Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

Komputer widzi elm jako vgate. Ale wywala komunikat "Wystąpił nieznany błąd podczas dodawania urządzenia. Zgłoszony kod błędu 0x8007048f." I dalej że należy skontaktować się z producentem urządzenia.

Pozdrawiam wszystkich na forum. Widać, że to forum żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki były objawy w twoim

> przypadku.

Bluetutowy nie dzialal w ogole (nie byl widoczny jako urzadzenie). Drugi na kablu nie dzialal z fiatem, z tym ze byl zmontowany wg schematu, ktorego nie moglem ogarnac (brakowalo mu wogóle kluczowego rezystora).

W koncu kupilem trzeci od Viaken'a i kasuje sobie bledy do woli hehe.gif

Wg mojej intuicji elm blututowy powinien sie poprawnie sparować z pc/komorka po podaniu napiecia zasilajacego (samochod nie jest tu potrzebny), a u ciebie wlasnie na tym etapie wystepuje problem - rezystor nie gra tu roli.

Testowales parowanie z komorka/innym pc - byc moze masz cos pomerdane z systemem?

Mozna sprobowac zainstalować BT w trybie awaryjnym (niestety nie wiem, czy w t. awaryjnym wogole dziala BT, ale raczej powien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli prawdopodobnie elm do zwrotu, próbowałem na win8 i wirtualnej win7. Tak jak pisałem u mnie BT widzi a błąd występuje przy próbie połączenia, kiedy żąda hasła (wbijam 0000 wg instrukcji pali się tylko czerwona dioda). Zastanawia mnie jedno czemu styki tak swobodnie się wsuwają/wysuwają ok. 3-4 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak pisałem u mnie BT

> widzi a błąd występuje przy próbie połączenia, kiedy żąda hasła (wbijam 0000 wg instrukcji

> pali się tylko czerwona dioda).

Z ciekawości dzisiaj podłączyłem swój pod zasilacz w domu, chyba taki sam typ jak twój.

286832487-3127383127.jpg

Czerwona dioda to power. U mnie również Bluesoleil(winXP) widzi go jako CHX i też żąda hasła, 0000 jak i 1234 nic nie daje.

W piątek przyszedł mi z Chin taki i nie ma żadnej sygnalizacji LED po podłączeniu do zasilania, ale na płytce ma diodę tylko nie wiem co będzie sygnalizować.

286832487-k497-7-00ed.jpg

286832487-P1020108.1.jpg

286832487-P1020106.1.jpg

286832487-P1020102.1.jpg

i bluesoleil go widzi jako OBDII oraz łączy bez problemu. Multiscan też go widzi jako ELM 327 v. 1.4 i w teście przechodzi wszystko OK. Tylko że jak widać na zdjęciu ma ten nieszczęsny opornik, a brak filtrów RC na wejściu linii CAN.

Zobaczę co powie w aucie.

post-28378-14352519950081_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry,

Ja w zasadzie z Cromlandii, ale że FES/MES głównie dyskutowany jest tutaj - to i tutaj się zapytam.

Kupiłem: Interfejs Bluetooth

Skonfigurowałem wszystko (chyba) wg. instrukcji. Uruchomiłem MES, wskazałem odpowiedni port COM, zrobiłem test - wszystko przeszło. No i teraz mogę podłączyć się MES'em do wszystkich modułów, za wyjątkiem ECU silnika - za każdym razem dostaję timeout. Próbowałem różnych ustawień prędkości portów, wszystko bez efektu. Czy ktoś to przerabiał? Jeśli nie - to kogo sugerujecie pytać o radę: dystrybutora interfejsu, czy autora MES'a?

Z góry dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 3 tygodnie później...

> Czy ktoś z Kolegów może mi podpowiedzieć skąd mam to odczytać bądź gdzie znaleźć ??

Jemu chodzi o tzw. kod elektroniczny, który znajdziesz na niebieskiej karcie kodowej, którą dostałeś przy zakupie samochodu, jeśli nie masz karty to możesz dostać duplikat w ASO za ~200zł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jemu chodzi o tzw. kod elektroniczny, który znajdziesz na niebieskiej karcie kodowej, którą

> dostałeś przy zakupie samochodu, jeśli nie masz karty to możesz dostać duplikat w ASO za

> ~200zł.

> Pozdrawiam BAS

Nie da się tego odczytać przy użyciu któregoś kabla, programu ??

Bo karty kodowej oczywiście nie mam angryfire.gif

Chyba że da się włączyć "mryganie" kierunków przy otwieraniu/zamykaniu auta ? Po aktywacji tempomatu migacze umarły i nic nie świeci sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się tego odczytać przy użyciu któregoś kabla, programu ??

Da się, potrafi to firma Ko-car z Tych, kosztuje to 450zł.

> Bo karty kodowej oczywiście nie mam

> Chyba że da się włączyć "mryganie" kierunków przy otwieraniu/zamykaniu auta ? Po aktywacji

> tempomatu migacze umarły i nic nie świeci

Umarły przy osiowaniu proxy.

Jeśli posiadasz licencję na MES to możesz poprosić Yaniego(autor MES), żeby przygotował taki patch dla Ciebie, który to włączy bez kodu, ale nie wiem czy będzie mu się chciało.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak też myślałem

> Niezły dramat Gdybym wiedział że się tak stanie to bym w życiu nie aktywował tempomatu.

> Dzięki za szybką odpowiedz

bez przesady, żeby aktywację kontrolki tempomatu uważać za ważniejszą od mrugania kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu. Karta kodowa to dość ważna, aczkolwiek olewana przez wielu użytkowników rzecz. Dzięki niej można uruchomić samochód jak immo podziękuje za współpracę, a także zamówić kluczyk, jak ktoś ma tylko jeden. Dlatego polecam zamówienie jej sobie. Poza tym, jak mozna kupić samochód, nie wiedząc czy ma się do niego wszystko co powinno być 270751858-jezyk.gif.

Pomijam juz fakt, że ktoś dzięki nie oddanej Ci karcie może zamówić sobie kluczyk do Twojego auta. Może nim nie odjedzie, bo trzeba go wkodować, ale wyniesie Ci pół wnętrza i jeszcze zamknie drzwi za sobą biglaugh.gif

Poza tym do niemrugania kierunków mozna sie przyzwyczaić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez przesady, żeby aktywację kontrolki tempomatu uważać za ważniejszą od mrugania kierunkami przy

> zamykaniu i otwieraniu.

Nie zgadzam się z Tobą. Jak zapewne wiesz kontrolka tempomatu zapala się jeżeli przełącznik jest w pozycji ON a nie kiedy tempomat jest aktywny (czytaj utrzymuje prędkość). To duża różnica. Gdybym doczytał kiedy się kontrolka zapala pewnie bym jej nawet nie aktywował bo i tak dla mnie jest zbędna.

>Karta kodowa to dość ważna, aczkolwiek olewana przez >wielu

> użytkowników rzecz. Dzięki niej można uruchomić samochód jak immo podziękuje za współpracę, a

> także zamówić kluczyk, jak ktoś ma tylko jeden. Dlatego polecam zamówienie jej sobie.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

>Poza

> tym, jak mozna kupić samochód, nie wiedząc czy ma się do niego wszystko co powinno być .

Nie można mieć wszystkiego. Byłem świadom że nie ma karty. Miałem nadzieję że posiadając kabel można sczytać kody.

> Pomijam juz fakt, że ktoś dzięki nie oddanej Ci karcie może zamówić sobie kluczyk do Twojego auta.

> Może nim nie odjedzie, bo trzeba go wkodować, ale wyniesie Ci pół wnętrza i jeszcze zamknie

> drzwi za sobą

Zawsze jest taka obawa. Nawet bez karty wpysk.gif

> Poza tym do niemrugania kierunków mozna sie przyzwyczaić

Pewnie i można jak do wszystkiego. Ale irytuje mnie nasłuchiwanie czy rygle opadły czy nie, albo czy nacisnąłem otwarcie zamiast zamknięcia spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jemu chodzi o tzw. kod elektroniczny, który znajdziesz na niebieskiej karcie kodowej, którą

> dostałeś przy zakupie samochodu, jeśli nie masz karty to możesz dostać duplikat w ASO za

> ~200zł.

> Pozdrawiam BAS

I co z tego skoro na karcie są litery i cyfry a do programu można wpisać tylko cyfry...

Ja tego nie rozwiązałem sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co z tego skoro na karcie są litery i cyfry a do programu można wpisać tylko cyfry...

> Ja tego nie rozwiązałem

Kod elektroniczny zawiera TYLKO cyfry, kod mechaniczny faktycznie zawiera litery, ale rozmawiamy o kodzie ELEKTRONICZNYM.

167352276.jpg

Pozdrawiam BAS

ps. Obrazek znaleziony w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Witajcie

> Bardzo prosze o pomoc. Dostalem uszkodzony interfejs i po otwarciu okazalo sie ze sa pourywane

> kabelki. Czy mozecie mi podpowiedziec gdzie powinny byc przypiete?

Ten biały pod płytką, do którego pinu idzie?

Jak jest opisany przełącznik?

Obstawiam na 99%, że odlutowany kabel powinien być przylutowany do mostka na pinach.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polaczy sie, tyle ze kalibrace przeciez z poziomu panelu zrobisz.

Ta z poziomu panelu to ściema. Działa, jak chce, albo zrobi, albo nie. Stilo kupiłem na początku lipca, klimatronik działał wzorowo, tydzień później miałem odłączony aku, jak montowałem lpg i zaraz po tym przestało działać. Ustawił się w tryb awaryjny (tylko na szybę z lekkim grzaniem), zadziałał reset z panelu i było dobrze przez następne 10 kkm. Niedawno znowu rozłączałem aku i zaczęły się cuda dziać. Tym razem z panelu reset nie działa, chociaż robiłem z 10 razy, klapy słychać, a problemem jest brak ogrzewania prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta z poziomu panelu to ściema. Działa, jak chce, albo zrobi, albo nie. Stilo kupiłem na początku

> lipca, klimatronik działał wzorowo, tydzień później miałem odłączony aku, jak montowałem lpg i

> zaraz po tym przestało działać. Ustawił się w tryb awaryjny (tylko na szybę z lekkim

> grzaniem), zadziałał reset z panelu i było dobrze przez następne 10 kkm. Niedawno znowu

> rozłączałem aku i zaczęły się cuda dziać. Tym razem z panelu reset nie działa, chociaż robiłem

> z 10 razy, klapy słychać, a problemem jest brak ogrzewania prawej strony.

To masz uwalony aktywator i tyle, trzeba wymienic uszkodzony element a nie liczyc ze cuda ci fes da. Procedura kalibracji wywolana z panelu a fesem to jedno i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz uwalony aktywator i tyle, trzeba wymienic uszkodzony element a nie liczyc ze cuda ci fes

> da. Procedura kalibracji wywolana z panelu a fesem to jedno i to samo.

Nie byłbym taki pewny że jest to to samo - zaraz po kupnie stilona mialem uwalone sprzegielko miedzy aktywatorem a klapą od temp kierowcy. Po wymianie sprzęgiełka na nowe i resecie z panelu dalej albo zamarzałem albo się gotowałam. Dopiero po skasowaniu błędów klimatronika oraz jego resecie regulacja zaczęła działać jak powinna...... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz uwalony aktywator i tyle, trzeba wymienic uszkodzony element a nie liczyc ze cuda ci fes

> da. Procedura kalibracji wywolana z panelu a fesem to jedno i to samo.

Pod deską widzę 4 aktywatory, wszystkie pracują. Może FES przynajmniej pokaże mi jakieś błędy. Koszt zakupu mniejszy od jednej wizyty w ASO na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod deską widzę 4 aktywatory, wszystkie pracują. Może FES przynajmniej pokaże mi jakieś błędy.

> Koszt zakupu mniejszy od jednej wizyty w ASO na kompie.

Jest dokladnie jak mowisz, aktywatory pracuja ale bledy tez moga byc. Dodatkowo czasem jest tak ze aktywator w pada w dziure i nie potrafi sie wycofac i mamy efekt ze albo lodowka albo sauna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod deską widzę 4 aktywatory, wszystkie pracują. Może FES przynajmniej pokaże mi jakieś błędy.

> Koszt zakupu mniejszy od jednej wizyty w ASO na kompie.

No więc kupiłem i przetestowałem. Z silnikiem łączy bez problemu, ale na can tylko z serwisem. Mam program MES 1.3 i wywala mi komunikat o płatnej wersji. Jest jakiś program za free, który obsługuje klimatronik w naszych autach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc kupiłem i przetestowałem. Z silnikiem łączy bez problemu, ale na can tylko z serwisem. Mam

> program MES 1.3 i wywala mi komunikat o płatnej wersji. Jest jakiś program za free, który

> obsługuje klimatronik w naszych autach?

Za free to jest dobry MES, ale z krakiem do ściągnięcia z netu.

O ile pamiętam to nie wiele pokazuje w klimatyzacji. Dziś z ciekawości sprawdzę. Temat aktywatorów jest stary jak STILO ..... Sa to najzwyklejsze potencjometry i jak się zabrudzą to klima głupieje. Kalibracja polega na tym ,ze komputer porusza potencjometry w skrajne miejsca i mierzy oporność, a później ustawia w określonym miejscu (oporności) zadanym w pamięci. Jeżeli są brudne i wskazują źle to program nie pokaże błędu. Naprawa to wyjąc i wyczyścić , wykapać w jakimś kontakcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Kalibracja polega na tym ,ze komputer porusza potencjometry w skrajne miejsca i

> mierzy oporność, a później ustawia w określonym miejscu (oporności) zadanym w pamięci.

Komputer nie omomierz. Odczytywana jest wartość napięcia występująca na poszczególnych położeniach potencjometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komputer nie omomierz. Odczytywana jest wartość napięcia występująca na poszczególnych położeniach

> potencjometru.

Masz racje ,ze mierzy napięcie , ale chodziło mi o obrazowe ,proste wytłumaczenie działania ,a nie wnikanie w szczegóły . Można by dalej brnąć , ze zamienia wartość napięcia na postać cyfrową....,ale nie o to chodzi.

post-151277-14352522179241_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Prosta piłka - czy MultiEcuScan zadziała pod maszyną wirtualną?

Emulowany Windows to Windows 7, x64, legalny z licencją. Host

to Windows 8. Chcę przenieść licencję na tego wirtualnego Windowsa,

bo z przyczyn niezależnych już musiałem 2x zmienić a to system, a to

kompa a klucz sprzętowy wylicza za każdym razem inny. To wymyśliłem,

że będę miał W7 na VMware i MES pod tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też ściągnąć program którym zmienia się nr dysku twardego .

Spisujesz swoje nr dysku później klucz sprzętowy i klucz licencyjny.

Instalujesz na nowo system (lub bierzesz inny komputer) zmieniasz nr dysku na taki jak spisałeś ,instalujesz MES-a i wprowadzasz swój klucz licencyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.