djo Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 No wiec do rzeczy: Obiekt: - 1242 mpi 97' z punto w uno, - komp palio 00' - wiązka przerobiona do uniaka z punto 98', cała dokładnie przemierzona. Wczorajsza diagnostyka na kompie - 0 (zero) błedów. Wszelkie uszczelnienia, gumowe połączenia, wężyki pospinane. Niestety silnik przy niskich obrotach czasem szarpnie, badz chodzi nierówno (szczególnie przy szybszym dodaniu gazu, wtedy najsilniej sie to przejawia, ale zawsze na chwilkę), powyżej 2800obr/min nie ma zająknięcia i ciągnie pełną parą, aż do końca. Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny i przemierzony, tak samo czujnik temp. zasysanego powietrza, krokowiec ok (choć nie ma tu nic do rzeczy), rozrząd poprawnie ustawiony. TPS przemierzony - w jednym przypadku (dwie sąsiednie nożki od lewej strony) rezystancja przy otwieraniu płynnie rosnie od 1,3kOhm do 2,3kOhm. W przypadku dwóch zewnętrznych nóżek maleje od 2,3 do 1,3kOhm ale w okolicach 2kOhm następuje skok do 2,3kOhm i dalej jedzie normalnie w dół) - to jest pierwsze moje podejrzenie uszkodzenia. Druga sprawa , po przejechaniu ok 10km wolne obroty były ok, ale silnik przerywał, ale nie cały czs tylko jakoś skokami (nie było w tym regularności), a lekkie dodanie gazu powodowało wyrównanie pracy. Cewki WN przemierzone - oporność poprawna, kable WN nowe. Drugie podejrzenie Mapsensor - z tym że odpięcie wężyka powoduje destabilizacje pracy silnika i spadają obroty (czyli pacuje, ale być może przekłamuje). Marchewa się nie świeci, auto elegancko odpala, przepustnica czysta, wtryski sikają jak trzeba, iskra ok, ciśnienie paliwa poprawne, filtr czysty. Zimy silnik po odpaleniu pracuje równiutko 800-900obr/min, tylko zawory klekoczą lekko, bo nie zdążyłem wyregulować. Kończą mi się pomysły co to może być...... dlatego prosze właśnie o pomoc Za wszelkie sugestie/rady będe bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > No wiec do rzeczy: > Obiekt: > - 1242 mpi 97' z punto w uno, > - komp palio 00' > - wiązka przerobiona do uniaka z punto 98', cała dokładnie > przemierzona. > Wczorajsza diagnostyka na kompie - 0 (zero) błedów. > Wszelkie uszczelnienia, gumowe połączenia, wężyki pospinane. > Niestety silnik przy niskich obrotach czasem szarpnie, badz chodzi > nierówno (szczególnie przy szybszym dodaniu gazu, wtedy > najsilniej sie to przejawia, ale zawsze na chwilkę), powyżej > 2800obr/min nie ma zająknięcia i ciągnie pełną parą, aż do > końca. > Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny i przemierzony, tak > samo czujnik temp. zasysanego powietrza, krokowiec ok (choć nie > ma tu nic do rzeczy), rozrząd poprawnie ustawiony. TPS > przemierzony - w jednym przypadku (dwie sąsiednie nożki od lewej > strony) rezystancja przy otwieraniu płynnie rosnie od 1,3kOhm do > 2,3kOhm. W przypadku dwóch zewnętrznych nóżek maleje od 2,3 do > 1,3kOhm ale w okolicach 2kOhm następuje skok do 2,3kOhm i dalej > jedzie normalnie w dół) - to jest pierwsze moje podejrzenie > uszkodzenia. Druga sprawa , po przejechaniu ok 10km wolne obroty > były ok, ale silnik przerywał, ale nie cały czs tylko jakoś > skokami (nie było w tym regularności), a lekkie dodanie gazu > powodowało wyrównanie pracy. Cewki WN przemierzone - oporność > poprawna, kable WN nowe. Drugie podejrzenie Mapsensor - z tym > że odpięcie wężyka powoduje destabilizacje pracy silnika i > spadają obroty (czyli pacuje, ale być może przekłamuje). > Marchewa się nie świeci, auto elegancko odpala, przepustnica > czysta, wtryski sikają jak trzeba, iskra ok, ciśnienie paliwa > poprawne, filtr czysty. Zimy silnik po odpaleniu pracuje > równiutko 800-900obr/min, tylko zawory klekoczą lekko, bo nie > zdążyłem wyregulować. > Kończą mi się pomysły co to może być...... > dlatego prosze właśnie o pomoc > Za wszelkie sugestie/rady będe bardzo wdzięczny ktos mial kiedys podobny problem i pojechal do elektryka i mu w kompie jakis wzmacniacz cewek wymienil i zaczelo normalnie chodzic. a na tym skanerze gdzie byłes w aso?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > ktos mial kiedys podobny problem i pojechal do elektryka i mu w > kompie jakis wzmacniacz cewek wymienil i zaczelo normalnie > chodzic. > a na tym skanerze gdzie byłes w aso?? Na egzaminerze u znajomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > Na egzaminerze u znajomego. moze podjedz do aso na uniscanie nie zawsze wyskakuja bledy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > moze podjedz do aso na uniscanie nie zawsze wyskakuja bledy W akcie desperacji chyba bedzie to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > W akcie desperacji chyba bedzie to konieczne. mam podobny problem pan z aso powiedzial ze moze sie przycinac wtryskiwacz, tylko u mnie przerywa przy max depnieciu w podloge przerywa przez jakis 1-1,5 kobr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > mam podobny problem pan z aso powiedzial ze moze sie przycinac > wtryskiwacz, tylko u mnie przerywa przy max depnieciu w podloge > przerywa przez jakis 1-1,5 kobr a u mnie nie ma regularności przy tym, raz szarpnie pojedynczy raz np przy 2,3 kobr, innym razem pare szarpnięc przy innej prędkości obrotowej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > a u mnie nie ma regularności przy tym, raz szarpnie pojedynczy raz np > przy 2,3 kobr, innym razem pare szarpnięc przy innej prędkości > obrotowej.... ale czym sie objawia to szarpniecie?? przerywa jakby iskra zanikała czy po prosku szarpnie motorem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > ale czym sie objawia to szarpniecie?? przerywa jakby iskra zanikała > czy po prosku szarpnie motorem?? tak właśnie jakby zgubił zapłon, albo jakby mieszanka była zbyt uboga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 posłuchaj uniwersalne sprzety do diagnostyki sa do ban. Czasem w aso wychodzi sporo błedów a na uniwersalnym zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > tak właśnie jakby zgubił zapłon, albo jakby mieszanka była zbyt uboga a sprawdzałes skład spalin pewnie ma sprzeta do pomiaru tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 > moze podjedz do aso na uniscanie nie zawsze wyskakuja bledy eee kto Ci tak powiedział ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 > eee kto Ci tak powiedział ? tak slyszalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 > a sprawdzałes skład spalin pewnie ma sprzeta do pomiaru tez to jedna z nielicznych kwestii które pozostały jeszcze do sprawdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.