Skocz do zawartości

PawelW

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 430
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O PawelW

  • Urodziny 05.09.1984

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Samochód
    Qashqai

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

PawelW's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

216

Reputacja

  1. Kątówka z tarczą do kamienia?
  2. Moim zdaniem jeśli robić to przyszłościowo, poza spawarką mogą być inne urządzenia choćby ogrzewanie czy za parę lat ładowarka do EV. Przy taryfach "dla ludzi" G za moc umowną płaci się tylko raz przy podłączeniu i to stosunkowo niewiele w porównaniu do samych kosztów budowy instalacji, więc jeśli nie będzie przeszkód po stronie dostawcy energii to można zaszaleć.
  3. Składasz wniosek o przyłączenie do dostawcy prądu (PGE/Tauron czy co tam u Ciebie jest). Szczegóły do znalezienia na stronie internetowej, w PGE możesz to zrobić online, u innych pewnie też. Dostawca w oparciu o to wystawia Ci warunki przyłączenia gdzie będziesz miał opisane co i jak masz zrobić: gdzie skrzynka i licznik, czy przyłącze w ziemi czy napowietrzne, co masz zbudować Ty a co zrobi energetyka. Później masz chyba 2 lata żeby zbudować swoje i zgłosić instalację do przyłączenia - musi się pod nią podpisać elektryk z uprawnieniami. Po zgłoszeniu czekasz aż energetyka wykona przyłącze, później podpisujesz umowę, płacisz fakturę za przyłączenie, montują licznik i już. Przy 17kW jest zabezpieczenie 3x32A (przynajmniej w PGE). Przy mniejszym może być problem ze spawarką więc to chyba minimum. Możesz więcej jeśli chcesz, ale generalnie patrz nie tyle na moc co wartość zabezpieczenia przed licznikiem żeby było tyle ile potrzebujesz. Za każdy kW zapłacisz później opłatę przyłączeniową wg cennika. Jeśli nie wiesz takich rzeczy to polecam znaleźć elektryka żeby Ci to zaprojektował a najlepiej wykonał, przynajmniej część przyłącze-rozdzielnica. Po pierwsze i tak będziesz musiał znaleźć kogoś kto się pod Twoją instalacją podpisze. Po drugie elektryk wie również jak to prawidłowo wykonać żeby później zakład energetyczny nie marudził przy przyłączeniu. Pomijam już kwestie bezpieczeństwa instalacji bo to jest mam nadzieję oczywiste.
  4. PawelW

    Idzie nowe...

    Musisz spytać zarządcy jak wygląda sytuacja. W mojej wspólnocie są hale garażowe które są osobnymi lokalami ze współwłasnością. Współwłaściciele mają zawartą umowę ze wspólnotą o zarządzanie halą (zawarł ją deweloper, w aktach notarialnych przeszła na właścicieli). Umowa wymienia zakres czynności do których wspólnota jest umocowana. Firma zarządzająca twierdzi że zgodnie z tą umową nie może podejmować decyzji o montażu instalacji ładowania, a nowe prawo dot. elektromobilności wymaga aby rozszerzyć zakres tej umowy właśnie o czynności związane z montażem takich instalacji a to wymaga uchwały współwłaścicieli hali garażowej. Toteż aktualnie są takie uchwały w trakcie głosowania (osobna dla każdej z hal).
  5. Odpowiedzialność za szkody związane z ruchem pojazdu jest na zasadzie ryzyka, czyli tzw. sprawca wcale nie musi ponosić winy za zdarzenie. Skoro sarna odbiła się od pojazdu w ruchu i wyrządziła szkody, to te szkody będą mogły być likwidowane z polisy OC tego pojazdu. Tak samo jest np w przypadku kamienia spod koła który wybije szybę, tyle że wtedy trudniej wskazać sprawcę i wykazać że to on.
  6. PawelW

    Jakość Toyoty

    W innych współczesnych samochodach po 4 tygodniach też bywa z tym nie za wesoło. Zresztą każde auto ma jakieś wady. Swoją drogą dziwię się że przez tyle lat Toyota nie wymyśliła awaryjnego odpalania przetwornicy 12V w przypadku rozładowania małego akumulatora.
  7. PawelW

    Jakość Toyoty

    Np dlatego że hybrydy Toyoty są sprawdzoną i trwałą konstrukcją. Nie wszystko w życiu musi się opłacać. W wersji niehybrydowej (o ile w ogóle jest dostępna w danym modelu) masz teraz zazwyczaj klasyczną CVT na pasku a ten typ skrzyni po pewnym przebiegu zdecydowanie nie należy do bezproblemowych nawet w wykonaniu Toyoty.
  8. PawelW

    Vdroop w gniazdku

    Spróbuj namierzyć co się grzeje, bo 10V * 10A to jest 100W produkowanego ciepła. Jeśli to nie jest kwestia 20m zamurowanego cienkiego przewodu od lampki to coś gdzieś będzie gorące. Wyeliminuj na początku problem samego gniazdka i/lub wtyczki, jeśli tam się grzeje to wiesz gdzie szukać. Jeśli nie to pozostaje szukanie po nitce do kłębka gdzie dalej te przewody idą puszka po puszce. Problem jest tylko w tym jednym gniazdku?
  9. PawelW

    Vdroop w gniazdku

    A ile masz metrów tego przewodu do gniazdka? Elektrykiem nie jestem, ale wg mnie przy 10A to nie powinno być zauważalne więc jeśli masz więcej niż 5-10V to albo jest tego przewodu bardzo dużo, albo jest za cienki, albo jest gdzieś niedokręcone połączenie które się upala - do sprawdzenia puszki po drodze i rozdzielnica.
  10. Jak jedzie dzieciak to nie ma tematu i isofix w takim foteliku nie ma znaczenia bo i tak jest zapięty pas Ale jeśli w pustym pas nie jest zapięty... Dlatego jeśli da się jakiś przedmiot pewnie i w prosty sposób przytwierdzić to warto. Nie chodzi o to żeby deprecjonować foteliki 15-36 bez isofixa, one są OK i nadal swoją funkcję lepiej lub gorzej spełniają. Chodzi o to żeby nie traktować isofixa w takim foteliku jako czegoś kompletnie niepotrzebnego i absurdalnego, bo jest w tym cel.
  11. Przy normalnej jeździe oczywiście że nie latają, ale jak zdarzy się kolizja (zawsze w najmniej oczekiwanym momencie) to niestety nie umocowane pofruną. I wtedy nici z gwiazdek NCAP skoro kierowca czy pasażer oberwie lecącym fotelikiem który niekoniecznie z każdej strony jest miękki. Isofix jest prostym sposobem na umocowanie, wpina się raz i zapomina, różnica w cenie fotelika niewielka o ile w ogóle, więc jeśli można to warto skorzystać.
  12. No właśnie to daje że fotelik nie lata po aucie. Nie powinno się przewozić przedmiotów mogących latać luzem w kabinie. Owszem można taki fotelik wyjąć, włożyć do bagażnika albo zapiąć pusty pasem, ale każdy wie jak to w praktyce wygląda zwłaszcza jak trzeba dzieciaka szybko wypakować.
  13. Bez przesady. Przez 1-2h wszystko naokoło ogrzeje się od ciepłego silnika, w praktyce powinno wystarczyć. Chyba że cały zbiornik zamarzł na kość, ale stawiam że to raczej gdzieś w wężyku albo w dyszach i rozmarznie szybko.
  14. Małe podsumowanie bo przyszedł rachunek za energię: za 1.5 miesiąca ogrzewania jest zużyte 270kWh prądu. Można przyjąć że 95% tego to klimatyzator. Jestem zadowolony
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.