KrzycholasA Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy. Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic. Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie. Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.) Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gasiorr Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy. > Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po > drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem > amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic. > Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone > podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę > lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie. > Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.) > Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń > wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie > ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje > amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana. A może trza wymienić sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motyl Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy. > Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po > drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem > amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic. > Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone > podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę > lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie. > Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.) > Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń > wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie > ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje > amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana. przywitaj się ładnie w osobnym wątku a potem pytaj to fachowcy ci na pewno ładnie i rzeczowo odpowiedzą. A no i wypełnij profil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ComfortX Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 No cóż, pozostaje stwierdzenie, że TTTM. W moim PI nie mozna się juz do niczego doczepić, wszystkie elementy zawieszenia w jak najlepszym porzadku, wymienione nawet wewnetrzne przeguby na półosiach i jak przejeżdżam przez krawężnik bądź jakaś dziurę, to mam wrażenie , że tam jaest jeden wieeeelki luz. A szarpaki nie wykazują ani grama luzu nigdzie, amortyzatory zaś: L=87% P=86% i co mam zrobić ??? Bok se wyrwać ?? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcmaster Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > No cóż, pozostaje stwierdzenie, że TTTM. > W moim PI nie mozna się juz do niczego doczepić, wszystkie elementy > zawieszenia w jak najlepszym porzadku, wymienione nawet > wewnetrzne przeguby na półosiach i jak przejeżdżam przez > krawężnik bądź jakaś dziurę, to mam wrażenie , że tam jaest > jeden wieeeelki luz. > A szarpaki nie wykazują ani grama luzu nigdzie, amortyzatory zaś: > L=87% P=86% > i co mam zrobić ??? Bok se wyrwać ?? > Pozdrawiam, Proponuje sprawdzic przekladnie kierownicza. Jesli odczuwasz luz np na kostce brukowej lub przy wjezdzie na kraweznik itp. to na 90% masz zuzyta przekladnie. Proponuje to sprawdzic bo przy takiej usterce nic ci nie wykaze na diagnostyce a luz jednak bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ComfortX Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 ooooo właśnie, całkiem słuszna uwaga, przekładni jeszcze nie sprawdziłem. będzie co robic na weekendzie Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Witam wszystkich. Witam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof_WP Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Witam wszystkich. hello ... a co do problemu na ścieżce byłes ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuzyn102 Napisano 26 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 > Witam wszystkich. Mam punto 94, 1.1 (55) bez wspomagania kierownicy. > Od jakiegoś czasu walczę z przenim zawieszeniem. Jak jadę po > drobnych dziurach to cały przód się "telepie". Wymieniłem > amartyzatory i nic. Później nowe "poduchy" do nich i też nic. > Zgodnie z książkami otwory na mocowaniu gumowym w strone > podszybia.Podobno dla samochodów ze wspomaganiem otwory w stronę > lamp powinny być. (Ojciec ma wspomaganie i otwory są jak u mnie. > Czy jest to problem czy może ta informacja nie jest prawidłowa.) > Wachacz po ostrym szarpaniu nie wykazuje najmniejszych luzów. Sworzeń > wachcacza też trzyma. Końcówka drążka chodzi z oporem i też nie > ma chyba luzu. Co mi zostaje. Czy tulejka co się mocuje > amortyzator na poduszce może mieć luz czy powinna być spasowana. Witam Otóż jak powinna być zamontowana poduszka widać na załączonym obrazku a co do szarpania kolumną to w moim przypadku było tak, że coś mi stukało w przednim zawieszeniu tj wtedy gdy skręcałem mocno kierownicą. Nie zastanawiając się długo szybko auto na klocki, szarpie za kolumnę i nic :/. Założyłem koła pojechałem na ścieżkę a tam okazało się, że tylko do wymiany jest przegub kulowy wahacza. Przegub wymieniłem (faktycznie był do wymiany) lecz stukanie dalej było :/. Ponownie auto na klocki, zdejmuje kolumnę i ukazuje się feler. Łożyska poduszek totalnie skorodowane, żadną siłą nie dało sie nimi obracać. Zakupiłem nowe poduszki, zamontowałem je i od tej pory błoga cisza:) Jedyny problem jaki możecie napotkać w wymianie poduszek to to jak bezpiecznie i szybko zdjąć sprężyny a sposób na to bardzo prosty jeśli macie dostęp do spawareczki. Jak zrobić taki ściągacz znalazłem na stronie, co prawda nie poświęconej Fiatom ale chodzi o to samo tylko trzeba wymiary do swojego autka dopasować, poświęconej Mazdą LINK [image]http://www.wrzuta.pl/obraz/5qgscRV4Q8/podzuszki12345[/image] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzycholasA Napisano 26 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 Ja kupiłem ściski na alllegro za śmieszne pieniądze. Nawet zmieniałem w kiku autach i jeszcze działają. Co do ścieżki nie jeżdźę na nie bo kasy szkoda. Jedynie aso mi do zbieżności potrzebne. Też podejrzewam maglownicę. Na allegro używki za 150 pln z gwarancją rozruchową do kupienia więc nie kosmiczne. Ale można trafić na gorszą więc najlepiej sprawdzić na miejscu luzy i wtedy brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcmaster Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 > Ja kupiłem ściski na alllegro za śmieszne pieniądze. Nawet zmieniałem > w kiku autach i jeszcze działają. Co do ścieżki nie jeżdźę na > nie bo kasy szkoda. Jedynie aso mi do zbieżności potrzebne. Też > podejrzewam maglownicę. Na allegro używki za 150 pln z gwarancją > rozruchową do kupienia więc nie kosmiczne. Ale można trafić na > gorszą więc najlepiej sprawdzić na miejscu luzy i wtedy brać. Ja kupilem nowa maglownice za 250 z gwarancja na 2 lata. Jakis zamiennik ale jezdze juz drugi rok i nie ma problemu. Nie polecam regenerowanych bo wiem jak wyglada taka regeneracja i nie zawsze mozna trafic na dobry egzemplarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.