Skocz do zawartości

Wariator założony - Kropek uskrzydlony :)


tundek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W piątek, za namową kolegi Yabolla, założyłem wariator. Niewtajemniczonych informuję, że jest to urządzenie przyspieszające zapłon mieszanki podczas jazdy na LPG. Montaż wykonała firma Auto Gaz Mazowsze, dystrybutor instalacji LPG Tartarini. Gdy przyjechałem do warsztatu o umówionej godzinie panowie od razu zabrali się do pracy. Podłączyli wariator, ale go nie wpięli w układ komputera gazowego. Najpierw wykonali analizę spalin na benzynie, aby ocenić kondycję auta, potem na LPG. Okazało się, że mieszanka LPG jest za uboga (niedawno wymieniałem reduktor i membrana się "układała"). Dokonano regulacji mieszanki kierując się wskazaniami komputera i analizatora spalin. Dopiero po tych wszystkich czynnościach wpięto wariator. Panowie gazownicy ustawili wyprzedzenie zapłonu na LPG na 6 stopni (minimalna wartość), ponieważ, ich zdaniem, zwiększanie wyprzedzenia zapłonu może powodować "strzały". Pytałem ich, jak to możliwe, ale nie otrzymałem jasnej odpowiedzi. Zapłaciłem 374 zł za wariator, kable podłączeniowe i montaż.

A teraz przejdźmy do efektów. Autko chętniej przyspiesza, nie jest takie zmulone jak wcześniej. Poprzednio, gdy jechałem powolutku na 2 biegu i dodałem gazu była chwila zawahania, a nawet chwilowego zdławienia motoru. Teraz samochodzik ochoczo współpracuje i nie ma mowy o zawahaniu. Odnoszę wrażenie, że Kropek sam rwie się do jazdy. Nie potrafię określić, na ile jest to wpływ wariatora, a na ile wzbogacenia i wyregulowania mieszanki, ale efekt jest wyczuwalny. Poprawa nastąpiła w całym zakresie obrotów. Lepiej ciągnie od dołu i chętniej się wkręca na wyższe obroty. Od chwili zamontowania przejechałem 280 km, głównie w trasie. Zostałem poinformowany, że Kropek może mi palić więcej niż dotychczas, bo mimo wariatora obniżającego spalanie, ustawiona jest bogatsza mieszanka. A tutaj kolejna miła niespodzianka, wynik spalania na 100 km to 6,9 dm. Wiem, że jest za wcześnie na radość z takiego spalania, ale wynik jest obiecujący biorąc pod uwagę, że po drodze testowałem samochód. Inne spostrzeżenia mam takie, że hamowanie silnikiem jest mniej efektywne i potrzebuję wciskać mniej pedał gazu niż poprzednio, aby jechać z taką samą prędkością. Będę opisywał w tym wątku jak się będzie sprawował Kropek na dłuższą metę i jakie będzie spalanie, ale już teraz wiem, że było warto wydać te pieniądze na to urządzenie! Frajda z jazdy jest większa!drive.gif

Teraz pytania do znawców pracy silnika:

1. O ile trzeba by wyprzedzić zapłon, żeby zapalona mieszanka cofnęła się do kolektora dolotowego przed zamknięciem zaworów ssących? Czy taka sytuacja jest możliwa?

2. Jaki jest mechanizm powstawania "strzałów" w aucie zasilanym LPG?

3. Do jakiej wartości można bezpiecznie przyspieszać zapłon?

4. Czy korzyści są wprost proporcjonalne do przyspieszenia zapłonu, tzn. czy po przyspieszeniu zapłonu z 6 stopni do 12 mogę się spodziewać podwójnych efektów?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratuluję Yaboll to jednak fachowiec i z pewnością doradzając Ci

> wiedział co robi

Mam nadzieję, że będę mógł mu osobiście podziękować za porady piwo.gif. Może też znajdzie chwilę czasu, żeby odpowiedzieć na te kilka pytań które mnie nurtują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że będę mógł mu osobiście podziękować za porady . Może

> też znajdzie chwilę czasu, żeby odpowiedzieć na te kilka pytań

> które mnie nurtują.

No będzie okazja np. w Grzymku na ogólno polskim zlocie IKP waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No będzie okazja np. w Grzymku na ogólno polskim zlocie IKP

Masz racje, wyleciało mi z głowy. Wszyscy przyjadą samochodami, więc 20.GIF nie wchodzi w grę, ale zawsze będzie można pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W piątek, za namową kolegi Yabolla, założyłem wariator.

> Niewtajemniczonych informuję, że jest to urządzenie

> przyspieszające zapłon mieszanki podczas jazdy na LPG. Montaż

> wykonała firma Auto Gaz Mazowsze, dystrybutor instalacji LPG

> Tartarini. Gdy przyjechałem do warsztatu o umówionej godzinie

> panowie od razu zabrali się do pracy. Podłączyli wariator, ale

> go nie wpięli w układ komputera gazowego. Najpierw wykonali

> analizę spalin na benzynie, aby ocenić kondycję auta, potem na

> LPG. Okazało się, że mieszanka LPG jest za uboga (niedawno

> wymieniałem reduktor i membrana się "układała"). Dokonano

> regulacji mieszanki kierując się wskazaniami komputera i

> analizatora spalin. Dopiero po tych wszystkich czynnościach

> wpięto wariator. Panowie gazownicy ustawili wyprzedzenie zapłonu

> na LPG na 6 stopni (minimalna wartość), ponieważ, ich zdaniem,

> zwiększanie wyprzedzenia zapłonu może powodować "strzały".

> Pytałem ich, jak to możliwe, ale nie otrzymałem jasnej

> odpowiedzi. Zapłaciłem 374 zł za wariator, kable podłączeniowe i

> montaż.

> A teraz przejdźmy do efektów. Autko chętniej przyspiesza, nie jest

> takie zmulone jak wcześniej. Poprzednio, gdy jechałem powolutku

> na 2 biegu i dodałem gazu była chwila zawahania, a nawet

> chwilowego zdławienia motoru. Teraz samochodzik ochoczo

> współpracuje i nie ma mowy o zawahaniu. Odnoszę wrażenie, że

> Kropek sam rwie się do jazdy. Nie potrafię określić, na ile jest

> to wpływ wariatora, a na ile wzbogacenia i wyregulowania

> mieszanki, ale efekt jest wyczuwalny. Poprawa nastąpiła w całym

> zakresie obrotów. Lepiej ciągnie od dołu i chętniej się wkręca

> na wyższe obroty. Od chwili zamontowania przejechałem 280 km,

> głównie w trasie. Zostałem poinformowany, że Kropek może mi

> palić więcej niż dotychczas, bo mimo wariatora obniżającego

> spalanie, ustawiona jest bogatsza mieszanka. A tutaj kolejna

> miła niespodzianka, wynik spalania na 100 km to 6,9 dm. Wiem, że

> jest za wcześnie na radość z takiego spalania, ale wynik jest

> obiecujący biorąc pod uwagę, że po drodze testowałem samochód.

> Inne spostrzeżenia mam takie, że hamowanie silnikiem jest mniej

> efektywne i potrzebuję wciskać mniej pedał gazu niż poprzednio,

> aby jechać z taką samą prędkością. Będę opisywał w tym wątku jak

> się będzie sprawował Kropek na dłuższą metę i jakie będzie

> spalanie, ale już teraz wiem, że było warto wydać te pieniądze

> na to urządzenie! Frajda z jazdy jest większa!

> Teraz pytania do znawców pracy silnika:

> 1. O ile trzeba by wyprzedzić zapłon, żeby zapalona mieszanka cofnęła

> się do kolektora dolotowego przed zamknięciem zaworów ssących?

> Czy taka sytuacja jest możliwa?

> 2. Jaki jest mechanizm powstawania "strzałów" w aucie zasilanym LPG?

> 3. Do jakiej wartości można bezpiecznie przyspieszać zapłon?

> 4. Czy korzyści są wprost proporcjonalne do przyspieszenia zapłonu,

> tzn. czy po przyspieszeniu zapłonu z 6 stopni do 12 mogę się

> spodziewać podwójnych efektów?

> Pozdrawiam!

To super juz druga osoba zadowolona z wariatora waytogo.gif, przy odrobinie czasu i finansow tez sobie zapodam zlosnik.gifok.gif. Mam pytanie do kolegi jaka kolega ma instalke o ile pamietam Tartarini TEC99 a wariator BRC hmm.gif. Dzieki za info 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To super juz druga osoba zadowolona z wariatora , przy odrobinie

> czasu i finansow tez sobie zapodam . Mam pytanie do kolegi

> jaka kolega ma instalke o ile pamietam Tartarini TEC99 a

> wariator BRC . Dzieki za info

Instalacja Tartarini TEC 99 i wariator też Tartarini, a nie BRC. Model podam później, bo instrukcję zostawiłem w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje i z niecierpliwoscia czekam na dalsze wrażenia i relacje claps.gif

Ja niestety ze wzgledu na brak gotówki mogłem tylko sobie przetestowac takie urządzenie,ale mnie na wstepie ustawili wyprzedzenie o 15*a wiec wiecej 2x niż u Ciebie(tak chyba ma też ustawiony kolega Yaboll )oczywiscie moc nie wzrosła 2x ale efekt "z" a 'bez" wariatora był bardzo zauważalny waytogo.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz pytania do znawców pracy silnika:

> 1. O ile trzeba by wyprzedzić zapłon, żeby zapalona mieszanka cofnęła

> się do kolektora dolotowego przed zamknięciem zaworów ssących?

> Czy taka sytuacja jest możliwa?

nie - KLIK

> 2. Jaki jest mechanizm powstawania "strzałów" w aucie zasilanym LPG?

KLIK

> 3. Do jakiej wartości można bezpiecznie przyspieszać zapłon?

z doświadczenia wiem,ze mozna dać maxa,czyli np.u mnie 15* zlosnik.gif

> 4. Czy korzyści są wprost proporcjonalne do przyspieszenia zapłonu,

> tzn. czy po przyspieszeniu zapłonu z 6 stopni do 12 mogę się

> spodziewać podwójnych efektów?

jeśli nie występuje spalanie stukowe - to im bardziej wyprzedzisz,tym lepiej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Do jakiej wartości można bezpiecznie przyspieszać zapłon?

Możesz spokojnie przyspieszyć na max-a (15 czy 16). O ile pamiętam to masz w aucie czujnik spalania stukowego, więc w razie czego komp benzyny opóźni zapłon.

> 4. Czy korzyści są wprost proporcjonalne do przyspieszenia zapłonu, tzn. czy po przyspieszeniu zapłonu z 6 stopni do 12 mogę się spodziewać podwójnych efektów?

Podwójnych nie, ale przyspiesz ile możesz to będziesz miał lepiej.

Przyspiesz jeszcze ile możesz i daj znać czy odczułeś kolejną różnicę w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ojca Astrze 1,6 V16 BRC Sequent było 6 stopni. Na próbę zmieniłem na 9 stopni i przyśpieszenie, tzn raczej reakcja na pedał gazu się pogorszyła. To chyba magiczne te 6 stopni .

Punto 55KM, 134kkm, 55kkm: LPG IIgen.+wariator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie - KLIK

> KLIK

> z doświadczenia wiem,ze mozna dać maxa,czyli np.u mnie 15*

> jeśli nie występuje spalanie stukowe - to im bardziej

> wyprzedzisz,tym lepiej

O taką odpowiedź mi chodziło brawo.gif. Teraz mnie korci, żeby przestawić wyprzedzenie na 15, ale poczekam jeszcze trochę i zrobię to po wizycie kontrolnej u gazowników (chodzi o sprawdzenie składu mieszanki po regulacji wykonanej podczas zakładania wariatora). Wpadnę do nich przy przebiegu 150 kkm, czyli za 2,2 kkm (jakieś miesiąc, dwa). Przed wizytą może pokuszę się o wymianę świec (stare będą miały 30 kkm przebiegu).

Chciałbym też wykonać pomiary na hamowni, żeby zobaczyć czarno na białym różnicę wykresów mocy i momentu silnika pracującego z wariatorem i bez niego, ale koszt pojedynczego pomiaru kosztuje 100 zł netto beksa.gif, więc pozostanie to najprawdopodobniej w sferze marzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O taką odpowiedź mi chodziło . Teraz mnie korci, żeby przestawić

> wyprzedzenie na 15, ale poczekam jeszcze trochę i zrobię to po

> wizycie kontrolnej u gazowników (chodzi o sprawdzenie składu

> mieszanki po regulacji wykonanej podczas zakładania wariatora).

> Wpadnę do nich przy przebiegu 150 kkm, czyli za 2,2 kkm (jakieś

> miesiąc, dwa). Przed wizytą może pokuszę się o wymianę świec

> (stare będą miały 30 kkm przebiegu).

> Chciałbym też wykonać pomiary na hamowni, żeby zobaczyć czarno na

> białym różnicę wykresów mocy i momentu silnika pracującego z

> wariatorem i bez niego, ale koszt pojedynczego pomiaru kosztuje

> 100 zł netto , więc pozostanie to najprawdopodobniej w sferze

> marzeń.

Moze znow sie zorganizuje ekipa do testow jak rok temu, wtedy koszt jest znacznie mniejszy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwlekło to się strasznie, ale wklejanie zdjęć to żmudne zajęcie. Wybaczcie koledzy, ale to moje pierwsze wklejanki. Następnym razem powinno być lepiej. Mam nadzieję, że te skromne informacje przydadzą się komuś z was.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tundek - witaj smile.gif

podaj koszt tego wariatora i jak mozesz dalej pisz o wrazeniach - z checia cos takiego bym zalozyl.. ale mam pytanie - czy masz wrazenie ze teraz na LPG przyspiesza lepiej niz na benzynie? czy takiej opcji nie ma? bo ja w swoim nie zauwazam roznicy miedzy gazem a benzyna wiec dlatego sie pytam - jak cos to prosze daj znac na maila [email protected]

ps. jak bedziecie robic jakis SPOT to prosze pamietajcie o koledze ze wsi i dajcie mi znac na maila kiedy gdzie o ktorej i dlaczego tak dalego ode mnie smile.gif270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tundek - witaj

> podaj koszt tego wariatora

374 zł - wariator + kable podłączeniowe + montaż + regulacja

>i jak mozesz dalej pisz o wrazeniach - z

> checia cos takiego bym zalozyl.. ale mam pytanie - czy masz

> wrazenie ze teraz na LPG przyspiesza lepiej niz na benzynie?

Lepiej nie, po prostu nie czuć różnicy. Na razie mam ustawione minimalne wyprzedzenie zapłonu (6 stopni). Może jak ustawię na 15 st. (tak ma np. Yaboll), to będzie lepiej?

>czy

> takiej opcji nie ma?

Tego nie wiem.

> bo ja w swoim nie zauwazam roznicy miedzy

> gazem a benzyna

dobrze potestuj, to zauważysz, że na LPG jest jednak gorzej: opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu i słabiej się wkręca na wysokie obroty

> wiec dlatego sie pytam - jak cos to prosze daj

> znac na maila [email protected]

> ps. jak bedziecie robic jakis SPOT to prosze pamietajcie o koledze ze

> wsi i dajcie mi znac na maila kiedy gdzie o ktorej i dlaczego

> tak dalego ode mnie

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 374 zł - wariator + kable podłączeniowe + montaż + regulacja

> Lepiej nie, po prostu nie czuć różnicy. Na razie mam ustawione

> minimalne wyprzedzenie zapłonu (6 stopni). Może jak ustawię na

> 15 st. (tak ma np. Yaboll), to będzie lepiej?

> Tego nie wiem.

> dobrze potestuj, to zauważysz, że na LPG jest jednak gorzej:

> opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu i słabiej się wkręca na

> wysokie obroty

> Pozdrawiam.

OK dzieki za info - juz sie wyleczylem z mysli o tym cudzie - chyba ze kat 15st cos zmieni smile.gif pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK dzieki za info - juz sie wyleczylem z mysli o tym cudzie - chyba

> ze kat 15st cos zmieni pozdro.

Nie rezygnuj tak szybko i pogadaj z Yabollem. Jeśli teraz nie czujesz różnicy pomiędzy benzyną a gazem, to co będzie po montażu wariatora? Tylko lepiej! Nie chcę za bardzo zachwalać tego urządzenia, żeby ktoś po montażu nie poczuł się zawiedziony i napisał, że się trochę poprawiło, ale nie jest tak super, jak kolega Tundek opisywał.

U mnie teraz nie ma różnicy pomiędzy gazem a benzyną, ale wcześniej była spora.

Zastanów się jeszcze i popytaj innych. Może uda się przeprowadzić testy na hamowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - jak to cudo właściwie działa i czy wrażenia z jazdy będziesz mógł potwierdzic po tygodniu? Zainteresowało mnie to cudo. Jeśli prawdą jest, że nie ma różnicy między LPG a benzyną i spalanie na LPG to 6,9 - jak mówisz to aż mnie korci, aby coś takiego sobie założyć food.giffood.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie - jak to cudo właściwie działa i czy wrażenia z

> jazdy będziesz mógł potwierdzic po tygodniu? Zainteresowało mnie

> to cudo. Jeśli prawdą jest, że nie ma różnicy między LPG a

> benzyną i spalanie na LPG to 6,9 - jak mówisz to aż mnie korci,

> aby coś takiego sobie założyć

Poszukaj wątek Yabolla, dokładnie opisywał czym to się je i co to powodujeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie - jak to cudo właściwie działa i czy wrażenia z

> jazdy będziesz mógł potwierdzic po tygodniu? Zainteresowało mnie

> to cudo. Jeśli prawdą jest, że nie ma różnicy między LPG a

> benzyną i spalanie na LPG to 6,9 - jak mówisz to aż mnie korci,

> aby coś takiego sobie założyć

Witam.

6,9 na LPG to po krótkiej trasie liczącej 280 km. Wybieram się w sobotę do Nowego Sącza, może przy okazji podjadę do Zakopanego? Spokojnie wykręcę ponad 1000 km i podam spalanie. Wynik będzie bardziej wiarygodny. W P I 1,2 75 KM raczej nie możesz liczyć na takie spalanie, bo są one bardziej paliwożerne, ale może się myle? Mi przed założeniem palił pomiędzy 7 a 8 (miasto + trasa) więc drastycznego spadku spalania nie ma. Trzeba brać pod uwagę, że poprzednio miałem za ubogą mieszankę (niższe spalanie), a teraz mam prawidłową. Po wzbogaceniu powinien palić więcej, a pali mniej. Wrócę z podróży we wtorek 14.06 i napiszę jak jest z tym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> 6,9 na LPG to po krótkiej trasie liczącej 280 km. Wybieram się w

> sobotę do Nowego Sącza, może przy okazji podjadę do Zakopanego?

> Spokojnie wykręcę ponad 1000 km i podam spalanie. Wynik będzie

> bardziej wiarygodny. W P I 1,2 75 KM raczej nie możesz liczyć na

> takie spalanie, bo są one bardziej paliwożerne, ale może się

> myle?

oj można,mozna... zlosnik.gif

Mi 6,7 wciągnął,przy emeryckiej jezdzie po pd.Czechach... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie - jak to cudo właściwie działa i czy wrażenia z

> jazdy będziesz mógł potwierdzic po tygodniu? Zainteresowało mnie

> to cudo. Jeśli prawdą jest, że nie ma różnicy między LPG a

> benzyną

szukaj naprawdę działa icon_rolleyes.gif - KLIK...

Roznica między Pb a LPG jest,i to duza,nawet z wariatorem no.gif

Po prostu nie kazdy wykorzystuje na co dzien pełne osiągi silnika,i po prostu nie zauwaza spadku mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj można,mozna...

> Mi 6,7 wciągnął,przy emeryckiej jezdzie po pd.Czechach...

Mój najlepszy wynik to 6,5 na Słowacji w cztery osoby. Jeździłem tylko z dozwolonymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.