Jump to content

Fiat ECU Scanner


lopez306

Recommended Posts

> Sorry ze się wtrącam z innego kuncika. Ale linia K jest na stałe

> dołączona do PIN 7. W OBD siódemka = motor. Sam korzystam z

> tego fejsa i pobieram sygnał z siódemki łącząc go w miarę

> potrzeb z innymi pinami. Z trójką air bag a z jedynką ABS z

> dziewiątki nie korzystam bo Maryśka nie ma takiego wspomagania.

A widzisz jednak masz racje. Pamietam nawet taki rysunek pogladowy ze Linia K jest na 7 pinie ale jakos uparlem sie na 1 pin.

Wiec teraz jest wszystko bardziej jasne.

Nie rozwiazuje to jednak problemu w ktorym miejscu przerwac obwod? Zgodnie z tym co pisza na stronie FiatEcuScan nie nalezy laczyc pinu 3 z zadnym innym wiec wstawienie przelacznika 1-3 vs 1-7-9 sie nie sprawdzi.

Potrzeba odciac pin 7 i tam wstawic przelacznik. Dobrze kombinuje hmm.gif

Sorki za zmieszanie z tym pinem 1, nie wiem co mi sie tak ubzduralo zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Zgodnie z tym co pisza na stronie FiatEcuScan nie nalezy laczyc

> pinu 3 z zadnym innym wiec wstawienie przelacznika 1-3 vs 1-7-9

> sie nie sprawdzi.

> Potrzeba odciac pin 7 i tam wstawic przelacznik. Dobrze kombinuje

> Sorki za zmieszanie z tym pinem 1, nie wiem co mi sie tak ubzduralo

Masz połączone razem piny 1-7-9 i z nich idzie sygnał na przełącznik na np styk 1, a ze styku 2(wspólny) na wejście płytki skanera. Pin 3 podłączasz do styku 3 przełązcnika. I teraz jak masz zwarte styki 1-2 to sygnał idzie do skanera z pinów 1-7-9, a jak przełączysz przełącznik w drugą stronę to masz zwarte styki 2-3 i sygnał na skaner idzie z pinu 3.

Myślę że prosto rozpisałem filozofię wpięcia przełącznika do obwodu.

Dla jasności na zdjęciu zaznacz z którymi pinami są połączone te 6 wejść płytki skanera i wszystko będzie jasne.

Link to comment
Share on other sites

> Dla jasności na zdjęciu zaznacz z którymi pinami są połączone te 6

> wejść płytki skanera i wszystko będzie jasne.

No wlasnie tutaj mam problem o ktory rozbija sie ta dyskusja. Podlaczenie przelacznika nie jest skomplikowane i wiem jak to zrobic. Twoja odpowiedz tylko mnie w tym utwierdzila ok.gif

Wrzucilem zdjecia zeby ktos mniej wiecej zaznaczyl w ktorym miejscu idzie sygnal do skanera zebym mogl tam sie wpiac stykiem wspolnym przelacznika crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

> Wrzucilem zdjecia zeby ktos mniej wiecej zaznaczyl w ktorym miejscu

> idzie sygnal do skanera zebym mogl tam sie wpiac stykiem

> wspolnym przelacznika

Właśnie z ciekawości zakupiłem ten gadżet (mam ELM), więc poczekaj do przyszłego tygodnia i wszystko będzie jasne.

Link to comment
Share on other sites

do wszystkich którzy już przetestowali to oprogramowanie.

Widzę, że wymaga procka co najmniej 1,5giga... Prawda to czy fausz? Na wolniejszym nie ma szansy zadziałać?? Mój warsztatowy lapek ma procka 1giga, nie mam zamiaru się go dla tego jednego programu pozbywać frown.gif

Link to comment
Share on other sites

> Mój warsztatowy lapek

> ma procka 1giga, nie mam zamiaru się go dla tego jednego

> programu pozbywać

Mój ELM mam ze ScanTool.net, a carpc jest z 1.5G i pokazuje dane silnika. Jest tylko jedno ale, że rozjeżdża mi się na nim panel dotykowy i korzystać z niego mogę tylko z myszką.

Link to comment
Share on other sites

> napiszę to łopatologicznie , z 7 -mką łączysz inne piny , 1,3 i 9 ,

> bez 7mki nie ruszysz niczego

> 7 to MASTER

Pogubiłem się. Myślałem, że mam zrobić przełącznik:

a. 1-1(czyli kabel przechodzi przez przełącznik tak jakby przełącznika nie było),

b. 1-3,

c. 1-7,

d. 1-9.

To żle czy dobrze myślę?

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Pogubiłem się. Myślałem, że mam zrobić przełącznik:

> a. 1-1(czyli kabel przechodzi przez przełącznik tak jakby

> przełącznika nie było),

<...............................................>

Co wy z tą jedynką ciągle? Jedynka to ABS.

Sygnał fejsa jest na SIÓDEMCE

ma być :

a-7-7 motor

b-7-1 ABS

c-7-3 AIR bag

d-7-9 wspomaganko

c-7-.... co tam jeszcze komu potrzebne

Link to comment
Share on other sites

> No właśnie co można jeszcze podłączyć? Jak już kupuję przełącznik i

> rzeźbię to wolałbym to od razu do końca wyrzeźbić

> Pozdrawiam BAS

np. skrzynkę automatyczną ale nie wiem na jakim pinie

Link to comment
Share on other sites

> np. skrzynkę automatyczną ale nie wiem na jakim pinie

Według schematu elektrycznego do złącza OBD2 jest takie połączenie:

1. Linia K z centralki ABS

2. n/p

3. Linia K centralki poduszek

4. Masa

5. Masa

6. Can-B

7. Linia K połączonych razem lini z centralki silnika i centralki skrzyni selspeed

8. Linia K Body Komputera

9. Linia K centralki wspomagania

10. n/p

11. n/p

12. Linia K połączonych razem lini z centralek CC, reflektorów P i L (pewnie ksenony), świec żarowych

13. Linia K centralki ciśnienia opon

14. Can-A

15. Linia L Body Komputera

16. +12V

Link to comment
Share on other sites

Niestety u mnie się nie łączy, port ustawiony prawidłowo jednak nie da się połączyć. Ma ktoś jakieś pomysły lub ktoś miał taki problem i go rozwiązał. Piszę z sąsiedniego kącika, pacjent to punto II JTD. z Góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

> Co wy z tą jedynką ciągle? Jedynka to ABS.

> Sygnał fejsa jest na SIÓDEMCE

> ma być :

> a-7-7 motor

> b-7-1 ABS

> c-7-3 AIR bag

> d-7-9 wspomaganko

> c-7-.... co tam jeszcze komu potrzebne

Ech robicie zamieszanie. Wejdzcie na strone softa i jest tam wyraznie napisane ze 3 nie nalezyy laczyc z zadnym innym pinem, nawet z 7.

Moze przekleje:

Quote:

Airbags

To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector. I would not advise anyone to connect pin 3 with the other pins (i.e. 1-3-7-9 together). You'd better use a switch to switch between 1-7-9 and 3.


Gdyby bylo tak jak piszesz to wstawienie przelacznika bylo by banalnie proste.

Link to comment
Share on other sites

> Gdyby bylo tak jak piszesz to wstawienie przelacznika bylo by

> banalnie proste.

Quote:

To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3


YOUR CABLE IS SEVEN

Jak się chcesz połączyć z poduchą nie łącząc 3 z niczym ?telepatycznie?

Bo ja się ŁĄCZĘ zwierając 7 i 3.

Przepraszam chciałem pomóc ale nie mam już cierpliwości 30.GIF

Link to comment
Share on other sites

> Bo ja się ŁĄCZĘ zwierając 7 i 3.

> Przepraszam chciałem pomóc ale nie mam już cierpliwości

No oczywiscie ze sie polaczysz pisalem nawet o tym wczesniej (spojrz wyzej) ALE nie jest to zalecane.

Ja chce zrobic tak ze w miejscu gdzie pin 7 wchodzi do plytki wstawic przelacznik i tam bedzie sie przestawialo na 1-7-9 oraz 3 sama.

Nie wiem prosciej chyba juz nie potrafie wytlumaczyc.

Link to comment
Share on other sites

> Ech robicie zamieszanie. Wejdzcie na strone softa i jest tam

ZABIĆ to mało wpysk.gif

chodziło o to abyś 3(airbag) nie łączył z innymi pinami naraz , czyli : na stałe może być 1 z 7 i 9 z 7 , ale do połączenia 3 z 7 musi być przełącznik aby w tym czasie 1-7 i 9-7 były rozłączone , pad.gif

do jasnej ch.... biglaugh.gif

Link to comment
Share on other sites

chodziło o to abyś 3(airbag) nie łączył z innymi pinami naraz ,

> czyli : na stałe może być 1 z 7 i 9 z 7 , ale do połączenia 3

> z 7 musi być przełącznik aby w tym czasie 1-7 i 9-7 były

A nie lepiej kupić dwa kable

1. Połączony 1-7-9 (do Silnik, ABS, TRW)

2. Połączony 3-7 (do AirBag)

Link to comment
Share on other sites

> chodziło o to abyś 3(airbag) nie łączył z innymi pinami naraz ,

> A nie lepiej kupić dwa kable

> 1. Połączony 1-7-9 (do Silnik, ABS, TRW)

> 2. Połączony 3-7 (do AirBag)

Wejście tego fejsa jest podłączone do pinu 7-silnik, ponieważ do tego został zrobiony. To jeżeli chcemy podłączyć do innej centralki, to co ma wspólnego styk 7 z centralką airbag? Według zaleceń z wątku co podano wyżej poprostu odpinamy wejście fejsa od pinu 7 i łączymy z 3 i w tym przypadku mamy podłączoną tylko centralkę airbag, a jeśli dołączymy 3 do 7 to są równolegle podłączone wejścia z silnika i airbagu, a tak nie powinno być jak wyżej zalecono.

Link to comment
Share on other sites

> a jeśli dołączymy 3 do 7 to są równolegle podłączone

> wejścia z silnika i airbagu, a tak nie powinno być jak wyżej

> zalecono.

Dzieki barber to wlasnie caly czas probuje wytlumaczyc ale niektorzy wiedza swoje, przepraszaja i uciekaja oslabiony.gif

Wydaje mi sie ze problem tkwi w interpretacji tego co jest napisane po angielsku. Ja rozumiem to tak jak napisales wyzej i stad wzial sie problem miejsca w ktorym trzeba przerwac polaczenie.

Mozna to jeszcze zrozumiec tak jak MarekSkop ktory twierdzi ze 7 ma byc na stale i z nia nalezy laczyc inne piny.

Najwlasciwszym chyba bedzie zapytac samego autora softu na forum hmm.gif

EDIT:

Znalazlem smile.gif

Teraz wystarczy przerobic korzystajac z tego zo zrobili na forum alfy.

moj kabel poszedl do brata wiec aktualnie nie zrobie manuala :/

Link to comment
Share on other sites

> Quote:

> To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3

> YOUR CABLE IS SEVEN

> Jak się chcesz połączyć z poduchą nie łącząc 3 z niczym

> ?telepatycznie?

> Bo ja się ŁĄCZĘ zwierając 7 i 3.

> Przepraszam chciałem pomóc ale nie mam już cierpliwości

Wiec co powiesz na TO ?

Mysle ze teraz juz sie zrozumiemy wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Wiec co powiesz na TO ?

> Mysle ze teraz juz sie zrozumiemy

Nie uciekam i rozumiem doskonale ,że autor softu zabezpiecza się przed ewentualną wpadką. Na starcie programu tez widzimy piekne okienko w którym informuje ,że jakby coć się popsuło to on jest niewinny i uzytkownik był powiadomiony że uzywa tego softu na swoją odpowiedzialność.

283361906-okno.JPG

Tak jak napisał nie zaleca łączenia wszystkich pinów razem, a zwłaszcza z air bagiem. Niektórzy nie ruszają kabli od poduszek bez odłaczenia aku, a wystarczy nie właczać zapłonu. biglaugh.gif

Po pierwsze zaręczam ci że zwarcie 3i7 nie przeszkadza w komunikowaniu się fejsa. Oczywiście mozna przerwać scieżkę i odłączyć siódemkę jak ktoś woli.

Włączyłem się do tej dyskusji tylko i wyłącznie ze względu na wasz upór w interpretacji że to jedynka jest linią K.

Chciałem pomóc i oszczędzić wam czasu na błędne instalowanie przełączników.

Pzdrawiam wszystkich a zwłaszcza teoretyków.

P.S. Mamy nową wersję 1.6

post-91846-14352506280478_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> P.S. Mamy nową wersję 1.6

ja osobiście mam zamontowany 'dip switch' między K a 7 , 1, i 3 i w razie potrzeb przełączam (ON\OFF) na ecu lub abs lub airbag;

natomiast w celach testów zwierałem piny : 7 z 1 lub 7 z 3 i nigdy nie było problemów ( a przede mną robili to inni alfisti) ,

> Pzdrawiam wszystkich a zwłaszcza teoretyków.

także się przyłączam : greetz

BTW : w przypadku airbag ja zawsze wolę wyjąć kluczyk ze stacyjki zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Nie uciekam ...

Quote:

Przepraszam chciałem pomóc ale nie mam już cierpliwości
30.GIF


> Po pierwsze zaręczam ci że zwarcie 3i7 nie przeszkadza w

> komunikowaniu się fejsa.

Wiem, pisalem o tym wczesniej zanim wlaczyles sie do dyskusji ze u mnie tez zagadalo.

>Oczywiście mozna przerwać scieżkę i

> odłączyć siódemkę jak ktoś woli.

Oczywiscie ale watkiem przewodnim bylo zrobienie kabla tak jak w zamysle mial autor softu. Nie sztuka jest polaczyc wszystko zeby jednemu zadzialalo a drugiemu nie.

> Włączyłem się do tej dyskusji tylko i wyłącznie ze względu na wasz

> upór w interpretacji że to jedynka jest linią K.

Tu masz racje. To byl moj blad i przeprosilem bo faktycznie na poczatku pomylilem pin 1 z 7.

> Chciałem pomóc i oszczędzić wam czasu na błędne instalowanie

> przełączników.

Ja uwazam ze wspolnymi silami mozemy zrobic swietny kabel do Stilo z przelacznikiem na AirBag i mysle ze wiekszosc userow przyklasnie temu pomyslowi zwlaszcza jezeli powstanie z tego dobry manual. W miare rozwoju programu moze sie pojawic jakis problem i znow trzeba bedzie przerabiac kabel.

Link to comment
Share on other sites

- Added Bosch Motronic M1.5.5 support

- Added Bosch Motronic ME7.3.1 support

- Added Bosch Motronic ME7.3H4M support

- Added Hitachi MPI support

- Added Siemens MY99 Airbag support

- Added TRW MY99 Airbag support

- Added ALLIED MY97 support

- Added BREED MY97 support

- Added more EDC6C39 functions

- Fixed IAW49F communication

yay.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wykoncypowałem coś takiego dzisiaj:

Taki przełącznik.

Połączyłem następująco:

- pozycja 1 pstryczka: pin7-nic,

- pozycja 2 pstryczka: pin7-pin1,

- pozycja 3 pstryczka: pin7-pin3,

- pozycja 4 pstryczka: pin7-pin9,

Ładnie łączy się z silnikiem i poduszkami, ale za nic nie chce się połączyć z ABS-ESP-ASR ani ze wspomaganiem.

Jakieś pomysły?

I dlaczego na forum alfy każą odcinać połączenie z pinem 7?

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> I dlaczego na forum alfy każą odcinać połączenie z pinem 7?

> Pozdrawiam BAS

Przeczytaj caly watek w ktorym dales posta (najlepiej od postu barbera) i bedziesz mial odpowiedz. Polowa dotyczy tego jak i po co odciac pin 7.

Tak jak zrobiles jest niestety zle, zreszta pisales juz wyzej i bylo pozniej napisane ze to nie tak. Nie wiem wiec czemu go tak zlutowales crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

> Przeczytaj caly watek w ktorym dales posta (najlepiej od postu

> barbera) i bedziesz mial odpowiedz. Polowa dotyczy tego jak i po

> co odciac pin 7.

> Tak jak zrobiles jest niestety zle, zreszta pisales juz wyzej i bylo

> pozniej napisane ze to nie tak. Nie wiem wiec czemu go tak

> zlutowales

Rozumiem, że mam odciąć pin7(tak jak to pokazano na forum alfy).

Dobra będzie taka konfiguracja:

- pozycja 1 pstryczka: OdciętyKabelek-pin7,

- pozycja 2 pstryczka: OK-pin1,

- pozycja 3 pstryczka: OK-pin3,

- pozycja 4 pstryczka: OK-pin9,

To żle czy dobrze myślę?

EDIT: Jeszcze mi powiedz jak wysunąć płytkę z pinami z czarnej obudowy.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie jeszcze do tego nie doszedlem ja wysunac wtyczke z obudowy, Kabelek caly czas jest u brata i nie mam jak przy nim grzebac. Podejrzewam ze ma wyjsc 'na sile'

Generalnie jest jedna glowna zasada pin3 nie moze byc zlaczony z zadnym innym. Czyli potrzebujemy przerwac polaczenie 7 z plytka i w tym miejscu wpiac przelacznik ktory bedzie zmienial pomiedzy pinem3 a pinami 1-7-9 (7 i 9 moga byc polaczone z pinem 7).

Zeby to ujac jakos obrazowo moge napisac tak.

Od laptopa leci sobie sygnalek przez kabelek do plytki gdzie przez sciezke biegnie sobie dalej do pinu 7 i linii K w samochodzie.

Chcac polaczyc sie z Airbagiem potrzebujemy zeby sygnal lecial sobie przez kabelek do plytki i z plytki wychodzil ale juz nie na pin7 tylko na pin3.

Odnoszac sie do tego co napisalem powyzej jezeli przez OdcietyKabelek rozumiesz wlasnie ta sciezke ktora wychodzi z plytki do pinu7 do dobrze myslisz i powinno dzialac. Daj znac czy sie dualo jakby co ok.gif

Link to comment
Share on other sites

Jak mawia mój znajomy: pierwszy prototyp przy reverse engineering zawsze idzie do kosza.

Kolejny vag zamówiony, przesyłka pewnie przyjdzie w piątek i będę psuł kolejny interfejs w weekend.

Przyjąłem strategię rozbiórki przez rozlutowanie, przy 3 podejściu do złożenia płytki się poddały.

EDIT: plusem jest to, że już wiem jak odłączyć pin7 bez rozbierania wtyczki.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem,że ze Stilo JTD 115 łączy się bez problemu,chodzi o silnik a u mnie pokazuje brak połączenia.Z ABS i AIR BAG się łączy bez problemu a z silnikiem nie chce!Może miał ktoś coś takiego z tym programikiem?Dodam,że kiedyś podłączałem go z innym fejsem i programem Finalist,i nie było problemu,więc wykluczam błędy w instalacji,raczej jest to związane z programem. niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> Przyjąłem strategię rozbiórki przez rozlutowanie, przy 3 podejściu do

> złożenia płytki się poddały.

> EDIT: plusem jest to, że już wiem jak odłączyć pin7 bez rozbierania

> wtyczki.

Zapodaj pozniej na fotkach ta metode wink.gifok.gif

Ciekaw jestem czy ktorys ze sprzedawcow nie moglby zrobic czegos takiego. Bylem nawet w kontakcie z PMFactory (wczesniej sprzedawal jako Pokwap_Pawel) ale sprawa sie rozeszla. Mysle ze jesli by go bardziej przycisnac lub zlozyc wieksze zamowienie to zlutowalyby takie cos. Na gg kiedys mi napisal ze juz tak robil zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

Z lenistwa rozebrałem kabel usb i wlutowałem 4 kabelki. Niebieski pod pin 3 (airbag) pomarańczowy pod pin 7 (k) i dwa białe odpowiednio w pin 1 i 9. Nie rozłączałem pinu 7.

Wywierciłem otworek na kabelki i wyciagnałem je na zewn. Jak potrzebuje airbagi to złączam niebieski z pomarańczowym (3 z 7) jak reszte to pomarańczowy z dwoma białymi i śmiga za każdym razem.

Bardzo fajna rzecz swoją drogą. Jednoznacznie uświadomił mnie fejsik że mata umarła na amen i przy okazji rozączyła się przednia poduszka przed pasażerem (tzn musiałem rozebrać złaczkę i poczyścić wsio)

Zaje....ta sprawa live mode aka. live data. masakra. oczywiście jak za 40 zeta smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej mistrzowie VAGoECOStilo połączeń

PM factory chwilowo nieosiągalny ( a może to Ty KasyX? zakrecony.gif on też z Olkusza )

Ale do rzeczy - przewijała się opinia potwierdzona u PMa przed zakupem, że bez przeróbek połączy się z silnikiem.

Czy ktoś to sprawdził w praktyce przed lutowaniem?

Bo nie łączy mi się beksa.gif

I nie wiem czy coś poknociłem ze sterownikiem czy muszę polutować co nieco

Link to comment
Share on other sites

> Ale do rzeczy - przewijała się opinia potwierdzona u PMa przed

> zakupem, że bez przeróbek połączy się z silnikiem.

> Czy ktoś to sprawdził w praktyce przed lutowaniem?

> Bo nie łączy mi się

KUPIONY W PM?

To masz problem inny.

Gość daje stare stery ktore krzacza sie z ecuscan.

sciagnij nowe do chipa 232bl bojajze fd232b(l) i bedzei smigać.

zobacz na plycie jesli masza release 2105 to są po prostu za stare.

Wpadlem na to po kilkugodzinach kur...nia

Link to comment
Share on other sites

Mamy na rynku co najmniej 2 rodzaje interfejsów ze względu na konstrukcję wewnętrzną(z zewnątrz możną je odróżnić po kolorze ogonka).

1. Który rozwaliłem(Od Paweł_pokwap) przezroczysto-srebrny ogonek:

283418924-zZdj%EAcia-0003.jpg

2. Który mi śmiga(niebieski ogonek), kupiłem od tego gościa: http://www.allegro.pl/item901042993_interfejs_vag_usb_2_linie_k_kkl_we_wtyku_obd2.html

To w czerwonej koszulce to przecięty(przeze mnie) łącznik, dzięki czemu odcinamy pin7 od "kabelka"

283418924-zZdj%EAcia-0007.jpg

283418924-zZdj%EAcia-0008.jpg

283418924-zZdj%EAcia-0009.jpg

283418924-zZdj%EAcia-0010.jpg

Sygnał "kabelka" bierzemy z łącznika, który przecięliśmy, ja brałem z drugiej strony płytki lutując się do wystającego pinu od przeciętego łącznika.

Analogicznie można zrobić z 1 typem interfejsu, trzeba przeciąć 3 łącznik(tylko nie pamiętam od której strony licząc, ale to 5 sekund z miernikiem w łapce).

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Hej mistrzowie VAGoECOStilo połączeń

> PM factory chwilowo nieosiągalny ( a może to Ty KasyX? on też z

> Olkusza )

Dokladniej to gosc z Jaroszowca jest i dlatego od niego kupowalem bo wole omijac wysylki wink.gif

Jesli chodzi o to co daje na plytce to nawet nie spogladalem tylko wszystko z netu sciaglem i smigalo ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Niebieski pod

> pin 3 (airbag) pomarańczowy pod pin 7 (k) i dwa białe

> odpowiednio w pin 1 i 9. Nie rozłączałem pinu 7.

> Wywierciłem otworek na kabelki i wyciagnałem je na zewn. Jak

> potrzebuje airbagi to złączam niebieski z pomarańczowym (3 z 7)

> jak reszte to pomarańczowy z dwoma białymi i śmiga za każdym

> razem.

Wszystko ok ale to juz przerabialismy. Faktem jest ze jednym dziala innym moze juz nie dzialac. Nie wiadomo co sie tez stanie w miare rozwoju softu. Na forum ECUScan jest napisane zeby nie laczyc 3 i 7 bo nie wiadomo co sie moze stac, a z poduszkami nie chce eksperymwntowac old.gif

To co teraz sie dzieje to proba odciecia pinu 7 zlutowania tak jak tego sobie zyczy autor programu po czym sporzadzenia bardzo dokladnego manuala zeby.GIF

Link to comment
Share on other sites

> laczyc 3 i 7 bo nie wiadomo co sie moze stac, a z poduszkami nie

> chce eksperymwntowac

Nic się nie stanie, przez nieświadomość sprawdziłem to wczoraj na własnej skórze, tyle, że nie połączysz się z ABS/ASR/ESP i wspomaganiem.

> To co teraz sie dzieje to proba odciecia pinu 7 zlutowania tak jak

> tego sobie zyczy autor programu po czym sporzadzenia bardzo

> dokladnego manuala

Zrobiłem i mi śmiga tyle, że zdjęcia zrobiłem kiepskiej jakości.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

> Jak na XXIw. to bardzo podłej jakości.

1. Robione komórką.

2. Nie chciało mi się włączyć więcej światła - byłem zbyt wq#@$&*y na boje z tym ustrojstwem, jak się później okazało winny był sterownik, ale przy okazji zdebugowałem ponownie swoją robotę i usunąłem jednego buga, który gdyby nie problem ze sterownikiem to wyszedłby później.

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

No więc tak. Spiąłem 3 z 7 nie przecinając lini 7. bez problemu połaczył się z poduszkami w pucnie i skasowałem błąd. Teraz wlutowałem tam po prostu przełączniki (miedzy 1-7, 3-7, 9-7) i sobie co potrzebuje zapinam.

Link to comment
Share on other sites

> No więc tak. Spiąłem 3 z 7 nie przecinając lini 7. bez problemu

> połaczył się z poduszkami w pucnie i skasowałem błąd. Teraz

> wlutowałem tam po prostu przełączniki (miedzy 1-7, 3-7, 9-7) i

> sobie co potrzebuje zapinam.

I bez odcinania pin7 łączy Ci się z abs i wspomaganiem?

Pozdrawiam BAS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.