max69 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Kupiłem właśnie autko z silnikiem 1.7 TD isuzu. Szacowany przebieg ok. 210-250 kkm. Poprzedni własciciel przez 2 lata jeździł na oleju silnikowym mineralnym Elf turbodiesel 15W-40 a wcześniej niemiec nie wiadomo na czym. Czy dobrze zrobię jak przejdę na pólsyntetyk Mobil Super S turbodiesel 10W-40, czy może jednak pozostać przy mineralnym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 lej minerała auto ma już 13 lat i spory przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > lej minerała > auto ma już 13 lat i spory przebieg. potwierdzam, lej minerała pamietaj ze zgodnie z instrukcją powinienes zmieniac co 7,5tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmitki Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > Kupiłem właśnie autko z silnikiem 1.7 TD isuzu. Szacowany przebieg > ok. 210-250 kkm. Poprzedni własciciel przez 2 lata jeździł na > oleju silnikowym mineralnym Elf turbodiesel 15W-40 a wcześniej > niemiec nie wiadomo na czym. Czy dobrze zrobię jak przejdę na > pólsyntetyk Mobil Super S turbodiesel 10W-40, czy może jednak > pozostać przy mineralnym ? ja jeżdże na mineralnym lotos 15w 40 i jest ok:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dysan44 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 a ja wczoraj wymienilem na castrola magnatec 10w-40.(wczescniej jezdzilem na shellu 15w-40 z ta nowa jakas technologia). mechanik mi powiedzial ze lepszy jest polsyntetyk i tyle. a po drugie widzialem na allegro oleje polsyntetyczne ktore sa specialne dla starszych silnikow, tutaj przyklad http://moto.allegro.pl/item202654603_valvoline_maxlife_10w_40_4_litry_p_r_o_m_o_c_j_a.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prez8s Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > ja jeżdże na mineralnym lotos 15w 40 i jest ok:) ja tez, i tez jest ok, te silniki są proste w budowie i dopsc dopracowane, nie wymagają zadnych cudacznych olejów, wystarczy w miare przyzwoity minerał, tylko nalezy pamietac zeby zmieniac co 7-8 tys, nie żadziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 jezdzilem na mineralnym lotosie, ale po tym jak doczytalem ze nie wolno do tych silniczkow lac minerala zmienilem na polsyntetycznego lotosa, nic sie nie dzieje z uszczelniaczami a turbinka sie lepiej i szybciej smaruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > jezdzilem na mineralnym lotosie, ale po tym jak doczytalem ze nie > wolno do tych silniczkow lac minerala zmienilem na > polsyntetycznego lotosa, a wyjaśnij mi dlaczego nie wolno niby lac minerała? jestem bardzo, ale to bardzo ciekaw nie powinno się lac minerała do oplowskiego turbo diesla, bo ma hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych, a isuzu to tak toporna i prosta konstrukcja, ze mu wszystko jedno jaki olej wlejesz (luzy zaworowe ustawia się mechanicznie na blaszki i gęstość oleju nic nie ma tu do rzeczy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > a wyjaśnij mi dlaczego nie wolno niby lac minerała? > jestem bardzo, ale to bardzo ciekaw wyczytalem to w Etholzu, w instrukcji obsugi i potwierdzilem w ASO, tam powiedziano mi ze chodzi o smarowanie turbosprezarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > tam powiedziano mi ze chodzi o smarowanie turbosprezarki to jak myślisz oleje mineralne z umieszczoną w nazwie czy w instrukcji stosowania klauzulą, że nadają się do turbo diesli są niskiej jakości? nie będe się kłócił, ale olej mineralny do dieselka z poczatku lat 90-tych jest chyba najbardziej odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > to jak myślisz oleje mineralne z umieszczoną w nazwie czy w > instrukcji stosowania klauzulą, że nadają się do turbo diesli są > niskiej jakości? > nie będe się kłócił, ale olej mineralny do dieselka z poczatku lat > 90-tych jest chyba najbardziej odpowiedni. Jednak w zimie łatwiej by mu się odpalało na półsyntetyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > to jak myślisz oleje mineralne z umieszczoną w nazwie czy w > instrukcji stosowania klauzulą, że nadają się do turbo diesli są > niskiej jakości? > nie będe się kłócił, ale olej mineralny do dieselka z poczatku lat > 90-tych jest chyba najbardziej odpowiedni. ja tam mechanikiem nie jestem... przekazuje tylko to co uslyszalem lub wyczytalem zastanawiajace jest dlaczego producent nie dal nawet mozliwosci zastosowania oleju mineralnego... inna sprawa jest to ze kupilem autko od niemca ktory go serwisowal w aso i byl w nim olej polsyntetyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Ludzie to tylko olej. Az takies trasznie wyczuwalnej roznicy miedzy polsyntetykiem a mineralnym nie bedzie. Jakos sie nie zastanawia nikt co leje do baku tylko wiecznie ten olej!!!!! Zalej polsynetetyka i bedzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 > Ludzie to tylko olej. Az takies trasznie wyczuwalnej roznicy miedzy > polsyntetykiem a mineralnym nie bedzie. Jakos sie nie zastanawia > nikt co leje do baku tylko wiecznie ten olej!!!!! Zalej > polsynetetyka i bedzie dobrze. racja, roznicy sie nie wyczuje ale bedzie zauwazalna po tysiacach kilometrow... z drugies strony trudno sie dopatrzec czy walnela mi turbina bo lalem kiepski olej czy przez cokolwiek innego, ja wole chuchac na zimne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prez8s Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Mozna lac mineral i niczego sie nie cykajcie, ja 3 lata juz smigam na minerale lotosa i jest ok, zero nagarów, ani grama nie bieze, w zimie rozruch od strzała, turbina nie leje. Sciągałem pokrywe zaworów i miske, zero szlamu!, bardzo ładnie to wyglądało. Więc można lać minerała lotosa, ale wazne jest zeby go zmieniac czesto, tak jak producent nakazuje i koniecznie razem z filtrem. Jak ktoś zaleje cos lepszego niz lotos to będzie mógł robic wiekszy przebieg, nie 7tys, a np. 14tys, ale producent zaleca zmieniac i tak co 7500tys. A co do półsyntetyków, to niezapominajcie ze są to oleje mineralne ktore posiadają jedynie dodatki syntetyczne, a tak naprawde g.. to daje w takich starych dieslach jak nasze. W kazdym razie jak ktos chce, niech zaleje sobie polsyntetyk, napewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro36 Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > Kupiłem właśnie autko z silnikiem 1.7 TD isuzu. Szacowany przebieg > ok. 210-250 kkm. Poprzedni własciciel przez 2 lata jeździł na > oleju silnikowym mineralnym Elf turbodiesel 15W-40 a wcześniej > niemiec nie wiadomo na czym. Czy dobrze zrobię jak przejdę na > pólsyntetyk Mobil Super S turbodiesel 10W-40, czy może jednak > pozostać przy mineralnym ? Możesz śmiało wlać półsyntetyk Mobila 10W 40 do diesla po uprzednim przepłukaniu silnika specjalnym środkiem do płukania. Ja w swoim Isuzie po kupnie auta w niemczech (miał ok. 200tkm przebiegu) wypłukałem silnik przed zmiana oleju (nie wiedziałem jaki był wcześniej) i zalałem mobilem. Teraz wymieniam co 15tkm i nie dolewam ani kropli od wymiany do wymiany. Jeżdżę już na tym oleju 4 sezon, wymieniałem już 5 razy, przebieg ponad 260tkm i śmiga dalej i nic sie nie dzieje. Lej śmiało, olej jest rzadszy i rozruch jest zawsze łatwiejszy szczególnie zimą przy -25 st. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 jak już chcesz lać półsyntetyka to lej odrazu, ale nie stosuj żadnych wynalazków do płukania silnika, bo jeśli się okaże, że miał kręcony licznik i rzeczywiście ma większy przebieg, to po płukaniu możesz mieć spore kłopoty, łącznie z utratą ciśnienia smarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > nie powinno się lac minerała do oplowskiego turbo diesla, bo ma > hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych, a isuzu to tak Hmmm czyli co 15W40 mineral Lotosa jest niebardzo? niebawem czeka mnie wymiana wiec moze przejsc na polsyntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > Hmmm czyli co 15W40 mineral Lotosa jest niebardzo? niebawem czeka > mnie wymiana wiec moze przejsc na polsyntetyk heh. nie powinno nie znaczy że nie można;) ale o ile silnik nie łyka nadmiernie oliwy to lepiej przejdź na semi. Ja jeźdze na oplowskim z allegro 50zł za bańke 5 litrową czyli cena wychodzi taka sama jak lotosu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > heh. nie powinno nie znaczy że nie można;) > ale o ile silnik nie łyka nadmiernie oliwy to lepiej przejdź na semi. > Ja jeźdze na oplowskim z allegro 50zł za bańke 5 litrową czyli > cena wychodzi taka sama jak lotosu. MI mechanik poradził, żebym przeszedł z minerała na półsyntetyk ,chociaz spala 1l/1kkm ze względu na 16V i inne samoregulatory itp. ------------ Astra F 94/95r 1,6 16V 165kkm-nadal sie kula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Faziart Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Ja miałem taki silnik. Ja lałem minerala lotosu. Nie odczuł zadnych ubytków i strat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > Ja miałem taki silnik. Ja lałem minerala lotosu. Nie odczuł zadnych > ubytków i strat no no i dlatego juz takiego silnika nie masz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Faziart Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 nie mam bo mi pasek strzelił i odpuściłem remont Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > nie mam bo mi pasek strzelił i odpuściłem remont to ile km zrobiles na mineralu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Faziart Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 A tak apropo olejów mozesz przepłacać lejąc mobila mimo iż to ten sam olej co lotos tyle ze inne opakowanie i cena. Jak rozebrałem silnik z powodu oleju nie miałem zadnych uszkodzeń zużyć. nie musze tłumaczyć czemu mi sie nie opłacało remontować silnika po pękniętym pasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > A tak apropo olejów mozesz przepłacać lejąc mobila mimo iż to ten sam > olej co lotos tyle ze inne opakowanie i cena. Jak rozebrałem > silnik z powodu oleju nie miałem zadnych uszkodzeń zużyć. nie > musze tłumaczyć czemu mi sie nie opłacało remontować silnika po > pękniętym pasku. dlatego jezdze na lotosie ale semi... a roznice w oleju zobaczysz po kilkudziesieciu tysiacach kilometrow moim zdaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > to ile km zrobiles na mineralu? 85tys jak przywiozłem corse do Polski w 2000r w ksiażce opis oleju: Elf dla silników TD mineralny dzisiaj na budziku 240tys. i dalej leję elfa dla TD mineralnego zmieniam co max 10tys. (ksiazka zaleca co 7,5) zawsze z nowym filtrem, nie dolewam bo nie muszę, przez okres spadnie poziom z max do połowy zakresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.