Skocz do zawartości

t4l

nowicjusz
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Imię
    Kris
  • Lokalizacja
    małopolskie
  • Samochód
    Opel Vectra B X16XEL Pb + LPG
  • Motocykl
    Piaggio Free

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

t4l's Achievements

pieszy

pieszy (1/20)

0

Reputacja

  1. Dzięki za informację. Faktycznie sprawdziłem na schemacie i czujnik obrotów wałka rozrządu ma zasilanie 12V, które idzie po kluczyku ale nie przez ecu. Do ecu idzie tylko sygnał masowy z tego czujnika. Sprawdziłem paskiem led i jest on sprawny. Auto sprawne - naprawione. Ostatecznie okazało się, że uszkodzeniu uległa cewka wn, która była wymieniona 3 lata temu, ale miała przejechane łącznie może z 10 000 km. Była to cewka marki Magnetti Marelli made in China i nie była z tych najtańszych. Ale po kolei: Spróbowałem przetestować cewkę wn w ten sposób i nie było iskry na świecach. Miałem używaną oryginalną sprawną cewkę na półce w garażu i metodą dr Porównywajewa próbowałem je sprawdzić miernikiem. Strona wtórna była sprawna w obydwu - ok. 5,8 - 5,9 kOhm. Na stronie pierwotnej pokazywało mi przerwę między pinem +15 a pinami sygnałowymi, czyli jakieś głupoty wg mnie i to na obydwu cewkach tak samo. Oporność była tylko między pinem +15 a pinem stałej masy, nie pamiętam jaka, ale taka sama na dwóch cewkach wn. Dla spokoju zamieniłem cewki ale już nie sprawdzałem na krótko, czy jest iskra na świecach. Podpiąłem zakupiony zestaw startowy i auto odpaliło, ale za pierwszym razem musiałem kręcić rozrusznikiem z 10-15 sek, także ciśnienie mi skoczyło. Auto nagrzałem ze 20 min, żeby trochę wilgoci z silnika odparowało, bo stało w sumie prawie 2 m-ce, zrobiłem jazdę próbną ok. 15 km i silnik ładnie pracował i na benzynie i na LPG, tzn. tak, jak wcześniej. Wczoraj przepiąłem ecu na to stare, które podejrzewałem o uszkodzenie i Vectra też odpaliła od kopa, zrobiłem jazdę prawie 30 km, na początku trochę gasła przy schodzeniu z obrotów na luzie ale później się to ustabilizowało. Generalnie po tym wszystkim mam takie przemyślenia, że nie można testować sygnału do cewki wn (to się chyba nazywa moduł DIS, który jest częścią ecu) za pomocą żarówki 21W, podpiętej do wtyczki odłączonej od cewki wn. Wystarczy do tego testu dioda led 12V i ona ma świecić po przekręceniu kluczyka na drugą pozycję w stacyjce, a w momencie kręcenia rozrusznikiem ma migać. Po prostu do cewki wn na stronę pierwotną idą jakieś niewielkie impulsy. Dodatkowo próbowałem podłączyć tą samą diodę led na odpalonym silniku bezpośrednio pod wtyczkę ecu, a konkretnie minus pod kabel sygnałowy od cewki wn cylindrów 1 i 4, natomiast plus pod stały plus i silnik zaczynał momentalnie dławić się i zaraz gasnął i wtedy zapisał się błąd P0351 - czyli to dodatkowe obciążenie układu diodą led już robiło problem, przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę. Dodatkowo nie wiem, jak miernikiem sprawdzić stronę pierwotną tej cewki GM 1103872 - mnie wychodziły głupoty.
  2. Dzięki za informację. Faktycznie sprawdziłem na schemacie i czujnik obrotów wałka rozrządu ma zasilanie 12V, które idzie po kluczyku ale nie przez ecu. Do ecu idzie tylko sygnał masowy z tego czujnika. Sprawdziłem paskiem led i jest on sprawny. Auto sprawne - naprawione. Ostatecznie okazało się, że uszkodzeniu uległa cewka wn, która była wymieniona 3 lata temu, ale miała przejechane łącznie może z 10 000 km. Była to cewka marki Magnetti Marelli made in China i nie była z tych najtańszych. Ale po kolei: Spróbowałem przetestować cewkę wn w ten sposób i nie było iskry na świecach. Miałem używaną oryginalną sprawną cewkę na półce w garażu i metodą dr Porównywajewa próbowałem je sprawdzić miernikiem. Strona wtórna była sprawna w obydwu - ok. 5,8 - 5,9 kOhm. Na stronie pierwotnej pokazywało mi przerwę między pinem +15 a pinami sygnałowymi, czyli jakieś głupoty wg mnie i to na obydwu cewkach tak samo. Oporność była tylko między pinem +15 a pinem stałej masy, nie pamiętam jaka, ale taka sama na dwóch cewkach wn. Dla spokoju zamieniłem cewki ale już nie sprawdzałem na krótko, czy jest iskra na świecach. Podpiąłem zakupiony zestaw startowy i auto odpaliło, ale za pierwszym razem musiałem kręcić rozrusznikiem z 10-15 sek, także ciśnienie mi skoczyło. Auto nagrzałem ze 20 min, żeby trochę wilgoci z silnika odparowało, bo stało w sumie prawie 2 m-ce, zrobiłem jazdę próbną ok. 15 km i silnik ładnie pracował i na benzynie i na LPG, tzn. tak, jak wcześniej. Wczoraj przepiąłem ecu na to stare, które podejrzewałem o uszkodzenie i Vectra też odpaliła od kopa, zrobiłem jazdę prawie 30 km, na początku trochę gasła przy schodzeniu z obrotów na luzie ale później się to ustabilizowało.
  3. Masy i zasilania sterownika sprawdziłem przy pomocy tej żarówki 21W i wygląda na to, że jest ok. Z tym czujnikiem to jest tak, że nie ma dojścia do jego wtyczki, bo jest schowana pod górną aluminiową połową kolektora dolotowego, podobnie zresztą jak trzy wtyczki od wtrysków benzyny. W sumie to teraz mam dojście przez wtyczkę od odpiętego sterownika silnika. Ja jednak wcześniej sprawdziłem ten czujnik w następujący sposób - odkręciłem górną obudowę rozrządu, odkręciłem dwie śrubki mocujące czujnik i odsunąłem go na bok, kręciłem silnikiem z podpiętym interfejsem i po ok 10s wywalało mi błąd tego czujnika - także uznałem, że jest ok. Podobnie wywalało mi błąd czujnika obrotów wału korbowego, jak go odpiąłem, z tym że praktycznie od razu po włączeniu zapłonu i połączeniu z interfejsem. Dziwne jednak było to, że pomimo odłączenia czujnika wału korbowego, przy kręceniu rozrusznikiem pracowała pompa paliwa (ecu podawało masę na główny fioletowy przekaźnik od pompy) i dodatkowo było napięcie na wtryskiwaczach benzyny (sprawdzone paskiem led na jednej wtyczce wtryskiwacza, do której miałem dostęp). Także w sumie to już mi nie pasowało i zacząłem podejrzewać ecu silnika. Z uszkodzonym czujnikiem wałka rozrządu to chyba auto odpali w jakimś trybie awaryjnym, czy nie? Najpierw miernik podpięty pod dwa kabelki, na których pokazuje oporność cewki czujnika, a następnie ustawiony na V AC i kręcenie rozrusznikiem i jakieś napięcie prądu zmiennego się pokaże? Dobrze kumam? Tak badałem stare pasywne czujniki absu i napięcie dochodziło do max. 2V AC przy szybkim kręceniu kołem samochodu.
  4. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Tak. Odłączyłem wtyczkę od cewki wn i wpiąłem żarówkę w tą wtyczkę na dwa sposoby. Jeden kabelek od żarówki do plusa po zapłonie (styk 15, czarny kabel przy wtyczce), drugi kabelek od żarówki do pinu sygnałowego (są dwa, podają impuls masowy bezpośrednio ze sterownika silnika, czarny kabel z paskiem czerwonym lub żółtym przy wtyczce). W obydwu przypadkach żarówka nie świeci ani nie miga. Pasek led użyty zamiast żarówki świeci już w ostatniej pozycji kluczyka, zanim zakręcę rozrusznikiem. Dodatkowo udało mi się wpiąć tą samą żarówkę 21W bezpośrednio we wtyczkę przy samym ecu w podszybiu w następujący sposób: jeden kabelek od żarówki w kabel sygnałowy czarny z żółtym paskiem, drugi kabelek od żarówki w stały plus, który miałem wcześniej pociągnięty osobno do zasilania lokalizatora gps. Żarówka również nie zaświeciła się. Tak. Sprawdzałem, ale multimetrem. Chyba sprawdzę jeszcze raz przy pomocy żarówki z wypiętym sterownikiem. Kabelek od żarówki do + po zapłonie i poszczególnych mas (chyba są trzy) na wtyczce od ecu i pokręcę rozrusznikiem i nie ma prawa zgasnąć, ale może trochę przygasać - dobrze kombinuje? Rozkręciłem sterownik i wszystko jest wlutowane. Zamówiłem dzisiaj zestaw startowy za 100zł (ecu, pętla immo i transponder do kluczyka) niby z takiej samej Vectry. Sprzedawca podał mi nr vin i sobie sprawdziłem wyposażenie samochodu: ten sam silnik x16xel, ta sama skrzynia biegów manualna, jest klima jak u mnie, raczej ta sama, auto z 06.1998 a moje z 02.1997. U mnie jest cewka wn z kablami wn (dwa kable sygnałowe, jak wcześniej pisałem). Jeżeli w tym drugim Oplu była ta sama cewka wn to powinno być ok. Gorzej, jak wstawili tam listwę wn, taką bez kabli wn, bo tam są cztery kable sygnałowe i wtedy kicha. Miałem wcześniej taką Vectrę z 1998 roku z tym silnikiem x16xel i było to samo co w tej, którą teraz jeżdżę, także jestem dobrej myśli.
  5. Panowie. U mnie po wstępnych diagnozach raczej też padnięty ecu. Vectra B x16xel, sterownik w podszybiu 16202319NL D96003 wersja oprogramowania BZKU. Pasek trzech diod led podpięty pod stały plus i kabel sygnałowy od cewki wn świeci już po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Tak samo wpięta żarówka 21W nie świeci i nie miga przy kręceniu rozrusznikiem. Czujnik obrotów wału sprawny nowy Delphi, immo nie blokuje, bo zostało usunięte ze sterownika. Co ciekawe, ta sama żarówka podpięta pod wtyczkę od jednego z wtrysków benzyny (do którego mam jako taki dostęp) miga podczas kręcenia rozrusznikiem, nawet jak odepnę czujnik obrotów wału. Na wiązce do cewki wn nie ma zwarcia do masy ani do plusa po zapłonie. Rozrząd sprawdzony na górnych wałkach rozrządu - znaki schodzą się do poziomej linii. Na dole sprawdziłem koło sygnałowe - nie ma żadnych widocznych uszkodzeń. Chce kupić zestaw startowy od vectry z tym samym oznaczeniem silnika. Wszystkie kody się zgadzają oprócz wersji oprogramowania sterownika - zamiast BZKU jest coś innego. Ktoś z was robił już takie coś, czy musi być koniecznie BZKU? Do momentu unieruchomienia auta wszystko było dobrze, silnik ładnie pracował, nie było szarpania, nie wyrzucał błędów. Nagle wyłączył się w trakcie jazdy i nie chciał odpalić. Sam z siebie odpalił po czterech godzinach, przejechałem nim ten sam odcinek drogi z powrotem do domu i znowu zgasł przy wjeździe na moją posesję. Naładowałem aku i spróbowałem go odpalić po dwóch dniach. Odpalił od kopa, pochodził może ze dwie minuty na wolnych obrotach i zgasł i już więcej nie zagadał. Najpierw obstawiałem czujnik obrotów wału i on miał faktycznie przerwę w pewnym położeniu, więc go wymieniłem na nowy, ale to nie wystarczyło. Po tym wszystkim interfejs pokazał, że ma aktywny immobiliser, więc dałem go do wywalenia i teraz już nie blokuje, ale dalej nie odpala. Dawniej nie miałem nigdy problemów z immo. Już mi trochę ręce opadają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.