącznikiem robisz tak:

- odcinasz linię K od pin7(opis, w którymś z moich postów wcześniejszych), prowadzisz do przełącznika,

- na kolejne piny przełącznika lutujesz pin1, pin3, pin7, pin9,

Dzięki temu jak przełączysz przełącznikiem linię K na pin1 to masz dostęp do ABS/ESP/ASR, jak przełączysz na pin3 to masz dostęp do ECU airbag, jak przełączysz na pin7 to masz silnik, jak przełączysz na pin9 to masz wspomaganie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle widzisz, łączy się 1+7+9 a robiąc z przełącznikiem robisz tak:

> - odcinasz linię K od pin7(opis, w którymś z moich postów wcześniejszych), prowadzisz do

> przełącznika,

> - na kolejne piny przełącznika lutujesz pin1, pin3, pin7, pin9,

> Dzięki temu jak przełączysz przełącznikiem linię K na pin1 to masz dostęp do ABS/ESP/ASR, jak

> przełączysz na pin3 to masz dostęp do ECU airbag, jak przełączysz na pin7 to masz silnik, jak

> przełączysz na pin9 to masz wspomaganie.

> Pozdrawiam BAS

ok - dzięki - polutowałem i złączyłem na kablach i lata

teraz tylko przełącznik i jest kabel piwo.gif dla ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak naprawdę wystarczy usunąć rezystor 120R. Te dodatkowe dwójniki szeregowe są do tłumienia

> szpilek na liniach danych. Będzie działać bez nich.

Dokładnie TAK. Wywaliłem R14 i fejs wreszcie śmiga jak powinien. Nie dodawałem rezystorów ani kondensatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie TAK. Wywaliłem R14 i fejs wreszcie śmiga jak powinien. Nie dodawałem rezystorów ani

> kondensatorów.

Hej!

U mnie tez ELM smiga po wycieciu tego nieszczesneg rezystora. Bez dodatkowy przerobek smiga oprocz ABS i Poduszek.

Pytanie: czy polaczenie 1-3-7-9 w ELM'ie tez pomoze na polaczenie z ABS i innymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej!

> U mnie tez ELM smiga po wycieciu tego nieszczesneg rezystora. Bez dodatkowy przerobek smiga oprocz

> ABS i Poduszek.

> Pytanie: czy polaczenie 1-3-7-9 w ELM'ie tez pomoze na polaczenie z ABS i innymi?

ABS'u i poduszek nie sprawdziłem - ze szczęścia, że wreszcie pokasowałem te upierdliwe inspekcje serwisowe. BodyKomp również się połączył. W wolnej chwili sprawdzę poduchy i ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS'u i poduszek nie sprawdziłem - ze szczęścia, że wreszcie pokasowałem te upierdliwe inspekcje

> serwisowe. BodyKomp również się połączył. W wolnej chwili sprawdzę poduchy i ABS

Jak wykombinujesz cos z pinami w ELM'ie to daj znac! Pisz tez na priv, bo kurde boje sie ze moge zgubic watek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jako , że nie miałem czasu czekać i wysyłać fejsu do Viakena w celu przeróbki , wykonałem ją

> dzisiaj we własnym zakresie

> Teraz fejs łączy się bezproblemowo także z Dashboard i Body .

> Przetestowano w Fiacie Stilo 2006r 1.9MJTD 120KM

no to ELMa mam i ja, Viaken szybko sie sprawił i przerobili. Niestety nie ulegli mojej prośbie połączenia pinów 1,7 i 9.

Ale wsio elegancko działa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ELMa mam i ja, Viaken szybko sie sprawił i przerobili. Niestety nie ulegli mojej prośbie

> połączenia pinów 1,7 i 9.

> Ale wsio elegancko działa

ja juz wiem np. dlaczego w PII wylacza sie czasem wspomaganie kierownicy. jesli jest zle skalibrowane "Cale to ustrojstwo" i za duza sila dziala przy skrecie w kotras strone to wywala blad i kontrolke na desce (blad C1005).

po kalibracji (czyli po kazdej wykonanej zbieznosci powinno sie kalibrowac "kierownice" za elernem) spokoj i mozna krecic ile sie chce.

szkoda ze nie moge cofnac sobie licznika hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kolejnej wersji (czyli pewnie 2.6) zagości procedura proxy i uwaga... aktywacja kontrolki

> tempomatu dla tych co dołożyli

> Gość jest naprawdę dobry w te klocki.

Ooo! To czekamy, aż opanuje aktywację elementów na życzenie.

Czyli: podpinam halogenki, system nie krzyczy, podpinam fabryczne

radio, system je przyjmuje i rejestruje, dopinam tylne szybki elektryczne,

i też łyka. No i wtedy można z przyjemnością pogrzebać żeby z Active

zrobić Dynamic grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę z innej beczki.

> Możecie sprawdzić, czy w bazie "Fiat Ecu Scanner" jest obsługa Nuova Bravo 1,4 16V z 2007r.?

> Zastanawiam się, czy ten interface podejdzie do mojego samochodu.

W tej chwili dostępne są:

284264873-ak-fes1.jpg

Czyli nie ma jeszcze pełnej obsługi BC a poduszki i interval reset są dostępne tylko w wersji płatnej.

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352509972951_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie mam problemy z poduszkami.

> Czy chodzi o tą licencję? KLIK

Tak, ale możesz ją kupić bezpośrednio, wcześniej zarejestruj się na tamtejszym forum(podczas zakupu podajesz swój nick), jak zakupisz licencję to dostaniesz dostęp do działu dostępnego tylko dla posiadających licencję.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze tak dla formalności, dodatkowo muszę kupić interface ELM NP TAKI?,

Tak, tylko sceptycznie podchodzę do tego, że jest to 1.4a bo sam chip elm327 1.4a kosztuje mniej więcej tyle ile cały ten interfejs.

> bo nie bardzo wiem, co

> to jest ten ODBKey

To jest OBDKEY, ale cena może Cię zniechęcić. Kupując OBDKEY musisz zaznaczyć, że będziesz go używał z FES to wgrają Ci odpowiedni fw.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie pytanie czy przez FESa da się skasować inspekcję "Service due"?

Tak, potrzebujesz ELM327 ver. >=1.3a lub OBDKEY 1.40.

I czy taki kabel jest

> odpowiednikiem tego po przeróbce które na zdjęciach wyżej przedstawiliście? KLIKEN

Vag-kkl po przeróbkach umożliwi Ci pogadanie z silnikiem, poduszkami, wspomaganiem, ESP/ASR/ABS do wszystkiego innego ELM/OBDKEY, jest haczyk ELM'em nie dogadasz się z poduszkami, z resztą przerobiony ELM sobie poradzi.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jest jakaś różnica między ELM 1.3a a 1.4?

Gdyby nie było różnicy to by nie było różnych wersji, czyż nie?

> Chodzi generalnie by skasować service due.

Pod tym względem nie ma różnicy.

> No chyba, że taki pakiecik załatwia wszystko.

Faktycznie wygląda na to, że ten zestaw załatwia wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co można zrobić w Grande Punto 1,4 8v za pomocą FiatEcuScan?

> Czy wyłączę palącą się kontrolkę silnika i

Nie, Twój silnik nie jest jeszcze obsługiwany.

> info o przeglądzie?

Tak w płatnej wersji.

284279327-ak-fes3.jpg

Na czerwono zaznaczono opcje dostępne w wersji płatnej.

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352510039878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze poproś, żeby połączyli Ci piny 1+7+9 i będziesz miał dostęp po linii K do wspomagania,

> silnika, abs/asr/esp.

Mam już mojego ELM-a 1,4 do Nuova Bravo 1,4 16V. Licencja na Fiatecuscan w trakcie załatwiania (już opłacona).

Zainstalowałem ELM-a, podpiąłem się do samochodu i z silnikiem się połączyłem, ale z ABS i wspomaganiem już nie. Domyślam się, że chodzi o przeróbkę polegającą na połączeniu pinów 1-7-9. Pytanie moje jest takie, czy to połączenie ma być wykonane w tej czarnej wtyczce, którą podłączam się do samochodu?

W tej wtyczce mam podpięte piny następująco:

1 - wolny

2 - zielony

3 - wolny

4 - wolny

5 - czarny

6 - pomarańczowy

7 - czerwony

8 - wolny

9 - wolny

10 - żółty

11 - wolny

12 - wolny

13 - wolny

14 - wolny

15 - niebieski

16 - fioletowy

Z tego wynika, że połączyłbym jeden kabel do dwóch pinów wolnych hmm.gif

W obudowie interfejsu jest płytka z wlutowanym złączem DB9 i tam nie ma oznaczonych pinów.

poglądowe foto interfejsu.

284280383-interf_ok.jpg

post-57955-14352510043289_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.