Skocz do zawartości

gniazda zaworów


pulemiot

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu pojawił się post Kolegi abe z informacją o wypalonych gniazdaw zaworów. Wywołał on nieco zamieszania i dyskusję na temat jakości wykonania Fiatów.

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Board=punto&Number=1999125&page=&view=&sb=5&o=

Puściłem pytanie na forum LPG, co może być przyczyną wypalenia gniazd zaworów. Poniżej zamieszczam link z odpowiedzią:

http://213.173.201.150/~chlodzin/forum/display.php3?ID=378&INDEXSTART=100

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze wydawalo mi sie, ze rozregulowane zawory przyczyniaja sie do strzalow w kolektor, a nie do wypalania gniazd.

bylem rowniez przekonany, ze podstawowa przyczyna wypalania uszczelki i gniazd jest "oszczedna" regulacja instalacji. uboga mieszanka spala sie dluzej i wytwarza przy tym wiecej ciepla.

czyzbym az tak sie mylil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SYSTEM

ta sprawa może dotyczyć samochodów o słabszych materiałach użytych na gniazda zaworów (pamiętne fiaty i polonezy - chociaż ostatnio w salonie opla powiedziano mi, że też mają słabe gniazda zaworów yikes.gif i w razie montażu LPG tracę gwarancję).

W moim P1 po przejechaniu 80kkm na LPG (ogólnie prawie 120kkm) sprawdziłem luzy i wszystkie mieszczą się w książkowej tolerancji.

A tak wogóle to podparte zawory (znaczy za mały luz) są powodem ich wypalania nawet na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę tekst biuletynu, który swego czasu dostałem i w którym to mocno rozpisywano się o zasilaniu alternatywnym, czyli gazem. Nie pamiętam tytułu bo to było z 6 ( a może i więcej) lat temu. Ale już wtedy mocno kładziono nacisk na układ " zawór-gniazdo-popychac (luz)". Wsród wielu zalet i wad jakie tam przytaczano zwracano szczegóną uwagę na fakt iż praca na gazie odbywa się w wyższej temperaturze niż na mieszance benzyna-powietrze. Ponieważ charakterystyka spalanie na gazie jest odmienna niż na benzynie ( ale tylko trochę), przeto należało by minimalnie zmienić równięż ( powtarzam, również) układ faz rozrządu. Zawór wydechowy na gazie po prostu oteiera zbyt wczesnie. Dlatego dostaje po krawędziach ( gniazdo również) wyższą temperaturą, niż na benzynie.

Już wtedy przewidywano, i to zdaje się potwierdzać, że tylko nieliczne silniki wytrzymają ten reżim temperaturowy na dalszą metę.

Gdyby nie dwie przeprowadzki w tym czasie to pewno ten zeszyto-biuletyn jeszcze by gdzieś był. Ale to tak w skrócie, z tego co pamietam, mniej więcej było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.