Alfi Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 koledzy potrzebuję pomocy, chciałbym zakupić interfejs aby sprawdzać sobie zapchanie dpf'a w alfie 159. Czy ktoś poleci jakąś aukcję na allegro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > koledzy potrzebuję pomocy, chciałbym zakupić interfejs aby sprawdzać sobie zapchanie dpf'a w alfie > 159. Czy ktoś poleci jakąś aukcję na allegro? Co do zasady to takie informacje znajdziesz w ECU silnika(co pewnie wiesz jeśli przeczytałeś cały wątek). Z ECU silnika połączysz się VAG KKL (nawet bez przeróbki), analogicznie jest z ELM'em. Optymalnie będzie jak kupisz ELM'a dedykowanego do F/AR/L od Viakena, z silnikiem połączysz się, ale jeśli nie będzie działać CAN(problem rezystora, o którym pewnie czytałeś wcześniej) to Viaken Ci go wymieni/naprawi. Aukcji nikt Ci nie wskaże bo to jest loteria(to, że ja kupiłem od danego sprzedawcy ELM'a, który nie miał problemu rezystora, nie oznacza, że do Ciebie trafi działający). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Dzięki kolego, już szukam w sklepie Viaken'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Dzięki kolego, już szukam w sklepie Viaken'a Proponuję ci kolego od razu zakup "Pakietu" . Raz a dobrze : http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/pakiet...abs-airbag.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Proponuję ci kolego od razu zakup "Pakietu" . Raz a dobrze : > http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/pakiet...abs-airbag.html Jeśli to kupię nie będzie problemów? Będzie dobrze się łączył z autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 > Jeśli to kupię nie będzie problemów? > Będzie dobrze się łączył z autem? Jeśli akurat trafi Ci się ELM bez problemu rezystora to tak. Pamiętaj, że w darmowej wersji FES, może połączyć się w AR159 MJTD tylko z silnikiem i CANinfo(co jest Ci w praktyce zbędne), w pozostałych AR159 nie połączysz się nawet z silnikiem, więc jak chcesz mieć wszystko to dorzuć do pakietu 50EURO. Tu więcej. UWAGA: Zalecam zakup licencji bezpośrednio przez stronę FES od autora FES a nie przez polskiego dystrybutora. UWAGA2: Przed zakupem licencji FES, załóż sobie konto na forum FES i podaj nick z tamtego forum przy zakupie. UWAGA3: Licencje sprzedawane po 29.01.2012 uprawniają do darmowych aktualizacji tylko przez 1 rok od aktywacji, więc gdyby udało Ci się odkupić licencję od kogoś kto zakupił przed tą datą to byłoby lepiej, ale jest to nierealne i nie wiem czy licencja pozwala na cesję. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Dzięki za objaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmundes Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > Własnie walczyłem z ELMem od Viakena .... Jak juz straciłem koncepcję, to dopiero wtedy (o ja głupi) wziąłem miernik do łapy i co ? > Oczywiscie 120 omow pomiędzy pin 6 a 14!!! ... > Obiecali, ze jezeli stwierdzą rezystor (a co nie mają stwierdzić jak pokazuje) to zwrocą koszt > wysyłki do serwisu. Po pracy wysyłam, napiszę o efektach jak dostanę interfejs z powrotem. > Viaken wylutował 120 om, przeprosili i zwrocili koszty przesyłki. Firma jest w porządku. Teraz interfejs połączył po Canie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-diagnostyczny-elm-327-can-usb-wersja-v14b.html Zakupiłem taki, wszystko super działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 Chciałem za pomocą FES'a zgrać panel klimatyzacji z komputerem, bo miga mi licznik kilometrów... Niestety za każdym razem wywala FAIL. :/ Robie to kablem ELM. Jak zgrać to badziewie, żeby się udało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > Chciałem za pomocą FES'a zgrać panel klimatyzacji z komputerem, bo miga mi licznik kilometrów... > Niestety za każdym razem wywala FAIL. :/ Robie to kablem ELM. Jak zgrać to badziewie, żeby się > udało? Która wersja FES/MES? Czy możesz połączyć się z BC? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 Ostania wersja FES'a. Z BC? Chyba tak, bo kasowałem ostatnio 'Service Due' > Która wersja FES/MES? > Czy możesz połączyć się z BC? > Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 > Ostania wersja FES'a. > Z BC? Chyba tak, bo kasowałem ostatnio 'Service Due' Akurat Servis interval jest funkcją zegarów, ale to bez znaczenia bo chodziło mi o to, czy działa Ci CAN. Spróbuj przeprowadzić kolejny raz osiowanie proxy, jeśli znowu się wywali to wklei log z tego osiowania. Logi znajdują się w katalogu, w którym jest zainstalowany FES, znajdziesz tam sporo logów, więc interesuje Cie ostatni. Pliki nazywają się przykładowo: FESLog_1206201408_FIAT STILO 1.6 16V.txt. Po dacie i godzinie dojdziesz, który plik masz wrzucić. Tak wygląda przykładowy log z osiowania proxy(tu akurat z Pandy, ale to bez znaczenia, w Stilo będzie dłuższy): Code: Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ... CAN CONFIGURATION DATA: 00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 01 33 32 31 36 39 30 30 30 30 36 39 4F 55 54 50 55 54 4A 49 54 20 20 03 04 29 0B 00 00 00 09 00 00 00 01 00 00 00 00 01 14 00 00 00 04 06 01 00 00 00 00 00 00 10 00 00 OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN: Komputer nadwozia (NBC) Sterowanie silnika (NCM) Tablica przyrządów (NQS) OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN: Komputer nadwozia (NBC) Sterowanie silnika (NCM) Tablica przyrządów (NQS) MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL: Komputer nadwozia (NBC) Tablica przyrządów (NQS) 2012-07-24 21:49:13 CONNECTED TO: FIAT PANDA '03 1.1 8V CAN Setup / PROXI Alignment Procedure -------------------------------------------------------------- OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:: Komputer nadwozia (NBC): Sterowanie silnika (NCM): Tablica przyrządów (NQS): : OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:: Komputer nadwozia (NBC): Sterowanie silnika (NCM): Tablica przyrządów (NQS): : MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:: Komputer nadwozia (NBC): Tablica przyrządów (NQS): AKTYWOWANIE REGULACJI... Auto-zamykanie drzwi Stara wartość: Disabled Nowa wartość: Enabled WYKONANE AKTYWOWANIE REGULACJI... PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI Zapis danych konfiguracyjnych CAN ... Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY! Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) UDANY! WYKONANE Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Mam takie coś. Code: Reading CAN configuration data ... CAN CONFIGURATION DATA: 00 02 05 7F 00 02 05 7F 00 00 04 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 02 05 7F 00 00 04 09 00 02 05 7F 00 00 04 09 00 00 00 09 30 34 31 39 32 30 32 30 32 33 30 54 45 52 4D 3A 32 39 20 20 20 20 04 09 20 7F 05 02 00 09 04 00 00 C0 00 00 00 00 85 16 00 00 02 54 06 00 00 00 00 00 00 00 11 50 A0 CURRENTLY CONFIGURED CAN MODULES: Body Computer Node (NBC) Engine Control Node (NCM) Electric Steering Node (NGE) Dashboard Node (NQS) Steering Wheel Controls Node (NVO) Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN) Brake System Node (NFR) Driver Door Node (NPG) Climate Control Node (NCL) Passenger Door Node (NPP) CURRENTLY AVAILABLE CAN MODULES: Body Computer Node (NBC) Engine Control Node (NCM) Electric Steering Node (NGE) Dashboard Node (NQS) Steering Wheel Controls Node (NVO) Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN) Brake System Node (NFR) Driver Door Node (NPG) Climate Control Node (NCL) Passenger Door Node (NPP) CAN MODULES THAT REQUIRE EOL PROGRAMMING: Body Computer Node (NBC) Dashboard Node (NQS) Climate Control Node (NCL) 2012-08-16 14:16:39 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD 16V CAN Setup / PROXI Alignment Procedure -------------------------------------------------------------- CURRENTLY CONFIGURED CAN MODULES:: Body Computer Node (NBC): Engine Control Node (NCM): Electric Steering Node (NGE): Dashboard Node (NQS): Steering Wheel Controls Node (NVO): Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN): Brake System Node (NFR): Driver Door Node (NPG): Climate Control Node (NCL): Passenger Door Node (NPP): : CURRENTLY AVAILABLE CAN MODULES:: Body Computer Node (NBC): Engine Control Node (NCM): Electric Steering Node (NGE): Dashboard Node (NQS): Steering Wheel Controls Node (NVO): Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN): Brake System Node (NFR): Driver Door Node (NPG): Climate Control Node (NCL): Passenger Door Node (NPP): : CAN MODULES THAT REQUIRE EOL PROGRAMMING:: Body Computer Node (NBC): Dashboard Node (NQS): Climate Control Node (NCL): EXECUTING ADJUSTMENT... PROXI Alignment Procedure Writing CAN configuration data ... Writing to module: Body Computer Node (NBC) SUCCESS! Writing to module: Dashboard Node (NQS) SUCCESS! Writing to module: Climate Control Node (NCL) FAILED! - Unknown error FAILED TO EXECUTE Unknown error Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Writing to module: Climate Control Node (NCL) FAILED! - Unknown error > FAILED TO EXECUTE > Unknown error Kombinowałeś coś przy klimatyzacji? Włączałeś jakieś opcje np. ptc, pollution sensor, fog sensor, defrost sensor, rear climate...? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Kombinowałeś coś przy klimatyzacji? Włączałeś jakieś opcje np. ptc, pollution sensor, fog sensor, > defrost sensor, rear climate...? > Pozdrawiam BAS Hmm. Zmieniłem panel klimatyzacji, bo w moim ledy sie nie swieciły. A te opcje? Hmm.. Nawet nie wiem gdzie je można zlokalizować. Może dodam, że to panel z anglika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Nawet nie > wiem gdzie je można zlokalizować. W tej samej zakładce gdzie proxy alignment. Wyłącz wszystkie, włącz AQS(pollution...), zosiuj, następnie(bez względu na wynik osiowania) włącz czujnik oszronienia i to powinno wystarczyć, zrób osiowanie i powinno być ok. > Może dodam, że to panel z anglika. Bez znaczenia. EDIT: Teraz zauważyłem, że jesteś z jedynie słusznego miasta, jak chce Ci się podjechać na Julianów to daj znać na pw to podam Ci mój adres i telefon. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Hmm.. a ja mam tylko takie opcje. :/ Dziwna sprawa... -- Jak mi się nie uda i wrócę z urlopu to podjadę. > W tej samej zakładce gdzie proxy alignment. > Wyłącz wszystkie, włącz AQS(pollution...), zosiuj, następnie(bez względu na wynik osiowania) włącz > czujnik oszronienia i to powinno wystarczyć, zrób osiowanie i powinno być ok. > Bez znaczenia. > EDIT: Teraz zauważyłem, że jesteś z jedynie słusznego miasta, jak chce Ci się podjechać na Julianów > to daj znać na pw to podam Ci mój adres i telefon. > Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Hmm.. a ja mam tylko takie opcje. :/ Masz starszą wersję FES, te opcje są albo w BC albo w klimatyzacji. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Masz starszą wersję FES, te opcje są albo w BC albo w klimatyzacji. > Pozdrawiam BAS I przez to ze ma starsza wersje to ma klopot z zaosiowaniem klimy, klepane sporo o tym jest na forum programu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > I przez to ze ma starsza wersje to ma klopot z zaosiowaniem klimy, klepane sporo o tym jest na > forum programu. Tu twierdził, że ma ostatnią wersję: Quote: Ostania wersja FES'a. Założyłem, że ma FES 3.6.2 lub MES 1.0. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Teraz patrze, mam na pasku napisane FiatECUScan 3.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 > Teraz patrze, mam na pasku napisane FiatECUScan 3.3 To updejtuj do MES 1.0 i wtedy zobaczymy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Dobra udało się! Teraz jeszcze mam takie pytanie, co to jest "Czujnik mgły" oraz "Czujnik rozmrażania". Generalnie jak to włączyłem to klima się nie załączała... Chyba tego nie mam. Da się to dołożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomekk Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 witam, czy inspekcję serwisową za pomocą fesa w grande punto kasuje się tak samo jak w stilo? chodzi o grande punto 1.4 06r pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > witam, > czy inspekcję serwisową za pomocą fesa w grande punto kasuje się tak samo jak w stilo? chodzi o > grande punto 1.4 06r pozdrawiam Nie chce mi się sprawdzać, ale nie widzę powodów, żeby było inaczej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Kupiłem kabel na tej aukcji: elm oraz taki kabel: kkl No i nie mogę podłączyć się do resetu serwisu. Ten pierwszy elm łączy się tylko do ECU silnika. Opornik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > Kupiłem kabel na tej aukcji: > elm > oraz taki kabel: > kkl > No i nie mogę podłączyć się do resetu serwisu. Ten pierwszy elm > łączy się tylko do ECU silnika. > Opornik? klik - moje posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > klik - moje posty Któren to? Link do full: http://images10.fotosik.pl/2956/432557879fde2673.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > Któren to? Co widzć na tym ciemnym zdjęciu, to masz dobrze, nie ma tego opornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > Co widzć na tym ciemnym zdjęciu, to masz dobrze, nie ma tego opornika. To czemu się nie łączy Latency jest 1 ms podczas testu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > To czemu się nie łączy > Latency jest 1 ms podczas testu. prędkość na COM masz odpowiednią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > prędkość na COM masz odpowiednią ? tak 38400. a drugi port tez konfiguruje sie? linie k? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > prędkość na COM masz odpowiednią ? Wygląda na to, że Viaken oszukuje ludzi na Allegro: COMMAND: ATZ RESPONSE: ATZ ELM327 v1.3a > COMMAND: ATI RESPONSE: ATI ELM327 v1.3a > Szkoda że już go rozebrałem, bo bym mu go odesłał... Coż, 99 zł do piachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Chciałem zrobić update: 00:34.891: Uploading obdlink-3.3.0.bin... 00:34.891: Connecting to device... 00:36.143: Connection successfull. 00:36.143: Bootloader Version: 2.12 00:36.143: Device: STN1110 00:36.143: HW Revision: 1.0 00:36.151: Serial Number: 10170596 00:36.151: Valid firmware present. 00:36.151: Selected firmware file is for a different device. Update aborted. Ale nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Wygląda na to, że Viaken oszukuje ludzi na Allegro: > COMMAND: ATZ > RESPONSE: ATZ > ELM327 v1.3a > COMMAND: ATI > RESPONSE: ATI > ELM327 v1.3a > Szkoda że już go rozebrałem, bo bym mu go odesłał... > Coż, 99 zł do piachu A próbowaleś zadzwonić do Viakena ? Telefon niewiele kosztuje , a może zdziałać dużo. Oni są raczej ugodowi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Wygląda na to, że Viaken oszukuje ludzi na Allegro: > COMMAND: ATZ > RESPONSE: ATZ > ELM327 v1.3a > COMMAND: ATI > RESPONSE: ATI > ELM327 v1.3a > Szkoda że już go rozebrałem, bo bym mu go odesłał... > Coż, 99 zł do piachu nie kumam.co jest nietak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > nie kumam.co jest nietak? Jak myślisz, czy wersja 1.3a, to jest "Nowy ELM327 v2 USB Euroscan 2013 na chipie STN1110 (NOWA GENERACJA EUROSCANA 16bit - 10x szybszy od starego ELM327) UWAGA POLSKI PRODUKT A NIE MADE IN CHINA"? "Dlaczego ELMv2 na STN1110 jest lepszy od starego ELM327 v1.4 ?" "- Chip STN1110 zastosowany w interfejsie ELM327 v2 jest 16 bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM oraz CAN - Niezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN zapewnia 8KB RAM i 128KB ROM - Poprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327" A to, nie dość że nie jest opisywany v2 cośtam, to nawet nie jest 1.4 Tylko jakaś przedpotopowa wersja 1.3a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > A próbowaleś zadzwonić do Viakena ? > Telefon niewiele kosztuje , a może zdziałać dużo. > Oni są raczej ugodowi . Na razie napisałem maila w łagodnym tonie. Nie dzwonię do ludzi w niedzielę, szanuję czyjś wolny dzień. Przeczytają jutro maila i zobaczymy co dalej. Co prawda napisałem że to otwierałem w poszukiwaniu opornika, ale powołałem się też na niezgodność towaru z opisem na Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 a co jest napisane na chipie? moze on sie tylko tak idiotycznie zglasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > nie kumam.co jest nietak? Popatrz na to: [wyciąłem, bo w Googlach na 3 miejscu, a w sumie działa] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 [ciach] mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Dobra, połączył się. Problemem był jakiś stary FES. No i fakt, że miałem stare sterowniki FDTI oraz fakt że łączyłem się w trybie ELM 1.3+ zamiast w trybie OBDLink. Wersją DEMO można bez problemu podłączyć się do tego modułu. To tak jakby ktoś pytał. Tyle, że oczywiście nikt nigdzie nie napisał że trzeba łączyć się w trybie OBDLink. Mógłby ktoś wreszcie porobić screeny tych wszystkich okienek i wstawić w pierwszy post? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Niestety, oszustwo w jawnej postaci. Już drapię maila, że albo zwraca > koszty i ja odsyłam kabel na jego koszt, albo przysyła na tym ST > chipie i ten odsyłam także na jego koszt... > Zaś opisywany w aukcji chip wygląda tak: Przecież masz ten niby STN, a co pisze w tabeli w typie STN1110 - microcontroler PIC24 jak u Ciebie. STN to pewnie oznaczenie przez producenta oprogramowania zawartego w tym PICu. Tak samo jak oryginalny ELM ma nadruk ELM327. > miałem stare sterowniki FDTI oraz fakt że łączyłem się w trybie > ELM 1.3+ zamiast w trybie OBDLin Ja ma wersję 1.3a na PICu i łączę się jako ELM bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Przecież masz ten niby STN, a co pisze w tabeli w typie STN1110 - microcontroler PIC24 jak u > Ciebie. STN to pewnie oznaczenie przez producenta oprogramowania zawartego w tym PICu. No już to wszystko obczaiłem. Problem polega na tym, że Viaken nie ma żadnego manuala jak ustawić FES czy też nie tłumaczy jak krowie na rowie, że STN1110 = PIC24 jakiś tam. Zaglądam, z przerażeniem widzę jak to jest zmontowane, że to chyba jest wszystko ręcznie polutowane i załamka. Do tego jeszcze ten id string na 1.3a.... Dopiero w mailach od Viakena napisał, że tam można podczas update firmware wpisać 'dupa' i tak będzie wyświetlał. Podobno za tydzień Viaken opublikuje metodę jak wgrać najnowszy soft ze scantool.net na jego elma v2. Mimo wszystko, ten cały ELM czy to polski czy to chiński, to nędzna podróbka OBDLinka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Mimo wszystko, ten cały ELM czy to polski czy to chiński, to nędzna > podróbka OBDLinka... Przecież nie inaczej jest z ELM. Tutaj masz możliwe że oryginał, tylko za cenę z wysyłką drugie tyle co zapłaciłeś. Co ciekawe z HK taka sama cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pilos Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Dzisiejszy poranek zepsuł mi 'Engine Fault' co prawda z autem się nic nie dzieje ale błąd wywaliło. Ponieważ w kwestii inspekcji jestem zielony pozwolę sobie zapytać czy takim oto kablem 'Vag K+Can Commander 2.5' coś zdołam odczytać ? Rozumiem że muszę ściągnąć jakis program do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadzik89 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 > Dzisiejszy poranek zepsuł mi 'Engine Fault' co prawda z autem się nic nie dzieje ale błąd wywaliło. > Ponieważ w kwestii inspekcji jestem zielony pozwolę sobie zapytać czy takim oto kablem 'Vag K+Can > Commander 2.5' coś zdołam odczytać ? > Rozumiem że muszę ściągnąć jakis program do tego? podlaczam sie do pytania..mam kkl'a i przelacznik na piny..spokojnie podpinam sie pod ABS i AirBag..a z silnikiem nie chce sie polaczyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie > proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w > Pozdrawiam BAS Pomimo wszystko kontrolki tempomatu nie mogę włączyć. Mam pytanie: czy FES-em 3,3 włączę kontrolkę, bo FES-a 3,4 nie mam. I jeszcze pytanie: czy osiowanie proxy i procedura wyrównywania proxy to jest to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Pomimo wszystko kontrolki tempomatu nie mogę włączyć. Mam pytanie: czy FES-em 3,3 włączę > kontrolkę, bo FES-a 3,4 nie mam. > I jeszcze pytanie: czy osiowanie proxy i procedura wyrównywania proxy to jest to samo? Mi się udało za pomocą bodajże 3.3 (nie jestem pewny, bo nie był mój, a nie spojrzałem na wersję). Wydaje mi się, że osiowanie to co innego od wyrównania. Wykonałem to tak, jak opisał bas i zadziałało. Sygnalizacja zamykania kierunkowskazami się wyłączyła, ale to normalne. Nie chce mi się włączać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.