Skocz do zawartości

[manual] AII Regulacja pracy przerywanej wycieraczki


pablo79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak wiadomo w F-ce wystarczy włożyć przekaźnik i manetkę, przeciąć jeden kabelek i gotowe.

Jeśli ktoś nie posiada manetki z regulacją, można użyć potencjometru - oto jego charakterystyka:

Najszybciej

1 0,7 kohm

2 1,2 kohm

3 1,8 kohm

4 2,6 kohm

5 3,4 kohm

6 4,1 kohm

7 4,8 kohm

8 5,05 kohm

Najwolniej

W AII sprawa się trochę komplikuje bo za wszystko co związane z czasem odpowiada magiczny "multimetr".

Postanowiłem zgłębić temat i obszedłem multimetr.

Wszystkie łączenia i potrzebne kable są w manetce, wystarczy jedno cięcie i parę połaczeń i gotowe.

Oto schemacik podłączenia.

wycieraczki.jpg

Tak testowałem jak to podłączyc na tzw. pająka

01.jpg

02.jpg

A to już gotowa wersja do podłączenia w Asterce:

03.jpg

04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna sprawa tylko się zastanawiam po co tyle kombinacji?

ja mam w Fce pracę przerywaną wycieraczki z regulowanymi czasami bez zmiany manetki zeby.GIF

wystarczy założyć przekaźnik od skody z regulacją i działa. A jeśli astra g ma taki sam przekaźnik jak astra f to będzie działać tak samo

działa to na zasadzie plug&play a obsługa jest prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajna sprawa tylko się zastanawiam po co tyle kombinacji?

> ja mam w Fce pracę przerywaną wycieraczki z regulowanymi czasami bez

> zmiany manetki

> wystarczy założyć przekaźnik od skody z regulacją i działa. A jeśli

> astra g ma taki sam przekaźnik jak astra f to będzie działać tak

> samo

> działa to na zasadzie plug&play a obsługa jest prosta

no właśnie w g jest inaczej smile.gif - ów 'magiczny' multitimer zeby.GIF

i to co kolega powyżej zaproponował, to chyba pierwsze skuteczne rozwiązanie dla astry g, z jakim się na tym forum spotkałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajna sprawa tylko się zastanawiam po co tyle kombinacji?

> ja mam w Fce pracę przerywaną wycieraczki z regulowanymi czasami bez

> zmiany manetki

> wystarczy założyć przekaźnik od skody z regulacją i działa. A jeśli

> astra g ma taki sam przekaźnik jak astra f to będzie działać tak

> samo

> działa to na zasadzie plug&play a obsługa jest prosta

Tak jak pisałem w G nie jest to takie proste, przekaźniczek nie ma jednej ale bardzo istotnej nóżki.

No i ten multimetr smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W AII sprawa się trochę komplikuje bo za wszystko co związane z

> czasem odpowiada magiczny "multimetr".

> Postanowiłem zgłębić temat i obszedłem multimetr.

> Wszystkie łączenia i potrzebne kable są w manetce, wystarczy jedno

> cięcie i parę połaczeń i gotowe.

A jak wygląda sprawa gdy manetka nie ma potencjometra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak wygląda sprawa gdy manetka nie ma potencjometra?

hmm - na samej górze napisałem:

"Jeśli ktoś nie posiada manetki z regulacją, można użyć potencjometru - oto jego charakterystyka:

Najszybciej

1 0,7 kohm

2 1,2 kohm

3 1,8 kohm

4 2,6 kohm

5 3,4 kohm

6 4,1 kohm

7 4,8 kohm

8 5,05 kohm

Najwolniej"

co jeszcze Ci wyjasnic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaaaaa to o to chodzilo... wink.gif gratuluje ciekawego pomysłu i udanej realizacji ok.gif pozostaje szukać kolejnej manetki z potencjometrem wink.gif Ta Twoja jest od Astry ? rozumiem że ten potencjometr ma wyprowadzone dwa a nie jak normalny trzy wyjścia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaaaaaaa to o to chodzilo... gratuluje ciekawego pomysłu i udanej

> realizacji pozostaje szukać kolejnej manetki z potencjometrem

> Ta Twoja jest od Astry ? rozumiem że ten potencjometr ma

> wyprowadzone dwa a nie jak normalny trzy wyjścia??

Moja manetka jest od Omegi B

Tak potencjometr ma dwa wyprowadzenia.

Pozdrawiam i życzę owocnych przeróbek smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli tego nie podlaczylem przekaznik byl caly czas zwarty.

> po analizie schematow od omegi - tak wyszlo

Jakiś czas temu usiłowałem w identyczny sposób jak na schemacie zastosować APE23. Niestety chwilowo poddałem się. Okazało się, że chłopcy z APE na tych "stykach" kontrolują stan silnika wycieraczek. Być może w przekaźniku omegi jest coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu usiłowałem w identyczny sposób jak na schemacie

> zastosować APE23. Niestety chwilowo poddałem się. Okazało się,

> że chłopcy z APE na tych "stykach" kontrolują stan silnika

> wycieraczek. Być może w przekaźniku omegi jest coś podobnego.

Tzn., że nie da się zastosować przekaźnika APE ?

Miałem go w Polonezie i jego funkcjonalność jak dla mnie jest nie do przebicia.

I jeszcze jedno pytanko - czy manetka od Omegi różni się wyglądem od manetki Astry G (pomijając oczywiście obecność potencjometru) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn., że nie da się zastosować przekaźnika APE ?

> Miałem go w Polonezie i jego funkcjonalność jak dla mnie jest nie do

> przebicia.

> I jeszcze jedno pytanko - czy manetka od Omegi różni się wyglądem od

> manetki Astry G (pomijając oczywiście obecność potencjometru) ?

Daj schemat a wszystko sie da, jezeli byl montowany normalnie do astry F no to chyba natekirj samej zasadzie mozna go podlaczyc jak moj pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj schemat a wszystko sie da, jezeli byl montowany normalnie do

> astry F no to chyba natekirj samej zasadzie mozna go podlaczyc

> jak moj pomysl

Nie mogę znaleźć nigdzie schematu (nawet blokowego) APE 23. Jest tylko pdf (załącznik), w którym jest napisane (cyt.):

"wyciagnac stary sterownik wycieraczki z gniazda w centralce elektrycznej i w jego miejsce

włożyc mikroprocesorowy programator wycieraczki - URZADZENIE JEST W PEŁNI WSPÓŁZAMIENNE

ZASTOSOWNIE:

DAEWOO Nexia, Espero,Matiz, Lanos, Nubira, Leganza ŁADA Samara, SKODA Favorit,

Felicia, Octavia*,

OPEL*, VW*, SEAT*, SAAB*, PEUGEOT*

* wszystkie modele, które maja 6-konektorowy przekaznik"

Może na podstawie wyjść oryginalnego przekaźnika od Astry F da się zaadaptować ten układ ?

279199454-Programowanie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę znaleźć nigdzie schematu (nawet blokowego) APE 23. Jest

> tylko pdf (załącznik), w którym jest napisane (cyt.):

> "wyciagnac stary sterownik wycieraczki z gniazda w centralce

> elektrycznej i w jego miejsce

> włożyc mikroprocesorowy programator wycieraczki - URZADZENIE JEST W

> PEŁNI WSPÓŁZAMIENNE

> ZASTOSOWNIE:

> DAEWOO Nexia, Espero,Matiz, Lanos, Nubira, Leganza ŁADA Samara, SKODA

> Favorit,

> Felicia, Octavia*,

> OPEL*, VW*, SEAT*, SAAB*, PEUGEOT*

> * wszystkie modele, które maja 6-konektorowy przekaznik"

> Może na podstawie wyjść oryginalnego przekaźnika od Astry F da się

> zaadaptować ten układ ?

Hmm skoro da sie podlaczyc oryginalny i dziala a ten jest w pelni zamienny to ja nie widze problemu - przynajmniej czysto teoretycznie, ale to juz trzeba by przetestowac na zywym organizmie. A ile taki APE kosztuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm skoro da sie podlaczyc oryginalny i dziala a ten jest w pelni

> zamienny to ja nie widze problemu - przynajmniej czysto

> teoretycznie, ale to juz trzeba by przetestowac na zywym

> organizmie. A ile taki APE kosztuje ?

APE 23 kosztuje 36 zł.

Jedna uwaga - czas przerwy programuje się dźwignią wycieraczki - tak jak jest to opisane w pdf-ie, a nie potencjometrem. Gdyby się dało to zrealizować, to byłyby następujące plusy tego rozwiązania: brak konieczności wymiany manetki i regulacja czasu przerwy płynna od 0,3 s do 20 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> APE 23 kosztuje 36 zł.

> Jedna uwaga - czas przerwy programuje się dźwignią wycieraczki - tak

> jak jest to opisane w pdf-ie, a nie potencjometrem. Gdyby się

> dało to zrealizować, to byłyby następujące plusy tego

> rozwiązania: brak konieczności wymiany manetki i regulacja czasu

> przerwy płynna od 0,3 s do 20 s.

Oki znalazlem stronke. Wiem ze programuje sie wlaczaniem pracy przerywanej - to nic nie zminia w polaczeniu poza tym ze wywala sie potencjometr, z potencjometrem tez jest plynna regulacja. Zeby te APE byly gdzies w sklepie to juz bym polecial i kupil i potestowal smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki znalazlem stronke. Wiem ze programuje sie wlaczaniem pracy

> przerywanej - to nic nie zminia w polaczeniu poza tym ze wywala

> sie potencjometr, z potencjometrem tez jest plynna regulacja.

> Zeby te APE byly gdzies w sklepie to juz bym polecial i kupil i

> potestowal

Może przedstawiciel poda gdzie można go kupić w W-wie - KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może przedstawiciel poda gdzie można go kupić w W-wie - KLIK

No i zadzwoniłem do przedstawiciela podal mi namiary na dwa sklepy w wawie Carsmot - nie maja i Zemot - maja ale kosztuje u nich 86 zyla !! Wiec mi sie juz odechcialo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i zadzwoniłem do przedstawiciela podal mi namiary na dwa sklepy w

> wawie Carsmot - nie maja i Zemot - maja ale kosztuje u nich 86

> zyla !! Wiec mi sie juz odechcialo

Jak ewentualnie miała by wyglądać przeróbka w Astrze G, przy zastosowaniu APE 23 - bazując na schemacie wyprowadzeń przekaźnika w Astrze F ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ewentualnie miała by wyglądać przeróbka w Astrze G, przy

> zastosowaniu APE 23 - bazując na schemacie wyprowadzeń

> przekaźnika w Astrze F ?

Tak samo jak powyzej, ewentualnie jakas drobna poprawka, ale nie majac przekazniczka trudno powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A da się wykorzystać oryginalną manetkę, czy jest za słabo okablowana

> ?

No to se dyskusje urzadzilismy, tak zwykla manetka wystarczy (wszystko mowie prawdopodobnie bo nie mam tego urzadzenia, ale skoro w F dziala ze standardowa to czemu tu mialaby nie dzialac??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to se dyskusje urzadzilismy, tak zwykla manetka wystarczy

> (wszystko mowie prawdopodobnie bo nie mam tego urzadzenia, ale

> skoro w F dziala ze standardowa to czemu tu mialaby nie

> dzialac??)

No to zamówiłem APE 23, jak przyjdzie to go przetestuję i w razie czego pochwalę się sukcesem - oby !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo jak powyzej, ewentualnie jakas drobna poprawka, ale nie

> majac przekazniczka trudno powiedziec

APE 23 dotarł - opis styków taki sam jak na schemacie powyżej.

I teraz pytanko - co zamiast potencjometru: zwarcie czy przerwa ?

Czy możesz podać rozpiskę kabli w wtyczce od manetki - pod które się podpinałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> APE 23 dotarł - opis styków taki sam jak na schemacie powyżej.

> I teraz pytanko - co zamiast potencjometru: zwarcie czy przerwa ?

> Czy możesz podać rozpiskę kabli w wtyczce od manetki - pod które się

> podpinałeś ?

Hmm ? W manetce tylko jest potencjometr do niego dwa kabelki, do ape nie podlaczamy potencjometru wiec poprostu tego nie przerywasz - spojz na schemta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm ? W manetce tylko jest potencjometr do niego dwa kabelki, do ape

> nie podlaczamy potencjometru wiec poprostu tego nie przerywasz -

> spojz na schemta

Chodzi mi o kolor i pozycję kabla w wtyczce, który przecinałeś aby podłączyć przekaźnik, i o podłączenie masy i plusa do manetki (do testów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o kolor i pozycję kabla w wtyczce, który przecinałeś aby

> podłączyć przekaźnik, i o podłączenie masy i plusa do manetki

> (do testów).

No kurcze jest na schemacie wszystko Pin opisany jako I czy J kolor BKYE oznacza BLAC YELLOW co oznacza czarno zółty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy cisza w tym wątku oznacza brak sukcesów w adaptacji APE23 na

> pokładzie AII, czy brak czasu aby podzielić się wnioskami?

Spokojnie - to tylko awaria. Po prostu po zaadaptowaniu instalacji okazało się, że na czasówce wycieraczki pracują nie tak jak oczekiwałem. Szybki test w Astrze F znajomego (tam nie potrzeba żadnych modyfikacji) potwierdził, że przekaźnik jest "sprawny inaczej" oslabiony.gif. Odesłałem go więc do reklamacji i czekam na nowy.

Wynikami swoich prac podzielę się bez względu na efekt końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.