Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> może opiszesz jak wygląda ta cała procedura?

na Allegro zakupiłem licencje do FES, od Viaken-a interfejs ELM 327 v 1.3, w FES 2.6.1 wybrałem model AR GT 1.9 JTD -Nadwozie-połączyłem sie z CAN Setup/PROXI Alignment Procedure, wyświetliła się informacja o konfiguracji sieci CAN (usunięte moduły CAN: Dashboara Node (NQS), moduły CAN wymagające programowania: Climate Control Node (NCL) potem klawisz F10, wyświetlił sie komunikat "Kompletne", cofnąłem kluczyk w stacyjce i po ok. 1 min. uruchomiłem silnik, licznik nie miga grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się spotkał że przy łączeniu z body computerem wyskakuje taki błąd:

ECU ISO Code:

2010-12-14 18:24:43

CONNECTED TO:

FIAT STILO 1.9 JTD

Marelli MF Body Computer

--------------------------------------------------------------

ECU ISO code:

FIAT drawing number: 51758249

Hardware number: BC192A.0101

Hardware version: 01

Software number: 04440000104

Software version: 0416

Homologation number: 000087

ECU programming date: 11/10/2006

WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system!

Chciałem aktywować kontrolkę od tempomatu i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś się spotkał że przy łączeniu z body computerem wyskakuje taki błąd:

> WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system!

Są 2 opcje:

1. Wybrałeś błędnie autko(w co wątpię).

2. Masz jakiś problem z elektrykę.

Czy po połączeniu z BC nie ma jakiś błędów?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie przy liczniku abartha w opcjach CC: lampka -niedostępna, ponieważ takowej nie ma i z

> wyświetlaniem informacji o włączonym CC mogę się tylko oblizać smakiem.

A próbowałeś robić to dla abartha?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są 2 opcje:

> 1. Wybrałeś błędnie autko(w co wątpię).

> 2. Masz jakiś problem z elektrykę.

> Czy po połączeniu z BC nie ma jakiś błędów?

> Pozdrawiam BAS

1) Wybrałem dobrze, normalnie fes gada ze wszystkim oprócz osiowania proxy.

2) Ale objawiałby się ten problem tylko brakiem opcji osiowania proxy ? mogę robić inne rzeczy w body i nie ma problemów. Żadnych błędów nie było.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Wybrałem dobrze, normalnie fes gada ze wszystkim oprócz osiowania proxy.

> 2) Ale objawiałby się ten problem tylko brakiem opcji osiowania proxy ? mogę robić inne rzeczy w

> body i nie ma problemów. Żadnych błędów nie było.

> Pozdro

Pisz do Yaniego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie bo kolega ma taką sytuację że licznik po 999 km przeskakuje znowu na 127 tys i tak już jakiś czas. Ecu silnika pokazuje kilka tyś więcej i teraz czy FES da rade zrobić tak aby licznik ustawił sie do ecu silnika i działał normalnie, błedów żadnych nie ma dlatego jest to dziwne. Pacjent to 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko, przeczytałem 31 stron tego wątku, żeby się dowiedzieć jak to jest z interfejsami i mam dość zlosnik2.gif

podsumowując:

VAG KKL

- umożliwia połączenie z ABS i WSPOMAGANIEM (konieczne jest zlutowanie pinów 1 [ABS] i 9 [WSP.] z pinem 7)

- umożliwia połączenie z AIRBAG (zlutowanie pinu 3 z pinem 7)

[oczywiście wstawiamy przełącznik, żeby można było wybierać między połączeniami 1+7+9 a 3+7]

- NIE daje możliwości połączenia po sieci CAN np. z Body Computer

- nie współpracuje z wersją FES 2.6 (obecnie jest już dostępna 2.6.1 z którą VAG działa)

ELM 327

- umożliwia łączenie się z elementami, które komunikują się po sieci CAN

(jeśli nie chce się połączyć, należy wywalić rezystor R14)

- nawet ze słynnym rezystorem R14 powinien łączyć się z silnikiem

- jeśli nie chce łączyć się z centralkami np. ABS, wspomagania, należy go przerobić analogicznie do VAG'a

- elm NIE komunikuje się z AIRBAGami, nawet po zlutowaniu pinów 3 i 7

reasumując:

jedyną funkcją, jakiej nie posiada ELM w stosunku do VAG to komunikacja z AIRBAG.

natomiast generalnie ELM daje dostęp do dużo większej liczby funkcji

(niech jeszcze ktoś znający się z łaski swojej rzuci na to okiem i potwierdzi, że nie bredzę - to głównie prośba do Ciebie, BAS 20.GIF )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (niech jeszcze ktoś znający się z łaski swojej rzuci na to okiem i potwierdzi, że nie bredzę - to

> głównie prośba do Ciebie, BAS )

Masz rację, dochodzi jeszcze przeróbka elma pod High Speed CAN, ale to nie dotyczy stilo(dotyczy Fiat 500, chyba GP i najnowszych konstrukcji).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Problem dotyczy łączenia FES-a poprzez zmodyfikowanego VAG-KKLa z Lancią K. Zamiast komunikacji z kompem samochodu następuje restart lapka diagnostycznego. Co jest nie tak, FES wersja 2.6.1 z licencją zarejestrowany. Dzisiaj odebrałem kabel i zarejestrowałem program. A tu przedświąteczny zonk. Proszę pomóżcie bo brakuje mi pomysłów co może być nie tak i za chilę z angryfire.gifangryfire.gif żyłka mi strzeli. Ustawienia portu, transmisji zarówno w MU jak i FES-ie takie same, interfejs wybrany prawidłowo co jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/kabel-interfejs-fiat-stilo-punto-panda-croma-doblo-i1341344805.html#gallery

> czy taki kabel będzie pasował do stilo 1.6 16V?

Jeśli to jest VAG-kkl z przełącznikiem to tak, ale nie wygląda żeby miał przełącznik.

Jeśli nie jest przerobiony(jeśli jest to też tani nie jest) to wychodzi dość drogo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to jest VAG-kkl z przełącznikiem to tak, ale nie wygląda żeby miał przełącznik.

> Jeśli nie jest przerobiony(jeśli jest to też tani nie jest) to wychodzi dość drogo.

> Pozdrawiam BAS

BAS, możesz zrobić jakieś FAQ do tego tematu/FES'a i podać linki

do aukcji, z których kabel na 100% będzie działać? I najlepiej podwiesić.

Bo wątek będzie rósł i każdy będzie pytał ciągle czy dany kabel współpracuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BAS, możesz zrobić jakieś FAQ do tego tematu/FES'a i podać linki

> do aukcji, z których kabel na 100% będzie działać? I najlepiej podwiesić.

> Bo wątek będzie rósł i każdy będzie pytał ciągle czy dany kabel współpracuje...

Musiałbym co chwila aktualizować linki.

Zasada jest taka, że jeśli ktoś posiada podstawowe zdolności manualne i potrafi trzymać prosto lutownicę, nie parząc przy okazji córki sąsiada to kupuje się najtańszego niebieskiego VAG'a za 43,80zł z dostawą, następnie kupujemy w elektronicznym dipselector 4 pinowy, kawałek płytki uniwersalnej i przerabiamy interfejs. Zamiast dipselectora i płytki można zastosować przełącznik 2-stabilny(2-pozycyjny) i robimy połączenia:

poz1: liniaK->1+7+9,

poz2: liniaK->3.

Inna opcja to zakup takiego gotowca.

Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze ELM 327 1,3+, ale tu jest loteria, który będzie miał słynny rezystor, który nie. To, że kupiliśmy działającego ELM'a od sprzedawcy X nie oznacza, że kupując tydzień później kupimy identycznego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze ELM 327 1,3+, ale tu jest loteria, który będzie miał

> słynny rezystor, który nie. To, że kupiliśmy działającego ELM'a od sprzedawcy X nie oznacza,

> że kupując tydzień później kupimy identycznego.

> Pozdrawiam BAS

moge powiedziec ze ostatnia dostawa elm z tego zestawu pakiet kabli dziala pieknie, ale skoro mowisz ze roznie bywa to bedzie ciezko na 100% potwierdzac all kable..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moge powiedziec ze ostatnia dostawa elm z tego zestawu pakiet kabli dziala pieknie, ale skoro

> mowisz ze roznie bywa to bedzie ciezko na 100% potwierdzac all kable..

Czyli jak bym kupił pakiet kabli to mógłbym sprawdzać i kasować błędy silnika, Airbagów i innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na czym polega modyfikacja elm? W czym wersja po modyfikacji jest lepsza?

Do stilo modyfikacja ELM'a polega dokładnie na tym samym na czym przy VAG'u czyli przełącznik LiniaK: pin1(ESP/ASR/ABS), pin7(silnik), pin9(wspomaganie). ELM nie obsługuje poduszek w stilo, więc nie robi się pod stilo pin3.

Pod nowsze konstrukcje robi się przełącznik linii CAN...

Na dole tej strony masz wszystko elegancko opisane ze schematami.

EDIT: Yani coś robi z tą stronką i teraz opis masz z prawej strony z boku.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, że VAG-KKL do komunikacji z poduszką czy

też kontrolerem silnika to High Speed CAN (komunikaty muszą być

w czasie rzeczywistym ze względu na bezpieczeństwo jazdy),

oraz ELM do pozostałch urządzeń, jako interfejs do Low Speed CAN,

czyli tam gdzie nie jest potrzebna aż taka prędkość?

Trzeba odróżnić też High Speed CAN np. z Fiata 500, tam jest podobno

jeszcze szybsza transmisja danych i to w całym aucie. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dobrze rozumiem, że VAG-KKL do komunikacji z poduszką czy

> też kontrolerem silnika to High Speed CAN (komunikaty muszą być

> w czasie rzeczywistym ze względu na bezpieczeństwo jazdy),

VAG-kkl NIE ma CAN.

> oraz ELM do pozostałch urządzeń, jako interfejs do Low Speed CAN,

> czyli tam gdzie nie jest potrzebna aż taka prędkość?

> Trzeba odróżnić też High Speed CAN np. z Fiata 500, tam jest podobno

> jeszcze szybsza transmisja danych i to w całym aucie.

HS CAN jest na innych pinach, ale zapinając na te piny CAN z ELM'a wszystko działa, ale NIE ma to związku ze stilo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jako nowy posiadacz kabla i programu ECU:

Kabel ma już wbudowany przełącznik z pozycjami:

7 - KKL/engine

3 - airbag

1/9 - ABS

12/13

ikonka_photo2.gif

284511245-100_7506.JPG

To jest z tej aukcji:

ALLEGROSZ

I teraz pytanie do Was znających się oraz Ciebie BAS:

1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie przełączyć?

2 do czego służy przełącznik 12/13?

3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty?

4 wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane bow.gif

post-120396-14352510898717_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie jako nowy posiadacz kabla i programu ECU:

> I teraz pytanie do Was znających się oraz Ciebie BAS:

> 1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie

> przełączyć?

tak jak jest opisane: jak abs i wspomaganie na 1, jak poduszki to 3, jak silnik to 7

> 2 do czego służy przełącznik 12/13?

nie wiem, ale gdzieś w tym mega wątku było to opisane

> 3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty?

ja nie wypinam, ale nie robie tego podczas aktywnego połączenia z FES, znaczy program mam uruchomiony, przełączam i daję połącz w programie, rozlączam i przełączam przełącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie

> przełączyć?

Błędy* silnika: pin7(pozycja przełącznika:7),

Błędy* poduszek: pin3(pozycja przełącznika:3),

Błędy* esp/asr/abs: pin1(pozycja przełącznika:1/9),

Błędy* wspomagania: pin9(pozycja przełącznika:1/9),

> 2 do czego służy przełącznik 12/13?

Linie diagnostyczne okablowania...(bez znaczenia, nie jest Ci ta pozycja do niczego potrzebna).

> 3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty?

Jeśli Ci wygodnie to tak, ale na wszelki wypadek rozłącz się z ECU przed przełączeniem.

* generalnie połączenie z danym ECU a błędy masz w konkretnej zakładce po połączeniu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błędy* silnika: pin7(pozycja przełącznika:7),

> Błędy* poduszek: pin3(pozycja przełącznika:3),

> Błędy* esp/asr/abs: pin1(pozycja przełącznika:1/9),

> Błędy* wspomagania: pin9(pozycja przełącznika:1/9),

> Linie diagnostyczne okablowania...(bez znaczenia, nie jest Ci ta pozycja do niczego potrzebna).

> Jeśli Ci wygodnie to tak, ale na wszelki wypadek rozłącz się z ECU przed przełączeniem.

> * generalnie połączenie z danym ECU a błędy masz w konkretnej zakładce po połączeniu.

> Pozdrawiam BAS

OK - wszystko jasne - dzięki

Ale... mam problem nie mogę połączyć sie z silnikiem - a na tym mi najbardziej zależy.

Mam pozycję 7 ok.gif

i wyskakuje mi taki komunikat:

284511888-Bez%A0tytu%B3u1.jpg

Ustawienia kabla:

284511888-Bez%A0tytu%B3ue2.jpg

I tu nie mam problemu gdy łączę sie w pozycji 1/9 - ABS widzi wszystko i działa ok ok.gif

Pytanie co przestawić by łączył sie z silnikiem icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - wszystko jasne - dzięki

> Ale... mam problem nie mogę połączyć sie z silnikiem - a na tym mi najbardziej zależy.

> Mam pozycję 7

> i wyskakuje mi taki komunikat:

> Ustawienia kabla:

> I tu nie mam problemu gdy łączę sie w pozycji 1/9 - ABS widzi wszystko i działa ok

> Pytanie co przestawić by łączył sie z silnikiem

Popatrz jeszcze raz na to zdjęcie:

284511888-Bez%A0tytu%B3u1.jpg

1. Najwidoczniej używasz spiraconej wersji FES(gdybyś używał legalnej to miałbyś najnowszą wersję czyli 2.6.1), która nie obsługuje Twojego silnika.

2. Wybierasz kategorię nadwozie a powinieneś wybrać kategorię silnik, której nie ma w FES 2.1 dla Twojego silnika.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz jeszcze raz na to zdjęcie:

> 1. Najwidoczniej używasz spiraconej wersji FES(gdybyś używał legalnej to miałbyś najnowszą wersję

> czyli 2.6.1), która nie obsługuje Twojego silnika.

> 2. Wybierasz kategorię nadwozie a powinieneś wybrać kategorię silnik, której nie ma w FES 2.1 dla

> Twojego silnika.

> Pozdrawiam BAS

Hmm passed_out.gif

Wybrałem nadwozie bo silnika nie widziałem więc obstawiałem że tam go znajdę spineyes.gif

W takim razie jak na 2.6.1 nie ma mojego silnika to co ja mam zrobić?

Szukać starszej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm

> Wybrałem nadwozie bo silnika nie widziałem więc obstawiałem że tam go znajdę

> W takim razie jak na 2.6.1 nie ma mojego silnika to co ja mam zrobić?

W 2.6.1 REGISTERED jest dostępna kategoria/system: Silnik i jest obsługiwane ECU Twojego silnika.

284511946-ak-f26124.jpg

> Szukać starszej wersji?

Bez sensu, nowe ECU są dodawane sukcesywnie, im starszy FES tym mniej obsługiwanych ECU.

Pozdrawiam BAS

ps. Zrzut ekranu z wersji FREE, jak widzisz jest na czerwono, czyli jest, ale działa tylko w wersji REGISTERED.

post-23749-14352510901179_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinna być taka konfiguracja

> Stilo selespeed -

> I powinno śmigać ja się łącze ten sam silnik i ten sam kabel od Viakena

Bo to jest ten sam silnik. Jaką masz wersję FES? Bo założę się, że nie 2.1, którą ma kolega.

Quote:

05/09/2010 - Version 2.2

- Added Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2) support

- Added Marelli Instrument Panel (Punto MK2) support

- Added Visteon Instrument Panel (Stilo) support

- Added Delphi Electric Steering (non-CAN, Ypsilon, Panda) support

- Added Bosch ME3.1 EOBD (2.0, 2.4, 3.0 V6) support

- Added Valeo parking control support

- Added TRW MY 03 Airbag (CAN) support

- Added support for the new Fiat Bravo

- Added Alfa 159 Service Interval Reset

- Added Alfa Brera Service Interval Reset

- Added Fiat Croma Service Interval Reset

- Added Fiat Linea Service Interval Reset

- Added Fiat Bravo Service Interval Reset

- Added Lancia Delta Service Interval Reset

- Added Injector Coding for JTD engines


Quote:

10/05/2010 - Version 2.5

- Fixed the problem with ME 3.1 and VagCom interface

- Added function to detect available serial ports in the system

- Changed FREE version to show in red the modules that are not free

- Added CAN Info function (shows CAN configuration)

- Added Bosch Motronic M2.10.3 support

- Added Bosch Motronic M3.7.1 support

- Added TRW Electric Power Steering (Croma) support (also in FREE version)

- Added SAGEM Power Steering (Thesis, Ducato) support

- Added Marelli Body Computer (Thesis) support

- Added Nippon Instrument Panel (Thesis) support

- Added Lancia Thesis Service Interval Reset

- Added Lancia Ypsilon Service Interval Reset

- Added Siemens VDO Instrument Panel (Ypsilon) support

- Added SELESPEED CFC218F Automatic Gearbox (156 GTA) support

- Added ABS Teves MK20/MK70 (Brava/Bravo) support (also in FREE version)

- Added Bosch ABS 5.3 ASR/TC(Punto, Ducato, 156 GTA, 166, GTV, SPIDER, LYBRA) support


Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem tę opcję w FES, pokazało że mam wyłaczony i chciałem włączyć ale nie dało się, pewnie

> dlatego że mam zegary abartha.

Zegary to osobne ECU, jak chcesz z nimi pogadać to łącz się wybierając Abarth'a.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.