Skocz do zawartości

Tarczowe zamist bębnów


ICRDG

Rekomendowane odpowiedzi

> mój problem rozwiązałem wymieniając sterownik... a ty jak masz zamiar

> swój rozwiązać? tarotem?

A co ma sterownik do tego - nigdy jeszcze na kompie nie wyskoczył błąd pompy ani sterownika zawsze są to czujniki przy kołach (nawet jeden wymieniłem) bo był uporczywy i się powtarzał a tarota sobie układam w oczekiwaniu na zgaśnięcie lampki bo idąc Twoim tropem prościej auto zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma sterownik do tego - nigdy jeszcze na kompie nie wyskoczył

> błąd pompy ani sterownika zawsze są to czujniki przy kołach

> (nawet jeden wymieniłem) bo był uporczywy i się powtarzał a

> tarota sobie układam w oczekiwaniu na zgaśnięcie lampki bo idąc

> Twoim tropem prościej auto zmienić

ja miałem uszkodzony sterownik a ty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja miałem uszkodzony sterownik a ty?

A ja raz na 1kkm no może 2kkm uszkodzenie któregoś czujnika ale oprócz tego jednego więcej nie wymieniam bo to nic nie daje - myślę, że problem tkwi gdzieś w połączeniach, kablach czy też wtyczkach a na to potrzebuję trochę więcej czasu coby zlokalizować. Co do wymiany sterownika to też rozważałem taką możliwość tylko powiedziano mi, że boscha 5.3 nie da rady bez uszkodzenia rozpiąć od reszty bo jest to jakaś nowa generacja tzw zintegrowana. Podstawowy problem w moim przypadku to ten, że kontrolki zazwyczaj po ponownym uruchomieniu nie świecą i w systemie nie ma błędu - gdy się udaje, że nie gasną to jadę na kompa i błąd jak wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczach daje co ciekawe odpięcie czujników z tyłu (to próbowałem)

> nie powoduje zaświecenia się ebd

Ja mam dokładnie to samo i tak samo odpinałem czujniki.

A najgorsze jest to ,że po wywaleniu błędu EBD nie działa ABS i nie ma korektora to na śliskim fajnie bokiem stawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do wymiany sterownika to też rozważałem taką

> możliwość tylko powiedziano mi, że boscha 5.3 nie da rady bez

> uszkodzenia rozpiąć od reszty bo jest to jakaś nowa generacja

> tzw zintegrowana.

z którego roku to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam dokładnie to samo i tak samo odpinałem czujniki.

> A najgorsze jest to ,że po wywaleniu błędu EBD nie działa ABS i nie

> ma korektora to na śliskim fajnie bokiem stawia.

To samo ale ja stosuję się do napisów jakie lecą na liczniku i nawet podczas jazdy zwyczajnie zwalniam gaszę silnik i od razu zapalam - zazwyczaj pomaga tzn może 3 razy nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> primo... sterownik jest samonośną konstrukcją i jako taki jest bez

> problemu odłączalny od pompy

> to nie jest zaden monoblok

> sześć srubek go trzyma

> secundo... o czym my tutaj rozmawiamy? nadal nie wiem

Ha mam to - ja tu o jakiejś subtelnej elektronice a wątek o ordynarnej zmianie bębnów na tarcze - tylko poco to zmieniać jak EBD i tak nie pozwoli mocniej tyłowi zahamować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to o czym my tu rozmawiamy?

o tym ze spapraliscie watek o hamulcach na tyl jakimis opowiesciami o abs.

abs to odupe rozbic jest - droga hamowania dluga, bledy wyskakuja, sterowniki padaja a i tak jelopy zima wala na hampel i lupia w auto przed a nie omijaja. nie ma jak sprawny uklad hamulcowy z serwo mechanizmem, oczka w przednia szybe i odstep odpowiedni no ewentualnie szkola jazdy - jak ogarnac abs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie chlopaki dosyc gadki o abs.

Choc wyczytalem w tymtemacie ze ten caly EBD, ABS, SLD czy PiS wink.gif i tak nie pozwola tylnym kolom mocniej zahamowac anizeli czynia to na bebnach.

To prawda ???

Pytam bo czeka mnie wymiana szczek w bebnach i przy tej okazji chcialem podmienic na tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie

> przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli

> bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci

> mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno

> hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na

> centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze

> laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo

> maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na

> sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie

> ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby

> zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam

> ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila

> tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo

> znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna

> od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie

> warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal

Wszystko ok. ale jest jeden warunek trzeba mieć korektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz miec odpowiednia korekce sily hamowania, tego nie

> przeskoczysz. abs tez blokuje kola ale je odpuszcza wiec jesli

> bedziesz mial abs i zlapie ci tylne kola to za chwile odpusci

> mimo to ta chwila czasem jak sie zapomnisz i nacisniesz mocno

> hampel w zakrecie na sliskim postawi cie bokiem. kolesie na

> centomani wymieniaja hample w cc i sc na tarcze ale zawsze

> laduja albo super skuteczny przod to tego i to wystarcza albo

> maja korekcje z unoT. w cc i sc (nie van) korekcja jest na

> sztywno ustawiona i wynoci 1 do 0,15 w padakach korekce sie

> ustawia na belce tak jak i w cc/sc van. nie wiec klopotu zeby

> zalozyc same zaciski do tych wahaczy co masz i juz ale doradzam

> ustawienie korekcji sily hamowania na rolkach tak zeby wynosila

> tyle co standardowo. skutecznosc hamowania i tak wzrosnie bardzo

> znacznie bo tarcze sie chlodza o wiele szybciej niz bebny, mozna

> od biedy ustawic korekcje na wyzsza ale do cywilnej jazdy nie

> warto no chyba ze bedziesz padaka w rally crosie startowal

Super dzieki za odpowiedz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.