Skocz do zawartości

Jarek_JD

użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 253
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

O Jarek_JD

  • Urodziny 11.12.1976

Profile Information

  • Imię
    Jarosław
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kwidzyn
  • Samochód
    służbowy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Jarek_JD's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

86

Reputacja

  1. Troszeczkę poza tematem. Mam ozonator wiele lat, może 8-10. Jeżeli go rozkręcę, to czy da sprawdzić jego wydajność? Nie mogę znaleźć żadnego dokumentu z zakupu. Załączam zdjęcia.
  2. Tak. Ja miałem Galaxy 1.6 ecoboost 160KM. Bezproblemowy i bardzo przestronny. Nowy właściciel przysłał mi zdjęcia zadowolonej rodzinki. Mają trójkę dzieci. Wstawię, bo widać jak w drugim rzędzie swobodnie się 3 foteliki mieszczą. Ja takiej potrzeby nie miałem
  3. Gdybym mógł, poszedłbym. Pytanie czy nadal muszę?
  4. Wszedłem na ePUAP, znalazłem "sprawę" zgłoszenia zbycia pojazdu , kliknąłem "załatw..." Przekierowuje mnie na online w mObywatel, gdzie samochodu już nie ma. Czyli online się już nie da.
  5. Sprzedałem samochód 8.10. Dzisiaj chciałem zgłosić zbycie pojazdu online. W moich pojazdach samochód już nie figuruje, więc zgłosić zbycia tego pojazdu nie mogę. W historii pojazdu jest informacja, że właściciel się zmienił, czyli nowy właściciel zgłosił już zakup. Ja już chyba zgłaszać zbycia nie muszę? Teraz mógłbym tylko papierowo w WK.
  6. Czyli są dwa korki oleju silnikowego? Ten żółty korek na górze też jest z bagnetem i tam na pewno jest olej silnikowy. Te dwa korki nisko raczej są przekładniowe, tylko nie mam pewności.
  7. Ojciec kupił używaną odśnieżarkę Stiga. Z dwóch stron są korki z miarką oleju. Od czego jest ten olej? Jaki rodzaj i jak często go wymieniać? Załączam zdjęcia z tymi korkami i modelem odśnieżarki.
  8. Korzystam od kilku lat i od Googla trzymam się z daleka Czasami potrafi przez miasto jakimiś brukami puścić, lub zaproponuje "super skrót" przez parking, ale ogólnie chwalę sobie. Przejechałem na niej ponad 50 tys. km Licencję mam z Link4, mają jakiś system rabatowy "Kasa wraca". Pozwala to uzbierać ok. 100zł rabatu na ubezpieczenie na kolejny rok.
  9. Temat ogarnięty. Podjechałem do kolegi, dzisiaj po południu pospawał. Mówi że będzie trzymać. Dzięki za podpowiedź
  10. OK. Jeżeli się da, będzie spawane. Pytam dlatego, żeby nie wracać ponownie do tematu za miesiąc i już wiem do kogo jechać z samochodem
  11. Synowi urwał się dzisiaj tłumik końcowy (Ford Galaxy 1.6 ecoboost z 2012r.). Ogólnie wydech nie jest skorodowany, uszkodziło się połączenie rury z wydechem. Załączam zdjęcia. Czy w takim miejscu można próbować spawać, czy od razu zakładać kupno nowego? Cena tłumika końcowego do tego silnika to ponad 1000zł, a mam kolegę który wydechy już spawał. Tylko czy spawanie w takim miejscu będzie w miarę trwałe?
  12. Tak Ci troszeczkę "zamieszam". Mam Forda Galaxy z 2012r., 1,6 ecoboost 160KM. Do sierpnia 2022r. Przejechałem 154 kkm. Realne średnie spalanie to ok. 9l/100km (komputerowo 8,2 niekasowane od lat). Dużo jeździłem do Gdańska, mam ok. 100km z czego ok. 70km autostrady (przeważnie na tempomacie ok 130-140km/h). Od września Galaxy stoi, bo mam służbowego Hyundaia i40 z silnikiem diesla 1.6 136KM. I taka ciekawostka. Średnie spalanie diesla, mniejszego i lżejszego, po przejechaniu 15kkm to 6,8l/100km (zestawiam w Excelu do celów służbowych). Czy na pewno diesel tak się opłaca?
  13. Przy większym falowniku taki string raczej by nie ruszył na zbyt małe napięcie DC.
  14. Temat ogarnąłem. Na wyczucie znalazłem ustawienia takie, że odpalała od strzała i na wolnych obrotach równo pracowała. Później oddałem ją do pasjonata motoryzacji, który w dwusuwach dużo robi i za 30zł ładnie wyregulował. Podstawą regulacji był kolor ceramiki na świecy. Chińszczyzny nie chciałem kupować, bo kosa pracuje głównie w „chaszczach” i mam do niej cały osprzęt (tarcze, specjalny bęben z grubą żyłką). Ten gość od regulacji też z niejednym chińczykiem miał do czynienia i kazał mi Stigę trzymać jak najdłużej się da. Mówi, że niejednego chińczyka przeżyje
  15. Mam kosę Stiga SB44 z 2003r. Od wiosny 2020 ciężko odpalała. 3 razy była "superserwisie" Stiga pod Kwidzynem, wydałem ok. 300zł na regulacje, ale po kilku koszeniach dalej nie zapalała. Ponieważ serwis nie uznawał reklamacji swoich działań, a wysoki był koszt "napraw” do wartości kosy i marny efekt, więc zacząłem sam sprawdzać kosę. Na początku wymieniłem w gaźniku membrany, zaworek iglicowy i uszczelki (gaźnik Walbro WYJ-174, zdjęcie). Następnie podocinałem i wymieniłem uszczelki pod gaźnikiem, sprawdziłem szczelność skrzyni korbowej. Zauważyłem słabą, w zasadzie brak kompresji (Silnik Alpina Star 45D). Zdjąłem cylinder i okazał się zapieczony asymetrycznie pierścionek i lekko przytarty tłok. Oczyściłem nagary, wymieniłem tłok z pierścionkiem, podocinałem i wymieniłem uszczelki skrzyni korbowej i cylindra, ostatecznie odpaliłem kosę. Teraz wymaga regulacji gaźnik. Potrzebuję jeszcze nastaw początkowych śrub regulacji dla tego gaźnika. Są trzy. Obroty biegu jałowego (1), skład mieszanki (2) (taka mała miedziana) i 3-cia od... (ilość paliwa, czy to jest ta "Hi"?). Może mi ktoś wytłumaczyć jak to od początku ustawić? Załączam też dla czytelności schemat gaźnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.