Skocz do zawartości

Spece od 1.2, jest problem.....


djo

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec do rzeczy:

Obiekt:

- 1242 mpi 97' z punto w uno,

- komp palio 00'

- wiązka przerobiona do uniaka z punto 98', cała dokładnie przemierzona.

Wczorajsza diagnostyka na kompie - 0 (zero) błedów.

Wszelkie uszczelnienia, gumowe połączenia, wężyki pospinane.

Niestety silnik przy niskich obrotach czasem szarpnie, badz chodzi nierówno (szczególnie przy szybszym dodaniu gazu, wtedy najsilniej sie to przejawia, ale zawsze na chwilkę), powyżej 2800obr/min nie ma zająknięcia i ciągnie pełną parą, aż do końca.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny i przemierzony, tak samo czujnik temp. zasysanego powietrza, krokowiec ok (choć nie ma tu nic do rzeczy), rozrząd poprawnie ustawiony. TPS przemierzony - w jednym przypadku (dwie sąsiednie nożki od lewej strony) rezystancja przy otwieraniu płynnie rosnie od 1,3kOhm do 2,3kOhm. W przypadku dwóch zewnętrznych nóżek maleje od 2,3 do 1,3kOhm ale w okolicach 2kOhm następuje skok do 2,3kOhm i dalej jedzie normalnie w dół) - to jest pierwsze moje podejrzenie uszkodzenia. Druga sprawa , po przejechaniu ok 10km wolne obroty były ok, ale silnik przerywał, ale nie cały czs tylko jakoś skokami (nie było w tym regularności), a lekkie dodanie gazu powodowało wyrównanie pracy. Cewki WN przemierzone - oporność poprawna, kable WN nowe. Drugie podejrzenie Mapsensor - z tym że odpięcie wężyka powoduje destabilizacje pracy silnika i spadają obroty (czyli pacuje, ale być może przekłamuje). Marchewa się nie świeci, auto elegancko odpala, przepustnica czysta, wtryski sikają jak trzeba, iskra ok, ciśnienie paliwa poprawne, filtr czysty. Zimy silnik po odpaleniu pracuje równiutko 800-900obr/min, tylko zawory klekoczą lekko, bo nie zdążyłem wyregulować.

Kończą mi się pomysły co to może być......

dlatego prosze właśnie o pomoc

Za wszelkie sugestie/rady będe bardzo wdzięczny

bow.gifbow.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec do rzeczy:

> Obiekt:

> - 1242 mpi 97' z punto w uno,

> - komp palio 00'

> - wiązka przerobiona do uniaka z punto 98', cała dokładnie

> przemierzona.

> Wczorajsza diagnostyka na kompie - 0 (zero) błedów.

> Wszelkie uszczelnienia, gumowe połączenia, wężyki pospinane.

> Niestety silnik przy niskich obrotach czasem szarpnie, badz chodzi

> nierówno (szczególnie przy szybszym dodaniu gazu, wtedy

> najsilniej sie to przejawia, ale zawsze na chwilkę), powyżej

> 2800obr/min nie ma zająknięcia i ciągnie pełną parą, aż do

> końca.

> Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny i przemierzony, tak

> samo czujnik temp. zasysanego powietrza, krokowiec ok (choć nie

> ma tu nic do rzeczy), rozrząd poprawnie ustawiony. TPS

> przemierzony - w jednym przypadku (dwie sąsiednie nożki od lewej

> strony) rezystancja przy otwieraniu płynnie rosnie od 1,3kOhm do

> 2,3kOhm. W przypadku dwóch zewnętrznych nóżek maleje od 2,3 do

> 1,3kOhm ale w okolicach 2kOhm następuje skok do 2,3kOhm i dalej

> jedzie normalnie w dół) - to jest pierwsze moje podejrzenie

> uszkodzenia. Druga sprawa , po przejechaniu ok 10km wolne obroty

> były ok, ale silnik przerywał, ale nie cały czs tylko jakoś

> skokami (nie było w tym regularności), a lekkie dodanie gazu

> powodowało wyrównanie pracy. Cewki WN przemierzone - oporność

> poprawna, kable WN nowe. Drugie podejrzenie Mapsensor - z tym

> że odpięcie wężyka powoduje destabilizacje pracy silnika i

> spadają obroty (czyli pacuje, ale być może przekłamuje).

> Marchewa się nie świeci, auto elegancko odpala, przepustnica

> czysta, wtryski sikają jak trzeba, iskra ok, ciśnienie paliwa

> poprawne, filtr czysty. Zimy silnik po odpaleniu pracuje

> równiutko 800-900obr/min, tylko zawory klekoczą lekko, bo nie

> zdążyłem wyregulować.

> Kończą mi się pomysły co to może być......

> dlatego prosze właśnie o pomoc

> Za wszelkie sugestie/rady będe bardzo wdzięczny

ktos mial kiedys podobny problem i pojechal do elektryka i mu w kompie jakis wzmacniacz cewek wymienil i zaczelo normalnie chodzic.

a na tym skanerze gdzie byłes w aso??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobny problem pan z aso powiedzial ze moze sie przycinac

> wtryskiwacz, tylko u mnie przerywa przy max depnieciu w podloge

> przerywa przez jakis 1-1,5 kobr

a u mnie nie ma regularności przy tym, raz szarpnie pojedynczy raz np przy 2,3 kobr, innym razem pare szarpnięc przy innej prędkości obrotowej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a u mnie nie ma regularności przy tym, raz szarpnie pojedynczy raz np

> przy 2,3 kobr, innym razem pare szarpnięc przy innej prędkości

> obrotowej....

ale czym sie objawia to szarpniecie?? przerywa jakby iskra zanikała czy po prosku szarpnie motorem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.