Skocz do zawartości

Hamulce ?


Sw_irek

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak więc byłem na przeglądzie i pan powiedział iż jedno dokładnie

> prawe przednie koło przy delikatnym hamowaniu hamuje mocniej a

> przy mocniejszym hamowaniu jest ok. .. co może być przyczyną ??

Pan diagnosta nic nie zasugerowal???

Ja stawiam na bardziej zuzyte klocki po lewej zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak więc byłem na przeglądzie i pan powiedział iż jedno dokładnie

> prawe przednie koło przy delikatnym hamowaniu hamuje mocniej a

> przy mocniejszym hamowaniu jest ok. .. co może być przyczyną ??

Np w drugim kole zacisk stoi na prowadnicach lub tłok jest zaropiały i trzeba przyłożyć większą siłę żeby go ruszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli rozebrać i przeczyścić

Generalnie raz na dwa - trzy latka nie zaszkodzi... Mi diagnosta dwa lata temu powiedział, że z tyłu to ja mam guano nie heble (pieczuntkę wbił, ale z bólem serca) - wystarczyło usiąść przy podnośniku, pogrzebać trochę brudzie, umyć to i owo benzyną i okazało się, że heble są jak nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak więc byłem na przeglądzie i pan powiedział iż jedno dokładnie

> prawe przednie koło przy delikatnym hamowaniu hamuje mocniej a

> przy mocniejszym hamowaniu jest ok. .. co może być przyczyną ??

Zapieczone zabrudzone prowadnice w lewym kole lub cięzko chodzący tłoczek. Generalnie przeczyścić zacisk i zobaczyć czy to to było. Przy czyszczeniu sprawdzić czy tłoczek wchodzi ciężej niż powinien (trzeba wciskać z siła dwóch słoni a nie jednego jak zazwyczaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapieczone zabrudzone prowadnice w lewym kole lub cięzko chodzący

> tłoczek. Generalnie przeczyścić zacisk i zobaczyć czy to to

> było. Przy czyszczeniu sprawdzić czy tłoczek wchodzi ciężej niż

> powinien (trzeba wciskać z siła dwóch słoni a nie jednego jak

> zazwyczaj).

Nie siła wciskania tłoczka decyduje, bo moze się "przekosić" kiedy jest mocno wysunięty.

Tłoczek w chwili odpuszcenia nacisku na pedał hamulca powinien samodzielnie cofnąć się o ok. 0,5 mm (ten ruch jest wyraxnie zauważalny). Brak cofnięcia się tłoczka - to konieczność regeneracji zacisku lub jego wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.