pulemiot Napisano 31 Stycznia 2003 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2003 Jakiś czas temu pojawił się post Kolegi abe z informacją o wypalonych gniazdaw zaworów. Wywołał on nieco zamieszania i dyskusję na temat jakości wykonania Fiatów. http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Board=punto&Number=1999125&page=&view=&sb=5&o= Puściłem pytanie na forum LPG, co może być przyczyną wypalenia gniazd zaworów. Poniżej zamieszczam link z odpowiedzią: http://213.173.201.150/~chlodzin/forum/display.php3?ID=378&INDEXSTART=100 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 1 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2003 zawsze wydawalo mi sie, ze rozregulowane zawory przyczyniaja sie do strzalow w kolektor, a nie do wypalania gniazd. bylem rowniez przekonany, ze podstawowa przyczyna wypalania uszczelki i gniazd jest "oszczedna" regulacja instalacji. uboga mieszanka spala sie dluzej i wytwarza przy tym wiecej ciepla. czyzbym az tak sie mylil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 1 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2003 Może jedno i drugie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcox Napisano 1 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2003 wczoraj gazowalem autko i dostalem cos takiego z zalecen zal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RADOOO Napisano 1 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2003 Wymiana świec co 7-10kkm to chyba lekka przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 2 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2003 ta sprawa może dotyczyć samochodów o słabszych materiałach użytych na gniazda zaworów (pamiętne fiaty i polonezy - chociaż ostatnio w salonie opla powiedziano mi, że też mają słabe gniazda zaworów i w razie montażu LPG tracę gwarancję). W moim P1 po przejechaniu 80kkm na LPG (ogólnie prawie 120kkm) sprawdziłem luzy i wszystkie mieszczą się w książkowej tolerancji. A tak wogóle to podparte zawory (znaczy za mały luz) są powodem ich wypalania nawet na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 2 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2003 Dawnoi kolegi nie czytałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jzl Napisano 2 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2003 Cześć! Czy z moim przebiegiem powinienem już interesować się zaworami? (na LPG 8kkm) A przy okazji to samo pytanie dotyczące paska rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 2 Lutego 2003 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2003 Przytoczę tekst biuletynu, który swego czasu dostałem i w którym to mocno rozpisywano się o zasilaniu alternatywnym, czyli gazem. Nie pamiętam tytułu bo to było z 6 ( a może i więcej) lat temu. Ale już wtedy mocno kładziono nacisk na układ " zawór-gniazdo-popychac (luz)". Wsród wielu zalet i wad jakie tam przytaczano zwracano szczegóną uwagę na fakt iż praca na gazie odbywa się w wyższej temperaturze niż na mieszance benzyna-powietrze. Ponieważ charakterystyka spalanie na gazie jest odmienna niż na benzynie ( ale tylko trochę), przeto należało by minimalnie zmienić równięż ( powtarzam, również) układ faz rozrządu. Zawór wydechowy na gazie po prostu oteiera zbyt wczesnie. Dlatego dostaje po krawędziach ( gniazdo również) wyższą temperaturą, niż na benzynie. Już wtedy przewidywano, i to zdaje się potwierdzać, że tylko nieliczne silniki wytrzymają ten reżim temperaturowy na dalszą metę. Gdyby nie dwie przeprowadzki w tym czasie to pewno ten zeszyto-biuletyn jeszcze by gdzieś był. Ale to tak w skrócie, z tego co pamietam, mniej więcej było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.