Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> To sprawdź, jeśli z silnikiem będzie ok to już wiesz jak rozwiązać problem.

dzis dopiero sprawdzilem i z silnikiem laczy

czyli wszystko wskazuje na opisany problem.

mam pytanie wystarczy go wyciac i tyle czy trzeba zapewnic pozniej polaczenie ? bo mam tylko lutownice do rynien :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pisalem o tym, ze w tym zestawie jest ELM 327 w wersji 1.4 czyli z wiadomym problemem...

Możecie mi przybliżyć o co chodzi. Bo dziś podłączyłem ELM 1.4 z tego zestawu dedykowanego do FES i niestety... choinka na liczniku i do tego "loose connection" na wyświetlaczu zegarów. Próbowałem w FES ustawiając interfejs ELM 1.3 jak i OBDKey 1.4

Druga sprawa przy połączeniu z ABS przez tego kkl z zestawu nic na zegarach miałem ABS i EBD failure i z FES się nie połączył. Ktoś pomoże zanim będę reklamował u Viakena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo. wlasnie dostalem ELM327 1.4 od Viakena. zamawiajac zostalem zapytany czy to do Fiata ma byc.

interfejs przyszedl, podlaczam i co?

zapala sie kontrolka wspomagania kierownicy, kontrolka abs, check engine, mruga ikona rezerwy paliwa i wskazowka poziomu paliwa spada na sam dol, swieci kontrolka hamulca recznego.

z silnikiem da sie polaczyc, ale z innymi rzeczami nie.

w kompie pojawiaja mi sie takie bledy jak nizej.

blad 1601 da sie skasowac za pomoca ELMa, a pozostale tylko z KKL VAGa.

dzwonilem do Viakena i powiedzieli, zeby odeslac, bo nie wiedza dlaczego sie tak dzieje, wiec oddaja siano.

pytanie na koniec: wskazcie, ktory ELM bedzie dzialac z FESem?

284313764-feselm14.jpg

post-67522-1435251015507_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie to samo. wlasnie dostalem ELM327 1.4 od Viakena. zamawiajac zostalem zapytany czy to do

> Fiata ma byc.

a napisałeś, że do FES'a ?? Bo oni wtedy przerabiają te interfejsy żeby działały z silnikiem i body.

Ale czemu Ci takie cuda wychodzą to nie wiem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a napisałeś, że do FES'a ?? Bo oni wtedy przerabiają te interfejsy żeby działały z silnikiem i

> body.

Viaken ma tylko jedna przerobke pod Fiata, wiec kupujac przerobiony jest wasnie taki jak piszesz.

> Ale czemu Ci takie cuda wychodzą to nie wiem

wlozenie wtyczki interfejsu do zlacza zakloca chyba cala transmisje pod CANie w samochodzie i dlatego wszystko sie wywala. raz mi nawet godzina w liczniku mrugala... :/

EDiT: a z Twoim interfejsem co w koncu zrobili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest nas dwóch z tym problem. Mój kontakt z viakenem się zerwał, w poniedziałek do nich dzwonię i

> będę chciał zwrot kasy, albo na zamianę na 1.3a który działa. Nie myślałem, że od viakena

> będzie taki bubel.

pytalem o 1.3 i kole smowi, ze to byly ELMy ich produkcji, a teraz przedaja tylko chinszczyzne jak inni sprzedawcy z allegro i nie ma juz 1.3 od Viakena. ponoc to jest to samo - tak twierdzi czlowiek z serwisu. jedyna roznica w tym, ze sprzedawcy z allegro nie robia przerobek, a Viaken cos tam lutuje, itp.

sciagnij ze strony Viaken formularz, wypelnij i odeslij do nich interfejs. podajesz nume rkonta i oddaja pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może to kwestia tego rezystora którego po prostu

> trzeba wywalić.

ale ten interfejs juz ma miec wymionione co trzeba, co nie?

> Sprawdziłbym ale szkoda mi tracić gwarancję i kasę za ewentualny zwrot.

policz, ze za wysylke do Ciebie Viaken skasowal 29zl, teraz Ty zaplacisz za odeslanie jakies 10zl, a za przyslanie kolejnego trzeba znowu zaplacic.

zastanawiam sie nad zerwaniem plomby i sprawdzeniem co i jak zmienili i czy jest dokladnie tak przerobione jak na stronie FESa opisano...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ten interfejs juz ma miec wymionione co trzeba, co nie?

> policz, ze za wysylke do Ciebie Viaken skasowal 29zl, teraz Ty zaplacisz za odeslanie jakies 10zl,

> a za przyslanie kolejnego trzeba znowu zaplacic.

oni pokrywają przesyłke powrotną, przynajmniej tak było w moim wypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslalem o kupnie innego elma z innego zrodla.

podłączałeś kiedyś innego (np pożyczonego elm'a ?) - chodzi mi o to, czy na pewno jest problem z elm, bo to najprościej sprawdzić, potem możesz spróbować podpiąć Twojego do innego auta i zobaczyć czy będzie to samo. Proste sprawdzenie i najwyżej reklamacja do viakena - myślę, że przy przeróbce elm'a mogli coś skopać, bo to jest najbardziej prawdopodobne. Wymienią CI na nówkę sztukę i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> osobiście mnie to wisi co zrobili, grunt, że działa

zrobili to co bylo opisane. czyli wywalili rezystor 120Ohm i dali rownolegle dwa rezystory 100Ohm + 2 kondensatory do masy.

> chodzi mi o to, czy na pewno jest problem z elm

interfejs dziala, bo lacznosc z komputerem silnika da sie nawiazac. problemem jest przerywanie komunikacji po sieci CAN w momencie wlozenia wtyczki do gniazda. nawet nie trzeba uzywac interfejsu/podlaczac do komputera.

> przy przeróbce elm'a mogli coś skopać, bo to jest najbardziej prawdopodobne.

> Wymienią CI na nówkę sztukę i po sprawie.

po tym jak mialem zabawe z terminacja na koncowkach innych sieci - sprawdze jeszcze inne warianty. wg normy ISO 11898, ktora opisuje szyne CAN, takie rozwiazanie jakie wykonano w interfejsach, czyli rezystor 120Ohm wpiety miedzy dwie linie danych jest wlasciwe, ale powinno byc stosowane na fizycznym poczatku i koncu sieci CAN. jesli w samochodzie instalacja jest zakonczona inaczej na drugim koncu albo np. wogole nie ma terminatora, to moga sie dziac takie cyrki jak tutaj opisano. zreszta daje do myslenia fakt, ze niektorzy poprostu wywalaja ten fabryczny rezystor 120Ohm z interfejsu i zaczyna im dzialac.

bede testowal i jak do czegos dojde, to dam znac. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre wiesci niose, bracia i siostry...

na zdjeciu ponizej widac przerobiony interfejs przez Viakena. dodane sa elementy, ktore autor programu FES zaleca wymienic.

a jeszcze nizej widac, ze wylutowalem je i co? interfejs laczy sie i dziala. nie wskakuja zadne bledy, a licznik zachowuje sie normalnie.

informacja na te chwile jest taka, ze wystarczy z ELM327 1.4+ wylutowac rezystor R14.

istnieje mozliwosc, ze w innym modelu Fiata beda potrzebne te elementy i jesli sie to potwierdzi, to wlutuje je na swoje miejsce, ale po przelaczniku. zlosnik.gif

elm327_1.4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kontakt kiepski.

ja nigdy nie mialem problemu, zeby sie do nich dodzwonic. mailowo odpisali kiedys i sterowniki podeslali. ogolnie moge polecic. ok.gif

EDiT: pogadalem troche z serwisantem Viakena i z tego co mowil, to tez tak podejrzewali, ale robili zgodnie z tym co autor programu FES wymyslil. ponoc maja teraz do Fiata wywalac rezystor R14 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak w płatnej wersji.

> Na czerwono zaznaczono opcje dostępne w wersji płatnej.

> Pozdrawiam BAS

Dzisiaj zrobiłem przegląd i chciałem wyzerować "service due",

otwarłem okienko i mam dane serwisowe, ale nawet po założeniu bryli nie widzę nic na co miałbym kliknąć "reset". Gdzie ten czort się ukrywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> BAS mam do Ciebie pytanie z innej beczki: czy może wiesz coś o wyruwnaniu/ustawieniu proxi,

> prawdopodobnie w następnm wydaniu FES ma być dostępna taka funkcja

Chodzi Ci o tzw. osiowanie proxy, polega ono na wpisaniu określonych wartości do hostów sieci can...

Ma być dostępne w FES 2.6.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy osiowanie proxy dotyczy tylko licznika, czy też np: radia, Connect nav +, centralek ABS,

> AirBag, ECU?

Dotyczy wszystkich hostów sieci can, nie wiem gdzie są wpisywane wartości, tzn. na pewno do BC i Zegarów, jak z resztą nie wiem.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde, które występuje w stilo, choć podejrzewam, że da się też każde spełniające normy dla can.

No czyli ew. spełni się moje marzenie by doposażyć moje autko w rzeczy

których Active nie miał... Czyli przeciwmgielne, tylne szyby elektryczne,

fabryczne radio bez migania i omijania tego opóźniaczem itd... yay.gif

Może po wymianie przewodów hamulcowych nawet ESP dałoby się

dołożyć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.