patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Wiedziałem. A może do wróżki. taniej? mój problem rozwiązałem wymieniając sterownik... a ty jak masz zamiar swój rozwiązać? tarotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > mój problem rozwiązałem wymieniając sterownik... a ty jak masz zamiar > swój rozwiązać? tarotem? A co ma sterownik do tego - nigdy jeszcze na kompie nie wyskoczył błąd pompy ani sterownika zawsze są to czujniki przy kołach (nawet jeden wymieniłem) bo był uporczywy i się powtarzał a tarota sobie układam w oczekiwaniu na zgaśnięcie lampki bo idąc Twoim tropem prościej auto zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > A co ma sterownik do tego - nigdy jeszcze na kompie nie wyskoczył > błąd pompy ani sterownika zawsze są to czujniki przy kołach > (nawet jeden wymieniłem) bo był uporczywy i się powtarzał a > tarota sobie układam w oczekiwaniu na zgaśnięcie lampki bo idąc > Twoim tropem prościej auto zmienić ja miałem uszkodzony sterownik a ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > ja miałem uszkodzony sterownik a ty? A ja raz na 1kkm no może 2kkm uszkodzenie któregoś czujnika ale oprócz tego jednego więcej nie wymieniam bo to nic nie daje - myślę, że problem tkwi gdzieś w połączeniach, kablach czy też wtyczkach a na to potrzebuję trochę więcej czasu coby zlokalizować. Co do wymiany sterownika to też rozważałem taką możliwość tylko powiedziano mi, że boscha 5.3 nie da rady bez uszkodzenia rozpiąć od reszty bo jest to jakaś nowa generacja tzw zintegrowana. Podstawowy problem w moim przypadku to ten, że kontrolki zazwyczaj po ponownym uruchomieniu nie świecą i w systemie nie ma błędu - gdy się udaje, że nie gasną to jadę na kompa i błąd jak wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > oczach daje co ciekawe odpięcie czujników z tyłu (to próbowałem) > nie powoduje zaświecenia się ebd Ja mam dokładnie to samo i tak samo odpinałem czujniki. A najgorsze jest to ,że po wywaleniu błędu EBD nie działa ABS i nie ma korektora to na śliskim fajnie bokiem stawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Co do wymiany sterownika to też rozważałem taką > możliwość tylko powiedziano mi, że boscha 5.3 nie da rady bez > uszkodzenia rozpiąć od reszty bo jest to jakaś nowa generacja > tzw zintegrowana. z którego roku to auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > z którego roku to auto? 2001 multipla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > 2001 multipla to o czym my tu rozmawiamy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > Ja mam dokładnie to samo i tak samo odpinałem czujniki. > A najgorsze jest to ,że po wywaleniu błędu EBD nie działa ABS i nie > ma korektora to na śliskim fajnie bokiem stawia. To samo ale ja stosuję się do napisów jakie lecą na liczniku i nawet podczas jazdy zwyczajnie zwalniam gaszę silnik i od razu zapalam - zazwyczaj pomaga tzn może 3 razy nie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > to o czym my tu rozmawiamy? o EBD +ABS + FIAT przeca silnik, zawieszenie, hamulce, skrzynia biegów a nawet skrzynka bezpieczników to samo co marea Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > o EBD +ABS primo... sterownik jest samonośną konstrukcją i jako taki jest bez problemu odłączalny od pompy to nie jest zaden monoblok sześć srubek go trzyma secundo... o czym my tutaj rozmawiamy? nadal nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > primo... sterownik jest samonośną konstrukcją i jako taki jest bez > problemu odłączalny od pompy > to nie jest zaden monoblok > sześć srubek go trzyma > secundo... o czym my tutaj rozmawiamy? nadal nie wiem Ha mam to - ja tu o jakiejś subtelnej elektronice a wątek o ordynarnej zmianie bębnów na tarcze - tylko poco to zmieniać jak EBD i tak nie pozwoli mocniej tyłowi zahamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > tylko poco to zmieniać > jak EBD i tak nie pozwoli mocniej tyłowi zahamować ale jaki szpan! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > ale jaki szpan! Noooooooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > to o czym my tu rozmawiamy? o tym ze spapraliscie watek o hamulcach na tyl jakimis opowiesciami o abs. abs to odupe rozbic jest - droga hamowania dluga, bledy wyskakuja, sterowniki padaja a i tak jelopy zima wala na hampel i lupia w auto przed a nie omijaja. nie ma jak sprawny uklad hamulcowy z serwo mechanizmem, oczka w przednia szybe i odstep odpowiedni no ewentualnie szkola jazdy - jak ogarnac abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 > o tym ze spapraliscie watek o hamulcach na tyl jakimis opowiesciami o > abs. Ale mi jest przykro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Ale mi jest przykro. mi też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICRDG Napisano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 No wlasnie chlopaki dosyc gadki o abs. Choc wyczytalem w tymtemacie ze ten caly EBD, ABS, SLD czy PiS i tak nie pozwola tylnym kolom mocniej zahamowac anizeli czynia to na bebnach. To prawda ??? Pytam bo czeka mnie wymiana szczek w bebnach i przy tej okazji chcialem podmienic na tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 > musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie > przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli > bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci > mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno > hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na > centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze > laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo > maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na > sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie > ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby > zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam > ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila > tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo > znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna > od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie > warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal Wszystko ok. ale jest jeden warunek trzeba mieć korektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 > Wszystko ok. ale jest jeden warunek trzeba mieć korektor. zawsze masz korektor tylko nie wiadomo jaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICRDG Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 > musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie > przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli > bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci > mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno > hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na > centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze > laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo > maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na > sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie > ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby > zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam > ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila > tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo > znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna > od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie > warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal Super dzieki za odpowiedz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.