Skocz do zawartości

Peugeot 307-bicie kierownicy


maureliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Ja troszkę po sąsiedzku.Mam otóż następujący problem: mój znajomy ma peugeota 307, kupiony używany, 60000 km. Ostatnio zauważył bicie kierownicy, które ma miejsce przy 130km/h, lecz nie zawsze. Co ciekawę przy zwiększeniu prędkości, bicie ustaje. Jeździłem tym samochodem i faktycznie ma miejsce wyraźne bicie przy 130. Planujemy sprawdzić wyważenie kół, lecz może ktoś miał taki, podobny problem. Dodam, że wczesniej był przegląd klocków i czyszczenie jarzm hamulców, ale wszystko było poskładane tak samo (klocki dokładnie na tę samą oś i stronę tarczy). Dzięki za każdy pomysł.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że główna przyczyna to koła.

Doświadczyłem to wielokrotnie (i to w różnych modelach).

Przy pewnej prędkości (120, bądź 130 km/h) wyczuwa się bicie na kierownicy, ale po jej przekroczeniu bicie ustaje. Winę ponoszą opony bądź felgi.

Im większa średnica felgi, tym bardziej dokładnie należy wyważać koła. Wiem z autopsji, że nie w każdym warsztacie potrafiono wykryć takie przypadki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!Ja troszkę po sąsiedzku.Mam otóż następujący problem: mój

> znajomy ma peugeota 307, kupiony używany, 60000 km. Ostatnio

> zauważył bicie kierownicy, które ma miejsce przy 130km/h, lecz

> nie zawsze. Co ciekawę przy zwiększeniu prędkości, bicie ustaje.

> Jeździłem tym samochodem i faktycznie ma miejsce wyraźne bicie

> przy 130. Planujemy sprawdzić wyważenie kół, lecz może ktoś miał

> taki, podobny problem. Dodam, że wczesniej był przegląd klocków

> i czyszczenie jarzm hamulców, ale wszystko było poskładane tak

> samo (klocki dokładnie na tę samą oś i stronę tarczy). Dzięki za

> każdy pomysł.Pozdrawiam.

Powodem wibracji na kierownicy może byc równiez luz w zawieszeniu. Mogą byc wybite tylne tuleje wahaczy, albo sworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki!

> Zaczynam od wyważenia kół.

> Później ewentuanie geometria i stan zawieszenia.

> Oby to coś z powyższego.

> Przychodzi mi jeszcze ewentualnie do głowy problem ze wspomaganiem

> ale to by nie przechodziło przy większych prędkościach.

> Pozdro!

po wyważeniu zamień koła Przód - tył - jeżeli przejdzie będziesz miał 100% pewności co było przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki!

> Zaczynam od wyważenia kół.

> Później ewentuanie geometria i stan zawieszenia.

> Oby to coś z powyższego.

> Przychodzi mi jeszcze ewentualnie do głowy problem ze wspomaganiem

> ale to by nie przechodziło przy większych prędkościach.

> Pozdro!

Zobacz czy te koła nie biją, koła mogą być wyważone ale jeżeli opony krzywe to nic nie pomoże. Jak mówi "mój" gumiarz panie teraz na tych maszynach to kwadratowe koła można wyważyć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.