Jump to content

Fiat ECU Scanner


lopez306

Recommended Posts

> Na pewno z tym, że trzeba wyciąć jakiś rezystor.

AFAIK to wycięcie R04 (ten pomiędzy liniami CAN) jest nadal aktualne.

> A myślałem, że jak kupię Viakena, to zadziała od

> razu.

Nie Ty pierwszy tak myślałeś i to też jest aktualne.

> Rozkręciłem interfejs pomimo plomby (i tak nie mam czasu się bawić w reklamacje) i to

> wszystko takie małe, ze ja nie jestem w stanie nic odczytać...

Rozmawiamy o rezystorze smd, który z natury jest mały i montowany powierzchniowo.

To wszystko jest dokładnie opisane w tym wątku.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> AFAIK to wycięcie R20 jest nadal aktualne.

> Nie Ty pierwszy tak myślałeś i to też jest aktualne.

> Rozmawiamy o rezystorze smd, który z natury jest mały i montowany powierzchniowo.

> To wszystko jest dokładnie opisane w tym wątku.

> Pozdrawiam BAS

Niestety, To chyba nie problem opornika 200 Ohm. Na wyjściach 6 i 7 mam oporniki 100 Ohm i kondensatory... niewiem.gif

Czy da się to jakoś przerobić?

287936080-20140915_225519mini.jpg

post-37709-1435252594528_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Niestety, To chyba nie problem opornika 200 Ohm. Na wyjściach 6 i 7 mam oporniki 100 Ohm i

> kondensatory...

Tam musi być rezystor 120 Ohm pomiędzy liniami CAN. Daj zdjęcie to chłopaki rozkminią (idę spać bo rano trzeba wstać).

Szukaj rezystora pomiędzy pinami 6 i 14.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Jaki Ty masz właściwie interfejs?

> Jeśli ELM 327 to powinieneś wybrać:

> - ELM 327 1,3+ dla wersji USB,

> - ELM 327 1,3+(bluetooth) dla wersji bluetooth.

> Pozdrawiam BAS

ELM327, kupiony w maju lub czerwcu tego roku. Zmienię te ustawienia i zobaczę przy okazji, czy zadziała. Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,

Przyszła jesień czyli wilgoć i pojawił się problem z szybami przy otwieraniu drzwi - normalnie otwieram kluczykiem ( od str. kierowcy) i szyby idą w dół, ewidentnie problem ze stykami w tych drzwiach.

Czy w FES-ie jest możliwość wyłączenia opcji otwierania/domykania szyb ? W jakich zakładkach ewentualnie szukać ?

Tak myślę teraz to wyłączyć, a za naprawę zamka wziąć się wiosną.

Link to comment
Share on other sites

Coś gdzieś o uszy obiło mi się że się da to wyłączyć, ale nie wiem czy FESem czy nie jakąś wtyczką ;)

 

No i ktoś kiedyś popryskał WD40 przez dziurkę na kluczyk dość obficie i problem ustąpił więc warto spróbować ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Przyszła jesień czyli wilgoć i pojawił się problem z szybami przy otwieraniu drzwi - normalnie otwieram kluczykiem ( od str. kierowcy) i szyby idą w dół, ewidentnie problem ze stykami w tych drzwiach.

Czy w FES-ie jest możliwość wyłączenia opcji otwierania/domykania szyb ? W jakich zakładkach ewentualnie szukać ?

Tak myślę teraz to wyłączyć, a za naprawę zamka wziąć się wiosną.

ZTCP to FES tego nie potrafi. Jak masz licencję na FES/MES to pisz na forum projektu, może autor dopisze taką opcję.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

ZTCP to FES tego nie potrafi. Jak masz licencję na FES/MES to pisz na forum projektu, może autor dopisze taką opcję.

Pozdrawiam BAS

Dzięki za odpowiedź, nie mogłem wcześniej znaleźć tej opcji w ver. 2.5.

Problem rozwiążę montując centralkę zdalnego sterowania z pilotami (którą już zakupiłem ;] ). Zamontuję ją w drzwiach kierowcy w miejsce uszkodzonych styków.

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiążę montując centralkę zdalnego sterowania z pilotami (którą już zakupiłem ). Zamontuję ją w drzwiach kierowcy w miejsce uszkodzonych styków.

A nie lepiej kupić nowy moduł na szrocie za 30zł i wymienić?

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej kupić nowy moduł na szrocie za 30zł i wymienić?

Pozdrawiam BAS

Jakoś pierwsza na myśl mi przyszła centralka (kupiłem ją za 70 zł). Dla mnie dużo prościej będzie założenie wspomnianej centralki niż wymiana zamka, zdejmę tylko boczek i praktycznie po sprawie.

Mój Stilon nie posiada zdalnego sterowania centralnym zamkiem (tak wyjechał z fabryki), teraz komfort otwierania/zamykania drzwi się zwiększy.

Przez 13 lat był zamykany/otwierany kluczem, można sobie wyobrazić w jakim stanie są styki wewnątrz zamka.  

Link to comment
Share on other sites

Mój Stilon nie posiada zdalnego sterowania centralnym zamkiem (tak wyjechał z fabryki), teraz komfort otwierania/zamykania drzwi się zwiększy.

Przez 13 lat był zamykany/otwierany kluczem

Posiada, jedynie nie posiadasz pilota.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam, mam FES 3.6 z witaminką, dostęp do każdej opcji i chciałem sprawdzić korekcję wtryskiwaczy. Niestety po zaznaczeniu opcji korekcji, nie pokazuje się nic. Miał ktoś może podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

jakie auto? tzn silnik?

 

Z tego co kojarzę, korekt w zwykłym JTD nie sprawdzisz. W Multijetach montowanych od 2004 roku już tak.

 

No to kicha, bo ja mam właśnie zwykłego JTD 115KM. Czyli czekają mnie jednak wydatki związane ze sprawdzeniem wtryskiwaczy w serwisie np. bosh-a :(:facepalm: 

Link to comment
Share on other sites

mozna sprawdzic tylko klasyfikacje wtryskiwacza... 1 klasa - 0,0 - 0,5 mm3 , 2 klasa 0,51 - 1,5 mm3 , 3 klasa 1,51 - 2,5 m3. Sprawdz klase a bedziesz wuedzial mniej wiecej w jakim przedziale masz korekcje

Link to comment
Share on other sites

Klasyfikacje mam ustawione na 2, i zastanawiam się, czy nie przestawić na 1? Tylko czy przy przebiegu ponad 290 tyś ma to jakiś sens, kopci mi takim szarym-popielatym dymkiem, a jak depnę tak ok. 2500 obr/min wtedy leci czarny.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 years later...

Witam,

Szaleje mi klimatronik w stilo. Mam KKL (ten z przełącznikiem na 4 pozycje), ale nim tego nie załatwię.

Jaki ELM327 kupić, żeby zerknąć co siedzi w klimatroniku i skasować błędy? Wiem, że są różne wersje (1,3; 1,4; 1,5), różne złącza (BT oraz USB).

Wg. mnie może być po kablu. Najważniejsze, żeby łączył się bez większych cyrków.

Link to comment
Share on other sites

KKLa mam od Viakena - działa super.

Za ELMa trzeba dać coś ok 70zł. Liczyłem po cichu, że te z all... za ok 30zł dadzą radę.

Tego klimatronika muszę ogarnąć - wymieniłem tulejkę i po tyg znowu padła. Zapewne cały silniczek do wymiany.

Poza tym ciągle bardzo cicho, ale jednak tyrkoce ten przy samej ścianie grodziowej. Mam nadzieję, że jest on OK, bo tam ciężki temat, żeby się do niego dostać.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Mike013 napisał:

Poza tym ciągle bardzo cicho, ale jednak tyrkoce ten przy samej ścianie grodziowej. Mam nadzieję, że jest on OK, bo tam ciężki temat, żeby się do niego dostać

 

Najczęściej pada sterowanie nawiewu na szyby czołowe i boczne. Ten ciężko dostępny czyli obieg wew./zew. psuje się raczej rzadko. W tym przypadku konieczne darcie całej deski. 

Ukręcony łącznik/tulejka to efekt wytartych ścieżek potencjometru w aktywatorze, przez co centralka klimatyzacji ma problem z określeniem skrajnych pozycji klap. Do wymiany aktywator + nowy łącznik/tuleja.

Edited by bochumil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.