Skocz do zawartości

tulejki dzwigni zmiany biegow


PrzemoKK

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, mam pytanie czy ktos zmienial moze tulejki przy tych drazkach ktore steruja biegami, wajcha biegow strasznie luzno mi lata, popatrzylem dzis i te drazki w tych tulejkach chodza tez strasznie luzno, chyba trzeba by bylo je juz wymienic, czy wyjecie tych tulejek i zlozenie tego spowrotem do kupy to jakis duzy problem, tam nie ma zadnych zabezpieczen, wiec te trzpienie wchodza tylko na wcisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc, mam pytanie czy ktos zmienial moze tulejki przy tych drazkach

> ktore steruja biegami, wajcha biegow strasznie luzno mi lata,

> popatrzylem dzis i te drazki w tych tulejkach chodza tez

> strasznie luzno, chyba trzeba by bylo je juz wymienic, czy

> wyjecie tych tulejek i zlozenie tego spowrotem do kupy to jakis

> duzy problem, tam nie ma zadnych zabezpieczen, wiec te trzpienie

> wchodza tylko na wcisk?

Fajnie, że kolega poruszył ten temat. Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem jak go rozwiązać. U mnie najgorzej jest z tuleją mocowaną do obudowy skrzyni biegów. jak majtam drążkiem od biegów lewo-prawo to się ośka w tek tulei trochę obija i tłucze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc, mam pytanie czy ktos zmienial moze tulejki przy tych drazkach

> ktore steruja biegami, wajcha biegow strasznie luzno mi lata,

> popatrzylem dzis i te drazki w tych tulejkach chodza tez

> strasznie luzno, chyba trzeba by bylo je juz wymienic, czy

> wyjecie tych tulejek i zlozenie tego spowrotem do kupy to jakis

> duzy problem, tam nie ma zadnych zabezpieczen, wiec te trzpienie

> wchodza tylko na wcisk?

są zabespieczone ok.gif

a wymiana wymaga troche gimnastki sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czesc, mam pytanie czy ktos zmienial moze tulejki przy tych drazkach

> ktore steruja biegami, wajcha biegow strasznie luzno mi lata,

> popatrzylem dzis i te drazki w tych tulejkach chodza tez

> strasznie luzno, chyba trzeba by bylo je juz wymienic, czy

> wyjecie tych tulejek i zlozenie tego spowrotem do kupy to jakis

> duzy problem, tam nie ma zadnych zabezpieczen, wiec te trzpienie

> wchodza tylko na wcisk?

Ja wymieniaem nie dawno i mogę powiedzieć że nie jest to trudna rzecz ale faktycznie trzeba mieć troszkę cierpliwości. Fakt że w 1,0 jest dużo miejsca to moze i łatwiej bo w TURBO to wszystko przeszkadza. Koszt tulejek to 10,66 zł za szt w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniaem nie dawno i mogę powiedzieć że nie jest to trudna rzecz

> ale faktycznie trzeba mieć troszkę cierpliwości. Fakt że w 1,0

> jest dużo miejsca to moze i łatwiej bo w TURBO to wszystko

> przeszkadza. Koszt tulejek to 10,66 zł za szt w ASO.

Ale kolega ma dziewięćsetkę z 91 roku, więc pewnie zewnętrzny mechanizm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawa byla jasna, ja mam na mysli te elementy zaznaczone na czerwono (silnik 903 ccm), to sa jakies gumowe tulejki i one chyba zadnych zabezpieczen nie maja, na pierwszy rzut oka wyglada ze to to jest wyrobione, chyba ze nalezalo by cos jeszcze przy okazji wymienic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy czy to o czym piszecie moze byc przyczyna, że wsteczny mi nie

> wchodzi?bo mam problem ostatnio z tym.

U mnie jedynka wchodzi trudniej niż inne biegi i wsteczny czasem też hardo się opiera, wajha lata, czyli tulejki wyrobione. Pewności nie mam ale wszyscy, którzy u siebie to naprawili pisali, że biegi wchodzą znacznie lepiej i jest to w sumie całkiem logiczne palacz.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby sprawa byla jasna, ja mam na mysli te elementy zaznaczone na

> czerwono (silnik 903 ccm), to sa jakies gumowe tulejki i one

> chyba zadnych zabezpieczen nie maja, na pierwszy rzut oka

> wyglada ze to to jest wyrobione, chyba ze nalezalo by cos

> jeszcze przy okazji wymienic ?

Ja kiedyś wymieniłem te tulejki i niewiele to zmieniło, ponieważ, metalowe kuliste sworznie, które w nie wchodzą były także wytarte i luz pozostał. Poza tym największy luz był u mnie na części, której nie ma na tym rysunku - przykręconej do obudowy skrzyni typu "ośka-w-tulejce" zlosnik.gif, gdyby ten luz zlikwidować, to byłoby najlepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby sprawa byla jasna, ja mam na mysli te elementy zaznaczone na

> czerwono (silnik 903 ccm), to sa jakies gumowe tulejki i one

> chyba zadnych zabezpieczen nie maja, na pierwszy rzut oka

> wyglada ze to to jest wyrobione, chyba ze nalezalo by cos

> jeszcze przy okazji wymienic ?

Tu napisałem jak rozwiązać problem.

Teraz zrobiłem długą trasę i faktycznie biegi chodzą dużo lepiej waytogo.gif

Wymiana samych tulejek nie pomogła, bo najbardziej wyrobione były metalowe elementy, które przy szlifowaniu okazały się miększe od żywicy boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Niezly pomysl z ta zywica Mam zapytanko czy ty masz moze ten model wyprzegnikow co w zalaczniku??Bo ja akurat mam luzy na tych tak jakby swozniach (zaznaczone na czerwono)I sie zastanawiam czy jakbym wykozystal twoj patencik nalozyl zywice i wyzezbil te kolki to moze luzy by zginely

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dobre pytanie, najlepiej byloby poniesc jak najmniejsze koszty, ale czy kolega ma taki sam rodzaj tych dzwigienek, a po drugie to jak dokladnie to zrobic? Te trzpienie (kulki) nasmarowac zywica, ale na jak grubosc, prosil bym o jakis dokladniejszy opis postepowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie dobre pytanie, najlepiej byloby poniesc jak najmniejsze

> koszty, ale czy kolega ma taki sam rodzaj tych dzwigienek, a po

> drugie to jak dokladnie to zrobic? Te trzpienie (kulki)

> nasmarowac zywica, ale na jak grubosc, prosil bym o jakis

> dokladniejszy opis postepowania.

Przepraszam, że nie odpowiadam od razu, ale coś mi licho chodzi kącikowa stronka, prawie wcale oslabiony.gif

Sterowanie mam takie jak w Twoim załączniku i największe luzy były właśnie na kulkach, zwłaszcza na tym wsporniku przykręconym do skrzyni biegów.

Na jaką grubość dokładnie to mi trudno powiedzieć. Jak dasz za grubo to nie ma sposobu, żeby złożyć do "kupy" te połączenie i będziesz musiał i tak doszlifować. Jak dasz za mało to możesz zdemontować jeszcze raz, zmatowić i dać następną warstwę żywicy. Mnie się udało za pierwszym razem dobrać warstwe żywicy, a zmontować udało mi się dopiero przy pomocy francuza i to z problemami.

Najważniejsze, to dobrze zmatowić i odtłuścić sworznie, bo żywica będzie się złuszczać, jest twarda, ale przyczepność ma taką sobie (przynajmniej ta moja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Niezly pomysl z ta zywica Mam zapytanko czy ty masz moze ten

> model wyprzegnikow co w zalaczniku??Bo ja akurat mam luzy na

> tych tak jakby swozniach (zaznaczone na czerwono)I sie

> zastanawiam czy jakbym wykozystal twoj patencik nalozyl zywice i

> wyzezbil te kolki to moze luzy by zginely

Mam inne sterowanie, ale na 100% możesz zastosować moją metodę i na 99% będzie skuteczna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.