AKuba Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 Czy ma ktoś link do postu na ten temat, a może ktoś wie jaki powinien być oporniczek do diody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Czy ma ktoś link do postu na ten temat, a może ktoś wie jaki powinien > być oporniczek do diody? Rozumiem, że chcesz pod silnik wentylatora podłączyć kontrolkę w postaci diody w taki sposób, żeby zaświeciła się po włączeniu wentylatora tak ? Jeśli tak to kup diodę na 12V lub rezystor ok 1k.ohma i zwykłą diodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Rozumiem, że chcesz pod silnik wentylatora podłączyć kontrolkę w > postaci diody w taki sposób, żeby zaświeciła się po włączeniu > wentylatora tak ? > Jeśli tak to kup diodę na 12V lub rezystor ok 1k.ohma i zwykłą diodę. Dzieki. I chyba najlepiej podłączyć równolegle do silnika wentylatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Dzieki. I chyba najlepiej podłączyć równolegle do silnika > wentylatora? Oczywiście. Szeregowo, to raczej nierealne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Dzieki. I chyba najlepiej podłączyć równolegle do silnika > wentylatora? tylko rownolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Oczywiście. > Szeregowo, to raczej nierealne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Czy ma ktoś link do postu na ten temat, a może ktoś wie jaki powinien > być oporniczek do diody? tez tak u siebie zrobilem i dodatkowo wlacznik w kabinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Czy ma ktoś link do postu na ten temat, a może ktoś wie jaki powinien > być oporniczek do diody? W nowszych samochodach nie trzeba sie kabelkami bawic - wystarczy sie pod szyne danych podpiac i przechwycic komende "wlacz wentylator chlodnicy". P.S. Ale jakby mnie ktos zapytal jak to zrobic to nie mam zielonego pojecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > tez tak u siebie zrobilem i dodatkowo wlacznik w kabinie a sie spytam w jakim celu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > tez tak u siebie zrobilem i dodatkowo wlacznik w kabinie Włacznik abyś mógł sam włączyć wentylator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Włacznik abyś mógł sam włączyć wentylator? Np. w celu dodatkowego schlodzenia silnika przez wyscigiem na 400m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > W nowszych samochodach nie trzeba sie kabelkami bawic - wystarczy sie > pod szyne danych podpiac i przechwycic komende "wlacz wentylator > chlodnicy". 1. Robić monitor tylko do wentylatorka. Trochę gra nie wara świeczki. 2. Wiedzieć, że jest sygnał do załączenia wentylatora a wiedzieć ,że na wentylator podano napięcie to nie zawsze jest jednoznaczna sytuacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > 1. Robić monitor tylko do wentylatorka. Trochę gra nie wara świeczki. Nie do konca - scalaki do "sluchania" szyny danych sa naprawde tanie. Tansze niz bawienie sie z kabelkiem od chlodnicy do wnetrza pojazdu. > 2. Wiedzieć, że jest sygnał do załączenia wentylatora a wiedzieć ,że > na wentylator podano napięcie to nie zawsze jest jednoznaczna > sytuacja. W nowych samochodach jest. Bo na taki sygnal przekaznik odpowiada "wlaczylem" albo "wentylator zdechl" albo "jestem zepsutym przekaznikiem" i mozna od razu sie dowiedziec co sie dzieje. Podobnie z wlaczaniem swiatel itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Włacznik abyś mógł sam włączyć wentylator? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > a sie spytam w jakim celu ? w seicento nie dawala fabryka licznika z temp.... wiec jak sie zacial wiatrak to po zawodach, ja mam taki wskazin i dodatkowy wlacznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieliniaczek Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Np. w celu dodatkowego schlodzenia silnika przez wyscigiem na 400m. dokladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > Czy ma ktoś link do postu na ten temat, a może ktoś wie jaki powinien > być oporniczek do diody? a moze lepiej wykorzystac jakąś nieużywaną kontrolkę z zestawu wskazników,np.od świec żarowych ? Ja tak mialem w Punto Mk1 ,jak chcesz zrobić to w Palio,to służę radą,bo jest praktycznie tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 > a moze lepiej wykorzystac jakąś nieużywaną kontrolkę z zestawu > wskazników,np.od świec żarowych ? > Ja tak mialem w Punto Mk1 ,jak chcesz zrobić to w Palio,to służę > radą,bo jest praktycznie tak samo... w seicento nie było Diesli i nie ma w żadnym modelu świec żarowych niewykorzystanych ale są inne ... najczęśćiej abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 > w seicento nie było Diesli i nie ma w żadnym modelu świec żarowych > niewykorzystanych > ale są inne ... najczęśćiej abs możen pod jaką się chce chyba Absolutny Brak Schłodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 > w seicento nie było Diesli i nie ma w żadnym modelu świec żarowych > niewykorzystanych > ale są inne ... najczęśćiej abs kolega pytający ma w profilu Palio,w ktorym były dizle,i Faworytkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 > Nie do konca - scalaki do "sluchania" szyny danych sa naprawde tanie. > Tansze niz bawienie sie z kabelkiem od chlodnicy do wnetrza > pojazdu. Nawe nie wiedziałem ,że robią dedykowane. Masz może jakieś oznaczenia tych scalaków ? Ciekaw jestem ,czy mają wbudowany mikrokontroler i sterownik lcd czy są tylko konwerterem z jakimś protokołem odczytu błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 > kolega pytający ma w profilu Palio,w ktorym były dizle,i > Faworytkę... o pardom ... coś się zakręciłem ale zawsze możesz wrzucić jakiś manual ... do czegoś się to na pewno spasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.