Skocz do zawartości

michaelMPI

użytkownik
  • Liczba zawartości

    319
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

2 obserwujących

Profile Information

  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zainteresowania
    i tak wiecie:)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

michaelMPI's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. Dzięki! Czy po numerach alternatora można sprawdzić jakie to łożyska? Rozumiem, że szczotki od razu też. Znalazłem jako fiat 1.2 6003 i 6303 ale nie wiem czy wszystkie alternatory są na jedno kopyto.
  2. Witam, Auto to Panda 1.2 60, ale pozwolę sobie nadać temat na Centomanii. Auto co jakiś czas przez chwilę terkocze, wyje. Dzieje się to najczęściej na zimnym silniku. Wklejam filmik dokładnie słychać ten dźwięk, po czasie zanika.
  3. Witam, Ogólnie wymiana rozrządu w silnikach 1.1 i 1.2 8v to prosta sprawa. Najnowsza odmiana tego silnika oznaczona EVO2 dostała m.in wariator faz rozrządu. Czy ma to coś wspólnego z koniecznością luzowania koła wałka rozrządu? Po co? Przecież nasunę pasek na to koło bez jego zdejmowania. Chyba że chodzi o ustawienie wariatora w skrajnej pozycji Tutaj manual ze zdjęciem gdzie opisana jest ta czynność: http://www.fiatforum.com/grande-punto-guides/237966-1-2-8v-evo-2-engine-cam-belt-replacement.html pozdrawiam
  4. Witam wszystkich, Czy fakt, że poziom płynu chłodniczego opada przy gorącym silniku jest prawidłowy? Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego poziom się podnosi. Dlaczego tak się dzieje?
  5. Przed zamontowaniem nowego rozrusznika obróciłem kilkukrotnie silnikiem obserwując zęby koła zamachowego. Praktycznie wszystkie zęby jak nowe, może 2 były jak by je ktoś dotknął szlifierką ale to tylko w sensie stanu powierzchni a nie zużycia czy utraty kształtu. Nowy rozrusznik ma oddzielny trzpień gwintowany na + z aku i oddzielny na + ze stacyjki co pociąga za sobą małą przeróbkę i zaprasowanie nowych oczek o innej wielkości - bardzo przydała się praska i zestaw końcówek. Za regenerowany rozrusznik zapłaciłem 300 zł, w najbliższym ASO 575 regenerowany, a 700 taki w 100% nowy. Oczywiście można kupić taniej w necie. Jako ciekawostkę podam fakt, że rozrusznik za pierwszym odpaleniem nie ruszył, dopiero od drugiego. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi mechanikami że to i tak super bo zazwyczaj regenerowany za 4-5 razem odpala. Teraz odpala pięknie. Odnośnie pęknięcia głowiczki - drążyłem temat i ponoć były silniki w których zdarzało się to i wynika to tylko z wadliwej serii odlewu. Aha przed zamontowaniem rozrusznika na swoje miejsce podłączyłem go na przedłużanych kablach obok auta bo chciałem sprawdzić czy stacyjka "odbija" tzn czy po puszczeniu kluczyka koło zębate wraca w stronę rozrusznika.
  6. Witam wszystkich, Auto to co prawda Panda, ale to bliźniacza konstrukcja, auto po wymianie termostatu (co nie ma nic wspólnego z usterką), przy próbie odpalenia usłyszałem bardzo niemiły dźwięk. Zdemontowałem rozrusznik i tak to wygląda: Pękła tzw. głowiczka. Zakład który regeneruje rozruszniki twierdzi że to bardzo rzadki przypadek i zdarza się przy mocno wysłużonym wieńcu koła. Auto ma 3 lata i 46 tys przebiegu..
  7. Już wiem dlaczego jest inna kanapa: Dzięki
  8. Nie nie, zgodzę się ale mnie chodzi o to czy fabryczne uchwyty przewidziane do Pandy z kanapą dzieloną można zamontować do wersji zwykłej. Podejrzewam że uchwyty są przykręcane do otworów w karoserii, wątpię żeby były to połączenia spawane. Pytanie tylko co ma wspólnego dzielona kanapa
  9. Witam wszystkich, czy uchwyty ISOFIX są przykręcane do karoserii czy mocowane do kanapy? Czy można je kupić osobno - przeszukałem allegro i nie widzę - i jeżeli tak czy będą pasowały do niedzielonej kanapy? Może z 500tki by pasowały
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.