srobaszek Napisano 22 Maja 2005 Udostępnij Napisano 22 Maja 2005 No i byłem na przeglądzie ale oczywiście musiał znaleźć się kretyn no i nie przepuścił. Usterki: 3 oponki do wymiany, hamulec lewy przód zasłaby, ręczny prawy zasłaby. No i kupiłem oponki tylko że 2 szt 185/65-14 a następne 2 szt 175/65-14 i pytanie gdzie lepiej wsadzić te szersze na przód czy na tył wolałbym dać je na przód bo są lepsze ale co poradzicie gdzie je założyć. Różnica niejest duża bo 1 cm na szerokości a 3mm na profilu to chyba obojętnie gdzie je dam???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 22 Maja 2005 Udostępnij Napisano 22 Maja 2005 > No i byłem na przeglądzie ale oczywiście musiał znaleźć się kretyn no > i nie przepuścił. Usterki: > 3 oponki do wymiany, hamulec lewy przód zasłaby, ręczny prawy > zasłaby. > No i kupiłem oponki tylko że 2 szt 185/65-14 a następne 2 szt > 175/65-14 i pytanie gdzie lepiej wsadzić te szersze na przód czy > na tył wolałbym dać je na przód bo są lepsze ale co poradzicie > gdzie je założyć. Różnica niejest duża bo 1 cm na szerokości a > 3mm na profilu to chyba obojętnie gdzie je dam???? jesli chodzi o wyglad to szersze wlazylbym do tylu lepiej to wyglada... ostatnio wyczytalem ze opony z lepszym bieznikiem w samochodach z napedem na przod i z silnikiem z przodu powinny isc na tyl. powod: przod poprzez silnik ma lepsza przyczepnosc z powodu lepszego dociazenia, tyl natomiast jest lekki i tam powinny isc lepsze opony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 23 Maja 2005 Udostępnij Napisano 23 Maja 2005 > jesli chodzi o wyglad to szersze wlazylbym do tylu lepiej to > wyglada... > ostatnio wyczytalem ze opony z lepszym bieznikiem w samochodach z > napedem na przod i z silnikiem z przodu powinny isc na tyl. > powod: przod poprzez silnik ma lepsza przyczepnosc z powodu lepszego > dociazenia, tyl natomiast jest lekki i tam powinny isc lepsze > opony... Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Golem Napisano 24 Maja 2005 Udostępnij Napisano 24 Maja 2005 > Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i > tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny > nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód. Dokładnie tak bym zrobił. Przy przyśpieszaniu i ewentialnym zerwaniu przyczepności zetrzesz przednie opony, przy hamowaniu podobnie nie wspomne o kręceniu kułkiem na parkingu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 24 Maja 2005 Udostępnij Napisano 24 Maja 2005 > Częściowo się zgadzam, ALE spojrz na proporcje masy w sienie. Przód i > tył ważą niemal tyle samo... Poza tym w czasie hamowania główny > nacisk idzie na przód... wieć ja bym założył lepsze na przód. wiec dlatego lepsze opony powinny isc na tyl. przod odpowiednio dociazony podczas hamowania moze miec gorsze opony a poslizg tylnych kol moze byc o wiele trudniejszy do wyprowadzenia niz tylnich. poza tym jazda samochodem nie sklada sie z samego hamowania. o wiele czesciej jest okazja do jazdy po zakretach, czesto w warunkach ograniczonej przyczepnosci (deszcz, piasek). wtedy lepsze opony z tylu na pewno beda dobrym wyborem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 25 Maja 2005 Udostępnij Napisano 25 Maja 2005 > wiec dlatego lepsze opony powinny isc na tyl. przod odpowiednio > dociazony podczas hamowania moze miec gorsze opony a poslizg > tylnych kol moze byc o wiele trudniejszy do wyprowadzenia niz > tylnich. poza tym jazda samochodem nie sklada sie z samego > hamowania. o wiele czesciej jest okazja do jazdy po zakretach, > czesto w warunkach ograniczonej przyczepnosci (deszcz, piasek). > wtedy lepsze opony z tylu na pewno beda dobrym wyborem... To Ty jeździj z tyłu na lepszych jak to robią nasi polscy wiejscy tuningowcy, a ja założe sobie do przodu lepsze bo z poślizgu lubie wychodzic przodem;) i dlatego potrzebuje mieć lepszą oś przednią, a skoro Ty lubisz bokiem to nie mam nic przeciwko;). A tak z innej bajki: złapałeś kiedyś gumę, a może w zakręcie coś Ci sie kiedyś stało z pzrednim kołem, ja przerobiłem już obie sytuacje i ZDECYDOWANIE lepsze opony muszą iść NA PRZÓD!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.