Skocz do zawartości

Nie przeszła przeglądu!!! OPONY


srobaszek

Rekomendowane odpowiedzi

No i byłem na przeglądzie ale oczywiście musiał znaleźć się kretyn no i nie przepuścił. Usterki:

3 oponki do wymiany, hamulec lewy przód zasłaby, ręczny prawy zasłaby.

No i kupiłem oponki tylko że 2 szt 185/65-14 a następne 2 szt 175/65-14 i pytanie gdzie lepiej wsadzić te szersze na przód czy na tył wolałbym dać je na przód bo są lepsze ale co poradzicie gdzie je założyć. Różnica niejest duża bo 1 cm na szerokości a 3mm na profilu to chyba obojętnie gdzie je dam????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i byłem na przeglądzie ale oczywiście musiał znaleźć się kretyn no

> i nie przepuścił. Usterki:

> 3 oponki do wymiany, hamulec lewy przód zasłaby, ręczny prawy

> zasłaby.

> No i kupiłem oponki tylko że 2 szt 185/65-14 a następne 2 szt

> 175/65-14 i pytanie gdzie lepiej wsadzić te szersze na przód czy

> na tył wolałbym dać je na przód bo są lepsze ale co poradzicie

> gdzie je założyć. Różnica niejest duża bo 1 cm na szerokości a

> 3mm na profilu to chyba obojętnie gdzie je dam????

jesli chodzi o wyglad to szersze wlazylbym do tylu smile.gif lepiej to wyglada...

ostatnio wyczytalem ze opony z lepszym bieznikiem w samochodach z napedem na przod i z silnikiem z przodu powinny isc na tyl.

powod: przod poprzez silnik ma lepsza przyczepnosc z powodu lepszego dociazenia, tyl natomiast jest lekki i tam powinny isc lepsze opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli chodzi o wyglad to szersze wlazylbym do tylu lepiej to

> wyglada...

> ostatnio wyczytalem ze opony z lepszym bieznikiem w samochodach z

> napedem na przod i z silnikiem z przodu powinny isc na tyl.

> powod: przod poprzez silnik ma lepsza przyczepnosc z powodu lepszego

> dociazenia, tyl natomiast jest lekki i tam powinny isc lepsze

> opony...

Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i

> tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny

> nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód.

Dokładnie tak bym zrobił.

Przy przyśpieszaniu i ewentialnym zerwaniu przyczepności zetrzesz przednie opony, przy hamowaniu podobnie nie wspomne o kręceniu kułkiem na parkingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i

> tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny

> nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód.

wiec dlatego lepsze opony powinny isc na tyl. przod odpowiednio dociazony podczas hamowania moze miec gorsze opony a poslizg tylnych kol moze byc o wiele trudniejszy do wyprowadzenia niz tylnich. poza tym jazda samochodem nie sklada sie z samego hamowania. o wiele czesciej jest okazja do jazdy po zakretach, czesto w warunkach ograniczonej przyczepnosci (deszcz, piasek). wtedy lepsze opony z tylu na pewno beda dobrym wyborem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec dlatego lepsze opony powinny isc na tyl. przod odpowiednio

> dociazony podczas hamowania moze miec gorsze opony a poslizg

> tylnych kol moze byc o wiele trudniejszy do wyprowadzenia niz

> tylnich. poza tym jazda samochodem nie sklada sie z samego

> hamowania. o wiele czesciej jest okazja do jazdy po zakretach,

> czesto w warunkach ograniczonej przyczepnosci (deszcz, piasek).

> wtedy lepsze opony z tylu na pewno beda dobrym wyborem...

To Ty jeździj z tyłu na lepszych jak to robią nasi polscy wiejscy tuningowcy, a ja założe sobie do przodu lepsze bo z poślizgu lubie wychodzic przodem;) i dlatego potrzebuje mieć lepszą oś przednią, a skoro Ty lubisz bokiem to nie mam nic przeciwko;).

A tak z innej bajki: złapałeś kiedyś gumę, a może w zakręcie coś Ci sie kiedyś stało z pzrednim kołem, ja przerobiłem już obie sytuacje i ZDECYDOWANIE lepsze opony muszą iść NA PRZÓD!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.