maka777 Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Witam Od wczoraj dopadł mnie taki dziwny problem. Wysiadam z fury, chcę zamknąć drzwi z pilota a tu widac ze bolce od ryglowania się zapadają (wszystkie oprócz drzwi kierowcy) i za chwilę spowrotem się podnoszą. Myślę spróbuję kluczykiem. Wkładam do zamka drzwi kierowcy, przekręcam w prawo a tu nic. W lewo ruch jest mozliwy, ale czuję jakiś dziwny opór. Zamykanie w chwili obecnej wygląda tak, że kręcę kluczykiem w prawo i jednocześnie wciskam przycisk do zamykania drzwi - i wtedy drzwi się zamykają. Otwierzanie wygląda tak, że wszystkie rygielki znów sie podnoszą (tylko oprócz drzwi kierowcy) - przy otwieraniu pilotem. Dodatkowo nie działa otwieranie i zamykanie bagażnika z centralnego zamka. Muszę kluczykiem. Co koledzy o tym sądzą? Nie wiem czy centralny zamek jest oryginalny czy nie - mam do niego oddzielnego pilota. Dodatkowo po naciśnięciu przycisku w pilocie zazbraja się alarm i do wczoraj blokowały się drzwi. Ponieważ jestem laikiem w kwestii centralnych zamków proszę o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andres Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Prawdopodobnie coś z ciegnem zamka w drzwiach kierowcy, zamek pewnie dokladany, trzeba rozebrac tapicerke i popatrzec jak tam wyglada moze wystarczy podregulowac i przeczyscic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 > Prawdopodobnie coś z ciegnem zamka w drzwiach kierowcy, zamek pewnie > dokladany, trzeba rozebrac tapicerke i popatrzec jak tam > wyglada moze wystarczy podregulowac i przeczyscic. A ma ktoś może rysunek z całym mechanizmem (np. EPC)? Zanim dokonam demolki tapicerki chciałbym się zapoznać z zasadą działania. A jak wytłumaczyć niedziałający zamek klapy bagażnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 > A ma ktoś może rysunek z całym mechanizmem (np. EPC)? Zanim dokonam > demolki tapicerki chciałbym się zapoznać z zasadą działania. A > jak wytłumaczyć niedziałający zamek klapy bagażnika? Niedziałający zamek klapy bagażnika można wytłumaczyć tym że centralny jest nieoryginalny. A klapka wlewu paliwa zamyka się centralnym? jeśli klapka się zamyka z centralnego to znaczyłoby że centralny jet oryginalny bo wątpię żeby komuś się chciało tam siłownik dodatkowy zakładać. prędzej podłączyłby klapę bagażnika. A klapę też trzeba by rozebrać bo albo coś się zblokowało albo odpięły przewody (wtyczka mało prawdopodobne) albo siłownik uszkodzony. rysunku zamka nie chce mi się szukać ale niedawno rozbierałem i troszkę miałem dłubania bo wszystko robiłem na wyczucie no i jest tam kilka cięgien ale na szczęście można je po odpinać bo są na takie plastikowe zawleczki. jeśli rozbierzesz to najlepiej zacznij od klamki bo tam widać i będziesz widział jak resztę na macanego rozebrać. Zamek trzyma się na 3 śrubach torx a siłownik przykręcony jest do zamka. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem by było aby ci się bębenek rozkręcił bo to do niego są przyczepione cięgna które sterują zamkiem który jest niżej więc kluczykiem mógłbyś wtedy nie móc zamknąć Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Klapka wlewu też jest zamykana z centralnego. Czyli jednak mam oryginalny Nie wiem czy dobrze rozumuje: Centralny we wszystkich drzwiach nie działa bo cięgna (lub siłownik) w drzwiach kierowcy jest przyblokowany. Zamek w klapie nie działa bo siłownik sie uszkodził ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 takie cuda mi się działy w Omedze jak padł siłownik w drzwiach kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Najpierw rzeczywiście przyjrzę sie siłownikowi w drzwiach kierowcy. Tylko zastanawiam się czy jeżeli by padł to powinien jeszcze się jakoś poruszać czy może od razu kaplica bo u mnie czuć, że siłownik jeszcze się rusza. No chyba, że już zionie resztkami sił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 mój czasem nawet zamknął i otworzył drzwi, ale było już po nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 > Klapka wlewu też jest zamykana z centralnego. Czyli jednak mam > oryginalny > Nie wiem czy dobrze rozumuje: Centralny we wszystkich drzwiach nie > działa bo cięgna (lub siłownik) w drzwiach kierowcy jest > przyblokowany. Zamek w klapie nie działa bo siłownik sie > uszkodził ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności? > Pozdrawiam W drzwiach kierowcy jest siłownik typu master czyli sterujący. Jeśli on jest w pozycji otwartej to jego styk wewnętrzny daje cały czas masę do otwarcia pozostałych zamków. Dlatego jak zamkniesz z pilota zamykają się pozostałe zamki ale za chwilę się z powrotem otwierają jeżeli on jest otwarty. Jak go wciśniesz to reszta też się zamknie. Czyli wychodzi na to że jak napisałeś nie działa ci centralny bo siłownik w drzwiach kierowcy bądź cięgna są uszkodzone. Jeśli chodzi o klapę to raczej jej uszkodzenie nie powinno mieć związku z drzwiami przednimi prędzej przestała działać w innym czasie i nie zauważyłeś tego bądź bardzo dziwny zbieg okoliczności. Skoro masz wlew zamykany przez centralny to na 99% powinien być oryginalny A to schemacik oryginalnego centralnego zamka: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 > W drzwiach kierowcy jest siłownik typu master czyli sterujący. Jeśli > on jest w pozycji otwartej to jego styk wewnętrzny daje cały > czas masę do otwarcia pozostałych zamków. Dlatego jak zamkniesz > z pilota zamykają się pozostałe zamki ale za chwilę się z > powrotem otwierają jeżeli on jest otwarty. Jak go wciśniesz to > reszta też się zamknie. Czyli wychodzi na to że jak napisałeś > nie działa ci centralny bo siłownik w drzwiach kierowcy bądź > cięgna są uszkodzone. Jeśli chodzi o klapę to raczej jej > uszkodzenie nie powinno mieć związku z drzwiami przednimi > prędzej przestała działać w innym czasie i nie zauważyłeś tego > bądź bardzo dziwny zbieg okoliczności. Skoro masz wlew zamykany > przez centralny to na 99% powinien być oryginalny > A to schemacik oryginalnego centralnego zamka: > Pozdrawiam Dzięki wielkie!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.