Skocz do zawartości

SUZUKI JIMNY 1.3


troliczek2

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam prożbe co sądzicie o takim aucie j/w czy się dobrze sprawują , jak z częściami --drogie? ,ile taki silnik pali ,dodam iż tym autem będe jezdził tylko to normalnej drodze ,a co powiecie o tym---http://moto.allegro.pl/item227290534_sliczne_suzuki_jimny_1_3_lx_4x4_wersja_exclusiw_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam prożbe co sądzicie o takim aucie j/w czy się dobrze

> sprawują , jak z częściami --drogie? ,ile taki silnik pali

> ,dodam iż tym autem będe jezdził tylko to normalnej drodze ,a co

> powiecie o

> tym---http://moto.allegro.pl/item227290534_sliczne_suzuki_jimny_1_3_lx_4x4_wersja_exclusiw_.html

co tego co wyczytałem w necie ...

autko małe, dość oszczędne jak na 4x4 (spalanie poniżej 10L)

jest to następca legendarnego samuraja, co prawda nie tak dzielny jak starszy brat, ale jednak ...

rama i stały napęd 4x4 (nie jakieś elektroniczne wynalazki)

ma już sprężyny, a nie resory piórowe - lepsze prowadzenie na czarnym

poczytaj forum 4x4 może tam coś ciekawego doczytasz - jest kilka wątków ...

co do autka w linku - trudno się wypowiadać - niestety większość tych autek jest klepane frown.gif,

część była robiona w Hiszpanii (np wersja jeans), a część w Japonii

i te drugie niby lepsze wink.gif

niestety jest ich jak na lekarstwo - sam szukam i od pół roku w krk nie było żadnego do sprzedania oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez długi okres przymierzałem się do Samuraja a Jimny to prawie to samo co późne Samuraje (tzn. silnik 1.3 i sprężyny)

Silnik spokojnie wystarczający do sprawnego poruszania się autem ale o wyścigach na autostradzie można zapomnieć - max to 140 km/h no i troszkę kołysze (krótki rozstaw osi)...

Niska masa, krótkie zwisy a więc dobry w terenie ok.gif

A jeśli tylko do miejskiej jazdy to mimo przyzwoitego (w stosunku do Samuraja) wnętrza to jednak dość toporne auto...

Miałem okazję przejechać się zaledwie ok. 2 km na jeździe testowej po mieście i jednak jest kolosalna różnica między osobówką - różnica jest przede wszystkim w zachowaniu się na drodze (ja jeżdżę Astrą) i w głośności, głównie przy większych obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma tylko proteze w postaci dolaczanej przedniej osi a nie staly naped

> 4x4

tzn hmm.gif

wciskasz guzik i masz stałe 4x4 hmm.gif

a nie jak w np rav'kach czy innych crv'ach,

że elektronika włącza drugą oś (tył) jak jedna zaczyna się ślizgać ...

a użyszkodnik nie ma nic do powiedzenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jimny ma tylko dolaczany naped i nie ma co tu wiecej dumac

hmm.gif nie rozumiem w czym problem ...

w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś

albo załączasz napęd na dwie

przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4 hmm.gif

w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany

tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ...

rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się

autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem w czym problem ...

> w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś

> albo załączasz napęd na dwie

> przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4

> w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany

> tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ...

> rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się

> autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ...

no i jedz tym po suchym asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i jedz tym po suchym asfalcie

hmm.gif

chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy osiami,

to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności

ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4" niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem w czym problem ...

ja tez

> w suzuki masz możliwość - jazda z napędem na jedną oś

> albo załączasz napęd na dwie

oczywiste

> przy załączeniu dwóch osi masz stały napęd 4x4

platasz po czarnym? wink.gif

> w pseudo terenówkach czy inych suv'ach napęd jest załączany

> tylko w momencie poślizgu jednej osi przez elektronikę ...

w ogole nie rozmawiam o pseudo terenowkach w tym topiku hehe.gif

> rozumiem, że pod pojęciem "stały napęd 4x4" określa się

> autka które nie mają możliwości odpięcia jednej osi ...

nie. auta ktore moga latac full time z 4x4 a czy maja mozliwosc odpiecioa osi to zalezy juz tylko o reduktora np w jeepie jest takowy- NP249

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy

> osiami,

> to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności

i dla tego jest to tylko proteza 4x4

> ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4"

to ze w tym aucie nie ma stalego napedu 4x4 koniec kropka hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie

no włanie chciałem odpowiedzieć koledze Konradowi że niepotrzebnie się spina bo jak napisałeś napęd jest dołanczany więc nie jest to pełny 4x4, a jak ten Jimi ma być katowany po czarny to akutat to jest gorsze rowiązanie jak te wszystkie "pseudo terenówki" z automatycznym napędem czy to tymłu czy też przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jasne, że jak autko nie ma mechanizmu różnicowego pomiędzy

> osiami,

> to nie należy używać 4x4 przy dobrej przyczepności

> ale co to ma do stwierdzenia "stały napęd 4x4"

to ze jimi nie ma stałego napędu na 4x4 jak to trafnie okreslił Danielpoz full time , jak cię na sliskim postawi bokiem to napewną nie zdązysz dopiąć przodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auta ktore moga latac full time z 4x4 a czy maja mozliwosc

> odpiecioa osi to zalezy juz tylko o reduktora np w jeepie jest

> takowy- NP249

waytogo.gif rozumiem w czym tkwi różnica 270751858-jezyk.gif

czyli autka z mechanizmem różnicowym między osiami = stały napęd 4x4

i jeszcze jakieś ?

a takie wynalazki jak wiskozy, itp dołączane napędy, to też stały 4x4?

czy już się ich tak nie określa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem w czym tkwi różnica

smile.gif

> czyli autka z mechanizmem różnicowym między osiami = stały napęd 4x4

> i jeszcze jakieś ?

nie znam innej konstrukcji wiec mechanizm roznicowy byc musi

> a takie wynalazki jak wiskozy, itp dołączane napędy, to też stały

> 4x4?

> czy już się ich tak nie określa ?

temat szeroki.... moze byc dolaczany przez wiskoze w momencie uslizgu jednej osi jak np jest w explorerze(praktycznie nie zauwazalne dla laika i bedzie myslal ze ma FULL TIME 4x4)ale jak nazwac to w jeepie ktorego ostatnio kupilem gdy jest rozdzial okolo 95% tyl i 5% przod????? i dopiero w momencie uzlizgu proporcje sie zmieniaja. Oczywiscie mozna zblokowac na sztywno ok.gif ale to juz PART TIME(tak jak w suce z dopieta oska)

Moja wersja to:

-staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen tez) miedzy osiami

-automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla wisko,pompy i inne wynalazki

-recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci LC,patrol,suzuki itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam innej konstrukcji wiec mechanizm roznicowy byc musi

> temat szeroki.... moze byc dolaczany przez wiskoze w momencie uslizgu

> jednej osi jak np jest w explorerze(praktycznie nie zauwazalne

> dla laika i bedzie myslal ze ma FULL TIME 4x4)ale jak nazwac to

> w jeepie ktorego ostatnio kupilem gdy jest rozdzial okolo 95%

> tyl i 5% przod????? i dopiero w momencie uzlizgu proporcje sie

> zmieniaja. Oczywiscie mozna zblokowac na sztywno ale to juz

> PART TIME(tak jak w suce z dopieta oska)

> Moja wersja to:

> -staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen

> tez) miedzy osiami

> -automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla

> wisko,pompy i inne wynalazki

> -recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci

> LC,patrol,suzuki itp

a LC 100 to nie ma przypadkiem full time

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja wersja to:

> -staly naped 4x4 to klasyczny mechanizm roznicowy(oczywiscie torsen

> tez) miedzy osiami

> -automatycznie dopinana lub dopedzana os to wszelkiej masci sprzegla

> wisko,pompy i inne wynalazki

> -recznie dopinana os to klasyka gatunku jak np w wiekszosci

> LC,patrol,suzuki itp

waytogo.gif

i wszystko jasne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.