Skocz do zawartości

Temperatura cieczy chłodzącej Palio - pytanie


maureliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj rodzina powiększyła się o...Palio 1.6 16 V zlosnik.gif. Całkiem przyjemny samochodzik. Pytanko mam co do temperatury, bo mam obiekcję, czy aby termostat nie jest padnięty. Gdy jechałem dzisiaj w nocy, bardzo delikatnie (2000 obrotów mniej więcej), to temperatura...spadła i troszkę powyżej zera była. Czy to nie za mało? Jak jest u kolegów? Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Dzisiaj rodzina powiększyła się o...Palio 1.6 16 V . Całkiem

> przyjemny samochodzik. Pytanko mam co do temperatury, bo mam

> obiekcję, czy aby termostat nie jest padnięty. Gdy jechałem

> dzisiaj w nocy, bardzo delikatnie (2000 obrotów mniej więcej),

> to temperatura...spadła i troszkę powyżej zera była. Czy to nie

> za mało? Jak jest u kolegów? Dzięki za info.

MNIEJ WIĘCEJ tak powinno być przy nagrzanym silniku

588f947462443b60a09cea4d56e4b7c8-1376850.jpg

a tak miałem, jak padł termostat

4034c19ba44e27c102984bbd30486dbf-1376838.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MNIEJ WIĘCEJ tak powinno być przy nagrzanym silniku

> a tak miałem, jak padł termostat

Umnie jeste dokładnie ten drugi rysunek. No jak depnę mocniej, to idzie do góry, ale myślę, że powinno się caly czas utrzymywać jak na rysunku 1. Racja?

Dzięki za info. Zatem termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umnie jeste dokładnie ten drugi rysunek. No jak depnę mocniej, to

> idzie do góry, ale myślę, że powinno się caly czas utrzymywać

> jak na rysunku 1. Racja?

racja. u mnie w korkach włączał się wentylator, ale podczas jazdy ma być w okolicach środkowej kreski.

wymień termostat - robota na 2 godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki!

> Wymienię i zdam relację z postępu

istnieje szansa wymiany samego wkładu termostatu. koszt wkładu ok. 20 PLN ale trzeba mieć odkręcalny termostat.

mnie się to nie udało bo chyba klej mocno trzymał i zjechałem "nakrętkę" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno pytanko. Czy kupić zamiennik? Czy też w ASO? W ASO

> własnie mi powiedzieli, że...ponad 200zł! Warto inwestować, czy

> lepiej zamiennik za kilka dziesiąt złotych?

w zasadzie nie ma tu zamiennika, bo FIAT montuje BEHR lub VERNET. idź do sklepu moto lub z Allegro kup: termostat do silnika 1,6. może być BEHR lub VERNET lub WAHLER. ważne tylko, żeby miał na jeden czujnik (no chyba, że masz na dwa czujniki, ale to mało prawdopodobne). na Allegro są tanio, ja kupiłem w sklepie za 160 PLN, no ale potrzebowałem "na już" no i w razie gwarancji mam blisko. a ja uwielbiam reklamacje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko żebym się upewnił, że ten termostat jest bad, bo nie mam doświadczenia z tym samochodzikiem.

Dzisiaj jeździłem po mieście i doszła kreska do połowy. Tak jak pisałem wcześniej w trasie spada. W jakim zakresie powinna oscylować?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno pytanko żebym się upewnił, że ten termostat jest bad,

> bo nie mam doświadczenia z tym samochodzikiem.

> Dzisiaj jeździłem po mieście i doszła kreska do połowy. Tak jak

> pisałem wcześniej w trasie spada. W jakim zakresie powinna

> oscylować?

> Z góry dzięki!

pisałem Ci już - ma być w tych granicach co na fotce.

pisałem Ci też, że w mieście wskazówka mi podchodziła do połowy i włączał się wiatrak, a w trasie spadała baaardzo nisko. poza tym czuć było, że słabo grzeje - akurat zima była.

wymień termostat, a przekonasz się, że wskazówka będzie zawsze w okolicy poniżej połowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja po czymś takim miałem UPG

Ja na szczęście nie przegrzałem auta, nagrzewnica włączona na max, obroty wentylatora na 3, wszystkie szyby otwarte, a temperatura powietrza +30 spineyes.gif

Jechałem tak 20km, 3 razy woda się zagotowała, z 5 razy stałem, aż troszeczkę ostygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak jezdze po lodzi w godiznach szczytu kiedy sie jedzie wolno i co

> chwila trzeba stawac i ruszac to dochodzi prawie do polowy

a bo w tej łodzi macie ostatnimi laty gorącą atmosferę zlosnik.gif

co jakiś dołujący NEWS to właśnie z łodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pisałem Ci już - ma być w tych granicach co na fotce.

> pisałem Ci też, że w mieście wskazówka mi podchodziła do połowy i

> włączał się wiatrak, a w trasie spadała baaardzo nisko. poza tym

> czuć było, że słabo grzeje - akurat zima była.

> wymień termostat, a przekonasz się, że wskazówka będzie zawsze w

> okolicy poniżej połowy

OK ok.gif

Ponawiam pytanie. Co załozyć? confused.gif Zamiennik czy ASO? Różnica ceny...kolosalna crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja znalazłem termostat:

> http://www.allegro.pl/item204851904__termostat_fiat_bravo_brava_siena_palio_1_6.html

> oraz wkład:

> http://www.allegro.pl/item204480349_termostat_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html

> Czy warto wymieniać sam wkład??

chyba dalej NIE CZYTASZ dokładnie grinser006.gif

znaleziony termostat jest NA DWA czujniki - przynajmniej tak pisze. nie sądzę, byś miał dwa czujniki. jak rocznik tego motorka masz ??

musisz uważać, bo ze zwrotem na Allegro wiążą się dodatkowe koszty, a to już podraża całą operację zlosnik.gif

co do wkładu - musisz sprawdzić, czy masz rozbieralny termostat. ale najpierw trza go wyjąć palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na szczęście nie przegrzałem auta, nagrzewnica włączona na max,

> obroty wentylatora na 3, wszystkie szyby otwarte, a temperatura

> powietrza +30

> Jechałem tak 20km, 3 razy woda się zagotowała, z 5 razy stałem, aż

> troszeczkę ostygnie.

hehe.gif dokładnie tak samo było u mnie, też stawałem i czekałem aż ostygnie, nawet spuszczałem ciśnienie ze zbiorniczka palacz.gif z tą różnica, że na dworze było jakieś -15 stopni. mimo to uszczelka po tym incydencie już puściła, na poczatku minimalnie, wytrzymało jeszcze pół roku(~18kkm) i padło totalnie.

nie ma szans, żeby twoja uszczelka pozostała nie tknięta, lada moment poleci. te silniki wystarczy raz przegrzać, żeby uszczelka się rozszczelniła sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba dalej NIE CZYTASZ dokładnie

> znaleziony termostat jest NA DWA czujniki - przynajmniej tak pisze.

> nie sądzę, byś miał dwa czujniki. jak rocznik tego motorka masz

> ??

> musisz uważać, bo ze zwrotem na Allegro wiążą się dodatkowe koszty, a

> to już podraża całą operację

> co do wkładu - musisz sprawdzić, czy masz rozbieralny termostat. ale

> najpierw trza go wyjąć

Witam! Dzisiaj sprawdziłem termostat....dwa czujniki smile.gif Rocznik 1997.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> no to DORO(boty)

Witam!Pewnie czekacie na info, jak mi poszło:-)Niestety dopiero dzisiaj kupuję termostat (Vernet 141zł) i w weekend startuję! zlosnik.gif Mam pytanko w związku z tym. Na czym najlepiej położyć nowy termostacik? W unie położyłem na silikonie i jest ok.gif Macie jakieś doświadczenia co najlepiej?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!Pewnie czekacie na info, jak mi poszło:-)Niestety dopiero

> dzisiaj kupuję termostat (Vernet 141zł) i w weekend startuję!

> Mam pytanko w związku z tym. Na czym najlepiej położyć nowy

> termostacik? W unie położyłem na silikonie i jest Macie jakieś

> doświadczenia co najlepiej?

> Pozdrawiam.

doświadczenia są takie, że z nowym termostatem dają od razu nowe uszczelki. chyba jedna i to papierowa, ale jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się, żaden silikon, żaden hermetic. Tylko da uszczelko i GO!?

kiedys jak zmeinialem jeszcze w 1.1 8 v / taki sma term jak w 1.2 8 i 16v / zmienilem z papierowa uszczelka .. cieknie ... zalozylem drugi raz .. cieknie ... wkurzylem sie posmarowalem uszczelke po obu stronach silikonem zlozylem i nic nie cieklo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys jak zmeinialem jeszcze w 1.1 8 v / taki sma term jak w 1.2 8

> i 16v / zmienilem z papierowa uszczelka .. cieknie ...

> zalozylem drugi raz .. cieknie ... wkurzylem sie posmarowalem

> uszczelke po obu stronach silikonem zlozylem i nic nie cieklo

> ...

Bo dobra uszczelka ma 3 wartwy...cos na ksztalt papieru z 2 stron a w srodku ma taka warstwe jakby metalu te uszczelki sa najlepsze i nie trzeba ich klasc na silikonie...trzymaja od razu wazne zeby dokladnie wyczyscic miejsce po starej uszczelce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czad! Kupiłem termostat, Vernet i....jest taki jakby gumowy oring

> od dołu :-) Zatem uszczelki nie potrzebne Nie miałem pojęcia,

> że coś takiego w nim zastanę

> Dzięki za pomoc W sobotę montaż

No widzisz i po kłopocie...byle tylko ten oring nie był z jakiejś "taniej" gumy co zparcieje po pół roku.....no ale nie krakam ....bierz sie za wymiane....ja musze tylko wymienic czujnik temperatury bo termos i silnik elektrowentylatora juz zrobilem...wiec sobota wymiana czujnika...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz i po kłopocie...byle tylko ten oring nie był z jakiejś

> "taniej" gumy co zparcieje po pół roku.....no ale nie krakam

> ....bierz sie za wymiane....ja musze tylko wymienic czujnik

> temperatury bo termos i silnik elektrowentylatora juz

> zrobilem...wiec sobota wymiana czujnika...pozdro

Hmmm...a zdarzyło się komuś, że ta guma spaciała?? Czy lepiej jednak czymś po smarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm...a zdarzyło się komuś, że ta guma spaciała?? Czy lepiej jednak

> czymś po smarować?

gum się generalnie nie smaruje, bo może wejść w reakcję i będzie wtedy kicha.

napewno ta guma która jest przy termostacie nie sparcieje za szybko. no chyba, że jakiś żrący płyn lejesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno. Czy ktoś w dwóch szybkich zdaniach napisze mi jak się

> odpowietrza Pali? Są jakieś specjalne zaworki? (W Uno mam taki,

> a nawet dwa).

a tutaj są nawet TRZY

a opis masz tutaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! I wymieniłem:-) Generalnie chyba jest super, ale trochę wyżej, niż na screenach na początku postu. U mnie w upalny dzień podczas jazdy oscylowało między środkową kreskę. Troszkę nad i spadało zaraz poniżej:-)To chyba zdaje się, że działa.

Instrukcja odpowietrzania jest OK, ale...chyba zapomniano napisać, o włączeniu ogrzewania samochodu. Nie udało mi się też niestety znaleść trzeciego korka (tego niby na układzie wylotowy??).

Jeżeli chodzi o uszczelnienie, to delikatnei posmarowałem go silikonem wysoko-temperaturowym, ale z oringa go z tarłem.Jest super i zero wycieków.

WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC! ok.gif Naprawdę działo Palio/Siena/... jest OK cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! I wymieniłem:-) Generalnie chyba jest super, ale trochę wyżej,

> niż na screenach na początku postu. U mnie w upalny dzień

> podczas jazdy oscylowało między środkową kreskę. Troszkę nad i

> spadało zaraz poniżej:-)To chyba zdaje się, że działa.

> Instrukcja odpowietrzania jest OK, ale...chyba zapomniano napisać, o

> włączeniu ogrzewania samochodu. Nie udało mi się też niestety

> znaleść trzeciego korka (tego niby na układzie wylotowy??).

> Jeżeli chodzi o uszczelnienie, to delikatnei posmarowałem go

> silikonem wysoko-temperaturowym, ale z oringa go z tarłem.Jest

> super i zero wycieków.

> WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC! Naprawdę działo Palio/Siena/... jest OK

to super. niech Ci grzeje teraz kabinę porządnie zlosnik.gif

o ogrzewaniu - co masz na myśli ?? bo jak co, to trzeba poprawić posta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to super. niech Ci grzeje teraz kabinę porządnie

> o ogrzewaniu - co masz na myśli ?? bo jak co, to trzeba poprawić

> posta

No wydaje mi się, że rozsądnie jest podczas odpowietrzania odpalić ogrzewanie, aby ciecz przeszła też przez nagrzewnicę, bo w przeciwnym razie po jej włączeniu układ się nam zapowietrzy (ściągnie ciecz z układu). Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wydaje mi się, że rozsądnie jest podczas odpowietrzania odpalić

> ogrzewanie, aby ciecz przeszła też przez nagrzewnicę, bo w

> przeciwnym razie po jej włączeniu układ się nam zapowietrzy

> (ściągnie ciecz z układu). Czy się mylę?

absolutnie masz rację. podczas spuszczania płynu zawór nagrzewnicy powinien być otwarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to widzę, że tworzymy nową historię

nowej nie tworzymy, a link był o odpowietrzaniu smile.gif

jeśli zapytałbyś o wymianę płynu, to wtedy byłby inny link zlosnik.gif

w ogóle zapraszam na AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja znalazłem termostat:

> http://www.allegro.pl/item204851904__termostat_fiat_bravo_brava_siena_palio_1_6.html

> oraz wkład:

> http://www.allegro.pl/item204480349_termostat_fiat_bravo_marea_siena_palio_1_6_16v.html

> Czy warto wymieniać sam wkład??

Jeżeli uda Ci sie rozkręcić stary termostat to możesz wymienić sam wkład ale może być ciężko z tym odkręcaniem.

Może lepiej kup cały.

Tu od reki na dwa czujniki za 120 zł kupisz termostat. Allegro +koszty przesyłki=na jedno wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli uda Ci sie rozkręcić stary termostat to możesz wymienić sam

> wkład ale może być ciężko z tym odkręcaniem.

> Może lepiej kup cały.

> Tu od reki na dwa czujniki za 120 zł kupisz termostat. Allegro

> +koszty przesyłki=na jedno wyjdzie.

już kupił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Właśnie świeżutkie sprawozdanie z jazdy Palio moich rodziców po wymianie termostatu i dwóch tygodniach jego adaptacji do otoczenia;-) Jechałem przed chwilą (tj. wieczorem) lekko chłodno już było na polu. Wskazówka nie przekroczyła nigdy środkowej kreski. Trzymała się mniej więcej dwie grubości wskazówki poniżej środkowej kreski. Czasem wzrastała i była jedną grubość wskazówki poniżej środkowej kreski. Nigdy też nie spadła niżej niż trzy grubości kreski.

Słowem - DZIAŁA GIT! ok.gif

Dzięki za pomoc! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Właśnie świeżutkie sprawozdanie z jazdy Palio moich rodziców po

> wymianie termostatu i dwóch tygodniach jego adaptacji do

> otoczenia;-) Jechałem przed chwilą (tj. wieczorem) lekko chłodno

> już było na polu. Wskazówka nie przekroczyła nigdy środkowej

> kreski. Trzymała się mniej więcej dwie grubości wskazówki

> poniżej środkowej kreski. Czasem wzrastała i była jedną grubość

> wskazówki poniżej środkowej kreski. Nigdy też nie spadła niżej

> niż trzy grubości kreski.

> Słowem - DZIAŁA GIT!

> Dzięki za pomoc!

Nie ma co patrzyc na kreski bo fiat (i nie tylko) ma do dupy to zrobione ,czyli element wyswietlajacy w kabinie temperature silnika bowiem 1 kreska to w wiekszosci sien,punto,itd to juz temperatura ok 80stopni nastepna ok 90 stopni potem nastepuje duza przerwa czlowiek sobie mysli ze jeszcze spoko a temperatura rosnie szybko tylko wzkaznik pokazuje za duza odleglosc w stosunku do pierwszych 2 kresek....taka rozbieznosc jak z wzkaznikiem paliwa to samo....pierwsza polowa jakby sie nigdy nie miala zkonczyc a potem leci jak zwariowane....niestety w fiatach te wzkazniki nie sa w zaden sposób kalibrowane ze 1/2 to faktycznie połowa itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma co patrzyc na kreski bo fiat (i nie tylko) ma do dupy to

> zrobione ,czyli element wyswietlajacy w kabinie temperature

> silnika

bo to jest jedynie wskaźnik, a nie termometr i próba odczytywania z niego rzeczywistej temperatury silnika to nieporozumienie. On ma jedynie pokazywac czy silnik jest nagrzany, niedogrzany czy przegrzany, i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo to jest jedynie wskaźnik, Wzkaźnik jak sama nazwa wzkazuje ma wzkazać stan autentyczny (przynajmniej zbliżony) a tak nie jest..... a nie termometr Nigdzie tego nie nazwałem termometrem hmm.gif i próba odczytywania z

> niego rzeczywistej temperatury silnika to nieporozumienie. ????? To chyba oczywiste... sciana.gifJa to sprawdzałem mając kompa podpietego.... On ma

> jedynie pokazywac czy silnik jest nagrzany, niedogrzany czy

> przegrzany, i tyle. A dyskusja i tak była o czymś zupełnie innym.... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.