Skocz do zawartości

Chodzi na dwa gary. Czy to centralka??


tundek

Rekomendowane odpowiedzi

Co kilka, kilkanaście uruchomień silnika po odpaleniu pracuje na dwóch cylindrach, obojętnie czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Po przegazowaniu pracuje na czterech. Podczas jazdy kilka razy zaświeciła się na kilkanaście sekund kontrolka awarii silnika (czerwona lampka) gdy silnik normalnie równo pracował. Dzieje się tak od ok. dwóch miesięcy, tylko coraz częściej.

Wymiana świec na nowe nic nie dała. Przewody wysokiego napięcia są raczej ok (nie widać przebić, mają około 20 kkm). Cewki były zamieniane miejscami i dalej nie palił na 1 i 4 cylindrze. Zastanawiam się co to może być? Podejrzenia najpierw padły na uszczelkę pod głowicą (jeszcze oryginalna z przebiegiem 176 kkm), ale płynu nie ubywa, białego dymu nie widać, moc nie spadła. Wtryskiwacze to raczej też nie są, bo mało prawdopodobne, żeby zawsze te same dwa na raz odmawiały posłuszeństwa. Główną podejrzaną jest w tej chwili centralka, chociaż cały czas mam nadzieję, że to nie ona pada, bo to wydatek w granicach 1500-2000 zł. Doradźcie mi, co z moim samochodem jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc uszkodzona centralka. Do wersji z dwoma sondami lambda mam mozliwosc kupienia za 1000zl, to tych z jedna sonda centralka jest tansza. Mowa oczywiscie o nowych centralkach, a nie uzywkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze byc uszkodzona centralka. Do wersji z dwoma sondami lambda mam

> mozliwosc kupienia za 1000zl, to tych z jedna sonda centralka

> jest tansza. Mowa oczywiscie o nowych centralkach, a nie

> uzywkach.

Ja mam tylko jedną sondę. Nie mam EOBD.

Jeśli okaże się, że to centralka, to zgłoszę się do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tylko jedną sondę. Nie mam EOBD.

> Jeśli okaże się, że to centralka, to zgłoszę się do Ciebie.

Oki, ja pewnie bede teraz kupowal do swojego, tyle ze ja mam z EOBD. Ciagle mi wywala blad stezenia mieszanki. Juz trzecia sonda zalozona i dalej to samo. Podejrzenie padlo na centralke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki, ja pewnie bede teraz kupowal do swojego, tyle ze ja mam z EOBD.

> Ciagle mi wywala blad stezenia mieszanki. Juz trzecia sonda

> zalozona i dalej to samo. Podejrzenie padlo na centralke.

Dowiedz się proszę ile będzie kosztowała centralka do mojego Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli w tej wersji rzeczywiscie poleciala centrlka, to zagraj w

> totka - piatke powinienes trafic

> M.

Jeśli nie centralka to w takim razie co to jest? Czy sonda może dawać takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedz się proszę ile będzie kosztowała centralka do mojego Punto.

O ile sie nie myle to chyba cos okolo 500zl. Tak mi sie wydaje, ale sie dopytam w niedziele i Ci dam znac.

Na gieldzie w Slomczynie znalazlem kolesia, ktory handluje takimi rzeczami. Ostatnio ojciec kupil u niego przeplywomierz do 1.9 JTD za 250zl, gdy w sklepie powiedzieli mu prawie 600zl icon_eek.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile sie nie myle to chyba cos okolo 500zl. Tak mi sie wydaje, ale

> sie dopytam w niedziele i Ci dam znac.

W sobotę wyjeżdżam do Zakopanego i nie będzie mnie przez 10 dni, więc nie będzie ze mną kontaktu. Po powrocie się odezwę. Mam nadzieję, że dojadę i wrócę z Tatr bez awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ale możesz ją odłączyć i zobaczyć - powinien trochę więcej palić

> ale dobrze "chodzić".

Problem pojawia się tylko przy odpalaniu (praca na dwóch cylindrach) oraz kilka razy zapaliła się kontrolka awarii silnika na chwilę. Poza tym auto działa dobrze, przyspieszenie i moc bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem pojawia się tylko przy odpalaniu (praca na dwóch cylindrach)

> oraz kilka razy zapaliła się kontrolka awarii silnika na chwilę.

> Poza tym auto działa dobrze, przyspieszenie i moc bez zarzutu.

Więc nie może on mieć związku z sondą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz,czy nie leje ci się płyn chłodniczy na kable wys.napięcia, na zimnym kable przebijają, płyn wyparuje i auto działa dalej normalnie. Ja tak miałem wprawdzie w innym aucie ale musiałem dolewać do zbiornika wyrównawczego ok. ćwierć litra płynu na miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem pojawia się tylko przy odpalaniu (praca na dwóch cylindrach)

> oraz kilka razy zapaliła się kontrolka awarii silnika na chwilę.

> Poza tym auto działa dobrze, przyspieszenie i moc bez zarzutu.

A może coś nie halo z cewką hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz,czy nie leje ci się płyn chłodniczy na kable wys.napięcia, na

> zimnym kable przebijają, płyn wyparuje i auto działa dalej

> normalnie.

Na ciepłym po odpaleniu też przerywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może coś nie halo z cewką

Cewki mechanik zamieniał miejscami i nie było efektu, tzn. cały czas nie pracowały te same dwa cylindry.

Zrobiłem dzisiaj testy. Zapalałem silnik raz na benzynie, a potem na gazie. Na benzynie przerywał, a na gazie pracował normalnie dotąd, aż go nie przełączyłem na benzynę. Czasem po chwili przerywanej pracy podejmuje normalną pracę, a czasem dopiero po przegazowaniu. Jak podejmie już pracę na wszystkich garach, to jeździ najnormalniej w świecie, nie szarpie i dobrze przyspiesza na gazie i benzynie.

Liczę na wasze uwagi. Jeśli jesteście zdania, że to centralka, to piszcie że centralka, a jeśli co innego, to tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cewki mechanik zamieniał miejscami i nie było efektu, tzn. cały czas

> nie pracowały te same dwa cylindry.

> Zrobiłem dzisiaj testy. Zapalałem silnik raz na benzynie, a potem na

> gazie. Na benzynie przerywał, a na gazie pracował normalnie

> dotąd, aż go nie przełączyłem na benzynę. Czasem po chwili

> przerywanej pracy podejmuje normalną pracę, a czasem dopiero po

> przegazowaniu. Jak podejmie już pracę na wszystkich garach, to

> jeździ najnormalniej w świecie, nie szarpie i dobrze przyspiesza

> na gazie i benzynie.

> Liczę na wasze uwagi. Jeśli jesteście zdania, że to centralka, to

> piszcie że centralka, a jeśli co innego, to tym bardziej.

Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego (normatywnego), znajduje się on na tej gumowej rurze łączącej filtr powietrza z silnikiem. Ja tak miałem ostatnio i okazało sie, że to własnie to. Sprawdz jeszcze dla pewności potenciometr przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może najpierw podjedz do ASO i niech go podepną pod komputer może coś

> innego wyjdzie, bo tak odraz rzucać sie na centralke to lekka

> nadgorliwość albo zbyt dużo pieniędzy w portfelu

Byłem dzisiaj w ASO, ale mogli mnie zapisać dopiero na wtorek. Zdiagnozowanie takiej usterki kosztuje w Carserwisie 250 zł. Na pewno nie będę wymieniał centralki, dopuki nie będę pewien, że to ona szwankuje. Stąd ten post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego (normatywnego), znajduje się

> on na tej gumowej rurze łączącej filtr powietrza z silnikiem. Ja

> tak miałem ostatnio i okazało sie, że to własnie to.

Chodzi ci o tę cienką gumową rurkę, która wchodzi od dołu do puszki filtra?

Na czym polega działanie czujnika ciśnienia? Do czego on służy?

>Sprawdz jeszcze dla pewności potenciometr przepustnicy.

Dzięki za sugestie.

Możesz opisać dokładniej jakie objawy miało Twoje auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego (normatywnego), znajduje się

> on na tej gumowej rurze łączącej filtr powietrza z silnikiem. Ja

> tak miałem ostatnio i okazało sie, że to własnie to. Sprawdz

> jeszcze dla pewności potenciometr przepustnicy.

co ma potencjometr do chodzenia na 2 garach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dzisiaj w ASO, ale mogli mnie zapisać dopiero na wtorek.

> Zdiagnozowanie takiej usterki kosztuje w Carserwisie 250 zł. Na

> pewno nie będę wymieniał centralki, dopuki nie będę pewien, że

> to ona szwankuje. Stąd ten post.

olej ich sick.gif

jedz do euromobil na torunskiej - powiedz ze jestes z autokacika podepna cie za free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej ich

> jedz do euromobil na torunskiej - powiedz ze jestes z autokacika

> podepna cie za free

Czy trzeba rozmawiać z kimś konkretnym, czy wystarczy po prostu powołać się na Autokacik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego (normatywnego), znajduje się

> on na tej gumowej rurze łączącej filtr powietrza z silnikiem. Ja

> tak miałem ostatnio i okazało sie, że to własnie to.

Tu w MK2 nie ma takiego czujnika jest na kolektorze ssącym!!!

279105607-051031_195146.jpg

ale jest widoczny po podpięciu do kompa wink.gif

post-37614-14352483983561_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny mogą byc dwie-znaczące i dosyć częste-sprawdz cewki WN oraz Sondę

ja stawiam na to drugie............własnie wtedy gdy szwankuje zapala sie kontrolka awarii czerwony silniczek(nie mylić z pomarańczowym biglaugh.gif)

Jesli ją wypniesz na wolnych obrotach zapali sie na 100%...ale po przekroczeniu 2500 zgasnie przez cały ten czas silnik powinien odpalic i pracowac waytogo.gif

Sprawdz to koniecznie .

Patrząc po Twoim przebiegu bardzo możliwe ze sonda 30.GIFgwarancja jaką daje NGK na prawidłowy odczyt to 100kkm..a tutaj ok 30% mniej na LPG.

Zacznij wiec od cewek

279105628-101456028.jpg

Chociaż te sprawdziłes niech sprawdzą po stronie niskiego napiecia jesli bedą fiksowac -to centralka

,sonda,

279105628-sondalambda.JPG

czujnik temperatury

279105628-temperaturyMK23.jpg

czyli najlepiej egzaminer bo tak to wymienisz pół auta waytogo.gif

post-37614-14352483984219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foto.jpg

http://www.automotoserwis.com.pl/z_prak_w/12-00.htm

Moje auto nagle zaczęło spadać z obrotów (tak ok 500 do 3500), nie chodziło na 2 gary i strasznie kopciło jak miał obroty tak ok 500. Wtryski lał 4 razy więcej paliwa niz powinny. Wymienili uszczelkę pod głowicą (nic to nie dało), została wymieniona cewka (tez nic to nie dało). Zmienili mi czujnik ciśnienia i samochod chodził juzw miare ok, ale obroty nie trzymaly. Został wymieniony potenciometr na przepustnicy i wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdz na serwis fiata popros kierownika i powiedz ze jestes z

> autokacika

> szef to o ile dobrze pamietam Marek Kuchcinski

Dzięki za informacje i wszystkiego najlepszego w dniu urodzin!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyczyny mogą byc dwie-znaczące i dosyć częste-sprawdz cewki WN oraz

> Sondę

> ja stawiam na to drugie............własnie wtedy gdy szwankuje zapala

> sie kontrolka awarii czerwony silniczek(nie mylić z

> pomarańczowym )

> Jesli ją wypniesz na wolnych obrotach zapali sie na 100%...ale po

> przekroczeniu 2500 zgasnie przez cały ten czas silnik powinien

> odpalic i pracowac

Jest tak jak napisałeś, po przekroczeniu 2500 lampka gaśnie i silnik pracuje po przegazowaniu normalnie.

> Sprawdz to koniecznie .

> Patrząc po Twoim przebiegu bardzo możliwe ze sonda gwarancja jaką

> daje NGK na prawidłowy odczyt to 100kkm..a tutaj ok 30% mniej na

> LPG.

> Zacznij wiec od cewek

> Chociaż te sprawdziłes niech sprawdzą po stronie niskiego napiecia

> jesli bedą fiksowac -to centralka

> ,sonda,

> czujnik temperatury

> czyli najlepiej egzaminer bo tak to wymienisz pół auta

Tak zrobię i zacznę od egzaminera. Z tego co napisałeś wynika, że może to być tylko sonda.

Przeszukam archiwum i zobaczę jaką kupić, chyba że ktoś od ręki może podać namiar na sprawdzonego sprzedawcę lub sklep w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdz na serwis fiata popros kierownika i powiedz ze jestes z

> autokacika

> szef to o ile dobrze pamietam Marek Kuchcinski

Dzwoniłem do nich i pracuje tam p. Krzysztof Kuchciak. Pewnie o niego Ci chodziło. Niestety rozmawiałem z inną osobą i podpięcie pod komputer z diagnostyką układu wtryskowego kosztuje 199 zł. Zawsze to taniej niż w Carserwisie. Podejmę decyzję po powrocie z urlopu, bo już w tę sobotę wyjeżdżam i mam teraz mało czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpięcie pod

> komputer z diagnostyką układu wtryskowego kosztuje 199 zł.

ile ? boje_sie.gif

Za taką kasę to powinienieć mieć wykonaną KOMPLEKSOWĄ diagnostykę z jazdami próbnymi,testami na oscyloskopie...i jeżeli nie znajdą usterki,to płacisz tylko za podpiecie do kompa standardowe 50-60 PLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpięcie pod

> ile ?

> Za taką kasę to powinienieć mieć wykonaną KOMPLEKSOWĄ diagnostykę z

> jazdami próbnymi,testami na oscyloskopie...i jeżeli nie znajdą

> usterki,to płacisz tylko za podpiecie do kompa standardowe 50-60

> PLN...

Powiedzieli mi że to za podpięcie do kompa + diagnostyka układu wtryskowego. O jazdach próbnych nie było mowy, ale może to standardowa procedura przy takiej diagnostyce. Ilość czasu potrzebną na to oszacowali na 1-1,5 h.

W Carserwisie natomiast powiedzieli, że w cenie 250 zł w ramach diagnostyki są w stanie podłączyć inną centralkę, jeśli będzie podejżenie, że moja jest padnięta i będą go sprawdzać dotąd, aż wykryją usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwoniłem do nich i pracuje tam p. Krzysztof Kuchciak. Pewnie o niego

> Ci chodziło. Niestety rozmawiałem z inną osobą i podpięcie pod

> komputer z diagnostyką układu wtryskowego kosztuje 199 zł.

> Zawsze to taniej niż w Carserwisie. Podejmę decyzję po powrocie

> z urlopu, bo już w tę sobotę wyjeżdżam i mam teraz mało czasu.

sorrka faktycznie Krzysztof Kuchcinski

KLIK - info tutaj

niech nie pitola glupot ze platne chya ze faktycznie sie cos zmienilo - najlepiej jak pojedziesz do ich osobiscie

mnie podpinali jakos w lutym i tez chcieli $ - ale poszli po dyrektora i za free bylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie centralka to w takim razie co to jest? Czy sonda może dawać

- losowy odczyt z ktoregos z czujnikow (ale nie lambdy)

- uszkodzona wiazka elektryczna

- "zgubiona" masa

- ewentualnie faktycznie centralka

> takie objawy?

takich nie.

zdiagnozowanie tego to kanał no.gif chyba, ze centralka zapamietala jakies bledy i ktos to poprawnie zinterpretuje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - losowy odczyt z ktoregos z czujnikow (ale nie lambdy)

> - uszkodzona wiazka elektryczna

> - "zgubiona" masa

> - ewentualnie faktycznie centralka

> zdiagnozowanie tego to kanał chyba, ze centralka zapamietala jakies

> bledy i ktos to poprawnie zinterpretuje ....

Sytuacja się może trochę wyjaśni jak wrócę z urlopu i podłączę go do egzaminera.

Mam w aucie instalację gazową, a do tego dodatkowo podłączony wariator przez innych gazowników. Jakiś czas temu miałem problemy z gaśnięciem na gazie i okazało się, że do sterownika gazowego czasami nie dochodził sygnał o prędkości obrotowej silnika. Pobrali ten sygnał z innego miejsca i problem ustąpił. Może coś niedobrego dzieje się z wiązką elektryczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.