Skocz do zawartości

Czy warto inwestować na przyszłość w LPG i inne ...


komor

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko zlosnik.gif

Tak sobie ostatnio myśle o przedłużeniu posiadania MW 1,6 mojej oczywista sprawa.

Auto ma obecnie 195 500 km.

Mój Ojczulek kupił ją w salonie.

Do wymiany z czasem będe miał amortyzatory i jak zawsze pewnie jakieś pierdoły biglaugh.gif

Zastanawiam się czasem czy nie warto doinwestować to auto i włożyć LPG, zrobić coś może z silniczkiem bo przebieg już ma swoj zlosnik2.gif

Czy może jednak lepiej sprzedać padake i kupić 2,4 TD/JTD tylko że to już nieznana historia autka, nie wiadomo co trzeba bedzie zrobić z furaczkiem, ile zainwestować do stanu używalności..

Co o tym sądzicie?? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemanko

> Tak sobie ostatnio myśle o przedłużeniu posiadania MW 1,6 mojej

> oczywista sprawa.

> Auto ma obecnie 195 500 km.

> Mój Ojczulek kupił ją w salonie.

> Do wymiany z czasem będe miał amortyzatory i jak zawsze pewnie jakieś

> pierdoły

> Zastanawiam się czasem czy nie warto doinwestować to auto i włożyć

> LPG, zrobić coś może z silniczkiem bo przebieg już ma swoj

> Czy może jednak lepiej sprzedać padake i kupić 2,4 TD/JTD tylko że to

> już nieznana historia autka, nie wiadomo co trzeba bedzie zrobić

> z furaczkiem, ile zainwestować do stanu używalności..

> Co o tym sądzicie??

co to jest 195 tysiaków na taki silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to jest 195 tysiaków na taki silnik?

A wg Ciebie to ile taki silnik powinien w miare normalnie wytrzymać?

Pytam tak z czystej ciekawości, bo mój ma już 175 tyś. nakręcone, przy 96 tyś. był zagazowany drugą generacją, jak na razie (odpukać) nic szczególnego się nie dzieje i mam nadzieję, że tak będzie jeszcze długo. No ale wlaśnie, jak długo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wg Ciebie to ile taki silnik powinien w miare normalnie wytrzymać?

> Pytam tak z czystej ciekawości, bo mój ma już 175 tyś. nakręcone,

> przy 96 tyś. był zagazowany drugą generacją, jak na razie

> (odpukać) nic szczególnego się nie dzieje i mam nadzieję, że tak

> będzie jeszcze długo. No ale wlaśnie, jak długo

widywałem bravy co miały nakręcone po 200-300 tys.po sprowadzeniu...i cofane do 150tys. ... i dalej jedżą palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wyczuć jak w przyszłości będzie się kształtować cena gazu,

trzeba roczny średni przebieg wziąść pod uwagę, cenę zakupu i

montażu LPG.Przyjąć jakieś koszty serwisu.Czasami wcale nie małe.

Trzeba przyjąć też czas eksploatacji auta żeby żeby zwróciły się koszty.Przy sprzedaży za tą inwestycje nikt nie zwróci kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemanko

> Tak sobie ostatnio myśle o przedłużeniu posiadania MW 1,6 mojej

> oczywista sprawa.

> Auto ma obecnie 195 500 km.

> Mój Ojczulek kupił ją w salonie.

> Do wymiany z czasem będe miał amortyzatory i jak zawsze pewnie jakieś

> pierdoły

> Zastanawiam się czasem czy nie warto doinwestować to auto i włożyć

> LPG, zrobić coś może z silniczkiem bo przebieg już ma swoj

> Czy może jednak lepiej sprzedać padake i kupić 2,4 TD/JTD tylko że to

> już nieznana historia autka, nie wiadomo co trzeba bedzie zrobić

> z furaczkiem, ile zainwestować do stanu używalności..

> Co o tym sądzicie??

mam taką samą sytuację i jakbym miał klimę to bym założył sekwencję. Sęk w tym, że klimy nie ma, bagażnika też, bo to bravo i czekam, może się trafi jakiś BBM z końca produkcji w JTD do kupienia...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam taką samą sytuację i jakbym miał klimę to bym założył sekwencję.

> Sęk w tym, że klimy nie ma, bagażnika też, bo to bravo i czekam,

> może się trafi jakiś BBM z końca produkcji w JTD do kupienia...

> Pozdrawiam

Klima jest, dlatego też zastanawiam sie nad tą inwestycją ... 3500 piechotą nie chodzi i bedzie zwracać około rok - 1,5 spokojnie zlosnik.gif

A co do eksploatacji to auto ma już 7 lat za sobą, nic mi się nie stanie jak takim pięknym serduszka.gif BBM-em pojeżdże jeszcze i z 5 lat, ale może troche przesadzam, myśle że 3-4 latka to by mogłbo być minimum, jak narazie musze zrobić tą rolke w rozrządzie, z czasem wymienić klocki z przodu i amorki, więc inwestycje nie wielkie a auto mam na miliard procent bezwypadkowe, bezstłuczkowe z nawet dobrym wypasem jak na BBM'y wink.gif

Chyba zaczynam inwestować food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze masz gaz w punto wiec wiesz jakie sa roznice w odchudzaniu portfela, gaz zakladasz raz i wydajesz cos tam ze swoich oszczednosci ale potem nie zalewasz baku za 100zl tyylko za 50 zlosnik.gif padaka starych smiga na 2gen i pali 10 gazu na 100km co daje mniej niz 20zl jak oszczednie sie jezdzilo na benie to 7,5l na 100km po trasie czyli tak czy siak kazde tankowanie gazu nie wali mnie po kieszeni jak tankowanie beny a jednorazowy wydatek to juz nawet zapomnialem jaki byl zlosnik.gif ja bym sie nie ogladal na twoim miejscu i zakladal sekwencje . padake zostaw bo jeszcze trafisz na strupa od handlarza co ci cofnie licznik z miliona na 100tys i wszystko cholera wezmie po miesiacu od kupna zlosnik.gif zreszta cholera nie ma regol ja kupilem auto z ksiazka i przebiegiem pewnym a i tak sie uszczelka pod glowica wysypala , kabel zgnil w wiazce przedniej silnika i kilka innych sie trafilo dolegliwosci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagazować

Ja brave zagazowałem akurat przy tym ostatnim szale cenowym przed obniżką akcyzy. Przy tamtych cenach paliwa zwrot kosztów był po praktycznie 10 k km.

Instalke sobie chwaliłem i przejechałem na niej ok 50 - 60 k km.

Największym minusem była potrzeba tankowania maks co 300-350 km.Jak się pojechało gdzieś w trasę było to upierdliwe bo nigdy na to czasu nie było, a tankowanie trwa nieco dłużej, nie możesz sam tego zrobić, a obsłudze nie zawsze się spieszy (a czas to pieniądz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, Sam gazowałem punciaka i od chyba z 20 kkm nic się nie dzieje od kiedy wymieniłem po założeniu kable i świece bo strzelało troche.

Tyle że silnik 1,6 może mieć fochy .... takie jak "rozjechana mapa" zlosnik.gif

Ale ufam mojemu gazownikowi bo zna sie dobrze na fachu więc raczej sie tego nie boje ... tylko się zastanawiam czy warto pred zimą tą zakładać, czy może lepiej na wiosne sobie ciachnąć, jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moich stronach sekwencja kosztuje około 2000

Moge włożyć jakąś sekwencje nawet za 2400 ale to troche kwiczeć bedzie zlosnik.gif

BRC - mam przekonanie, punto jeździ na BRC II gen z el. JUST i podobnie też chciałbym zrobić z marysią tyle, że sequent 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tą zakładać, czy może lepiej na wiosne sobie ciachnąć, jak

> myślicie?

zawsze to twój wybór i twoja kasa , jednak powiem ci doświadczenia mojego kolesia.

kupił a4 włożył w nią gaz poprawił klimę , paski i inne duperele na wszystko brał rachunki włożył w nią 5kzł a kupił za 12(sprowadzona)

po miesiącu użytkowania DZWON nie z jego winy , ubezpieczyciela nie obchodziły rachunki za naprawy i dodatki , a tymbardziej wstawiony miesiąc wcześniej LPG , wypłacili mu 8 kzł (całkowita szkoda) czyli rachunek prosty wydał 12+5+1,5(opłaty) a dostał 8kółek z ubezpieczenia i 3kółka za wrak ........

wyszedł jak zabłocki na mydle

Edit:(co do dokładności danych nie wnikałem , poprostu przekazuje co mi powiedział)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie , dlatego żyje dniem dzisiejszym i nigdy nie mysle co

> będzie jutro i ile jeszce przejade moją furką w przyszłości ,

Mi takie myslenie przestało się kalkulować. ~370 zł na 1000 km nie moje ... ~200 zł lepiej brzmi ....

Auto zacznie porządnie pracować, szybko powinno się zwrócić.

PS. Jakie polecacie instalki poza BRC ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest bardzo zły przykład. Każdego coś takiego może trafić i nie ma

> na to żadnej reguły bo tylko Kasandra potrafiła przepowiadać

> przyszłość.

> Boa

dlatego ja wolę wydatki bierzące , a nie pakowac kase w cos co może jutro mi nie służyc ,

alle wcale nie mówię ze instalka LPG jest zła , jeśli to pewna oszczędnosć dla niego ..........

sam zainwestowałem w LPG ale mi to się zwróciło po kilku miechach użytkowania ,

dużo jeździłem i nadal jeżdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłem, sprawdziłem.

BRC Sequent 24 na wtryskiwaczach Sequent 2800 zł, nie jak wcześniej mi podawali 3500, ale to było zapewne z Keihein(czy jakoś tak) grinser006.gif

Przepytałem gościa o zasoby wiedzy na temat montażu w BBM'ach i jest zorientowany.

Na początku września instalacja. jump.gif

EDIT: JAKI NAJWIEKSZY ZIORNIK WEJDZIE W KOŁO ŻEBY NIC NIE WYSTAWAŁO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zagazować

> Ja brave zagazowałem akurat przy tym ostatnim szale cenowym przed

> obniżką akcyzy. Przy tamtych cenach paliwa zwrot kosztów był po

> praktycznie 10 k km.

> Instalke sobie chwaliłem i przejechałem na niej ok 50 - 60 k km.

> Największym minusem była potrzeba tankowania maks co 300-350 km.Jak

> się pojechało gdzieś w trasę było to upierdliwe bo nigdy na to

> czasu nie było, a tankowanie trwa nieco dłużej, nie możesz sam

> tego zrobić, a obsłudze nie zawsze się spieszy (a czas to

> pieniądz).

NIie wiem czemu nie montują holenderskich instalacji.Tankowanie

idzie błyskawicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nedzieje ze postawiles na zagazowanie a nie na zmiane auta zlosnik.gif co do gazu to nie zakladaj 2gen do tego mega dolotu w 1,6. jak prychnie ci cos kiedys, (np swieca za 10zl nawali) tak bedziesz regenerowal caly dolot (puszka uzywka bez rur 200zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam BRC sequenta więc luzik ok.gif

Tylko po tym czyszczeniu przepustnicy tak jak myślałem dalej to samo sie dzieje. Raz dziennie obroty wskakują w połowie skali wody na 1500 rpm i po przejechaniu normalnie na biegach 1 km spadają do normy, nie wiem czy nie lepiej wstawić metalowy kolektor z przepustnicą inną niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.