Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> Sygnalizacja zamykania kierunkowskazami się wyłączyła, ale to normalne. Nie chce

> mi się włączać

Możesz mi wyjaśnić bliżej co to jest "zamykanie kierunkowskazami..." yikes.gifPozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aj źle sformułowałem zdanie lepiej by było: "sygnalizacja zamykania drzwi kierunkowskazami". Sorry.

OK. Nie dawno właśnie uruchomiłem kontrolkę tempomatu. Udało się, ale też zauważyłem brak mrugania kierunkowskazów.

Proszę o podpowiedź: czy rzeczywiście nie da się ich włączyć. hmm.gif Pamiętam jak kupiłem Stilonka, to ASO aktywowało to mruganie, bo przedtem nie było.

A osiowanie i wyrównywanie to jest jednak to samo- sprawdziłem tłumaczenie. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK. Nie dawno właśnie uruchomiłem kontrolkę tempomatu. Udało się, ale też zauważyłem brak mrugania

> kierunkowskazów.

> Proszę o podpowiedź: czy rzeczywiście nie da się ich włączyć. Pamiętam jak kupiłem Stilonka, to

> ASO aktywowało to mruganie, bo przedtem nie było.

> A osiowanie i wyrównywanie to jest jednak to samo- sprawdziłem tłumaczenie. Dzięki.

Możesz aktywować FESem/MESem to mruganie, ale poprosi o kod

z karty kodowej alarmu. Mnie to ktoś wyłączył grinser006.gif ale nie aktywowałem

ponownie - cenię sobie brak reakcji auta i zwracania na siebie uwagi

na parkingach marketowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie zdradził byś jak to zrobiłeś? Alarmu auto nie ma i nie miało, ale kod jakiś jest?

to nie jest kod od alarmu ale Fiat code, który służy do awaryjnego odpalenia samochodu w razie awarii immobilizera. Taki niebieski kartonik wielkości karty bankomatowej z dwoma kodami (elektroniczny [ten potrzebujesz]i mechaniczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest kod od alarmu ale Fiat code, który służy do awaryjnego odpalenia samochodu w razie

> awarii immobilizera. Taki niebieski kartonik wielkości karty bankomatowej z dwoma kodami

> (elektroniczny [ten potrzebujesz]i mechaniczny).

Chyba wiem o co biega. Muszę pogrzebać w dokumentach kupna.

Pogrzebałem i mam . Dzięki

Proszą mi jeszcze podpowiedzieć gdzie mam szukać procedury włączania-wyłączania w FiatECUScan3.3. Jakoś nie mogę tego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

FES i MES widzi jako OBD Link.

jaja zaczely sie kiedy podlaczylem do punto II,

generalnie jeden kod sie wyswietlil w logach U1601 - usterka linii CAN.

ten interfejs za chiny nie chce sie polaczyc z punto II.

zwyklym ELM'em wykasowalem blad ktory narobil nowy interfejs od viakena. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ponad 100eu musisz na to przygotowac

stówa tu stówa tam

jakie to ma znaczenie aby Proxy Alignment zrobic prawidlowo bez bledow zlosnik.gif

i przypuszczam, ze zadziała z innymi markami pojazdow.

choc najfajniejszy jest CANtieCAR ze wgledu na duze mozliwosci - nie trzeba nic przekladac - fajna zabawka. gdyby byla możlowosc zakupu bez licencji FES/MES multi... to takze bym sie zastanawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stówa tu stówa tam

> jakie to ma znaczenie aby Proxy Alignment zrobic prawidlowo bez bledow

> i przypuszczam, ze zadziała z innymi markami pojazdow.

> choc najfajniejszy jest CANtieCAR ze wgledu na duze mozliwosci - nie trzeba nic przekladac - fajna

> zabawka. gdyby byla możlowosc zakupu bez licencji FES/MES multi... to takze bym sie

> zastanawial.

IMO kombinujesz jak koń pod górę.

Weź kup od Viakena porządnego ELM'a pod Fiata.

Inna opcja to przejeżdżając obok Łodzi, podjedź do mnie to Ci to zosiuję.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO kombinujesz jak koń pod górę.

> Weź kup od Viakena porządnego ELM'a pod Fiata.

> Inna opcja to przejeżdżając obok Łodzi, podjedź do mnie to Ci to zosiuję.

> Pozdrawiam BAS

mam od Viakena kablem, ELM dziala owszem lecz ma spore braki dl aniektorych zabaw. tzw nowy elm ktory kupil takze twinsen - jakis dziwny jest.

ze Scan Tool takze viaken mi nie pomogl - rozgryzlem problem sam.

na dzien dzisiejszy stwierdzam, ze ELM dla mnie stal sie juz zabawka, aczkolwiek przydatna. szukam rozwoju zlosnik.gif oraz nowych mozliwosci.

model punta ktore mam jest niezlym polem do testowania. nie wszystko dziala jak w innych modelach fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam od Viakena kablem, ELM dziala owszem lecz ma spore braki dl aniektorych zabaw. tzw nowy elm

> ktory kupil takze twinsen - jakis dziwny jest.

> ze Scan Tool takze viaken mi nie pomogl - rozgryzlem problem sam.

> na dzien dzisiejszy stwierdzam, ze ELM dla mnie stal sie juz zabawka, aczkolwiek przydatna. szukam

> rozwoju oraz nowych mozliwosci.

> model punta ktore mam jest niezlym polem do testowania. nie wszystko dziala jak w innych modelach

> fiata.

Mam ELM'a od czasu jak powstał FES, jeszcze nie spotkałem się z autkiem, z którym ELM nie dałby rady(oczywiście z tych, które są na liście obsługiwanych).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takze posiadam, ale Proxy w moim punto nie zrobi. bledy owszem skasuje wszystkie ale z paroma

> rzeczami sobie nie radzi.

Osiowałem proxy w P2, ustawiałem przebieg w wymienionym liczniku w tym samym P2 itd. i nie było najmniejszych problemów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osiowałem proxy w P2, ustawiałem przebieg w wymienionym liczniku w tym samym P2 itd. i nie było

> najmniejszych problemów.

moze kwestia bledu fesa/mesa w poszczegolnych wersjach woza, tak samo jak mialo to miejsce na proxi w stilo, poczatkowo wywalalo sie na centralce klimy a pozniej yani poprawil temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze kwestia bledu fesa/mesa w poszczegolnych wersjach woza, tak samo jak mialo to miejsce na proxi

> w stilo, poczatkowo wywalalo sie na centralce klimy a pozniej yani poprawil temat

z ELM'em jest duzy problem z opoznieniami. w punfto CF2 to w ogole jazda jest. dlatego potrzeba czegos ciutke stabilniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam elm327 1.4

Pod WinXP chodzi normalnie ale chcę go mieć do laptopa gdzie jest win8

Wsadzam do gniazda usb i nic się nie dzieje.

Menadżer urządzeń go wykrywa, chcą zaktualizować sterownik nie widzi żadnych sterowników ani w sieci ani na płytce dołączonej do elm'a

Macie jakieś stery?

Te ze strony viakena sie nie otwierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę znaleźć, a muszę po zmianie lapka wygenerować nowy klucz licencji do noweo hardware keya... jak to się robi?

Na starym wykonałe Deaktywację i co dalej..?

edit:

JUZ ZNALAZŁEM facepalm%5B1%5D.gif człowiek ślepy przez te mikolaj.gif

http://www.multiecuscan.net/transferlicense.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na wstępie witam wszystkich!

Odgrzeję temat i liczę na Waszą pomoc.

Niedawno zakupiłem interfejs ELM327 v.1.4.

Póki co mam dwa cele:

-'wyłączenie' mrugania przebiegu kilometrów

-uruchomienie lampki tempomatu

..w samochodzie STILO MW 1.9 JTD 115KM.

Używam programu FiatEcuScan. Po zakupie kabla nie miałem dostępu do CAN, operacja usunięcia rezystora pomogła...

Zabrałem się za włączenie lampki tempomatu, operacja teoretycznie udana, potem próba osiowania PROXI ...i tu pojawia się problem! Wyskakuje mi komunikat: 'Configuration not supported by system error'

Próbuję na różne sposoby i nic.. JAKA JEST TEGO PRZYCZYNA?

Próbowałem w FES 3.3 oraz FES 3.5.

Serdecznie proszę o rady bo mi brakuje już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wstępie witam wszystkich!

> Odgrzeję temat i liczę na Waszą pomoc.

> Niedawno zakupiłem interfejs ELM327 v.1.4.

> Póki co mam dwa cele:

> -'wyłączenie' mrugania przebiegu kilometrów

> -uruchomienie lampki tempomatu

> ..w samochodzie STILO MW 1.9 JTD 115KM.

> Używam programu FiatEcuScan. Po zakupie kabla nie miałem dostępu do CAN, operacja usunięcia

> rezystora pomogła...

> Zabrałem się za włączenie lampki tempomatu, operacja teoretycznie udana, potem próba osiowania

> PROXI ...i tu pojawia się problem! Wyskakuje mi komunikat: 'Configuration not supported by

> system error'

> Próbuję na różne sposoby i nic.. JAKA JEST TEGO PRZYCZYNA?

> Próbowałem w FES 3.3 oraz FES 3.5.

> Serdecznie proszę o rady bo mi brakuje już pomysłów.

Sprobuj MuliScan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż powstały log.(plik powstaje w katalogu gdzie jest zainstalowany FES)

> Pozdrawiam BAS

Dzięki za zainteresowanie. Poniżej wklejam log:

CURRENTLY CONFIGURED CAN MODULES::

Body Computer Node (NBC):

Engine Control Node (NCM):

Electric Steering Node (NGE):

Dashboard Node (NQS):

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN):

Brake System Node (NFR):

Driver Door Node (NPG):

Passenger Door Node (NPP):

:

CURRENTLY AVAILABLE CAN MODULES::

Body Computer Node (NBC):

Engine Control Node (NCM):

Electric Steering Node (NGE):

Dashboard Node (NQS):

Brake System Node (NFR):

Driver Door Node (NPG):

Passenger Door Node (NPP):

:

REMOVED CAN MODULES::

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN):

:

CAN MODULES THAT REQUIRE EOL PROGRAMMING::

Body Computer Node (NBC):

EXECUTING ADJUSTMENT...

Cruise control light

Old value: Disabled

New value: Enabled

COMPLETED

EXECUTING ADJUSTMENT...

PROXI ALIGNMENT PROCEDURE

Writing CAN configuration data ...

Writing to module: Body Computer Node (NBC) FAILED! - Configuration not supported by system error

FAILED TO EXECUTE

Body Computer Node (NBC) FAILED! - Configuration not supported by system error

W aucie jest niefabryczne radio i myślę, że to jest przyczyna mrugania przebiegu. Poprzedni właściciel twierdził, że u niego mruganie ustawało(na dłuższy czas) po odłączeniu akumulatora - sprawdzałem nie działa. Zapewne osiowanie proxi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Writing to module: Body Computer Node (NBC) FAILED! - Configuration not supported by system error

> FAILED TO EXECUTE

> Body Computer Node (NBC) FAILED! - Configuration not supported by system error

Spróbuj nowszej wersji np. MES.

> W aucie jest niefabryczne radio i myślę, że to jest przyczyna mrugania przebiegu.

Tak wynika z Twojego logu.

> Poprzedni

> właściciel twierdził, że u niego mruganie ustawało(na dłuższy czas) po odłączeniu akumulatora

Bzdura.

> - sprawdzałem nie działa.

Bo nie ma prawa działać jak ktoś wymontował hosta sieci CAN(w tym przypadku radio), mogłoby to pomagać gdyby wszystkie hosty były a powodem było zawieszanie się jakiegoś hosta.

Mruganie przebiegu i w przypadku Stilo "Check error" oznacza, że podczas testu sieci CAN zniknął host, który był podczas osiowania proxy lub pojawił się host, którego nie było podczas osiowania proxy.

> Zapewne osiowanie proxi pomoże.

Tak.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z możliwością próby na nowszej, pełnej wersji może być problem.. frown.gif

Czy powodem problemu z osiowaniem może być złe ustawienie opóźnienia (latency)? W zaawansowanych opcjach sterownika portu COM mam ustawienie 'buforu odbiory' oraz 'buforu transmisji' , czy to jest to samo co ustawienie opóźnienia?

dodam że w ustawieniach FES po kliknięciu na 'szukaj interfejsów' otrzymuję komunikat:

Skanowanie ...

Znaleziono interfejs ELM 327 1.3+ na porcie COM3, prędkość 38400bps

Ten interfejs jest zgodny z ELM 327 1.4! Powinien się połaczyć ze wszystkimi modułami CAN.

Zbyt duże opóźnienia!!!

WYKONANE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejdzie proxy z obcym odbiornikiem?

Obstawiam, ze radio, o którym mówisz, nie jest podłączone do CAN, więc przejdzie na takiej zasadzie jakby wcale radia nie było.

Gdyby to radio miało CAN zgodny ze standardem to powinno przejść bez problemów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam, ze radio, o którym mówisz, nie jest podłączone do CAN, więc przejdzie na takiej zasadzie

> jakby wcale radia nie było.

Na egzaminerze takie coś nie przejdzie, ponieważ zostaje wykryte obce urządzenie podłączone do instalacji elektrycznej. Na FESie niby osiowałem, ale czy procedura została wykonana to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Kontynuując temat..

Byłem dziś w serwisie Fiata i podłączyli auto do Examinera. Osiowanie proxi przeszło bez problemu,niby 'wszystkie centralki są skonfigurowane właściwie'..mam nawet wydruk. Co z tego jak przebieg dalej mruga! oslabiony.gif Podobnie jak w FESie można było podejrzeć, że radio jest odłączone od CAN i niby na examinerze nic z tym nie można zrobić (czy to prawda??).

Próbowałem teraz zrobić osiowanie w FES i dalej nie przechodzi.

Co robić??

Pomysł jest taki żeby podłączyć fiatowskie radio i spróbować zrobić osiowanie - i tu pytanie ma ktoś na półce jakieś radio od stilo i może mi pożyczyć na próbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wyżej żeby procedura proxy przeszła nie może być nic obcego podłączonego do instalacji, które są kontrolowane przez BC np. gniazdo zasilania radia. BC wykrywa pobór prądu a nie może skomunikować się przez CAN z tym odbiornikiem i z osiowania nici.

Radia oryginału nie musisz wkładać i obce też wek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak napisałem wyżej żeby procedura proxy przeszła nie może być nic obcego podłączonego do

> instalacji, które są kontrolowane przez BC np. gniazdo zasilania radia. BC wykrywa pobór prądu

> a nie może skomunikować się przez CAN z tym odbiornikiem i z osiowania nici.

> Radia oryginału nie musisz wkładać i obce też wek.

Czyli odłączyć radio i spróbować zrobić osiowanie i powinno przejść? Jak potem podłączyć radio (niefabryczne) żeby nie było migania przebiegu, jest jakiś patent na taką sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli odłączyć radio i spróbować zrobić osiowanie i powinno przejść? Jak potem podłączyć radio

> (niefabryczne) żeby nie było migania przebiegu, jest jakiś patent na taką sytuację?

Ja miałem oryginalne radio, potem je wymieniłem na inne i nic mi nie migało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli odłączyć radio i spróbować zrobić osiowanie i powinno przejść? Jak potem podłączyć radio

> (niefabryczne) żeby nie było migania przebiegu, jest jakiś patent na taką sytuację?

Napisałem jasno odłącz obcy odbiornik i zrób osiowanie, a następnie podłączaj co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.