Skocz do zawartości

Centralny zamek - kaput?


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od wczoraj dopadł mnie taki dziwny problem. Wysiadam z fury, chcę zamknąć drzwi z pilota a tu widac ze bolce od ryglowania się zapadają (wszystkie oprócz drzwi kierowcy) i za chwilę spowrotem się podnoszą.

Myślę spróbuję kluczykiem. Wkładam do zamka drzwi kierowcy, przekręcam w prawo a tu nic. W lewo ruch jest mozliwy, ale czuję jakiś dziwny opór. Zamykanie w chwili obecnej wygląda tak, że kręcę kluczykiem w prawo i jednocześnie wciskam przycisk do zamykania drzwi - i wtedy drzwi się zamykają.

Otwierzanie wygląda tak, że wszystkie rygielki znów sie podnoszą (tylko oprócz drzwi kierowcy) - przy otwieraniu pilotem. Dodatkowo nie działa otwieranie i zamykanie bagażnika z centralnego zamka. Muszę kluczykiem.

Co koledzy o tym sądzą? Nie wiem czy centralny zamek jest oryginalny czy nie - mam do niego oddzielnego pilota. Dodatkowo po naciśnięciu przycisku w pilocie zazbraja się alarm i do wczoraj blokowały się drzwi.

Ponieważ jestem laikiem w kwestii centralnych zamków proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie coś z ciegnem zamka w drzwiach kierowcy, zamek pewnie

> dokladany, trzeba rozebrac tapicerke i popatrzec jak tam

> wyglada moze wystarczy podregulowac i przeczyscic.

A ma ktoś może rysunek z całym mechanizmem (np. EPC)? Zanim dokonam demolki tapicerki chciałbym się zapoznać z zasadą działania. A jak wytłumaczyć niedziałający zamek klapy bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ma ktoś może rysunek z całym mechanizmem (np. EPC)? Zanim dokonam

> demolki tapicerki chciałbym się zapoznać z zasadą działania. A

> jak wytłumaczyć niedziałający zamek klapy bagażnika?

Niedziałający zamek klapy bagażnika można wytłumaczyć tym że centralny jest nieoryginalny. A klapka wlewu paliwa zamyka się centralnym? jeśli klapka się zamyka z centralnego to znaczyłoby że centralny jet oryginalny bo wątpię żeby komuś się chciało tam siłownik dodatkowy zakładać. prędzej podłączyłby klapę bagażnika. A klapę też trzeba by rozebrać bo albo coś się zblokowało albo odpięły przewody (wtyczka mało prawdopodobne) albo siłownik uszkodzony. rysunku zamka nie chce mi się szukać ale niedawno rozbierałem i troszkę miałem dłubania bo wszystko robiłem na wyczucie no i jest tam kilka cięgien ale na szczęście można je po odpinać bo są na takie plastikowe zawleczki. jeśli rozbierzesz to najlepiej zacznij od klamki bo tam widać i będziesz widział jak resztę na macanego rozebrać. Zamek trzyma się na 3 śrubach torx a siłownik przykręcony jest do zamka. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem by było aby ci się bębenek rozkręcił bo to do niego są przyczepione cięgna które sterują zamkiem który jest niżej więc kluczykiem mógłbyś wtedy nie móc zamknąć

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka wlewu też jest zamykana z centralnego. Czyli jednak mam oryginalny niewiem.gif

Nie wiem czy dobrze rozumuje: Centralny we wszystkich drzwiach nie działa bo cięgna (lub siłownik) w drzwiach kierowcy jest przyblokowany. Zamek w klapie nie działa bo siłownik sie uszkodził niewiem.gif ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rzeczywiście przyjrzę sie siłownikowi w drzwiach kierowcy. Tylko zastanawiam się czy jeżeli by padł to powinien jeszcze się jakoś poruszać czy może od razu kaplica bo u mnie czuć, że siłownik jeszcze się rusza. No chyba, że już zionie resztkami sił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klapka wlewu też jest zamykana z centralnego. Czyli jednak mam

> oryginalny

> Nie wiem czy dobrze rozumuje: Centralny we wszystkich drzwiach nie

> działa bo cięgna (lub siłownik) w drzwiach kierowcy jest

> przyblokowany. Zamek w klapie nie działa bo siłownik sie

> uszkodził ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności?

> Pozdrawiam

W drzwiach kierowcy jest siłownik typu master czyli sterujący. Jeśli on jest w pozycji otwartej to jego styk wewnętrzny daje cały czas masę do otwarcia pozostałych zamków. Dlatego jak zamkniesz z pilota zamykają się pozostałe zamki ale za chwilę się z powrotem otwierają jeżeli on jest otwarty. Jak go wciśniesz to reszta też się zamknie. Czyli wychodzi na to że jak napisałeś nie działa ci centralny bo siłownik w drzwiach kierowcy bądź cięgna są uszkodzone. Jeśli chodzi o klapę to raczej jej uszkodzenie nie powinno mieć związku z drzwiami przednimi prędzej przestała działać w innym czasie i nie zauważyłeś tego bądź bardzo dziwny zbieg okoliczności. Skoro masz wlew zamykany przez centralny to na 99% powinien być oryginalny ok.gif

A to schemacik oryginalnego centralnego zamka:

schem07uh2.th.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W drzwiach kierowcy jest siłownik typu master czyli sterujący. Jeśli

> on jest w pozycji otwartej to jego styk wewnętrzny daje cały

> czas masę do otwarcia pozostałych zamków. Dlatego jak zamkniesz

> z pilota zamykają się pozostałe zamki ale za chwilę się z

> powrotem otwierają jeżeli on jest otwarty. Jak go wciśniesz to

> reszta też się zamknie. Czyli wychodzi na to że jak napisałeś

> nie działa ci centralny bo siłownik w drzwiach kierowcy bądź

> cięgna są uszkodzone. Jeśli chodzi o klapę to raczej jej

> uszkodzenie nie powinno mieć związku z drzwiami przednimi

> prędzej przestała działać w innym czasie i nie zauważyłeś tego

> bądź bardzo dziwny zbieg okoliczności. Skoro masz wlew zamykany

> przez centralny to na 99% powinien być oryginalny

> A to schemacik oryginalnego centralnego zamka:

> Pozdrawiam

Dzięki wielkie!!!! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.