Skocz do zawartości

Amortyzatory przód problem ..............


KrzycholasA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy. Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic. Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie. Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.)

Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy.

> Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po

> drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem

> amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic.

> Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone

> podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę

> lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie.

> Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.)

> Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń

> wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie

> ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje

> amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana.

A może trza wymienić sprężyny. 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy.

> Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po

> drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem

> amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic.

> Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone

> podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę

> lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie.

> Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.)

> Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń

> wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie

> ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje

> amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana.

przywitaj się ładnie w osobnym wątku a potem pytaj to fachowcy ci na pewno ładnie i rzeczowo odpowiedzą. A no i wypełnij profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, pozostaje stwierdzenie, że TTTM.

W moim PI nie mozna się juz do niczego doczepić, wszystkie elementy zawieszenia w jak najlepszym porzadku, wymienione nawet wewnetrzne przeguby na półosiach i jak przejeżdżam przez krawężnik bądź jakaś dziurę, to mam wrażenie , że tam jaest jeden wieeeelki luz.

A szarpaki nie wykazują ani grama luzu nigdzie, amortyzatory zaś: L=87% P=86%

i co mam zrobić ??? Bok se wyrwać ??

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No cóż, pozostaje stwierdzenie, że TTTM.

> W moim PI nie mozna się juz do niczego doczepić, wszystkie elementy

> zawieszenia w jak najlepszym porzadku, wymienione nawet

> wewnetrzne przeguby na półosiach i jak przejeżdżam przez

> krawężnik bądź jakaś dziurę, to mam wrażenie , że tam jaest

> jeden wieeeelki luz.

> A szarpaki nie wykazują ani grama luzu nigdzie, amortyzatory zaś:

> L=87% P=86%

> i co mam zrobić ??? Bok se wyrwać ??

> Pozdrawiam,

Proponuje sprawdzic przekladnie kierownicza. Jesli odczuwasz luz np na kostce brukowej lub przy wjezdzie na kraweznik itp. to na 90% masz zuzyta przekladnie. Proponuje to sprawdzic bo przy takiej usterce nic ci nie wykaze na diagnostyce a luz jednak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy.

> Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po

> drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem

> amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic.

> Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone

> podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę

> lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie.

> Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.)

> Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń

> wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie

> ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje

> amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana.

Witam

Otóż jak powinna być zamontowana poduszka widać na załączonym obrazku a co do szarpania kolumną to w moim przypadku było tak, że coś mi stukało w przednim zawieszeniu tj wtedy gdy skręcałem mocno kierownicą. Nie zastanawiając się długo szybko auto na klocki, szarpie za kolumnę i nic :/. Założyłem koła pojechałem na ścieżkę a tam okazało się, że tylko do wymiany jest przegub kulowy wahacza. Przegub wymieniłem (faktycznie był do wymiany) lecz stukanie dalej było :/. Ponownie auto na klocki, zdejmuje kolumnę i ukazuje się feler. Łożyska poduszek totalnie skorodowane, żadną siłą nie dało sie nimi obracać. Zakupiłem nowe poduszki, zamontowałem je i od tej pory błoga cisza:)

Jedyny problem jaki możecie napotkać w wymianie poduszek to to jak bezpiecznie i szybko zdjąć sprężyny a sposób na to bardzo prosty jeśli macie dostęp do spawareczki. Jak zrobić taki ściągacz znalazłem na stronie, co prawda nie poświęconej Fiatom ale chodzi o to samo tylko trzeba wymiary do swojego autka dopasować, poświęconej Mazdą LINK

[image]http://www.wrzuta.pl/obraz/5qgscRV4Q8/podzuszki12345[/image]

post-75040-14352485507728_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ściski na alllegro za śmieszne pieniądze. Nawet zmieniałem w kiku autach i jeszcze działają. Co do ścieżki nie jeżdźę na nie bo kasy szkoda. Jedynie aso mi do zbieżności potrzebne. Też podejrzewam maglownicę. Na allegro używki za 150 pln z gwarancją rozruchową do kupienia więc nie kosmiczne. Ale można trafić na gorszą więc najlepiej sprawdzić na miejscu luzy i wtedy brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem ściski na alllegro za śmieszne pieniądze. Nawet zmieniałem

> w kiku autach i jeszcze działają. Co do ścieżki nie jeżdźę na

> nie bo kasy szkoda. Jedynie aso mi do zbieżności potrzebne. Też

> podejrzewam maglownicę. Na allegro używki za 150 pln z gwarancją

> rozruchową do kupienia więc nie kosmiczne. Ale można trafić na

> gorszą więc najlepiej sprawdzić na miejscu luzy i wtedy brać.

Ja kupilem nowa maglownice za 250 z gwarancja na 2 lata. Jakis zamiennik ale jezdze juz drugi rok i nie ma problemu. Nie polecam regenerowanych bo wiem jak wyglada taka regeneracja i nie zawsze mozna trafic na dobry egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.