Skocz do zawartości

Kpr

użytkownik
  • Liczba zawartości

    92
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Samochód
    e90

Kpr's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

4

Reputacja

  1. Żeby inni nie musieli szukać. uprzejmie informuję, że w sytuacji gdy zakupiony po zakończeniu umowy leasingu samochód nie będzie przez podatnika wykorzystywany w działalności gospodarczej i nie zostanie zaliczony do składników majątku firmy, wymienionych w art. 14 ust. 2 pkt 1 ustawy PIT, to przychód uzyskany z tytułu odpłatnego zbycia tego samochodu nie będzie stanowił przychodu z działalności gospodarczej.
  2. Dalej jednak ta inna skrzynia da lepsze osiągi dzięki podwyższeniu mocy średniej.
  3. Serio uważasz, że gdyby Maks moment byłby nie przy 2500 rpm w tym dieslu, który zmienia biegi przy ok 4800 rpm a przy 1500 to skrzynia zmieniała by bieg przy obrotach o 1000 rpm niższych? Serio serio? I serio 3500 rpm to obroty blisko maks momentu?
  4. Absolutnie wszystkie wstawione tu filmiki z tego jak przyspieszają auta z automatami pokazują , że to co napisałeś nie ma miejsca w praktyce. Wszystkie mocno przekraczały obroty mocy maksymalnej i spadały na obroty znacznie powyżej Maks momentu. Obroty Maks momentu w ogóle nie braly udziału w przyspieszeniu. Skrzynia cvt ustawia gdy tylko może obroty Maks mocy i zmienia przełożenia. Czy naprawdę tak trudno zaakceptować Ci fakty?Owszem jeśli silnik będzie mial bardzo wysoko położony maks moment obrotowy to może się zdarzyć, że po zmianie biegu obroty spadną w te okolice. Nie zmienia to faktu, że skrzynia ma tak ustawione zmiany biegów by uzyskać maksymalnie wysoką moc średnią w zakresie obrotów w jakich pracuje przy maksymalnym przyspieszeniu. Dlatego zwykle opłaca się przekraczać obroty mocy maksymalnej. Spadek mocy na wyższych obrotach i tak nie jest tak duży jak po zmianie biegu. Skrócenie przełożeń w dalszym ciągu przekłada się na zwiększenie średniej mocy. Wzrost przyspieszenia w takim wypadku będzie proporcjonalny do wzrostu średniej mocy w zakresie obrotów wykorzystywanych do Maks przyspieszenia. W dalszym ciągu nie będzie się wykorzystywać obrotów Maks momentu.
  5. A to raczej to rozumiem forma pytania ? Ale chyba nie do mnie.
  6. Przecież te cytaty dotyczą kompletnie innych sytuacji. Czym innym jest przyspieszenie na danym biegu czym innym maksymalne przyspieszenie 0-100 czy 80-120 czym innym przyspieszenie przy danej prędkości (np. Przy 80km/h)
  7. No i oczywiście nie można pominąć oporów powietrza. Cały wzór to a=(Fnap-Fop)/m gdzie Fnap to siła napędowa zgodnie ze wzorem F=P/v gdzie P to moc a v to prędkość (w danej chwili) a Fop to siła oporów ruchu. Głównie opory toczenia i aero. Jak widać z powyższego każda zmiana prędkości w górę to nie tylko wzrost mianownika we wzorze na siłę napędową, ale także wzrost oporów.
  8. Miałbym taka prośbę byś nie edytowal w tak istotny sposób postów, bo tylko przypadkiem dostrzegłem resztę. Odpowiadając na twoje pytanie. Tak dokładnie jest. mimo że rośnie moc spada przyspieszenie jeśli rośnie prędkość. Przyspieszenie rośnie tylko jeśli rośnie moc przy danej prędkości. Oczywiście jeśli moc rośnie szybciej niż prędkość i opory to przyspieszenie takze wzrośnie. Każdy się o tym może przekonać w swoim aucie. W każdym aucie w pewnym momencie przyspieszenie spada do zera. Nawet w aucie które ma 1000 KM. Dlatego też wcale na danym biegu nie ma największego przyspieszenia przy obrotach Maks momentu (tylko niżej). Nie wiem co tu podstawiales i do czego (nie widzę prędkości samochodu ani jednostek) więc nie komentuję wyliczeń. Generalnie kup lub pożycz miernik przeciążenia (g-tech np.) i po prostu zmierz w swoim aucie. Zrób to na wyższych biegach żeby zachować jakąś dokładność pomiarów.
  9. Nie rozumiem. Jednostki są wyprowadzone kilka postów wyżej. Prędkość w m/s siła w newtonach moc w watach.
  10. Moc napędu. Mogą być trzy silniki elektryczne, dwa odrzutowe i jeden spalinowy. Jeśli działają wszystkie to wiemy z tego wzoru jaka jest suma mocy wszystkich ich razem (w danej chwili przy danej prędkości). Nie wiemy który ile w danej chwili oddaje mocy do napędu. Nie wiemy czy auto jest napędzane przez koła czy odrzut. Auto jest dla nas czarną skrzynka. Jeśli jednak wiemy, że w aucie jest akurat jeden silnik to możemy wyznaczyć jego moc w danej chwili. Mierząc tę siłę lub nawet samo tylko przyspieszenie (jeśli znamy też opory i oczywiście prędkość). Jeśli znamy obroty silnika to możemy na tej podstawie wyliczyć jego moment obrotowy. Tak działają hamownie montowane na koło.
  11. Teraz widać, że wszystkie obietnice krok po kroku realizują.
  12. Nie zdążyli, bo mieli tylko dwa lata i nie rządzili sami.
  13. Ja słyszałem że planuje. Milion aut elektrycznych za 10 lat. Plan Morawieckiego. Dlatego głosowałem na PiS.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.