Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> swieca Tomtom cwiczyl na moim pudle ... i ostatnio do mnie wrocil ten niegrozny failur

> Mam kable to ci to popsuje

Czy mam rozumieć, że coś wykombinowaliście, żeby wyzerować licznik resetów(w takim sensie, żeby znowu móc 9 razy kasować?)?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mam rozumieć, że coś wykombinowaliście, żeby wyzerować licznik resetów(w takim sensie, żeby

> znowu móc 9 razy kasować?)?

> Pozdrawiam BAS

no tom cos podziobal i niby "umarlo"... ale jednak nie umarlo bo sie jakis tydzien temu uaktywnil serwis ( pisalem na SSP "nowy dzien - nowy fail" )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A grzebiesz coś teraz w tym? Pożyczysz kabla? Bo nie chce mi się

> kupować Tzn. jeszcze mi nie krzyczy, ale jak zakrzyczy to będzie

> jak znalazł

jak zakrzyczy to sie zlapiemy pod marketem dla biednych i ci to wykasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tom cos podziobal i niby "umarlo"... ale jednak nie umarlo bo sie jakis tydzien temu uaktywnil

> serwis ( pisalem na SSP "nowy dzien - nowy fail" )

Tak, żeby przestał wyświetlać raz na zawsze to ja też umiem zrobić.

Myślałem, że wykombinowaliście coś dokładnie odwrotnego czyli przywrócenie działania tej funkcji.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie.. tak myslal tomek ..ze zrobil.. ale zycie pokazalo swoja wersje wydarzen

Jak włączysz zapłon połączysz się za pomocą FES ->rozłączysz się->połączysz się itd. bez wyłączania zapłonu lub FES(nie wiem nie wnikałem) to potrafi sam rosnąć ten licznik.

Generalnie jak chcesz się pozbyć tego fjuczersu to trzeba 8albo9(łącznie od nowości) razy "skasować inspekcję", rozłączyć się, wyłączyć zapłon i FES, włączyć zapłon i ponownie sprawdzić ile razy było kasowane.

U mnie niestety liczba 8 lub 9 została osiągnięta i nie działa mi przypomnienie. frown.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> R14 o ile dobrze pamiętam.

> Pozdrawiam BAS

Mam mały dylemat. Otóż na forum FES'a usuwają albo R04 albo tak jak Yani zalecił (oraz Wy) R14. Tylko ten mój znacznie się różni od tego od Yaniego, a nóżki opornika nie przechodzą na drugą stronę płytki więc nie mam jak sprawdzić który z nich to 120Ohm.

Moje ustrojstwo wygląda tak:

R04

elmfes1.jpg

R14

elmfes2.jpg

Co o tym sądzicie? Który w końcu wyeliminować? hmm.gif

Druga sprawa: jak tu namierzyć CL i CH?

Wychodzę z założenia, że lepiej 10 razy spytać niż 1 spartolić wink.gif

P.S. R04 by mi pasował z racji na jego opór: wartość 121 czyli 12*10^1 = 120Ohm. Ale to tylko takie moje przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam mały dylemat. Otóż na forum FES'a usuwają albo R04 albo tak jak Yani zalecił (oraz Wy) R14.

> Tylko ten mój znacznie się różni od tego od Yaniego, a nóżki opornika nie przechodzą na drugą

> stronę płytki więc nie mam jak sprawdzić który z nich to 120Ohm.

> Moje ustrojstwo wygląda tak:

> R04

> R14

> Co o tym sądzicie? Który w końcu wyeliminować?

> Druga sprawa: jak tu namierzyć CL i CH?

> Wychodzę z założenia, że lepiej 10 razy spytać niż 1 spartolić

> P.S. R04 by mi pasował z racji na jego opór: wartość 121 czyli 12*10^1 = 120Ohm. Ale to tylko takie

> moje przemyślenia.

Kolego, nie trzymaj się sztywno konstruktorskich oznaczeń umiejscowienia danego elementu. W zalezności od pomysłu projektanta R04 może mieć różne miejsce położenia. Na dodatek mozna trafić na fejs już bez tych rezystorów, więc samo wycinanie elementów z płytki mija się z celem.

R14 który podajesz jest rezystorem ograniczającym prąd płynący przez zieloną(środkową)diodę LED, jak go wylutujesz to dioda przestanie spełniać swoją funkcję.

Tu masz linka do schematu interfejsu:

http://images.forum-auto.com/mesimages/98933/Sans%20titre.jpg

Interesuje Ciebie tylko to co jest po MCP2551. Pin 6 tego układu to CAN-L, pin 7 to CAN-H.

Sprawdz w swoim intefejsie jak dokładnie wyglada przebieg ścieżek i czy wyjścia ze scalaka idą tylko i wyłącznie do pinów do których wpinasz wtyczke OBD, czy moze jakieś elementy są jeszcze podwieszone pod linie H lub L. Czasem dobrym efektem jest oglądanie płytki na tle mocnego źródła światła.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ten mój znacznie się różni od tego od Yaniego, a nóżki opornika nie przechodzą na drugą

> stronę płytki więc nie mam jak sprawdzić który z nich to 120Ohm.

Przecież ten co zaznaczyłeś R04 jest o wartości 120 ohm (oznaczenie 121-trzecia cyfra oznacza ile zer). Pod złym kątem jest zdjęcie i nie widać z niego ścieżek gdzie lecą, ale domyślam się ze zdjęcia, że jest między liniami CAN? Z układu linie CAN lecą bezpośrednio na piny 5 i 6, ale z drugiej strony ten 120 ohm może jest między nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież ten co zaznaczyłeś R04 jest o wartości 120 ohm (oznaczenie 121-trzecia cyfra oznacza ile

> zer). Pod złym kątem jest zdjęcie i nie widać z niego ścieżek gdzie lecą, ale domyślam się ze

> zdjęcia, że jest między liniami CAN? Z układu linie CAN lecą bezpośrednio na piny 5 i 6, ale z

> drugiej strony ten 120 ohm może jest między nimi?

Już to rozkminiłem i działa. Jest faktycznie tak jak piszesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Yani napisał w dziale dla zarejestrowanych użytkowników w odpowiedzi na problemy z resetem autoadaptacji:

I will update the description to say 6000RPM ...

Powyższe dotyczy Pandy 1.1 54KM 2004 rok(nie wiem czy innych aut też).

Może się zdarzyć, że mimo przeprowadzenia adaptacji koła fonicznego 3x4500rpm MIL nie chce zgasnąć, wtedy procedurę należy przeprowadzić, ale zamiast 3x3sek 4500rpm ma być 3x3sek 6000rpm.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moze podrzucic przepisem gdzie jak najwygodniej dokonac rejestracji ? Wiem ze mozna bezposrednio na stronie producenta i tam jakies pay-pal'e porobic platnosci karta $$. Jakos nie mam zaufania do tego typu rozwiazan a chcialbym miec pelna wersje.

Jakis PL dystrybutor ? Sklep interntetowy ? Jak rejestrowaliscie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktos moze podrzucic przepisem gdzie jak najwygodniej dokonac rejestracji ? Wiem ze mozna

> bezposrednio na stronie producenta i tam jakies pay-pal'e porobic platnosci karta $$. Jakos

> nie mam zaufania do tego typu rozwiazan a chcialbym miec pelna wersje.

> Jakis PL dystrybutor ? Sklep interntetowy ? Jak rejestrowaliscie ?

Polecam jednak paypal+strona FES, jak koniecznie musisz to pmfactory jest na allegro.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR się przywiesza w stanie 'zamknięty', natomiast rano jeszcze był

zawieszony w stanie 'otwarty'. Test EGR przeszedł od 0 do 100%

tylko raz, potem już nie chciał. W trakcie pracy silnika zawór zamknięty

to 4% na hamowaniu silnikiem i na mocnym depnieciu. Na biegu jałowym

ok 55% przy czym po chwili wchodzi na OFF i 4%. To tak ma być?

Zwiększenie obrotów na biegu jałowym wrzuca go na ok 49-55 %

przy czym po chwili znów się wyłącza.

Czeka mnie czyszczenie...

Błędów z centralki nie ma wcale, czysto icon_rolleyes.gif

Co mnie bardzo dziwi, bo zawieszony EGR to złe parametry mieszanki,

które IMO komputer powinien zarejestrować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję zakodować pilota w Stilo bo mi się bateryjki skończyły i pilot po zmianie ich - nie ma komunikacji.

Pyt. 1 - czy vag wystarczy czy elm 327 potrzebny? który model/sprzedawca najlepiej kupić?

Pyt. 2 - czy którymś kablem - również można kasować "service due" ?

Pyt. 3 - Czy do w.w. czynności - wystarczy darmowa wersja FES czy trzeba dokupywać licencję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pyt. 1 - czy vag wystarczy czy elm 327 potrzebny?

ELM327 i OBDKEY* only.

> który model/sprzedawca najlepiej kupić?

Loteria.

> Pyt. 2 - czy którymś kablem - również można kasować "service due" ?

ELM327 i OBDKEY*.

> Pyt. 3 - Czy do w.w. czynności - wystarczy darmowa wersja FES czy trzeba dokupywać licencję ?

Service Interval Reset jest teoretycznie w darmowej wersji, ale parę osób skarżyło się, że nie bangladesz.

Kodowanie pilotów tylko w wersji płatnej.

* Mało popularny i drogi interfejs.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć BAS!

> Wiesz może dlaczego nie można używać ELM do airbagów w Stilo?

Wiem, bo chyba nie da się z nimi gadać po CAN a ELM po linii K nie obsługuje protokołu, po którym one potrafią gadać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem Elm-a z PMfactory i oczywiscie mam problem z połączeniem się z moim Stilo. Po przeczytaniu tego wątku (dłuuugo to trwało) postanowiłem rozebrać interfejs i zobaczyć osławione oporniki. I tutaj niespodzianka: mam opornik R04 - który należałoby wg forum wylutować, ale nie mam opornika R17. Pomóżcie - co z tym zrobić?

Interfejs nie łączy się z autem wcale - nawet z silnikiem, choć w Fes-ie po kliknięciu "test" po wszystkich komendach jest "OK". Porty są skonfigurowane napewno dobrze.

Zdjęcie w załączniku - nie wiem, jak wstawić je do postu frown.gif

post-150740-14352512759061_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hipo - dziękuję za pomoc w umieszczeniu zdjęcia "na widoku"

> Żeby jeszcze ktoś napisał - jak zmusić ten kabel do współpracy...

zadzwoń do sprzedawcy może jest felerny to się zdarza niech wymieni przecież jest gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadzwoń do sprzedawcy może jest felerny to się zdarza niech wymieni przecież jest gwarancja

Niestety - rozkręciłem go - więc reklamacji nie uzna. Ale jestem ciekaw, czy ktoś też tak miał zrobione te oporniczki. Nie wiem, czy wylutować R04 i zostawić bez obydwu, czy też wlutować w miejsce R17 jakiś inny opornik confused.gif Jest wielu bardzo otrzaskanych z tym tematem ludzi na tym forum, liczę, że ktoś mądrzejszy ode mnie coś wymyśli i podpowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy wylutować R04 i zostawić bez obydwu, czy też wlutować w

> miejsce R17 jakiś inny opornik

Z tego co widzę to ktoś chciał przystosować ELMa do obsługi Fiata, tylko że usunął pierwszy z brzegu opornik, nie ten co trzeba. Widać po lutach że ten R17 jest usunięty, a wartość jego jeżeli dobrze odczytuję z wcześniejszego zdjęcia wynosi 47k i jest na wejściu lini K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> domyślam się, że "coś" należy z niego wylutować, tylko nie bardzo wiem co :/

Ja mam taki sam, nic nie dotykałem w elementach i działa.

Tutaj masz, jak dobrze pamiętam zaznaczone elementy odsprzęgające wejście lini CAN i tak ma być.

285003238-ELMplytka.1.jpg

post-28378-14352512823537_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę, co pomogło w przypadku mojego interfejsu (zdjęcie 10 postów powyżej, bo może ktoś też ma taki i się męczy.

W przypadku mojego interfejsu FES po kliknięciu "Test" na wszystkie komendy dawał odpowiedź "OK" - tylko nie łączył się z pojazdem. Teraz po przeróbkach już działa.

1. Sprawdziłem oporność we wtyczce ELM pomiędzy trzecimi stykami od lewej (patrząc na przód wtyczki interfejsu- szersza część do góry) - było 121 omów, więc zgodnie z zaleceniami wyczytanymi w tym wątku:

2. Wylutowałem opornik R04

3. W puste miejsce na opornik R17 wlutowałem kupiony za 10 gr oporniczek 47 kiloomów. Było dość ciężko, bo te styczki na płytce są bardzo małe.

4. Skręciłem wszystko i poszedłem do auta - no i wreszcie się połączyłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opiszę, co pomogło w przypadku mojego interfejsu (zdjęcie 10 postów powyżej, bo może ktoś też ma

> taki i się męczy.

Ty miałeś tak jak na wcześniejszym zdjęciu, o którym napisałem że ma nie tak oporniki, został 120 ohm między liniami can, a wylutowany 47kohm na wejściu lini K.

A przemasss posiada taki jak i ja mam, a wejście lini can jest takie:

285005330-ELM327can.jpg

Tutaj R32, 33- C8, 9, a u przemasssa R25, 26 i C14, 15.

post-28378-14352512829275_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakim systemie pracujesz? Mój to Win7 64 bit i zastanawiam się czy to nie jest wina systemu.

Wiecie jak odisnstalować całkowicie sterowniki, tak, żeby system nie wiedział, ze kiedykolwiek takie urządzenie było podłączane? Może jak zainstaluję jeszcze raz dobre sterowniki to zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zapytam znawców tematu gdzie w FES 2.8.2 Registered aktywuje się kontrolkę tempomatu. Czy

> trzeba łączyć się z deską czy z silnikiem.

Body>CAN Setup/Proxi...>zakładka F7(adaptacje)>pierwsza opcja od góry.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

Ale wiesz, że mogłeś sobie poklikać po FES na sucho w domu przy biureczku?

Wybierasz sobie centralkę, z którą chcesz się połączyć i zamiast F10 wciskasz ctrl+F10, następnie ignorujesz iso i możesz sobie klikać bez podłączenia do samochodu i bez podłączenia interfejsu do laptopa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

echh...

no i tak to jest jak sie zielony wezmie za robote wink.gif

zeby service skasowac..

uzywamy :

1/ kabel ELM - pisze na nim 1.4 - bez przerobek ( kupiony u viakena)

2/ kabel vag/kkl z pstryczkiem wielopozycyjnym ( kupiony u viakena)

Narazie nie chce zagladac pod obudowe bo jest gwarancja na kablikach ( w poszukiwaniu slynnego rezystorka)

Najwyzej zapytam jeszcze raz .. bo sie boje czytac ten watek gigant sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.