-
Liczba zawartości
6 551 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Lisek's Achievements
mistrz kierownicy (14/20)
9
Reputacja
-
Produkcja 2007-08 - wersja na Polskę, EURO 4
-
W Cromie przed liftem nie trzeba rozbierać kloszy aby założyć LEDY. Miałem taki projekt aby ledowy pasek przykleić nad kloszem ( dokładnie pomiędzy maską a lampą tak aby świecił w dół w kierunku klosza) bo jest tam miejsce. Nawet zrobiłem przymiarki i wyglądało to całkiem elegancko ale w końcu jeszcze nie założyłem
-
Nie, mam 150 KM 16V bez DPF-u oryginalnie... Klapy wirowe z kolektora usuwałem profilaktycznie przy 160 tys km przy wymianie rozrządu ale już jedna była wyrwana i siedziała w gnieździe zaworowym.. cały dzień się mordowałem aby bez zdejmowania kolektora ją wyjąć . Silnik poza klapami i koniecznością czyszczenia EGR-u - rdzenia cewki co 25 tys km jest bezproblemowy. Silnik JTD 1,9 8V 115KM @ 145 KM miałem w Stilo 5D
-
Witam serdecznie, Croma u mnie jest od 2010 roku i to najdłużej trzymany Fiat z tych kilku jakie miałem Co gorsza nie zamierzam Cromy wymieniać na nowszy model bo mam do niej sentyment i nie mam powodów. Ostatnio więcej stoi w garażu niż jeździ ale dotychczas zwiedzała Europę i Polskę z rodziną i dla 4 osób jest wystarczająca na podróże. Auto ma już 13 lat ale technicznie nie mam z nią problemów a z nudów zastanawiam się czy nie założyć jej pasków ledów w przednich reflektorach nie ingerując w reflektory .. Zobaczymy czy ją w ten sposób popsuję
-
Osobiście jak myślałem nad umiejscowieniem to szukałem za szybą - od wewnątrz właśnie z powodu szybkiego brudzenia się tej części pojazdu..
-
Kiedyś chciałem ale pozostałem przy czujnikach parkowania... Dzisiaj jest dużo rozwiązań od kamerek nagrywających zdarzenia z taką funkcją dodatkową, dodatkowe ekrany, nawigacje/radia 2Din z taką funkcją po lusterka wsteczne z ekranami.. Więc można wybrać co komu odpowiada..
-
Faktycznie.... dawno mnie tu nie było. Ale nic się nie dzieje więc nuda...
-
Jeśli auto ożywa powyżej 2000 obrotów to masz zablokowany EGR - warto przeczyścić, koniecznie cewkę rozebrać i spolerować rdzeń .. Jeśli auto ożywa powyżej 2600..3000 obrotów to masz problem z turbina a dokładnie z sterowaniem kierownicami zmiennej geometrii. Najczęściej problemem jest przetarty/popękany wężyk podciśnienia który idzie do zaworka zamocowanego na chłodnicy i dalej do gruszki na turbinie a w 2-giej kolejności ten elektro-zaworek. Sprawdzić czy po dodaniu gazu na biegu jałowym pracuje cięgno gruszki ( wsuwa i wysuwa się ) jeśli nie to szukać przyczyn...
-
Wielkie to... do moich 16" by sie nie zmieściły
-
Croma 2009 grzeją się koła i piszczą po dłuższej jeździe
Lisek odpowiedział Kasia_Opole na temat - Tipo, Croma, Tempra
Skoro już ktoś wymieniał zaciskio to coś się działo... w takim przypadku szukał bym po stronie wężyków i linki hamulca czy dobrze odbija - bo to taniej wymienić/sprawdzić i jeśli nie pomoże to niestety servo do wymiany .... Problem może tez być inny. Duża różnica ciśnienia lub i średnicy kół może wprowadzać w błąd ESP które przyhamowuje każde z kół lub inne problemy z czujnikiem położenia kół... Zalecam podłączyć się pod centralkę hamulców i zdiagnozować ( Uwaga... Nie auto tylko hamulce !! ).... Można podjechac do serwisu BOSCHA i to tam zrobić bo w fiacie nie maja na ten temat bladego pojecia.. -
Jak widać zawsze pęka w tym samym miejscu.... Napisz do Fiata reklamacje w odpowiednim tonie że zgłosisz sprawę go urzędu ochrony konsumenta bo to nie pierwszy przypadek... To nic że po czasie i auto nie ma gwarancji bo w takim przypadku czas nie gra roli.... Wiem, że za pęknięty pedał sprzęgła czasami zwracają pieniądze...
-
12,55 to już w dolnym przedziale.... ale jeszcze tragedii niema. Jeśli ma to 2011 to ja osobiście bym zmienił... szkoda paliwa i alternatora .... osobiście polecam mam od Autocrafta kupuje tu: Autocraft
-
W przypadku niektórych silników jest to normalna procedura rozruchowa zimnego silnika ( np. w silnikach Volvo FH12 przy zimnym rozruchu wał musi obrócić kilka razy zanim komputer poda pierwszą dawkę ... liczba obrotów zależy od temperatury silnika ) Jak jest w 1,9 MJTD trudno mi ocenić ale problem jest opisywany wielokrotnie na różnych forach Opla z tym silnikiem.. W mojej ocenie problem tkwi w zbyt niskiej nastawie ciśnienia w trakcie rozruchu... to powoduje, że z czasem i zużyciem układu to ciśnienie jest zapewne jeszcze mniejsze tak więc ważne jest tu sprawdzenie - test na przelew na zimnym i gorącym silniku wtryskiwaczy właśnie podczas wolnych obrotów.... Dodatkowo warto wymienić filtr bo elektryczna pompa paliwa również może być już w nienajlepszej kondycji... czasami wystarczy wstawić zaworek zwrotny na wężyku przed pompą CR aby paliwo nie uciekało ale trudno jednoznacznie stwierdzić który z tych "patentów " zadziała.. może być konieczna wymiana nastawnika w pompie CR lub kwestia złych odczytów ciśnienia/temperatury w kolektorze... i tak dalej.. Skrajnie można zakupić moduł elektroniczny który wpina się w szynę CR i którego zadaniem jest właśnie podnoszenie ciśnienia nasz szynie CR podczas rozruchu silnika... podobno działa ale tego nie wiem... można w ten sposób uniknąć drogich wymian i poszukiwania rozwiązań... Niestety same dolewanie oleju T2 ( sam dolewam od lat wraz z Black Arrow Skyadd i to nie tylko zimą ) też nie daje pewności że nie zatankujemy czegoś co przy niskiej temp skrzepnie lub rozwali układ wtryskowy ...
-
Tak jak koledzy piszą.. Akumulator w spoczynku ma mieć idealnie 12,85V, wymień filtr paliwa, zrób test na przelew - może uszkodzone masz uszczelnienie i za niskie ciśnienie masz na CR....
-
Może ... czas zmienić oponki na zimowe tym bardziej, że nowe z kompletem felg-alu od SABA 9-3 czekają . PS... czy tylko mi przestała działać antena GPS w Fiacie? .... nie może odnaleźć satelitów