Skocz do zawartości

maciek61

użytkownik
  • Liczba zawartości

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Zainteresowania
    Elektronika

maciek61's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

0

Reputacja

  1. > Hmm a regulator ma swój bezpiecznik ? Nie chodzi mi o bezpiecznik regulatora ciśnienia, ale o możliwość złego kontaktu w skrzynce bezpieczników. Rożne błędy mogą się zgłaszać.
  2. > Komputer pokazał "Regulator cisnienia paliwa" , wymienilem filtr paliwa (był fest brudny juz ) , > podłączyłem kompa , skasowałem błędy i spokoj .. zajechałem dzis do pacy bez przygód. Robiac > testy dało sie podać sygnał na regulator i było go "słychac" .. i nie wiem juz jak to ugryźć > ... Moze filtr paliwa go zapchał ? Miałem kiedyś przygodę po czyszczeniu skrzynki bezpieczników . Wymieniłem brudne bezpieczniki na nowe kupione w CPN i okazało się ,ze maja cienkie blaszki .(Chińskie) Jeden czasami słabo kontaktował i silnik gasł .Przy uruchamianiu nie było słychać pompy paliwa.Wymiana na inny załatwiła sprawę.
  3. > Ale nawet jakby to zasłonią mi wlot do IC, dlatego temat w tym przypadku odpada. środkowa ramka > jest poza wymiarem także tez niezgodnie z przepisami byłoby. Fajnie by było kupić taki zderzak...: http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=2011.0 http://www.fiatforum.com/stilo/165225-2008-brazilian-bumper.html
  4. maciek61

    klima temperatura

    > cześć, > skąd klimatronik (nazwa rodem z fał wu) wie, ile stC wieje z kratek? > bo rozumiem, że gdy ustawiam 21stC, to musi być, za (nazwijmy to) "mieszalnikiem" ciepłego i > zimnego powierza jakiś termometr, który podaje aktualnie wymieszaną temp do klimy, > gdzie taki termometr jest? > jest tam jakikolwiek dostęp? > wiem, że jest termometr, który "wciąga" powietrze dla funkcji AUTO, ale zapewne to nie ten sam... > objaw, jaki mam to, przyciach temperatury pomiędzy 19 a 21,5stC, > między tymi temperaturami, leci cały czas chłodne powietrze, po ustawieniu 22stC leci od razu > gorące > jak zmieniam nastawy temperatury na panelu, to nawet pomiędzy tymi 19 - 21 st słychać jakieś > "ruchy" klap, ale temp powietrza jest praktycznie taka sama > PS, > najchętniej obrazki poproszę... bo nie mogę podejść do auta, Najlepiej podłaczyc się pod komputer .FES/MES bardzo ładnie pokazuje temperatury (Czujniki) .Mam podobny problem i wiem ,ze u mnie nastawnik zle działa , a komputer wyrzuca własnie jego bład.
  5. > Witam. > Mam pytanie, co to jest, widoczne na zdjęciu? Prawdopodobnie moczy mi to silnik, i to dosyć ostro > bryzga. Na zdjęciu widoczne również prowizoryczne testery wycieku - papier:P Po wytarciu i > umyciu wszystkiego, tylko ta część się moczy, co widać na zdjęciu. > Jest to okolica rury dolotowej, po prawej stronie silnika (patrząc od przodu samochodu) U mnie ciekło z oski od tej przepustnicy , miała luz. Kupiłem uzywana i teraz cieknie ,ale z pod uszczelki .....szczęście ,ze śladowo ...
  6. > Klocki zużyte minimalnie bo od wymiany akurat trafiło się, że niewiele jeździłem. Chyba spróbuję w > ciemno od amortyzatorów bo i tak maja już kosmiczny przebieg. Stawiam na tarcze hamulcowe zrobone z chinskiej stali tez tak miałem w Marei kilka lat temu Tarcze na tokarnie i wyjdzie ich stan. Taniej sprawdzic tarcze na tokarni niz wymieniac amortyztory.
  7. > tak, dzięki programowi Multiecuscan połączysz się z klimatronikiem i sprawdzisz błędy zapisane w > jego centralce. Podłacze sie do tematu . Dzis czysciłem aktywator klimy od mieszana powietrza z lewej strony(kierowca) bo nie grzało .Po zmontowaniu i kalibracji wszystko OK . Podłaczyłem Komputer i zrobiłem kilka pomiarów. Oczywiscie skasowałem błedy lewego aktywatora. I mam teraz pytanie czy pozycja klap mieszalników lewa i prawa maja takie same wskaznia czy jak u mnie odwrotne...tz. ze jak lewa pokazuje otwarcie 100% to prawa 0 % i odwrotnie . Przy nastawieniu na okolo 26 to obie maja po okolo 50 % , na 16 stopni to lewa ma 100 ,a prawa 0 , a przy nastawieniu na HI lewa ma 0%,a prawa 100% otwarcia . Pomiary robilem bez właczonej klimy przy temp. zewnetrzej okolo 25stopni. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c7d26361233c6cd.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fa410454ab38dc8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/690a6937ea147ed2.html
  8. > Sprawdzić i ewentualnie przesmarować linki zmiany biegów - kulki i same cięgna, pod pancerzem, > sprawdzić stan gumowych osłon na końcu pancerza Kiedyś w jakims aucie mi wyskakiwała 3 i okazał sie synchronizator, ale nie strasze ....
  9. > Witam, > Musze wymienić sworznie wahacza(mam wersję wymienną) ktos coś poleci co wytrzyma więcej jak rok? > Do tej pory wahacze wymieniam średnio co roku niezależnie od firmy, a jeżdżę ostrożnie. > Druga sprawa okazało się że lampa przód jest do wymiany, na wiadomym portalu są używki od 150 do > 250 i w górę lub zamiennii za 185-190 tylko nie bardzo wiem w którym kierunku iść. > Pzd Gdzie jezdzisz, albo jak ? Stilo jest moim pierwszym Fiatem gdzie zapomniałem o zawieszeniu!!!Zmienłem jeden wachacz na 137km i 2 duze tylne tuleje na 220km. Teraz ma 250km i zero luzu ...oby tak dalej. Jak miałem Tipo, Mare, Bravo to zmienialem częsci co kwartał. Co do lampy to warto czekac na okazje , ja kupiłem nowe ory. 2 sztuki w cenie jednej uzywanej, ale jak czas goni to polecam uzywane w dobrym stanie. Najlepsze są żarówki oryginalne te od pozycji ...juz chyba 2 rok jezdże i nie spaliła sie zadna , a wszystkie inne kupowane na stacjach bezynowych wytrzymywały kwartł , a wiadomo jak z wymiana !!!Lampy kupiłem z żarówkami....
  10. > Zalozylem dalej nowe (nie reklamowalem jeszcze) ale wybralem najlepsze felgi z 2 kompletow. > Jest lepiej. Poza tym widac bylo ze felga skacze...sprawdzalismy nawet na urzadzeniu do > prostowania. To wewnetrzna czesc felgi ocierala o bolec porzadnie :/ To moze jednak felgi ? Miałem różne auta ,różne felgi i nigdy z felgami kłopotu. To ,ze ja nie miałem to nie znaczy ,ze ktoś nie ma...
  11. > Stare opony byly dosc glosne, slyszalne bylo takie flu flu flu a czy skakal....pewnie troszke tez. > Juz nie pamietam bo do dobrego (ciszy i inne jakosci jazdy) czlowiek szybko sie przyzwyczaja. A teraz masz założone nowe po reklamacji i skacze? Co to znaczy skacze? Wibruje nadwozie?
  12. > No i znow ostatnie zdanie jest kluczowe Najamniejsze zlo jest na przodzie a na starych oponach i na tych samych felgach nie telepało ? Może jednak to wina opon? Pisałem o przegubie bo miałem takie doświadczenie i tu w Olsztynie mechanicy bez oględzin tylko po rozmowie sugerowali przegub, ale każde auto to oddzielna historia
  13. > Koncowka Twojego zdania jest kluczowa > U nas "dobrego" mechanika nie uraczysz.... > Poza tym czy jade prosto czy lekko skrecam - skacze. Ale mam chyba winowajce.... > W chwili sciagania opon do reklamacji, dyskutowalem w innym warsztacie z chlopakiem...moze nie > super spec, ale gosciu oragniety. > Co wyszlo....felgi skacza gora-dol. I to nie czesc zewnetrzna (rant) tylko ta czesc ktorej nie > widac po zalozeniu opon...czyli caly srodek. > Zalozylem najlepsze jakie mialem i na razie jako tako nie jest najgorzej.... > Chlopak stwierdzil tez ze nie oplaca sie prostowac stalowek bo z czasem i tak material wygnie sie > tak samo - prawda to? Nie wiem czy opłaca się prostować bo nigdy nie prostowałem. Miałem kiedyś oponę jajowata na przodzie i auto tez wibrowało, ale wystarczyło zamienić na tył i wszystko ustało. Jak cos z felgami czy oponami to załóż na tył . Nie masz chyba 4 felg krzywych?
  14. > Maciek ! > a tem przegub to ma "gibające się " łozyska ? > bo tego cały "dostatek" wciskany był w Stilony, niby te same silniki a różne rodzaje półosi i > przegubów zakładali, nawt EPER nie ogarniał. Moj przegub z Epera wyszedł dobrze po numerze win ,ale oczywiście trochę sie bałem co z Allegro przyjdzie. Przegub zewnętrzny słychać przy obciążeniach , a wewnętrzny o którym mowa to telepie przy określonych obrotach . Moj telepał przy 80-90km/h., jest to tez obciążenie dla niego. !!! przypomniałem sobie inny objaw. Otóż najwyraźniej wibracje były wyczuwalne przy jeździe na wprost . Wystarczyło skręcić w lewo czy prawo i wszystko ustępowało . Ma to wytłumaczenie bo krzyzak przemieszcza się w kielichu i widocznie w innych położeniach miał mniejszy luz. Dodam jeszcze ,ze mój mechanik po rozmowie od razu postawił na przegub , a potwierdził po wjechaniu na kanał .Nie piszę ,ze w tym przypadku na pewno jest uszkodzony przegub ,ale wizyta u dobrego mechanika który potwierdzi ,albo wykluczy może nic nie kosztować...
  15. > W jaki sposob go sprawdzic? Co tam sie sprawdza? Najczęściej leci krzyżak w przegubie. Bez kanału ,czy podnośnika i wprawnego mechanika to ciężko sprawdzić. Krzyzak ma małe lozyska które się rozlatują i często wyrabiają obudowę czyli kielich. Powstaje luz i bicie które przenosi się na nadwozie. U mnie tak bilo ,ze łydki się trzęsły własnie przy okolo 90km/h. Trzeba mocno złapać za półoś i sprawdzać luz,ale może się tak ustawić ,ze mechanik nie wyczuje. Dopiero drugi mechanik u mnie to wykrył, a luz był bardzo duzy. Jedno z łożysk się rozsypało . Naprawa prosta jeśli sie tylko krzyżak zmienia. Ja kupiłem na allegro kompletna półoś z podpora i łozyskiem podporowym , z piasta i czujnikiem ABS za 150zł . Kupiłem tez nowy krzyzak który mechanik włożył do zakupionej pólosi. Mozna było taniej ,ale bałem sie ,ze obudowa bedzie tez rozwalona więc wolałem mieć przed robota wszystkie części sprawdzone żeby szybko poszło i auto nie stało kilka dni na warsztacie. http://allegro.pl/przegub-krzyzak-polos-fiat-stilo-1-9jtd-1-9-jtd-i4284874387.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.