Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> przeciwmgielne,

Chcesz wymieniać lampy?

> tylne szyby elektryczne,

Wymiana boczków? O ile z przodu uważam, że są potrzebne, o tyle z tyłu...

> fabryczne radio bez migania i omijania tego opóźniaczem itd...

To jest dobry pomysł.

> Może po wymianie przewodów hamulcowych nawet ESP dałoby się

> dołożyć

Dać by się dało, ale zdaje się, że już temat przedyskutowaliśmy na kąciku smile.gif

W sumie mam wrażenie, że chcesz sporo doinwestować autko smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alfa Romeo 147 1.9 JTD, Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection, FES 2.5

284381994-ak-fesobr.jpg

Czytaj ilość odcinek(ile razy rozkręciłeś obroty silnika aż ECU odcięło).

Pozdrawiam BAS

ps. Sorry, że po angielsku, ale nie chciało mi się przełączać na windowsa gdzie mam full-wersję.

post-23749-14352510418892_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zauważyłem na zdjęciu, że zmodyfikowany przez Viaken`a kabel VAG KKL

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=304

posiada przełącznik do wyboru poszczególnych trybów pracy fejsu. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co wnosi do tematu połączenie 12 i 13 pinu wtyczki i podanie tego na linie K?(chyba, że ja coś źle widzę na zdjęciu to proszę o korektę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać, że pytający nie zadał sobie trudu przeczytania wątku od początku

> Pozdrawiam BAS

Wątek jest strasznie długi ... a brakuje na początku streszczenia...

- Podanie jakie są wyprowadzenia z z złącz OBD-II (wtyczka i numerki - tak wiem że jest wszędzie ale proszę podać czy opis jest ze strony złącza w aucie czy ze strony złącza z pinami w przejściówce OBD-II lub po rozebraniu wtyczki od jej środka... to jest duża róznica hehe.gif )

- Opisanie że aby mieć dostęp nie tylko do diagnozy silnika ale i innych elementów należy kupić interface OBD-II i jakie... ja mam inny niż wy a i tak działa poprawnie

a następnie:

- rozebrać złaczę i jak...

- znaleźć nóżki nr 7 lub tak jak u mnie jest to przewód oraz 1 , 3 , 9 może i 11, 12 13...

- następnie zrobić, kupić i jaki włacznik aby ten zacisk nr 7 przerwać i podawać w zależności od potrzeb pod zaciski od 1,3,7,9....

- Opis co kryje się pod każdym z tych numerków i co będzie można diagnozować...

Zrobiliście kupę fajnej roboty ale proszę pozbierajcie to co najważniejsze i zróbcie jakiś prosty opis na początku wątku lub w PDF-ie old.gif bo czytając to można się zniechęcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to połączenie do centralek TPMS-13 i CC, reflektory-12 oczywiście po linii K.

Dziekuję

Faktycznie, jest to opisane w wątku ale przy tej ilosci podstron gdzieś mi to uciekło.

Quote:

Widać, że pytający nie zadał sobie trudu przeczytania wątku od początku

Pozdrawiam BAS


Kolego BAS, czytając cały watek dochodze do wniosku, że przyganiał kocioł garnkowi.

Teraz mam inny problem. Nie chcę zakładać nowego tematu bo sprawa odnosi się do programu FiatECUScan.

Po przeprowadzeniu procedury "Self-adaption reset" po ponownym uruchomieniu silnika(1.6 Pb) na wyswietlaczu pojawil sie komunikat "engine fault" i pulsuje pomaranczowa kontrolka symbolizujaca silnik wraz z sygnalem dźwiękowym. Próbowałem metody opisanej w FES(trzy razy po 4500obr/min przez 3 sec) ale bez pozytywnych rezultatow. Silnik pracuje równo, ma swoją moc, nie ma błędów po podłączeniu ELM327. Szukałem rozwiazania w necie i wszystkie sprowadzają sie do jednego - to które podaje FES.

hmm.gif Może ja coś źle robie

Poprawka:

Już wszystko OK!! Przy kasowaniu swiecącej kontrolki nalezy wcisnąc przynajmniej trzykrotnie gaz do odcięcia silnika. yay.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dysponujesz taka informacją?

Tak jak pisałem, wprost nie. Yani(autor FES) pisał, że wymiana wspomnianego rezystora i dołożenie kondensatorów powoduje doprowadzenie interfejsu do stanu zgodnego ze specyfikacją => interfejs ze złym rezystorem jest niezgodny ze specyfikacją producenta czipu.

IMO każdy program będzie działał po modyfikacji wykonanej tak jak opisał Yani(jego opis i moje tłumaczenie w jednym z moich postów).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekopałem się przez cały wątek i nigdzie nie ma informacji, czy po usunięciu tego felernego

> rezystorka ELM będzie działał z innymi programami?

ale z rezystorem interfejs ELM dziala, tylko instalacja samochodu nie toleruje wlaczenia tak terminowanego urzadzenia do sieci. przesledz moje posty w tym watku, bo opisywalem to...

dla FESa i innych programow, obecnosc rezystora nie ma bezposredniego znaczenia, wiec powinny dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podpinałem swojego stilacza pod kompa (brat posiada kabelek). I się troszkę bawiłem na kompie, wszystko przeglądałem, błędy usunąłem. Ale jak chciałem wejść do opcji wspomaganie to pokazywało mi, że to nie do mojego modelu ale i tak się udało wejść, ale od razu błąd na zegarach no i od tego czasu ciężej mi chodzi kierownica, nie istotne czy z city czy bez. Tak jakby wspomaganie słabiej działało, co to może być?? miał ktoś tak?? na zegarze nie ma żadnych błędów, tylko pojawił się wtedy jak był podłączony do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. a czy tym programem mozna diagnozowac webasto thermo top c/z dedykowane dla fiata???? webasto jest sterowane analogowo i mam je zamontowane w oplu astrze. szukam jakich kolwiek info na ten temat bo oryginalny program diagnostyczny webasto wykrywa sterownik, łączy sie ale praktycznie wszystkie okna są zamrożone i nic niemozna nawet podejrzec, zadnych wartosci pracy ogrzewania w czasie rzeczywistym. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje Ci się.

No, ale to mi i mojej kobiecie się tak wydaje, a jej nic na ten temat nie mówiłem, sama o tym wspomniała, że coś ciężej kierownica chodzi.

Nie ma możliwości, że się coś przestawiło??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, ale to mi i mojej kobiecie się tak wydaje, a jej nic na ten temat nie mówiłem, sama o tym

> wspomniała, że coś ciężej kierownica chodzi.

> Nie ma możliwości, że się coś przestawiło??

Wątpię, możesz jeszcze przeprowadzić adaptację wspomagania do samochodu:

284424468-ak-fes-wsp.jpg

ale jeśli nie ma błędów to nic nie przestawiłeś.

A czy nie robiłeś czegoś przy samochodzie związanego z trakcją(np. zmiana opon)?

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352510586416_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątpię, możesz jeszcze przeprowadzić adaptację wspomagania do samochodu:

W darmowej wersji jest taka opcja?? na czym to polega??

> ale jeśli nie ma błędów to nic nie przestawiłeś.

> A czy nie robiłeś czegoś przy samochodzie związanego z trakcją(np. zmiana opon)?

Nie nic nie ruszałem. Wszystko jest tak samo. Wiesz jakby tylko mi się tak wydawało, to może bym dał spokój, ale moja kobieta ma takie samo zdanie więc muszę sprawdzić wszystkie możliwe sposoby, przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W darmowej wersji jest taka opcja??

Tak.

> na czym to polega??

W poprzednim poście wkleiłem obrazek, na obrazku jest opisane działanie.

> Nie nic nie ruszałem.

Zrób diagnostykę, zrób adaptację, jak nie ma błędów to nie przejmuj się.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Multijet 1,9 120Km

Ponieważ ten wątek jest tak rozwiniety, mam pytanie?

Interfejs elm327 1,4a trzeba przerobić pod Fesa dla fiata ?

Czy nie przerobiony będzie działał z fiatem na innym programie?

Czy przerobiony będzie działał z innymi autami?

Czy przeróbka to wywalenie słynnego rezystora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Multijet 1,9 120Km

> Ponieważ ten wątek jest tak rozwiniety, mam pytanie?

> Interfejs elm327 1,4a trzeba przerobić pod Fesa dla fiata ?

> Czy nie przerobiony będzie działał z fiatem na innym programie?

> Czy przerobiony będzie działał z innymi autami?

> Czy przeróbka to wywalenie słynnego rezystora?

I tak i nie. Rezystor wywala się jeśli interfejs jest niezgodny ze specyfikacją i nie łączy się po can czyli np. nie łączy się z BC.

Kolejna przeróbka to jeśli ECU np. wspomagania i/lub ESP/ASR/ABS nie da się osiągnąć po can wtedy robi się przełącznik przepinający linię K pomiędzy pinami:

pin1- ESP/ASR/ABS,

pin7-silnik(tak jest fabrycznie),

pin9-wspomaganie,

pin12- wspomaganie w Cromie,

oraz pin3-poduszki powietrzne, ale ELM'em po Linii K nie połączysz się z poduszkami w stilo, do tego potrzebujesz przerobionego VAG-kkl.

Tu masz ładnie rozpisane jaki interfejs i na jakim pinie z jakim ECU się łączy w jakim samochodzie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przetestowałeś działanie kontrolki od tempomatu?

W wersji 2.6 nie chciało mi się odmrażać tyłka, ale generalnie lampka działa mi od miesiąca i wyświetla się komunikat, więc 2.6 powinno to już potrafić.

Testowałem miesiąc temu czy da się to zrobić przy pomocy FES, moje stilo było po stilo Yaniego drugim stilo z działającą lampką i komunikatem. smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, zakupuję licencję do FES: http://allegro.pl/nowosc-licencja-fiatecuscan-pl-fiat-alfa-lancia-i1335066868.html i działam, zobaczymy czy uda mi się "dołożyć" ICS-a do AR 147, miałbym jeszcze jedna prośbę, wcześniej pisałem ale nie było odzewu:

1.co to za parametr: kod uniwersalny?

2.do czego służą akuratory:

-przepustn.modyfik. przepływu

-napęd lampy rozgrzewania

-zawór regulatora ilości przepływu

z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wielkie dzieki, zakupuję licencję do FES:

> http://allegro.pl/nowosc-licencja-fiatecuscan-pl-fiat-alfa-lancia-i1335066868.html i działam,

Jak masz konto paypal to kup bezpośrednio.

> 1.co to za parametr: kod uniwersalny?

Nie wiem.

> 2.do czego służą akuratory:

> -przepustn.modyfik. przepływu

> -napęd lampy rozgrzewania

> -zawór regulatora ilości przepływu

> z góry dzięki za odpowiedz

To są testy, możesz je odpalić i posłuchać/popatrzyć czy coś działa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ELM'a od viakena w wersji 1.4, zestaw jak ten z linka. Myślałem że kabel jest zmodowany już wg przepisu i mam problem bo nie łączy mi się z niczym w aucie, FES wywala że upłyną limit czasu połaczenia czy coś takiego.

Pytanie moje czy kabel faktycznie jest nie zmodowany czy też wymaga jakichś specjalnych ustawień bądź sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakupiłem ELM'a od viakena w wersji 1.4, zestaw jak ten z linka. Myślałem że kabel jest zmodowany

> już wg przepisu i mam problem bo nie łączy mi się z niczym w aucie, FES wywala że upłyną limit

> czasu połaczenia czy coś takiego.

> Pytanie moje czy kabel faktycznie jest nie zmodowany czy też wymaga jakichś specjalnych ustawień

> bądź sterowników.

Zainstaluj najnowsze sterowniki, upewnij się, że w FES wybrałeś poprawny port com. Z silnikiem powinien się łączyć bez żadnych przeróbek.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to o czym wspomniał Bas. Jeśli dalej to samo to prawdopodobnie masz problem z "rezystorem". Kilka postów wyżej masz rozwiązanie. Też kupiłem u viakena i mimo zapewnień że jest do fesa trzeba było wywalić to co tam dolutowali. Niby się tłumaczą, że testują to na punto, jednak stilo działa z elm 1.4 bez rezystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dalej to samo to prawdopodobnie masz problem z "rezystorem".

Problem z rezystorem dotyczy połączeń po CAN, natomiast silnik jest dostępny przez linięK na pin7, więc nawet jak jest problem z rezystorem to z silnikiem powinien się bez problemów łączyć.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakupiłem ELM'a od viakena w wersji 1.4, zestaw jak ten z linka. Myślałem że kabel jest zmodowany

> już wg przepisu i mam problem bo nie łączy mi się z niczym w aucie, FES wywala że upłyną limit

> czasu połaczenia czy coś takiego.

> Pytanie moje czy kabel faktycznie jest nie zmodowany czy też wymaga jakichś specjalnych ustawień

> bądź sterowników.

Wciśnij porządnie wtyczkę w gniazdo w samochodzie. Ja też pierwszy raz się przestraszyłem bo mi stilacz powiedział "loose connection", ale wyjąłem, wsadziłem jeszcze raz porządnie i wszystko banglało z CAN włącznie.

Kabel od Viakena kupiony tydzień temu, więc najwyraźniej potrafią modować dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel wciskałem dobrze, wkońcu nie pierwszy raz to robię bo KKL posiadam od dawna, w FESie ustawiony poprawny COM 7 czyli taki sam na którym zainstalował się sterownik. Pytam o te stery bo nie chce próć fejsu w ciemno jesli to nie to, szkoda tej gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.