Skocz do zawartości

fad

użytkownik
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O fad

  • Urodziny 08.05.1985

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    plock
  • Samochód
    Mazda 3

fad's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. > Sprawdź iskrę wg tego opisu. Porównaj długość iskry między cyl. 4 i innym. Za pewne silnik da radę > wystartować na 3 garach, ale jeśli nie będzie pracował tak zbyt długo to nic się nie stanie. > Dla bezpieczeństwa użyj drugiej świecy, a odłączony garnek niech zostanie z wkręconą świecą > (żeby z cylindra nie pluło mieszanką na wydech). Koncze temat...astra sprzedana. Stanelo na tym ze wymienilem DISa i niby lepiej zaczol pracowac, ale po paru dniach znowu mu cos odbilo i zdazylo sie ze ostro nierowno pracowal a nawet raz zgasl podczas jazdy. Dziekuje i pozdrawiam.
  2. fad

    Wątek powitalno-pożegnalny

    Witam i zarazem z przykrością się żegnam! Bardzo dziękuję za wszelką pomoc w usterkach asterki i nie tylko. Ogólny zarys wiedzy na temat X14XE na pewno się powiększył. Jeżeli miałbym kupować drugi raz asterkę też bym się skusił na X14XE silnik mnie nigdy nie zawiódł na trasie. Jeszcze raz dziękuję Aktualnie zauroczyła mnie madzia 3 1.6 Pb
  3. > nie przejmowac sie i jezdzic. hehe no tak trzeba, tylko siedzi w głowie że jednak coś się tam stało że nie chciał gadać i żeby znowu się nie odwidziało gdzieś poza domem że se nie odpali, bo przynajmniej jak coś się wymieni to wiadomo że się usunęło usterkę a tak...może będzie dobrze
  4. > Czujnik położenia wałka, wału korbowego, sprawdzałeś? sprawdzane - niby dobry > Miałem taki przypadek z UNO, jednak okazało się, że instalacja do pompy paliwa nie zawsze działała > jak należy (do pompy często nie dochodził prąd). sprawdzalem czy dochodzi napięcie do pompy i od razu po sprawdzeniu wlozylem wtyczke i probowalem odpalic...bez rezultatu. Zreszta pompa dziala bo paliwo lecialo z wtryskiwaczy. >Sądziłem, że to czujnik > położenia wału, bo najczęściej auto gasło jak było rozgrzane, ale to tylko przypadek - wina > pompy. nie mialem wogole problemow z gasnieciem asterki. Pierwszy raz sie zdazylo postala tydzien nie ruszana i nagle przestala odpalac
  5. No nie no poprostu ręce opadają...dzsiaj idę po furkę żeby ją podholować na warsztacik, ale pomyślałem że jeszcze go zakręce...Pierwsze kręcenie tak jak by lepiej coś by chciał zaskoczyć. Drugie kręcenie i odpalił, kręci teraz za każdym razem z dotyku. TTTM? Ja już nie wiem co jest grane = 2013 rok...jeszcze zobacze jak po nocy będzie.
  6. > Sprawdź, czy jest iskra. LED to więcej niż nic, ale może nie wystarczyć. DIS ma bez problemu dawać > centymetrową iskrę. Podmieniany DIS. Na obydwóch by była słaba iskra? Jutro spróbuję spr tą iskrę ale musze sie nakombinować bo nie mam nikogo do pomocy > Poza tym kolejność przewodów WN (tak dla porządku). z 5 razy sprawdzane > Czujnik możesz sprawdzić ledem na środkowym pinie. Poza tym na pozostałych pinach musi być plus i > masa. Rozumiem że tak samo sprawdzić jak wcześniej odłączyć czujnik wpiąć tester i kręcić? Powinno mrugać? > Nie próbuje zagadać nawet na jednym garnku? Ni cholery nie chce odpalić a nie chcę go kręcić z byt długo, prubowane także z otwartą przepustnicą.
  7. No i bryka postała z dwa tygodnie i przestała odpalać. Akumulator naładowany. Kręci poprawnie ale za cholere nie chce zaskoczyć. Zasilanie do pompy paliwowej dochodzi. Pompa działa bo spr na zaworku przy wtryskiwaczach (jest ciśnienie) i świece są mokre po kręceniu. Nawet podczas testu impulsów jak odpiąłem pompę to czuć że inaczej (gorzej) kręcił. Podmieniony DIS Spr poprzez tester LED impulsy zapłonu na DISie (według opisu str czarnika) Przewody WN podmieniane Świece nówki (nie jeżdżone) Żadnych błędów na kompie. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone (sprawne) Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu? A może coś z rozrządem sie porobiło? Do tej pory palił bez problemu na dotyk a tu nagle zonk...
  8. > Tylne koła mają pochylenie trochę w kształcie odwróconego V. Ale zauważyłem, że chyba to normalne. ale scinanie bieznika to juz nie jest normalne. Mialem taki przypadek, okazalo sie ze piasta sie uwalila (w astrze nie da sie wymienic tylko lozyska), gdy meches podniosl na lewarku tyl prawy to rekoma ruszal je w poprzek...wymiana piasty i wszystko OK. PS na szarpakach taka usterka nie wyszla a kolo latalo w rekach.
  9. fad

    [F] sprawa dot. DISa

    > IMHO niczym się nie różnią. > Do Twojego silnika będzie pasował DIS od silników: X16SZ i SZR, X16XE i XEL, C14SE i SEL, C16SE i > SEL, X12SZ, X14SZ. > Silniki występowały w Vectrach A i B, Corsach A i B, Tigrach A, Astrach F i G. dziekuje za wyczerpujaca odp
  10. Witam, czy ktoś się orientuje w numerach DISa. Na moim jest nr: 1103872 5H18, czym się różni DIS o nr: 1103872 6K14? Z jakich samochodów (silników) DIS będzie pasował do mojego silnika? Czy DIS z 8V pasuje do mojego 16V?
  11. > Zamieniłeś świece - 4 z 3, albo 2? Tak. Najpierw zamienilem świece, w dobrym stanie wkręciłem w 4 cylinder...po kilkunastu km zrobił się nagar (j/w na filmie). Znowu zamieniłem świece i zamieniłem przewody WN...nagar na 4 cylindrze. Zamieniłem świece (wcześniej czyściłem te z nagaru) i zamieniłem wtryskiwacz 4 z 3...lekki nagar (zrobiłem tylko pare km i lepiej ostatnio zaczoł pracować) na 4 cylindrze.
  12. sorka że się dłuuugo nie odzywałem, ale niestety praca w rozjazdach. Zamieniłem miejscami przewody, ale nic nie pomoglo. Zamieniłem wtryskiwacze miejscami, i także nadal 4 garnek nie dopala. Ostatnio (w tamtym tygodniu) asterka zaczeła dobrze działać, od razu czuć różnice nawet przy niskiej prędkości rusza dobrze z 2 biegu. Ale nadal troszke pyrka. Najgorsze jest to że te trzęsienie silnikiem występuje nagle, odpalam furkę, jadę na "ssaniu" do skrzyżowania i nagle zaczyna znowu nierówno pracować. I tak już zostaje, i teraz znowu zaczął działąć poprawnie. Proszę o radę, czy złe ciśnienie paliwa może powodować takie efekty, czy jednak obstawić DISa i go wymienić? A może coś jeszcze
  13. > I tu mamy problem. Ten garnek nie pali jak należy. Przyczyn może być kilka ale wracając do pkt wyjścia może też być lewe powietrze...no ale jak wcześniej wspominałem smarowanie pędzlem nic nie wykryło...a jak coś minołem > Pierwsze dwa punkty można łatwo wykluczyć. Zamień świece miejscami, 3 z 4. Tę brudną połóż na > kuchence gazowej elektrodą do płomienia, niech się wypali. Po ostygnięciu oczyść resztki > szczotką drucianą, albo szmatą i do silnika. > Zamień też przewody zapłonowe (pewnie z 3 cyl. będzie pasował długością). Jeśli zjawisko przeniesie > się na garnek nr 3, masz podejrzanych. Jeśli masz czas możesz najpierw zamienić miejscami > przewody, zrobić test, a potem to samo ze świecami. To ile trzeba pojeździć żeby sie zrobił nagar...świece są roczne więc moze nagar nie zrobi się tak szybko? > DIS, bez przyrządów typu oscyloskop, możesz ocenić tylko wizualnie. Sprawdź czy nie ma pęknięć w > obudowie, w miejscach skąd wychodzą przewody do świec, czy piny we wtyczce dobrze kontaktują, > czy wyjścia na przewody WN nie są przypalone. wszystko wizualnie jest dobrze, i j/w rezystancja też jest ok. A DIS jak pada to nie było by problemów z dwoma cylindrami (para)? > Lejący wtryskiwacz poznasz pośrednio przez pomiar ciśnienia paliwa. Jeśli po wyłączeniu silnika > ciśnienie zacznie spadać tzn, że gdzieś jest nieszczelność (niekoniecznie we wtryskiwaczu, ale > to już coś). No ja możliwości nie mam sprawdzenia, ale może podjadę do mechesa to może od ręki by mi to sprawdził >Dokładnie poznasz po wyciągnięciu listwy z wtryskiwaczami z kolektora. a można zamieniać miejscami wtryskiwacze, lub wymienić tylko jeden? Założyłem świece z powrotem (narazie po staremu) no i narazie niby nie trzęsie nawet dobrze się zbiera, lecz z wydechu pyrka. Zaraz po odpaleniu i przejechaniu kilkaset metrów gdy silnik zaczął czytać z sondy"closed" klik podczas jazdy Na postoju Ponowne odpalenie autka Na postoju. A jeszcze pytanko. Co z tą sondą? Czy wymieniać?
  14. > Jak będzie dalej terkotał, a przede wszystkim trząsł się, to nich sobie tak pochodzi parę minut. > Potem go wyłącz, poczekaj aż ostygnie, wykręć świece i zrób fotki makro elektrodom Dzisiaj odpaliłem i silniczek pracuje normalnie...późnie jeszcze go podłącze i sprawdze parametry mieszanki. Ale i tak wykręciłem świece, najgorzej wygląda z czwartego cylindra. Nakręciłem filmik bo brak aparatu. z 1, 2 ,3 cylindra wyglądają prawie tak samo jak ta z pierwszego tylko nie ma takiego lekko różowego nalotu. Czwarta się wyróżnia, tak jak by ją zalewało. 1, 2, 3 cylinder z 4 cylindra
  15. Pomiar na wył silniku między minusem, a korpusem silnika 0mV, na włączonym kilkanaście (20-40mV mocno skakało) biorąc pod uwagę skuteczny pomiar voltomierza (brak funkcji 3RMS w multimetrze). Zmasowałem sondę bezpośrednio do minusa. I zrobiłem zrzuty zaraz po odpaleniu zimnego silnika Screen 1, 2, 3 to praca na luzie i powoli schodzi z ssania, 4 screen to przejechanie z 200m. Szarpało tak samo jak wcześniej, nadal nierówna praca Następnie rozgrzałem silnik, nadal ze zmasowaną sondą: Zdj 1 Przygazowanie do około 5tyś na postoju Zdj 2 Praca zaraz po przygazowaniu Zdj 3 Screen przedstawia dwa gwałtowne depnięcia pedału gazu (otwarcie przepustnicy max) Zdj 4 Tu j/w z mieszanką Zdj 5 Tutaj screene po zmasowaniu do minusa akumulatora karoserii Zdj 6 Tak jak by sonda troszke lepiej na wykresie, ale to na krótko bo zaraz znowu szarpało wykres. Screen podczas jazdy (karoseria do minusa aku) Zdj 7 J/w tylko po przygazowaniu Zdj 8 Na postoju z wykresem mieszanki (Air/Flue Status) Zdj 9 Screen z jazdy (Air/Flue Status) Zdj 10 Po zmasowaniu bezpośrednio z minusa akumulatora sondy nie ma żadnej poprawy przynajmniej na zimnym silniku. Na ciepłym tak jak by może troszke lepiej ale ogólnie nadal terkocze z wydechu i trzęsie silnik. Jakieś sugestie? Gdy skończyłem powyższe pomiary, wziąłem się za poprawienie połączenia karoseria-akumulator. Aby się do tego dobrać musiałem wyjąć akumulator i rozłączyłem klemy. Rozkręciłem połączenie z karoserią, przeczyściłem podmuchałem i złożyłem. Wróciłem do domu pisząc powyższy post. Z 30min temu udałem się ponownie do auta i o dziwo tak jak by zaczoł normalnie pracować: Pomiar pierwszy po odpaleniu Pomiar drugi, Pomiar trzeci z przygazowaniem... ...na wykresie nic nowego jak wcześniej sonda dziwnie pracuje. Pojeździłem z 10min. Po zatrzymaniu podniesienie obrotów klik czy to normalne że po podniesieniu obrotów BLM Cell Number spada do 1 później podnosi się do 2 wraz ze wzrostem obrotów? Na wolnych obrotach screen tak jak by się poprawiła praca sondy (zaznaczam że silnikiem nie szarpie) czy tak powinna wyglądać praca sondy? Wyłączyłem silnik i ponownie go odpaliłem najpierw pracował tak a następnie zrzut z mieszanką klik. Jak ma wyglądać wykres Air/Flue Status przy prawidłowej mieszance? Nie zapeszając zobaczymy jutro na zimnym. Między czasie jakieś sugestie jeżeli by to była chwilowa poprawa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.