Artisan Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 Witajcie Dobrzy Ludzie... W przyszłym roku zamierzam zakupić większy-rodzinny już samochód. Oglądałem w sieci wiele modeli i szczególnie, od strony wizualnej, przypadł mi do gustu C5 w wersji kombi (Break - bodajże). W związku z tym mam wielką prośbę o opinie na temat tego modelu. W szczególności co do jego awaryjności, funkcjonalności oraz kosztów eksploatacji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 > Witajcie Dobrzy Ludzie... > W przyszłym roku zamierzam zakupić większy-rodzinny już samochód. > Oglądałem w sieci wiele modeli i szczególnie, od strony > wizualnej, przypadł mi do gustu C5 w wersji kombi (Break - > bodajże). > W związku z tym mam wielką prośbę o opinie na temat tego modelu. W > szczególności co do jego awaryjności, funkcjonalności oraz > kosztów eksploatacji. Nowy, używany? Kolega ostatnio kupił używkę diesla i sobie chwali, ale długo szukał egzemplarza w dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marycha Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 podstawowe pytanie, to nowy czy używany? kolejne to MKI, czy też MKII? jaki silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artisan Napisano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 > podstawowe pytanie, to nowy czy używany? (...) > jaki silnik? (...) No tak, to sprecyzuję.... 3-4 letni. Silnik? Rozróżniam diesle i benzynowe. Ale używany, to raczej benzyna. Niemniej każda sugestia będzie cenna, nie chcę się na razie ograniczać; chciałbym rozeznać się w możliwie optymalnym wyposażeniu. Czy uważacie, że rodzaj silnika stanowi tu istotną wskazówkę na tak lub na nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laksen Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 > Czy uważacie, że rodzaj silnika stanowi tu istotną wskazówkę na tak > lub na nie? Auto duże więc benzyzny będzie odpowiednio zużywał, ale też będzie to odpowiednio tańszy samochód od dobrego diesla. Ten znowu na silnikach HDI będzie nieporównywalnie ekonomiczniejszy, ale tym silnikiem steruje przepotężna elektronika i szereg urządzeń odpowiadających za spełnienie surowych norm czystości spalin, które jednak ulegają z czasem awariom. Nie odradzam ci żadnego z silników bo są to porządne jednostki, a wszystko zależy od twoich zasobów finansowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artisan Napisano 11 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 > Auto duże więc benzyzny będzie odpowiednio zużywał, ale też (...) Bardziej zależy mi nie na bieżących kosztach eksploatacji, lecz na braku usterkowości. Chyba zbyt wiele naczytałem się negatywnych opinii o używanych dieslach (ze turbina lubi paść, że to, że tamto), stąd też moje wachania. Acha, chciałbym też zapytać, czy w C5 znajduje się pasek, czy łańcuch rozrządu? I jak często należy go wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gitesik Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 > Chyba zbyt wiele naczytałem się negatywnych > opinii o używanych dieslach (ze turbina lubi paść, że to, że > tamto), stąd też moje wachania. Naczytałeś się czy... usłyszałeś od kolegi, a on od swojego kolegi, którego znajomy ma szwagra co to ma cytrynę z HDI... hmmm? To jest obłęd normalnie ... dlaczego zawsze najwięcej do powiedzenia o awaryjności diesli w cytrynach (i samych cytryn) mają ludzie, którzy niejednokrotnie nawet nie przejechali się takim autem Ja przed kupnem miałem podobne obawy co do kwesti diesel/benzyna. Nawet znajomy, który był ze mną oglądać auto mówił "ja bym się w HDI nie pakował... awaryjny jest... no tak przynajmniej słyszałem". A ja się wpakowałem i nie żałuję... silniczek chodzi jak złoto. Turbina... jak pamiętasz żeby ją wystudzić, poprzez potrzymanie auta na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika, to nic Ci nie padnie. Pozdrawiam... i zachęcam do diesla Gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laksen Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 Zaznaczam, że ja również jeżdże HDI i jak dotąd nie narzekam a wręcz chwalę, tylko dobrego HDI trzeba sie naszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > Witajcie Dobrzy Ludzie... szukaj z dieslem tylko w dobrym stanie mam nadzieje, ze uda CVi sie trafic na niezajezdzony egzemplarz... znajomy ma od 2 lat HDI 2.0 136 KM i bardzo sobie chwali zrobil 40 kkm i poza okresowymi przegladami nie robil w nim nic... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gitesik Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > HDI > 2.0 136 KM To chyba jednostka po chip-tunning'u. Świadczy to jedynie o tym że diesle HDI nie są przesilone i działają bezawaryjnie nawet po "podkręceniu" mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > To chyba jednostka po chip-tunning'u. > Świadczy to jedynie o tym że diesle HDI nie są przesilone i działają > bezawaryjnie nawet po "podkręceniu" mocy Nowe HDI 2.0 wlasnie tyle koni ma wychodzac z fabryki... stare 2.0 HDI mialo 90 i 110... teraz ich odpowiednikami sa 1.6 HDI o wlasnie takiej mocy... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gitesik Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > Nowe HDI 2.0 wlasnie tyle koni ma wychodzac z fabryki... O kurza twarz! Bomba Ciekawe czy uzyskali to modyfikując tylko sterownik czy to coś bardziej złożonego. Bo jeśli sterownik to chyba chiptunning'iem więcej się już nie wyciśnie z tych nowych jednostek. Ale i tak... respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > O kurza twarz! Bomba > jednostek. Ale i tak... respect 2.2 HDI ma 170 KM a 2.7 HDI 204 KM zmienna geometria lopatek turbiny i cos tam jeszcze plus modyfikacje softu... niestety wiecej nie wiem nie jestem ani mechanikiem ani nie specjalizuje sie w samochodach... pozdr. M. PS natomiast lubie francuskie wozidelka... M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artisan Napisano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > 2.2 HDI ma 170 KM a 2.7 HDI 204 KM (...) No to jeszcze mnie uświadomcie, co ile km należy w tym wozidle wymienić rozrząd, oraz jak wygląda kwestia użytkowania zawieszenia. Wyczytałem, że jest ono obliczone na ok. 200 kkm lub 5 lat użytkowania (co potem należy w nim wymienić?). Dla mnie powyższe informacje są o tyle istotne, że zamierzam zakupić używany samochód i o te rzeczy zamierzam pytać potencjalnych sprzedawców.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 > O kurza twarz! Bomba Ciekawe czy uzyskali to modyfikując tylko > sterownik czy to coś bardziej złożonego. Bo jeśli sterownik to > chyba chiptunning'iem więcej się już nie wyciśnie z tych nowych > jednostek. Ale i tak... respect Po pierwsze stare 2.0HDi byly na Common Rail gen.1, mialy po 2 zawory na cylinder i turbosprezarki bez zmiennej geometrii. Nowy 2.0HDi jest na Common Rail gen.3, ma 4 zawory na cylinder i turbosprezarke ze zmienna geometria itd. Mozna wirusem wyciagnac ponad 160 KM z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 zawsze pytających o C5 zapraszam na FORUM CITROENA, PODFORUM O C5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.