amciek Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 walczylem z mechanizmem zmiany biegow (wymienilem kolko bolec), troche pomoglo, olej w skrzyni ale nadal wajcha chodzi ciezko. w szczegolnosci w cieple dni/ po nagrzaniu sie calego bolida. rozebralem ustrojstwo i zauwazylem, ze notorycznie zaciera sie ten pret w miejscu zaznaczonym na rysunku. czy ktos ma pomysl czym to posmraowac? wd pomaga ale szybko scieka, a potem jest tylko gorzej, smar pomaga tez na krotko, olej to samo. czym to posmarowac, co zrobic, zeby nie taro tak mocno w tym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > walczylem z mechanizmem zmiany biegow (wymienilem kolko bolec), > troche pomoglo, olej w skrzyni ale nadal wajcha chodzi ciezko. w > szczegolnosci w cieple dni/ po nagrzaniu sie calego bolida. > rozebralem ustrojstwo i zauwazylem, ze notorycznie zaciera sie > ten pret w miejscu zaznaczonym na rysunku. > czy ktos ma pomysl czym to posmraowac? wd pomaga ale szybko scieka, a > potem jest tylko gorzej, smar pomaga tez na krotko, olej to > samo. > czym to posmarowac, co zrobic, zeby nie taro tak mocno w tym miejscu? podobnie jest z gumowym o-ringiem na samym lewarku . Na zdjęciu widać czarne paprochy właśnie z tego miejsca więc i tam się zaciera . Fabrycznie stosowany jest tam jakiś biały smar , chyba silikonowy . U siebie miejse to posmarowałem mieszanką czerwonego smaru łożyskowego i oleju silikonowego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > podobnie jest z gumowym o-ringiem na samym lewarku . Na zdjęciu > widać czarne paprochy właśnie z tego miejsca więc i tam się > zaciera . Fabrycznie stosowany jest tam jakiś biały smar , chyba > silikonowy . U siebie miejse to posmarowałem mieszanką > czerwonego smaru łożyskowego i oleju silikonowego . no tam to juz jest tragedia. ale komplet regeneracyjny w aso to ok 200zl. wiec trzeba sobie jakos radzic. rozumiem, ze u Ciebie ta mieszanka pomogla? rozwazalem tez zakup smaru silikonowego (na allegro pelno tego) ale czy warto? stosowal ktos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > rozwazalem tez zakup smaru silikonowego (na allegro pelno tego) ale > czy warto? stosowal ktos? Ja mam tam wysmarowane smarem silikonowym. Smarowałem ponad rok temu i do dziś słychać jak smar "mlaska" podczas ruszania wajchą. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > Ja mam tam wysmarowane smarem silikonowym. Smarowałem ponad rok temu > i do dziś słychać jak smar "mlaska" podczas ruszania wajchą. > Pozdroofka ale jak go wepchales do tej gumy? czy smarowales tylko pret i ruszales lewarkiem? masz nazwe tego swojego smaru? czy to nie byl TAKI SMAR ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > ale jak go wepchales do tej gumy? czy smarowales tylko pret i > ruszales lewarkiem? > masz nazwe tego swojego smaru? > czy to nie byl TAKI SMAR ? to jest olej silikonowy , może szybko spłynąć . Najbardziej odpowiedni byłby kupiony smar właśnie do tego celu w ASO . Sam ten o-ring kosztuje około 10 PLN w ASO a jego wymiana naprawdę dużo daje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > smarowales tylko pret i > ruszales lewarkiem? Dokładnie tak > masz nazwe tego swojego smaru? Nazywał się "smar silikonowy" > czy to nie byl TAKI SMAR ? Nie, to co pokazujesz, to tak jak mówi vaz: to olej. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > to jest olej silikonowy , może szybko spłynąć . Najbardziej > odpowiedni byłby kupiony smar właśnie do tego celu w ASO . > Sam ten o-ring kosztuje około 10 PLN w ASO a jego wymiana naprawdę > dużo daje . a masz moze numer tego o-ringu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > a masz moze numer tego o-ringu? nie mam ; w ASO od razu wiedzieli o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 > nie mam ; w ASO od razu wiedzieli o co chodzi a jakies wskazowki jak to wymienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2007 > a jakies wskazowki jak to wymienic? ściągasz do przodu widoczną na zdjęciu czarną metalową zawleczkę wraz ze sworzniem (jest w osi lewarka) . Wyciągasz lewarek , wymieniasz pierścień tłumiący a dalej w kolejności odwrotnej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.