Jump to content

Bywa ze ciezko odpala cromka


fanlan

Recommended Posts

Witajcie,

 

Przedstawie niewielki problem.

Otow croma 120KM bywa, ze odpala ciezko, juz prawie lapie ale nadal krece.

Stacyjka ON, gasna kontrolki i brum, albo brumbrumbrum w mekach

Start spod domu, kilometr myjka, mycie, odpalam zgopdnei z procedura, gasna kontrolki i hlehlehlehle...... nosz...ale zapala

Dodam kilka faktow:-

-nalot 212tkm

-EGR nie ruszalem

-korekty  3 wtryskow +/-0,xx, jeden +1,6-1,9

-paliwo shell lub BP normalne+ Millers ECO+ 2T ciut

-auto jezdzi poprawnie

-akumulator ma nie wiem ile, bo mam auto od 5 lat i nie ruszalem, bywa, ze mam wrazenie, ze meczy sie krecac

Dodam, ze to zapalanie zalezy od niczego, rano pali, a po np staniu ok 2h potrafi wymeczyc.

i co Wy na to?

Edited by fanlan
Link to comment
Share on other sites

odłącz przewód od czujnika temperatury, ten na termostacie. wywali Check ale tym się nie przejmuj i sprawdź jak będzie odpalał.

jak podłączysz ponownie ponownie i kilka razy auto odpalisz to kontrolka przestanie się świecić.

 

sprawdź też oczywiście stan akumulatora. jeśli jest osłabiony to rozrusznik będzie wolniej kręciła i może być problem z rozruchem a w przyszłości z mostkiem alternatora.

 

jeśli odłączenie czujnika temperatury poprawi rozruch to jest spora szansa, że czujnik ciśnienia paliwa, ten na pompie jest zabrudzony. spróbuj wyjąć i oczyścić.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, maka131 napisał:

odłącz przewód od czujnika temperatury, ten na termostacie. wywali Check ale tym się nie przejmuj i sprawdź jak będzie odpalał.

jak podłączysz ponownie ponownie i kilka razy auto odpalisz to kontrolka przestanie się świecić.

 

sprawdź też oczywiście stan akumulatora. jeśli jest osłabiony to rozrusznik będzie wolniej kręciła i może być problem z rozruchem a w przyszłości z mostkiem alternatora.

 

jeśli odłączenie czujnika temperatury poprawi rozruch to jest spora szansa, że czujnik ciśnienia paliwa, ten na pompie jest zabrudzony. spróbuj wyjąć i oczyścić.

Dzieki, sprawdze aku , a gdzie czujnik temp jest?

Silnik 8V

Dodam, ze nie ruszalem filtra paliwa od 80000 km, a czy wczesniej i kiedy byl zmieniany to pewnie z procedura serwisowa.

Auto kupilem jak mialo 132000 km oryginalne

Link to comment
Share on other sites

nie widziałem na żywo jeszcze silnika 120 km, a nie bardzo mam czas grzebać po internecie i szukać zdjęć.

podejrzewam jednak, że termostat wygląda podobnie jak u mnie i siedzi w podobnym miejscu.

 

u mnie siedzi pomiędzy silnikiem a akumulatorem, pod rurą od dolotu. znajdziesz go idąc po rurze wody idącej od chłodnicy.

 

załączam zdjęcie jak to u mnie wygląda.

 

co do filtra paliwa to instrukcja mówi, że powinien być wymieniany chyba co najmniej raz na 60 kkm. ja znając jakość naszych paliw wymieniam dużo częściej.

termostat.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli powyższe sugestie nie pomogą , to zrób sobie jeszcze test wtrysków na przelewy - może któryś puszcza .

 

Ta wartość korekcji na jednym z wtrysków  1,6-1,9 co podawałeś , to na ciepłym czy zimnym silniku ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Iron napisał:

Jeśli powyższe sugestie nie pomogą , to zrób sobie jeszcze test wtrysków na przelewy - może któryś puszcza .

 

Ta wartość korekcji na jednym z wtrysków  1,6-1,9 co podawałeś , to na ciepłym czy zimnym silniku ?

 

 

na cieplym, ale nie pamietam czy na jalowym czy 2000

Link to comment
Share on other sites

Tak jak koledzy piszą..

Akumulator w spoczynku ma mieć idealnie 12,85V,  wymień filtr paliwa, zrób test na przelew - może uszkodzone masz uszczelnienie i za niskie ciśnienie masz na CR....

Link to comment
Share on other sites

Dnia 17.05.2017 o 08:43, fanlan napisał:

na cieplym, ale nie pamietam czy na jalowym czy 2000

 

Na zimnym taka wartość ujdzie , ale na ciepłym oznacza , że nie rozpyla prawidłowo .

Ale nie jest to główny powód słabego rozruchu .

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Iron napisał:

 

Na zimnym taka wartość ujdzie , ale na ciepłym oznacza , że nie rozpyla prawidłowo .

Ale nie jest to główny powód słabego rozruchu .

ja bede mial okazje rozgrzac cromke to sprawdze.

Od miesiaca powożę rowerem, czasem moto, cromka od swieta wyłazi z norki:)

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Iron napisał:

 

Na zimnym taka wartość ujdzie , ale na ciepłym oznacza , że nie rozpyla prawidłowo .

Ale nie jest to główny powód słabego rozruchu .

Dodam, ze ów trudniejszy rozruch zależy od niczego, ot jak kaprycho kobiety :)

OStatnio rano wsiadam, brum jade kilometr na myjnie, myje, pucuje, wsiadam i łehłehłehłehłeh..... ponownie zaplon, czekanie az kontrolki zgasna i....w mekach zapaliła po kilku kreceniach.

Link to comment
Share on other sites

olej będzie dobry jeśli wtryskiwacze są przytarte, pompa też będzie lekko smarowana.

 

jeśli któryś jest porządnie zapieczony to niestety sam olej go nie wyleczy, nawet jak kilkanaście baków przejeździ.

 

ja dolewam oleju przy każdym tankowaniu od kilku lat a i tak miałem problem z odpalaniem. nawet jak rano odpalił od strzała to po przejechaniu 800 m i odstawieniu dzieciaków do przedszkola zdarzało się, że trzeba było czasem nawet 2 razy kręcić zanim zapalił.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, nowszy_00 napisał:

Kup miksol, dodawaj mniej więcej 150 ml. Do zaatakowanego baku z ropa, zobaczysz powinno pomóc ;)

 

 

Olej kosztuje 12,- więc chłopak wiele nie ryzykuje ;)

Powodzenia 

 

Przecież fanlan napisał że stosuje olej 2T i EcoMax.

 

Dnia 15.05.2017 o 08:15, fanlan napisał:

-paliwo shell lub BP normalne+ Millers ECO+ 2T ciut

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, radek_p14 napisał:

 

Przecież fanlan napisał że stosuje olej 2T i EcoMax.

 

 

Tak od kilku lat dolewam orlena 2T+ EcoMax Millersa.

Pierwsze pyt  mojego mechanika o powod, i na szybko czujnik polozenia walu sie pojawil, ze jesli kaprysny to moze  wlasnie hustawke z odpaleniem robic.

Link to comment
Share on other sites

jeśli masz mes to weź zrób loga przy odpalaniu, w załączeniu mój log.

 

u mnie paliwo jest podawane dopiero po jakimś czasie mimo iż obroty są odpowiednie. paliwo powinno być już podane jak obroty silnika są ok 150.

 

na tym forum sporo pisałem o moich problemach z odpalaniem. 

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-odpaleniem-cromy-28477/

 

tu masz link do podobnego problemu, bronx opisał jak przetestować problem odpalania, jakie logi wykonać.

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dawki-startowe-1-9-jtdm-34172/

 

 

rozruch1.csv

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, maka131 napisał:

jeśli masz mes to weź zrób loga przy odpalaniu, w załączeniu mój log.

 

u mnie paliwo jest podawane dopiero po jakimś czasie mimo iż obroty są odpowiednie. paliwo powinno być już podane jak obroty silnika są ok 150.

 

 

 

W przypadku niektórych silników jest to normalna procedura rozruchowa zimnego silnika ( np. w silnikach Volvo FH12  przy zimnym rozruchu wał musi obrócić kilka razy zanim komputer poda pierwszą dawkę ... liczba obrotów zależy od temperatury silnika ) Jak jest w 1,9 MJTD trudno mi ocenić ale problem jest opisywany wielokrotnie na różnych forach Opla z tym silnikiem..

W mojej ocenie problem tkwi w zbyt niskiej nastawie ciśnienia w trakcie rozruchu... to powoduje, że z czasem i zużyciem układu to ciśnienie jest zapewne jeszcze mniejsze tak więc ważne jest tu sprawdzenie - test na przelew na zimnym i gorącym silniku wtryskiwaczy właśnie podczas wolnych obrotów.... Dodatkowo warto wymienić filtr bo elektryczna pompa paliwa również może być już w nienajlepszej kondycji... czasami wystarczy wstawić zaworek zwrotny na wężyku przed pompą CR aby paliwo nie uciekało ale trudno jednoznacznie stwierdzić który z tych "patentów " zadziała.. może być konieczna wymiana nastawnika w pompie CR lub kwestia złych odczytów ciśnienia/temperatury w kolektorze... i tak dalej..

 

Skrajnie można zakupić moduł elektroniczny który wpina się w szynę CR i którego zadaniem jest właśnie podnoszenie ciśnienia nasz szynie CR podczas rozruchu silnika... podobno działa ale tego nie wiem...  :hmm: można w ten sposób uniknąć drogich wymian i poszukiwania rozwiązań... Niestety same dolewanie oleju T2 ( sam dolewam od lat wraz z Black Arrow Skyadd i to nie tylko zimą ) też nie daje pewności że nie zatankujemy czegoś co przy niskiej temp skrzepnie lub rozwali układ wtryskowy ...

  

Edited by Lisek
Link to comment
Share on other sites

Dnia 15.05.2017 o 10:00, stoszewski.artur napisał:

Napięcie akumulatora sprawdź i doładuj najlepiej na noc coby był powyżej 12V. Sprawdź różnicę. Se słabym akumulatorem szybko rozwalisz alternator

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
 

Napiecie na aku na sucho to 12,55 V

podczas pracy silnika ladowanie 14,3-14,6 jakos tak

I co Ty na to?

Aku ma...najmniej 5 lat, a moze i 8 od nowosci Magnetti marelli, choc cos nabazgrane jest na nim 2011

Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎2017‎-‎05‎-‎27 o 17:13, fanlan napisał:

Napiecie na aku na sucho to 12,55 V

podczas pracy silnika ladowanie 14,3-14,6 jakos tak

I co Ty na to?

Aku ma...najmniej 5 lat, a moze i 8 od nowosci Magnetti marelli, choc cos nabazgrane jest na nim 2011

12,55 to już w dolnym przedziale.... ale jeszcze tragedii niema.

Jeśli ma to 2011 to ja osobiście bym zmienił... szkoda paliwa i alternatora ....

osobiście polecam mam od Autocrafta kupuje tu: Autocraft 

Edited by Lisek
Link to comment
Share on other sites

Dnia 27.05.2017 o 17:13, fanlan napisał:

Napiecie na aku na sucho to 12,55 V

podczas pracy silnika ladowanie 14,3-14,6 jakos tak

I co Ty na to?

Aku ma...najmniej 5 lat, a moze i 8 od nowosci Magnetti marelli, choc cos nabazgrane jest na nim 2011

mierzyłeś to Woltomierzem, multimetrem, czy odczytałeś z MES?

pomiar był wykonany po dłuższym postoju?

 

odepnij czujnik położenia wałka i połącz się z MES. podczas rozruchu sprawdź jaka jest prędkość rozrusznika, najlepiej po dłuższym postoju. dowiemy się czy kręci za wolno. następnie dobrze byłoby podłączyć prostownik i doładować aku, no i ponownie zrobić log rozruchowy, z odpiętym czujnikiem. 

 

sprawdzałeś czy po doładowaniu akumulatora lub po podłączeniu innego akumulatora lepiej odpala?

 

próbowałeś odpalić z odpiętym czujnikiem temperatury?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, maka131 napisał:

mierzyłeś to Woltomierzem, multimetrem, czy odczytałeś z MES?

pomiar był wykonany po dłuższym postoju?

 

odepnij czujnik położenia wałka i połącz się z MES. podczas rozruchu sprawdź jaka jest prędkość rozrusznika, najlepiej po dłuższym postoju. dowiemy się czy kręci za wolno. następnie dobrze byłoby podłączyć prostownik i doładować aku, no i ponownie zrobić log rozruchowy, z odpiętym czujnikiem. 

 

sprawdzałeś czy po doładowaniu akumulatora lub po podłączeniu innego akumulatora lepiej odpala?

 

próbowałeś odpalić z odpiętym czujnikiem temperatury?

Mierzone multimetrem.

Mierzone po kilkudniowym postoju bo ostatnio cromka jezdzi 1x w tyg, czasem dwa po 10-25km lacznie

Odpalanie w 90% takie jak zawsze czyli odkad mam auto od 2012

Narazie nic nie odpinalem

Duze szanse wg mechanika i innych lokalnych zrodel, ze czujnik walu miewa gorsze dni i mysle by go profilaktycznie wymienic bo to nieduzy koszt.

Jak padnie to laweta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
W dniu 23.03.2021 o 08:11, flexikarol napisał:

Witam. I jaki był finał usterki? Bo mam ten sam problem i szukam rozwiązania... 

w sumie to 1 na  50 odpalen miewa kaprycho. zalezy od niczego w sumie. Aku juz 3 letni jest jakas Varta 77Ah, ladowanie ok 14-14,2. ogolnie auto jezdzi poprawnie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witajcie. Też mam problem z Croma 1,9 JTD 150 KM. Na zimnym nie chce zapalić, stęka i dymi na siwo. Jeżeli się rozgrzeje, to idzie jak huragan. Nie ma oznak, że uszkodzone wtryski. Oddałem mechanikom i zaczynają mnie naciągać na duże pieniądze. Zabiorę go od naciągaczy. Może wy pomożecie

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.08.2022 o 10:13, Bolcio14 napisał:

Witajcie. Też mam problem z Croma 1,9 JTD 150 KM. Na zimnym nie chce zapalić, stęka i dymi na siwo. Jeżeli się rozgrzeje, to idzie jak huragan. Nie ma oznak, że uszkodzone wtryski. Oddałem mechanikom i zaczynają mnie naciągać na duże pieniądze. Zabiorę go od naciągaczy. Może wy pomożecie

Po pierwsze primo. Uważam że każdy posiadacz fiata powinien mieć elm 327+ multieciscan . Musisz zdiagnozować dziada. Objawy typowe dla martwego/zapieczone go EGR. Lub klapki wirowe w pozycji otwartej,możliwe też map sensor ulepiony mułem z dolotu i wariuje temp odczytu w kolektorze. Diesel jest prostszy w diagnozowaniu niż benzyna.  Poczytaj po necie a będziesz wiedział o co chodzi. W dzisiejszych czasach mechanicy wymienia ci pół silnika z osprzętem a okaże się że to blachostka po kosztach.  

 

Kabel elm kup albo z viaken bo te z alle...gr raz działaj raz nie. Ewentualne dłuższe oczekiwanie na Ali. Ale pamiętaj z Ali tylko z chipem pic18f25k80

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.