Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> Yep, próbowałem 9600 czyli to co ma domyslnie i 38400 i też bezskutecznie, oczywiście predkość

> komunikacji w ustawieniach portu też przestawialem.

Elm chodzi po 38400, po 9600 chodzi KKL. Pozostaje Ci kwestia sterowników, bo przerabianie lub nie - tak jak napisał BAS ma wpływ tylko na komunikację z BODY, z silnikiem chodzi bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elm chodzi po 38400, po 9600 chodzi KKL. Pozostaje Ci kwestia sterowników, bo przerabianie lub nie

> - tak jak napisał BAS ma wpływ tylko na komunikację z BODY, z silnikiem chodzi bez przeróbek.

W takim razie jutro obadam to jeszcze, teraz tak piździ sniegiem że raczej nie wybiore się już do auta z lapkiemm smile.gif

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze po wymianie panela sterowania klimatyzacji w AR GT miga licznik kilometrów, na dniach mam dostać zakupioną licencję do FES i chciałbym sprawdzić możliwości funkcji PROXI Alignment, ale mam pewne obawy bo coś tam jest opisne o Alfa Code i alarmie, o co chodzi confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledze po wymianie panela sterowania klimatyzacji w AR GT miga licznik kilometrów, na dniach mam

> dostać zakupioną licencję do FES i chciałbym sprawdzić możliwości funkcji PROXI Alignment, ale

> mam pewne obawy bo coś tam jest opisne o Alfa Code i alarmie, o co chodzi

Chodzi o to, że ustawienia alarmu i mrugania kierunkowskazami(przy zamykaniu/otwieraniu auta z pilota) zostaną przywrócone do ustawień fabrycznych, które mogą być różne od obecnych. Aby móc je później ustawić tak jak być powinno będzie potrzebny kod elektroniczny, który w przypadku stilo znajduje się na niebieskiej karcie kodowej, którą dostałem z samochodem.

W przypadku stilo jeśli nie ma się tej karty to można ją zamówić w ASO za 200zł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziękował za odpowiedz, BAS jak byś jeszcze mógł mi opisać:

NOTE: Please read carefully all data on the "Info" screen. Check if available and configured modules correspond to your vehicle. Also, if the Info screen shows that added or removed ECUs are detected, check if those ECUs are detected correctly.

NOTE: Make sure that your FiatECUScan log files folder is configured properly as the program will write some important information about your current PROXY configuration and you will need to send the log file to the author in case of procedure failure.

bo biegły miałem ale z rosyjskiego grinser006.gif

czy będzie może w FES możliwość korekty licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podziękował za odpowiedz, BAS jak byś jeszcze mógł mi opisać:

smile.gif

Uwaga moje dość dowolne tłumaczenie.

> NOTE: Please read carefully all data on the "Info" screen.

Przeczytaj uważnie wszystkie dane w zakładce "info"(pierwsza od lewej zakładka, F2).

> Check if available and configured

> modules correspond to your vehicle.

Sprawdź czy dostępne i skonfigurowane moduły odpowiadają Twojemu autku.

> Also, if the Info screen shows that added or removed ECUs

> are detected, check if those ECUs are detected correctly.

Jeśli "infor-screen"(pierwsza zakładka-F2) pokazuje dodane lub usunięte ECU jako wykryte to sprawdź czy te ECU są poprawnie wykryte.

> NOTE: Make sure that your FiatECUScan log files folder is configured properly as the program will

> write some important information about your current PROXY configuration and you will need to

> send the log file to the author in case of procedure failure.

Upewnij się, że katalog, w którym FES przechowuje logi istnieje i masz prawo zapisu w tym katalogu. FES w tym katalogu zapisze plik z ważnymi informacjami na temat obecnej konfiguracji Twojego samochodu. Jak coś pójdzie źle to ten plik będziesz musiał przesłać do Yaniego.

> bo biegły miałem ale z rosyjskiego

> czy będzie może w FES możliwość korekty licznika?

Nie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zapytam o nową wersję FES 2.6. Czy dzięki nowej funkcji PROXI Alignment (CAN Setup) Procedure

> da radę dołozyć do stilo kierownicę multimedialną bez zabawy w robienie układu opóźniającego

> podawanie napięcia na zasilaniu kiery?

Teoretycznie tak, w praktyce nikt tego jeszcze nie sprawdził.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam kupić interfejs do mojego Fiata Stilo tylko nie wiem jaki... Posiadam FES'a, chcę żeby miał w miarę spore możliwości ale i też w miarę przystępną cenę. Przeglądając portal aukcyjny człowiek staje się głupi od tego co wciskają sprzedawcy dlatego proszę Was o poradę.

Dodatkowo mam pytanko... czy interfejs będzie pasował do aut grupy vw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zamierzam kupić interfejs do mojego Fiata Stilo tylko nie wiem jaki... Posiadam FES'a, chcę

> żeby miał w miarę spore możliwości ale i też w miarę przystępną cenę. Przeglądając portal

> aukcyjny człowiek staje się głupi od tego co wciskają sprzedawcy dlatego proszę Was o poradę.

Generalnie potrzebujesz do stilo przerobionego ELM'a* oraz przerobionego Vag'a**. Tu popatrz.

> Dodatkowo mam pytanko... czy interfejs będzie pasował do aut grupy vw?

Do VAG potrzebujesz VAG-kkl oraz VAG-CAN, ale to temat na inny kącik.

* Silnik, ESP/ASR/ABS, wspomaganie, BC, zegary, czujniki parkowania, osiowanie proxy, kasowanie inspekcji i inne po CAN.

** Silnik, ESP/ASR/ABS, poduszki, wspomaganie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest potrzebny przerobiony ELM.

Wiem, że mając przerobionego Vag'a nie potrzeba przerabiać ELM'a, ale opisałem wszystkie opcje dla tych interfejsów.

Mógłby zamiast Vag'a i Elm'a kupić OBDKEY, ale to jest ~150EURO.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że mając przerobionego Vag'a nie potrzeba przerabiać ELM'a, ale opisałem wszystkie opcje dla

> tych interfejsów.

> Mógłby zamiast Vag'a i Elm'a kupić OBDKEY, ale to jest ~150EURO.

> Pozdrawiam BAS

Tak jest bezpieczniej, żeby kupić nie przerabianego ELMa i przerobionego VAGa. Z przerabianymi ELMami są problemy, dla osoby, która dopiero zaczyna się bawić w te klocki lepiej żeby nie dostać problemu na samym początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest bezpieczniej, żeby kupić nie przerabianego ELMa i przerobionego VAGa. Z przerabianymi

> ELMami są problemy, dla osoby, która dopiero zaczyna się bawić w te klocki lepiej żeby nie

> dostać problemu na samym początku.

Warto inwestować w interfejs dedykowany pod FES? tego typu:

http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-airbag-abs-silnik-i1346254661.html

Ma większe możliwości niż sam ELM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto inwestować w interfejs dedykowany pod FES? tego typu:

> http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-airbag-abs-silnik-i1346254661.html

> Ma większe możliwości niż sam ELM?

Uważam, że warto. Sam mam dokładnie taki. Możliwości ma większe, bo pogada z poduszkami powietrznymi, wspomaganiem kierownicy oraz centralką ABS. Ale z kolei nie pogada z Body Computerem, licznikiem Visteona, centralkami drzwi i bagażnika. Nie pozwoli również na usunięcie service due oraz przeprowadzenia proxy alignment oraz aktywowania tempomatu aftermarketowego. Do tego wszystkiego co wymieniłem, czego nie potrafi interfejs podany w Twoim linku potrzebujesz czystego, najlepiej nie przerabianego ELMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważam, że warto. Sam mam dokładnie taki. Możliwości ma większe, bo pogada z poduszkami

> powietrznymi, wspomaganiem kierownicy oraz centralką ABS. Ale z kolei nie pogada z Body

> Computerem, licznikiem Visteona, centralkami drzwi i bagażnika. Nie pozwoli również na

> usunięcie service due oraz przeprowadzenia proxy alignment oraz aktywowania tempomatu

> aftermarketowego. Do tego wszystkiego co wymieniłem, czego nie potrafi interfejs podany w

> Twoim linku potrzebujesz czystego, najlepiej nie przerabianego ELMa.

Dzięki za informacje, czyli jak będę kupował to wezmę coś w typie z tego linku + ELM327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FES dostępna jest opcja "programowanie pilotów"czy ktoś już korzystał z tej funkcji?Pytam,bo zastanawia mnie to,czy jest to tylko programowanie RC,czy może działa razem z kodowaniem imo?Tak przynajmniej jest w examinerze,że od razu programuje i RC i imo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawia mnie to,czy jest to tylko programowanie RC,czy może działa razem z kodowaniem

> imo?

Nie, działa tylko programowanie RC, immo tym nie zrobisz. Technicznie Yani potrafi to zrobić, ale ze względu na fakt, że niepowodzenie oznacza, że klucz(pastylka immo) do kosza to Yani zdecydował, że FES nie będzie tego potrafił.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam , że nie odpisuje na 1 post , ale jest za daleko tongue.gif

Druga sprawa jest 60 postów , sporo ich przeczytałem , ale mam kilka pytań hmm.gif

w drodze jest do mnie ten kabel :

http://allegro.pl/show_item.php?item=1351665716 - czy będzie miał sławny rezystor R14 ?

Czy trzeba dokonać innej przeróbki do komunikacji w FESIE oprócz R14 jeżeli posiada ?

Co mi umożliwia w skrócie funkcja PROXI Alignment ?

Jakie piny muszę połączyć , żeby miał dostęp do ABS i Wspomagania ? Jak w KKL 1 pin z którymś łączyć ?

mam nadzieję , że nie za dużo pytań , tylko nie bić bo ciężko odnaleźć się w 60 postach tongue.gif nawet na google już sławny ten temat jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, działa tylko programowanie RC, immo tym nie zrobisz. Technicznie Yani potrafi to zrobić, ale

> ze względu na fakt, że niepowodzenie oznacza, że klucz(pastylka immo) do kosza to Yani

> zdecydował, że FES nie będzie tego potrafił.

> Pozdrawiam BAS

Szkoda,bo byłoby to pomocne.A jeśli nawet nie dałoby się zaprogramować imo,to klucz można wykorzystać do innego auta,więc myślę że ryzyko i tak by się opłacało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Druga sprawa jest 60 postów ,

Wydawało mi się, że więcej smile.gif

> http://allegro.pl/show_item.php?item=1351665716 - czy będzie miał sławny rezystor R14 ?

Nie wiem.

> Co mi umożliwia w skrócie funkcja PROXI Alignment ?

Tzw. przyswojenie hostów sieci CAN, czyli robisz to w sytuacji jak dołożyłeś coś/wymieniłeś coś i mruga ci przebieg oraz masz Check error.

> Czy trzeba dokonać innej przeróbki do komunikacji w FESIE oprócz R14 jeżeli posiada ?

> Jakie piny muszę połączyć , żeby miał dostęp do ABS i Wspomagania ? Jak w KKL 1 pin z którymś

> łączyć ?

Tu masz wszystko ładnie rozpisane, na dole strony jest legenda.

> google już sławny ten temat jest

smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A da się przekonać?Do tej pory tylko raz z nim emailowałem,ale dotyczyło to tylko klucza

> licencji.Ale z tego co widzę Ty masz ogromne w tym temacie doświadczenie

Nie wiem czy da się przekonać, nie próbowałem go do tego namawiać, przekonała mnie jego argumentacja.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy da się przekonać, nie próbowałem go do tego namawiać, przekonała mnie jego

> argumentacja.

> Pozdrawiam BAS

Do mnie z kolei ta argumentacja nie trafia. Jeśli się wie jak coś zrobić, to jakie jest prawdopodobieństwo, że coś pójdzie nie tak? Tym samym tokiem rozumowania, proxy też być nie powinno, bo gdyby coś poszło nie tak i elementy CAN nie zostałyby wykryte to też raczej bieda.

Już nie będę nawet pisać o tym, że jeśli dobrze kojarzę autor nie bierze żadnej odpowiedzialności (a przynajmniej tak mu się wydaje) za swój soft i sprzedaje na zasadzie "as is", więc dla niego by to było bezpieczne. Głowy nie dam czy tak jest dalej, ale we wcześniejszych wersjach widziałem taki disclaimer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy da się przekonać, nie próbowałem go do tego namawiać, przekonała mnie jego

> argumentacja.

> Pozdrawiam BAS

W sumie jego argumentacja jest słuszna(z jego punktu widzenia)bo nikt mu wtedy nie zarzuci,że taka procedura mu się nie powiodła icon_rolleyes.gifAle z drugiej strony zawsze można umieścić komunikat,że ta procedura może się nie zakończyć sukcesemi i "robisz to na własną odpowiedzialność"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawało mi się, że więcej

> Nie wiem.

> Tzw. przyswojenie hostów sieci CAN, czyli robisz to w sytuacji jak dołożyłeś coś/wymieniłeś coś i

> mruga ci przebieg oraz masz Check error.

> Tu masz wszystko ładnie rozpisane, na dole strony jest legenda.

> Pozdrawiam BAS

dziękuje ślicznie za pomoc , pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do mnie z kolei ta argumentacja nie trafia. Jeśli się wie jak coś zrobić, to jakie jest

> prawdopodobieństwo, że coś pójdzie nie tak? Tym samym tokiem rozumowania, proxy też być nie

> powinno, bo gdyby coś poszło nie tak i elementy CAN nie zostałyby wykryte to też raczej bieda.

> Już nie będę nawet pisać o tym, że jeśli dobrze kojarzę autor nie bierze żadnej odpowiedzialności

> (a przynajmniej tak mu się wydaje) za swój soft i sprzedaje na zasadzie "as is", więc dla

> niego by to było bezpieczne. Głowy nie dam czy tak jest dalej, ale we wcześniejszych wersjach

> widziałem taki disclaimer.

Założyłem temat u Yaniego.Zobaczę jaki będzie odzew sob.gifMoże to przemyśli,i coś się da zrobić blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zagada, mam 1.4 i wszystko jest ok.

Ale nie zawsze zależy to od wersji.Ja kupiłem od viakena też 1,4 i nie działał,więc go odesłałem.Przysłali drugi i też porażka,odesłałem oddali kasę razem z przesyłką(naprawdę uczciwa firma szanująca klientów)

W końcu zakupiłem ELM dedykowany do Fiata i działa super

http://allegro.pl/show_item.php?item=1293562516

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie zawsze zależy to od wersji.Ja kupiłem od viakena też 1,4 i nie działał,więc go

> odesłałem.Przysłali drugi i też porażka,odesłałem oddali kasę razem z przesyłką(naprawdę

> uczciwa firma szanująca klientów)

> W końcu zakupiłem ELM dedykowany do Fiata i działa super

> http://allegro.pl/show_item.php?item=1293562516

Ja kupiłem też u Viakena, ten dedykowany do Fiata własnie, ale dużo taniej bo za 120 razem z KKL w komplecie, różnica polega na tym że zapewne ma usunięty sławetny rezystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli sugerujesz, żeby raczej dołożyć i zakupić ten z podanego link'u?

> Pzdr!

A po co przepłacać ? jesli podstawowy ELM Ci zagada to nie ma co kombinować, a jeśli nie zabangla to zawsze możesz zwrócić.

Ostateczna decyzja oczywiście należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wersji czego?

> Czyli sugerujesz, żeby raczej dołożyć i zakupić ten z podanego link'u?

> Pzdr!

Quote:


> Wersji czego?

Czy jest to 1,3+(który też działa)czy 1,4

Mam tego z linka i nie ma z nim żadnego problemu cool.gifWybór należy do Ciebie,ale polecam właśnie ten.Jeśli byłbyś zainteresowany,to powiem Ci że kontakt z tym sprzedającym nie należy do rewelacyjnych i najszybszych(nie to co viaken)ale sprzet na 100% działa.Zresztą jest to firma,która współpracuje z twórcą programu Yanim.I dlatego go kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega po wymianie panela sterowania klimatyzacji w AR GT zauważył, że miga licznik kilometrów, więc dzisiaj przetestowałem funkcję Proxi Alignment w FES 2.6.1 i wszystko pięknie działa yay.gif, a dodatkowo dzięki tej funkcji troszke się dowiedzieliśmy o jego AR mianowicie miała usunięty moduł CAN: Dashboara Node (NQS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega po wymianie panela sterowania klimatyzacji w AR GT zauważył, że miga licznik kilometrów,

> więc dzisiaj przetestowałem funkcję Proxi Alignment w FES 2.6.1 i wszystko pięknie działa , a

> dodatkowo dzięki tej funkcji troszke się dowiedzieliśmy o jego AR mianowicie miała usunięty

> moduł CAN: Dashboara Node (NQS)

kolego gdzie mieszkasz z chęcią bym podjechał też mi mryga po wymianie panelu boje_sie.gifbusted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega po wymianie panela sterowania klimatyzacji w AR GT zauważył, że miga licznik kilometrów,

> więc dzisiaj przetestowałem funkcję Proxi Alignment w FES 2.6.1 i wszystko pięknie działa , a

> dodatkowo dzięki tej funkcji troszke się dowiedzieliśmy o jego AR mianowicie miała usunięty

> moduł CAN: Dashboara Node (NQS)

może opiszesz jak wygląda ta cała procedura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.