Skocz do zawartości

Chłodnica - marea 2.4 TD


Rekomendowane odpowiedzi

> ... no to super - ja u siebie muszę wymienić końcówki drążków

> kierowniczych w najbliższym czasie

No, a mnie prócz chłodnicy to mechanik ma jeszcze zrobić:

- wymiane paska rozrządu + rolki,

- wymiana uszczelek pod pokrywą klawiatury i jeszcze gdzieś "pod spodem" ale to ma dopiero wybadać skąd cieknie wink.gif

- wymiana świec żarowych,

- wymiana oleju.

To na razie tyle.

Po wymianie chłodnicy chciałbym jeszcze sprawdzić szczelność klimy i jak wszystko będzie ok, to chciałbym ją nabić. |Bo lato w pełni, upały takie, że hoho a tu klima nie chce chłodzić frown.gif

Niby wszystko ok, bo po autodiagnostyce to żaden błąd nie wyskoczył, ale nie wiem jaki jest stan przewodów, skraplacza i całej reszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... to miałem robione jakieś 18000 km temu

> czeka mnie jeszcze wymiana filterków i olejków

No, to jeszcze maż duuuużo jeżdżenia na tym pasku przed sobą wink.gif

Jak autko kupowałem, to poprzedni właściciel twierdził, że jeszcze 20 tys km do zmiany pozostało, ale nie chce ryzykować i zmieniam od razu, tym bardziej, że silnik i tak będzie "rozbierany".

A potem będe miał na 60 tys km jazdyu spokoju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, ja tak zrobiłem - wymieniłem i mam teraz spokój

no i o to chodzi ok.gif

I teraz możesz jeździć bez obaw, że się pasek zerwie i silnikowi się coś stanie niedobrego...

No i z chłodnicą to podobna historia.

Puki poxyliną nie załatałem, to nigdy nie było wiadomo, kiedy zacznie cieknąć....

W sumie to autko przez to więcej przestało niż jeźdiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... zastanawiam sie jeszcze na wymianą przepływki - bo coś zaczyna mi

> troszkie kopcić (może to być przyczyna)

na czarno?

Mi zaraz po odpaleniu kopci chwilkę na biało-niebiesko (taki delikatny błękit wink.gif)

Ale to podobno tak ma być.

Ale po paru sekundach jest już ok. Jak jest ciepło na zewnątrz to nawet tego dymu nie ma, wcześniej jak były temperatury ujemne, to dopóki się silnik trochę nie zagrzał to autko kopciło na biało-szaro niebiesko...

W trakcie jazdy, jak dam gazu, to kopci ale na czarno, a jakbym tak mocniej depnął to zostawia czasem chmurę czarnego dymu ...

Też sie zastanawiam co poszło... Bo na pewno coś jest nie tak. Tylko, ze ja podejrzewam wtryskiwacze.

W tej chwili auto stoi u mechanika, to może uda mu się znaleźć przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie zastanawiam nad tym przepływomierzem ale nie mam żadnego

> poparcia technicznego więc jeszcze nie wiem do końca

Jak już dojdziesz co i jak, to napisz. Twoja wiedza może mi się przydać w ustaleniu przyczyn kopcenia w moim autku wink.gif

Ja podziele się spostrzeżeniami po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już dojdziesz co i jak, to napisz. Twoja wiedza może mi się

> przydać w ustaleniu przyczyn kopcenia w moim autku

> Ja podziele się spostrzeżeniami po naprawie.

%$#@#$!... kolejny mechanik odmówił mi naprawy marysi i to po dwóch dniach "przyglądania" się problemowi.... angryfire.gif

Nie wiem, czemu wszyscy mechanicy tak boją się tego auta icon_eek.gif Ten jest już trzeci, który się poddał...

Wymiana chłodnicy chyba nie jest aż tak trudna? Wydawało mi się, że nie powinno być z tym większych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak coś to zapraszam do mnie - tylko termin trzeba wcześniej ustalic

> ale zrobione będziesz miał na 100 %

Dzięki 20.GIF

Jak na miejscu mechanika nie znajdę, to rozważę propozycję...

A tak przy okazji... wróciłem z pracy dzisiaj o 22 i wziąłem się za naprawę.... co prawda chłodnicy nie zmieniłem, ale usunąłem problem z "dziwnym" zachowaniem temperatury.

I teraz da się jeździć zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak coś to zapraszam do mnie - tylko termin trzeba wcześniej ustalic

> ale zrobione będziesz miał na 100 %

No i coś się w sprawie chłodnicy w końcu ruszyło. Znalazłem mechanika, który podjął się naprawy auta. Zapytany o termin powiedział: dzisiaj. O 14 zacznę, o 20 powinno być gotowe wink.gif

a cena? jakieś 300 zł razem z nabiciem klimy i wymianą świec żarowych oraz uszczelki pod pokrywą klawiatury.

Jeśli dotrzyma słowa, to... 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... to może kolega nad resztą napraw sie sam zastanowi - taniej

> wyjdzie

Auto stoi już u mechanika.

Miły człowiek wink.gif po odstawieniu auta zawiózł mnie swoim samochodem do pracy i obiecał przyjechać po mnie jak skończę, żeby nie było problemu z odebraniem samochodu.

No i bardzo się zdziwił jak mu opowiedziałem o tym, ze wczoraj wieczorem odpowietrzyłem układ chłodzenia. Stwierdził, że w tym fiacie to trudna sprawa i i, ze mało kto chce to robić....

To czemu mi się udało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... pewnie u mnie to też trzeba zrobić

warto spróbować...

Ja wypuściłem cały płyn z chłodnicy (a w zasadzie wode, bo jak miałem przeciek, to ni mogłem nastarczyć z płynem i zacząłem lać wode), odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy (innych nie znalazłem, robiłem przy latarce... ale podobno jest jeszcze jeden gdzieś w okolicach nagrzewnicy, a słyszałem, że odpowietrzników jest więcej), ustawiłem w aucie ogrzewanie na full i napełniłem układ jeszcze raz wodą. Napełniałem do momentu, aż woda zaczęła się wylewać przez odpowietrznik. Potem go zakręciłem (ale nie całkiem) i dolałem resztę wody.

Następnie odpaliłem silnik, ale nie zakręcałem zbiorniczka wyrównawczego. Pościskałem trochę przewody, aż w zbiorniczku przestało się pojawiać powietrze.

Jak przez odpowietrznik zaczęła iść woda pojedynczym, nieprzerywanym strumyczkiem, to go zakręciłem. Następnie dolałem wody do zbiorniczka i.. tyle wink.gif

Podejrzewam, że nie odpowietrzyłem do końca, tak jak trzeba, bo temperatura jeszcze trochę "wariowała" ale nie udało mi się mimo starań, zagrzać silnika bardziej niż do 3 kreski. A jeździłem dziś sporo po mieście, przy temp ok 26-27 stopni.

A chciałem zagrzać bardziej, bo chciałem sprawdzić czy mi wentylatory działają, bo podejrzewam, że coś z nimi nie do końca jest tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... normalnie prawie jak manual

ale prawie robi dużą rużnice :/

właśnie dzwonił mechanik, że autko jest już zrobione...

szybko... od 14 do 19, wymieniona chłodnica, uszczelka pod pokrywą zaworów (ponoć gwinty w 3 śrubach były zerwane), świece żarowe, zrobiony przegląd i jeszcze parę jakichś drobiazgów... i za wszystko 280 zł, łacznie z odwiezieniem mnie do pracy i przywiezieniem po odbiór auta...

Chyba niedrogo wink.gif

Niestety, klima nie została nabita, ponieważ spec od tej roboty musiał się urwać z pracy, bo mu coś p[ilnego wyskoczyło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chłodnica wymieniona, układ odpowietrzony...

Jest tylko jedno ale... wszystko było ok, przejechałem ok 30 km i nic się nie działo. Autko jechało normalnie, wskazówka temp. trzymała się cały czas w okolicach trzeciej kreseczki na wskaźniku.

Ale, kiedy dojechałem do domu i poszedłem otworzyć bramę, autko w tym czasie chodziło na wolnych obrotach... Jak wsiadłem zobaczyłem, że temp jest już niedaleko czerwonego pola....

Wentylator się nie włączył... Czemu?

Wcześniej zdarzyło mi się coś ze dwa, trzy razy, że temperatura nagle wzrosła, po przekroczeniu 4 kreski na wskaźniku (tej pogrubionej). Kiedy zaczynała gwałtownie rosnąć zatrzymałem się i odczekałem, aż silnik ostygnie. Kiedy temp. spadła do 2 kreski, mogłem jechać dalej i wszystko było ok. Zauważyłem, że temperatura zaczyna rosnąć, kiedy obroty przekraczają 2 tys/min. Kiedy obroty utrzymują się dłużej powyżej tej wartości, temp zaczyna rosnąć. Czasem wróci do normy, ale w tych kilku przypadkach poszła w górę. Myślałem, że to wina zapowietrzonego układu chłodzenia. Wczoraj odpowietrzyłem i dzisiaj było wszystko ok. Potem mechanik wymienił chłodnicę, napełnił układ płynem i odpowietrzył. I przez 30 km było ok.

I tutaj mam pytanie: co to może być. Termostat? uszczelka pod głowicą? czujnik temperatury (ten, załączający wiatraki)? przekaźnik? Kończą mi się pomysły oslabiony.gif Nie wiem co o tym pomyśleć

Mechanik zrobił wszystko jak trzeba. Lepiej niż się spodziewałem i do tego dostałem rabacik wink.gif Szczęście w nieszczęściu...

Pomoże ktoś?

Puki co chłodzę... emocje 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podjedz jutro do tego mechanika i opowiedz mu tą sytuacje - niech

> sprawdzi najpierw temostst i czujnik temp

tak podejrzewam, że to może być albo czujnik temperatury lub/i termostat...

ile cuś takiego może kosztować? (czujnik i termostat)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ja za termostat płaciłem ok 140 zł - to było para miechów temu i

> nie pamiętam dokładnie (można na alledrogo.pl poszukać)

Po konsultacjach z kilkoma kolegami doszliśmy do wniosku, ze to jednak termostat, bo:

- temperatura skacze do góry dosyć gwałtownie,

- chłodnica robi się "zimna"

- ogrzewanie nie grzeje... (czyli duży obieg jest odłączony, właśnie przez termostat)

- wiatraki się nie włączają - jeśli czujnik wiatraków jest w chłodnicy, to się nie załączy, bo chłodnica jest odłączona od układu i jest w niej za niska temperatura...

- po ostygnięciu i odpaleniu wszystko wraca do normy - nagrzewnica grzeje, czyli nie jest zapowietrzona...

I tak, aż do następnego razu wink.gif

Szukam termostatu zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to wychodzi na to, że u Was są tańsze części niż u Nas

zamawiałem tutaj w sklepie internetowym. Miła obsługa, szybki kontakt, wszystko mają i tani liczą wink.gif

kupiłem tam już rochę części i było, jak do tej pory najszybciej i najtaniej.

wysłałem zapytanie coś koło 9.00 rano mailem, około 9.30 już miałem odpowiedź. Zamówiłem i czekam na przesyłkę wink.gif

Wszystko przez maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mówiąc to ja tam mało co widziałem do Marysi

nic nie szkodzi, jak Ci coś potrzeba to wystarczy maila napisać i poszukają części, takiej jakiej chcesz.

wszystkie części do marysi tam właśnie kupuje. Termostatu też tam na liście nie ma, ale koleś w pół godziny gdzieś tam znalazł i przysłał odpowiedź z ceną i przewidywanym terminem dostawy.

Planuję jeszcze zrobić w padace zawieszenie w przyszłym miesiącu i wszystko zamierzam właśnie w tym sklepie kupić. No chyba, że znajdę gdzieś taniej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musze im napisać o tym przepływomierzu - tylko musze najpierw spisać

> nr silnika i model przepływki żeby mi poszukali BOSCHA - może

> będzie taniej niż na allegro

myślę, że warto spróbować. Mi koleś wyszukał chłodnicę Nienssens w cenie poniżej 1000 zł, a normalnie coś koło 1500 zł kosztuje.

\warto zapytać, może akurat będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedno ale - gdzie znaleść u Nas nr silnika (bo musze podac im

> pytaniu) bo model przepływki to zlokalizowałem

Tam gdzie w każdym BBM ... pod maską masz tabliczkę znamionową (tuż obok miejsca gdzie wchodzi zaczep zamykający maske). Tam jest nr silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pisałem wczoraj - dzisiaj miałem opdowiedz , może akurat dyżur mieli

mi nawet w niedziele odpisywali.

Napisałem pytanie w niedziele rano, a w niedziele w południe już był mail zwrotny z informacją (akurat o chłodnicę ich pytałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.