Skocz do zawartości

tomcio

użytkownik
  • Liczba zawartości

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zainteresowania
    motoryzacja, sport, turystyka górska

tomcio's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Jeszcze jedno pytanie do użytkowników. W którejś z kolei cromie widzę że boczne kierunkowskazy są zaparowane - czy TTTM?
  2. fotelik będzie jeden bo dwójka to nastolatki. Niestety wózek też trzeba wcisnąć na szczęście mały trzykołowy. A czy jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne to jest ok? Zna ktoś w Krakowie miejsce gdzie warto /bezpiecznie - jeśli to możliwe/ kupić crome? słyszałem że na autka.pl i gdzieś mi się obiło top-cars Proszowice - zna ktoś? Do tego prosił bym o namiar na jakiś serwis gdzie fachowo i dokładnie sprawdzą takie autko.
  3. Witam, Od jakiegoś dość długiego czasu zastanawiam się nad fiatem croma. Zawsze mi się to auto podobało, więc nadszedł czas na poszukiwania. Sam jeżdżę bravo /niestety jest już za małe/ i jestem zadowolony. Ponieważ oglądałem juz 2-3 sztuki, proszę o pomoc użytkowników w poniższych kwestiach: - jak wygląda zużycie środka - kierownica lewarek przyciski pilot - w jednej która ma 160 tyś. (2010 rok) przebiegu na kluczyku nie było już widać symboli a przyciski na drzwiach do szyb były wytarte "białe" natomiast kierownica i lewarek spoko - czy to nie za mały przebieg na takie oznaki? - czy używa ktoś tego auta jako rodzinne dla rodziny 2+3 i jak z wyjazdami wakacyjnymi bo bagażnik w porównaniu z kombi na pierwszy rzut oka wygląda na mały. Z góry dzięki
  4. Witam, Odświeżę wątek. Czy miał już ktoś z was problem w silniczkiem sterującym obieg wew/zew.? Można to dokupić po numerze fabrycznym czy były różne typy? Nadszedł czas na wymianę i nie wiem czy lepiej wyciągnąc i jechać z nim do sklepu czy można "w ciemno" kupić bo był tylko jeden rodzaj.
  5. Czy w fiacie croma jest jakiś problem z blachą w sensie występowania korozji? W zeszłym tygodniu zaparkowałek koło fiata cromy i zauważyłem, że ma mocno skorodowane słupki (ramki te szerokie w drzwiach) po obu stronach, a co ciekawe to była croma po FL więc pewnie z tego co kajarzę nie starsza niż 2007
  6. okazało się że silniczek (siłowniczek?), który steruje nawiewem, zawiesza się. Znaczy to tyle, że kilka razy zadziała i staje. Na razie otwarłem dolot powietrza z zewnątrz a martwił będę się na wiosnę jak się do tego ustrojstwa dostać i wymienić. Dziękuję wszystkim za pomoc.
  7. Jest dokładnie tak jak mówicie, a u mnie nie ma różnicy co daje bardzo duże podejrzenie, że się nie przełącza pomiędzy zamknięty/otwarty Jestem w stanie sam coś pogrzebać? jak się do tego zabrać? i ew. wie ktoś ile kosztuje taki siłownik.
  8. Ja do pracy mam 6,5 km, czyli 13 dziennie, co nie zmienia faktu, że przez niecałe 5 lat mam 125 tys przebiegu. Zmiana auta to decyzja w związku z tym że: 1. Aktualne Bravo jest słabe (90KM) i często brakuje szczególnie na trasie i przy włączaniu się do ruchu 2. Dzieci są coraz większe a z tyłu miejsca za wiele nie ma i do tego bagażnik z roku na rok się kurczy przy wyjazdach wakacyjnych. 3. Croma jest ładna i mam nadzieję, że da mi troche luksusu. Do tego roku byłem absolutnym przeciwnikiem diesla. Na "-" zawsze było: klekot, trudniejszy rozruch na mrozie, wysokie koszty w razie awarii, większe męczenie silnika na krótkich odcinkach. Oczywiście na plus to spalanie i turbo. Jednak jak pojeździłem astrą 4 1,7CDTI to zmieniłem zdanie o dieslach: cicho elastycznie i ekonomicznie. Co do Cromy to jak sami wiecie znalezienie noPb to raczej cud jeśli chciałbym mieć coś więcej niż klimę. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: często croma jest w cenie bravo z tego samego rocznika??? O co chodzi ???
  9. > A może "padnięty"silniczek obiegu wewnetrznego Obieg mam zawsze włącvzony jako zewnętrzny, a chyba tak jest lepiej? Dywaniki mam gumowe, suche. Dodam, że poprzednie lata jeździlem bez problemów z parowaniem szyb i jak już zaznaczyłem wcześniej, podłączyłem osuszacz powietrza elektryczny i nie wyciągnęło wilgoci co świadczy, że jej tam nie ma.
  10. > Każde jest inne ale oscyluje w granicy 7 litrów dla ON.... A jest jakaś różnica pomiędzy 120 a 150KM w spalaniu czy pomijalna > Jeśli chodzi o silniki to 1,9 MJTD w wersji 120 KM będzie najmniej stwarzał kłopotów ( brak klap > wirowych ) następnie 1,9 MJTD 16V 150 KM ale po 2007 roku z modyfikacjami klap Ja szukam czegoś z 2008-2009 więc rozumiem, że problem z klapami mi odpadnie? A jak jest z DPF czy każdy silnik 150KM go ma po 2007? > 2,4 MJTD 200 KM ... duży i ciężki silnik z 5 garami i mocą realną na poziomie 185 KM dający > dużo satysfakcji z jazdy po autostradach i mający największy apetyt na ON dochodzący do 12,5 > Litrów ON... Pewnie przyjemność z jazdy jest duża, ale to za duży wydatek a i mało spotykana wersja na rynku. Mam jeszcze pytanie czy silnik 120 KM daje się łatwo chipować i ile można z niego wycisnąć bezpiecznie? Jak się jeździ z moca 120KM, czy nie jest to za mało? > Bolączką wszystkich są zawory EGR które należy czyścić/przeglądać co max 20 tys km ale można to > zrobić samemu Rozumiem, że nie jest to duży koszt
  11. > masz klime automat? sprawdzales dokladnie czy normalnie nawiew na szybe dmucha? Powietrze dmucha, mam wrażenie że tak samo jak zawsze. Klima manual - trzeba pstrykać
  12. Czy ma ktoś z was problem z parowaniem szyb? Od miesiąca z tym walczę i lipa. Jak jadę sam to nic się nie dzieje, ale jak mam 4 osoby to tak mi szyby parują, że jedynie pomaga klima i nawiew na szyby min 2 bieg. Do tej pory tak się nie działo. Wystarczył nawiew bez klimy. Dodam, że filtr wymieniłem i nawet osuszacz włożyłem do auta na dzień, żeby usunąć wilgoć.
  13. Witam, ponieważ doszedlem do wniosku, że decydując się na Cromę nie ma co marzyć o silniku noPb, mam pytanie do posiadaczy autka z dieslem. Który silnik jest najbardziej godny polecenia w sensie mało awaryjny oszczędny, tania eksploatacja itp. Macie może jakieś realne dane dotyczące spalania?
  14. > witam koledzy- chciałbym się dowiedzieć jak spisują się silniki benzynowe 1.8 i 2.2 w cromach - jak > z ich awaryjnością, dynamiką i czy ktoś z kolegów gazował takie autko > na wiosnę będę przymierzał się do kupna autka i chciałbym poznać wasze opinie Witam, Ja dołączę się do pytania - właśnie siadałem do forum z myślą o zadaniu identycznego Chciałem się przesiąść z bravo na crome. Wiele informacji zdobyłem dzięki wpisom użytkowników, ale jak kolega wcześniej zauważył, ciężko znaleźć coś o silnikach benzynowych. Całe życie jeżdżę noPb więc wolałbym tak to zostawić, a ponieważ kroma z pewnością oszczędna nie jest z takim silnikiem, więc pomyślałem o gazie. Interesuje mnie też czy ma ktoś doświadczenie w przesiadce bravo-croma. Jakie refleksje.
  15. Miałem to samo na czerwonym. Lakier bezbarwny zaczął mi schodzić. malowany dwa razy na gwarancji. teraz już nie mam gwarancji a widzę, że zaczyna na nowo schodzić. Pewnie już lepiej nie będzie, więc się przyzwyczajam powoli.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.