iczyn Napisano 31 Maja 2005 Udostępnij Napisano 31 Maja 2005 Witam wszystkich Właśnie przekroczyłęm 100 kkm (50 kkm na LPG) i zaczoł mi brać ok 5l oleju / 10 kkm , wcześniejbrał 1-1,5l. Czyżby tyle przepalał na gazie? Lanos 1,5. Olej Mobil1 5w50, wycieków brak - poci się lekko przy sprzęgle. Gaz tankowany JET, BP. Czy naprawdę tak musi być??? Co może być powodem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Maja 2005 Udostępnij Napisano 31 Maja 2005 > Witam wszystkich > Właśnie przekroczyłęm 100 kkm (50 kkm na LPG) i zaczoł mi brać ok 5l > oleju / 10 kkm , wcześniejbrał 1-1,5l. > Czyżby tyle przepalał na gazie? > Lanos 1,5. > Olej Mobil1 5w50, wycieków brak - poci się lekko przy sprzęgle. > Gaz tankowany JET, BP. > Czy naprawdę tak musi być??? > Co może być powodem?? 1. sprawdz sklad spalin 2. moze juz czas przejsc na 10W40 3. dokaldnie zbadaj wyciek przy sprzegle - nie slizga sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 31 Maja 2005 Udostępnij Napisano 31 Maja 2005 Mój też tak łyka olej. Mechanior doradzał wymianę pierścieni olejowych, ale z tym się wiążą koszta (nowa uszczelka, planowanie głowicy, robocizna). Chyba przejdę na półsyntetyk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 31 Maja 2005 Udostępnij Napisano 31 Maja 2005 > Witam wszystkich > Właśnie przekroczyłęm 100 kkm (50 kkm na LPG) i zaczoł mi brać ok 5l > oleju / 10 kkm , wcześniejbrał 1-1,5l. > Czyżby tyle przepalał na gazie? > Lanos 1,5. > Olej Mobil1 5w50, wycieków brak - poci się lekko przy sprzęgle. > Gaz tankowany JET, BP. > Czy naprawdę tak musi być??? > Co może być powodem?? Mam podobną sytuację w Renault Megane z instalacją BRC. Zalałem syntetyk 5W40 i też łyka olej. Zastanawiam się nad przejściem na 15W40. Czy to pomoże ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 31 Maja 2005 Udostępnij Napisano 31 Maja 2005 > Witam wszystkich > Właśnie przekroczyłęm 100 kkm (50 kkm na LPG) i zaczoł mi brać ok 5l > oleju / 10 kkm , wcześniejbrał 1-1,5l. > Czyżby tyle przepalał na gazie? > Lanos 1,5. > Olej Mobil1 5w50, wycieków brak - poci się lekko przy sprzęgle. > Gaz tankowany JET, BP. > Czy naprawdę tak musi być??? > Co może być powodem?? jak ci bierze 5l/10kkm oleju to pierscienie mowia prawdopodobnie papa i czeka cie remont silnika, sprawdzales kompresje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Mam podobną sytuację w Renault Megane z instalacją BRC. > Zalałem syntetyk 5W40 i też łyka olej. > Zastanawiam się nad przejściem na 15W40. > Czy to pomoże ... Jak bierze olej to nie pomoże, no może na krótką metę to trochę pomagają "motodoktory", ale lepiej od razu wymienić pierścienie i uszczelniacze na zaworach, może obejdzie się bez szlifu cylindrów. A zmiana oleju na półsyntetyk, czy mineralny to zmniejsza tylko koszty dolewek, a nie jego zużycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 Pierścionki czas wymienić. Nie pomoże zmiana oleju ani żadne motodoktory, jak juz czegos nie ma. A takie dodatki ja motodoktor są dobre jak sprzedajesz autko i siedza panewki ( by nie świeciła kontrolka oleju) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Jak bierze olej to nie pomoże, no może na krótką metę to trochę > pomagają "motodoktory", ale lepiej od razu wymienić pierścienie > i uszczelniacze na zaworach, może obejdzie się bez szlifu > cylindrów. > A zmiana oleju na półsyntetyk, czy mineralny to zmniejsza tylko > koszty dolewek, a nie jego zużycie Tylko, że silnik ma dopiero 80 kkm. I już by poleciały uszczelniacze na zaworach i/lub pierścionki ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2005 > Tylko, że silnik ma dopiero 80 kkm. > I już by poleciały uszczelniacze na zaworach i/lub pierścionki ??? to tylko lanos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piweg Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > to tylko lanos to tylko zalezy jak sie go uzywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > Tylko, że silnik ma dopiero 80 kkm. > I już by poleciały uszczelniacze na zaworach i/lub pierścionki ??? Jesteś pierwszym właścicielem tego samochodu? Jeżeli nie to wszystko jest możliwe Ja mam niewiele ponad 100 kkm zrobione, a po rozebraniu silnika widok nie był zbyt miły i kapitalka była konieczna. Poprzedni właściciel musiał go nieźle przegrzać, bo tłoki były porządnie przytarte, a na zamkach pierścieni uszczelniających ze 3 mm luzu . Dobrze, że przynajmniej dół silnika nie ucierpiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 Pierscienie powiedzialy zmien jak najszybciej to mzoe jeszcze cos z tego bedzie. ja niezmienilem na czas i blok silnika poszedl do krainy wiecznych lowow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kujon Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 Witam Bez przesady, to jest tylko 0,5 litra na 1000 km. Silnik jest rodowodem z Opla a te mają chyba 1 litr na 1 kkm. Tak więc nie widzę problemu, chociaż wynik powala, może tylko sprawdzić ciśnienie i wymienić uszczelniacze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > to tylko lanos Lanosa sprzedałem w zeszłym roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarq_ Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Stary świetne. Po prostu zamiast spuszczać stary, dolewasz nowy, fitr oleju out na nowy i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > Stary świetne. Po prostu zamiast spuszczać stary, dolewasz nowy, fitr > oleju out na nowy i już Ja tak robiłem w maluchu, zawsze był świeży olej Dla ścisłości: sam silnik raczej nie brał oleju, natomiast wyciekał na wszystkie strony. Sprzedałem malucha sąsiadowi i jak uszczelnił silnik, to pomiędzy wymianami nic nie dolewał, a samochód miał przejechane ok.120 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.