Skocz do zawartości

Pytanie do TURBO maniaków


barynioszka

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy bedzie pasować do CC900 turbinka od Renault 5 Alpaine?? Lub od

> Fiat Croma 2,5TD Czy to bedzie jezdzic i coś da?? Czy nie wywali

> mi uszczelki pod głowicą?? Prosze o konkretne odpowiedzi a nie w

> typu-''900-setka i tak nie bedzie jezdzic'' Dzieki

Jak juz sie uparles na to turbo 900 (co odradzam) to poszukaj jakiejs turbinki wypierdka - np od opla astry 1.7 td - turbina mitsubishi - ja mam taka i jest troche malawa do 1.1. Do 900 bedzie idealna.

Uszczelke wywali jak przesadzisz z cisnieniem. Predzej bym sie bal o wal korbowy i panewki - bo podparte tylko w 3 miejscach, ale jak zestroisz z glowa to bedziesz dlugo sie cieszyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy bedzie pasować do CC900 turbinka od Renault 5 Alpaine?? Lub od

> Fiat Croma 2,5TD Czy to bedzie jezdzic i coś da?? Czy nie wywali

> mi uszczelki pod głowicą?? Prosze o konkretne odpowiedzi a nie w

> typu-''900-setka i tak nie bedzie jezdzic'' Dzieki

bedzie ze sie czepiam ale skoro chcesz konkretnych odpowiedzi zadaj konkretne pytania bo pytanie czy to bedzie jezdzic i cos da . czy wali mi uszczelke to sa troche laickie pytania i znaczy ze jeszcze malo wiesz (bez urazy) o systemie turbo a chcesz sie porwac na cos trudnego (i malo oplacalnego) jak uturbianie 900cc. Zastanow sie czy warto wywalac pieniadze w bloto sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bedzie ze sie czepiam ale skoro chcesz konkretnych odpowiedzi zadaj

> konkretne pytania bo pytanie czy to bedzie jezdzic i cos da .

> czy wali mi uszczelke to sa troche laickie pytania i znaczy ze

> jeszcze malo wiesz (bez urazy) o systemie turbo a chcesz sie

> porwac na cos trudnego (i malo oplacalnego) jak uturbianie

> 900cc. Zastanow sie czy warto wywalac pieniadze w bloto

Turbinke bede mial za grosze wiec duzo kasy nie wydam. Masz racje ze za bardzo sie nie znam na tym dlatego sie was pytam czy to przejdzie. Chodzi mi dokladnie o to jaka powinna byc turbinka do silnika 900, i jakie efekty to moze dac??

O co chodzi z tym zestrojeniem?? Na czym to polega?

Bedzie mi to montowal napewno mechanior(nie ja). pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbinke bede mial za grosze wiec duzo kasy nie wydam. Masz racje ze

> za bardzo sie nie znam na tym dlatego sie was pytam czy to

> przejdzie. Chodzi mi dokladnie o to jaka powinna byc turbinka do

> silnika 900, i jakie efekty to moze dac??

> O co chodzi z tym zestrojeniem?? Na czym to polega?

> Bedzie mi to montowal napewno mechanior(nie ja). pozdr

do 900cc tak jak szary mowil jakis maly parch. garrett gt12 jest idealna ale ciezka do dostania. Co do strojenia to mowiac bardzo prosto turbinka pompnie ci duuuuzoo wiecej powietrza a paliwa silnik dostanie tyle samo. Dlatego trzeba wszystko wystroic tak zeby odpowiednia dawka paliwa byla podawana do ilosci powietrza. IMO w 900cc nie obejdzie sie bez dodatkowego wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do 900cc tak jak szary mowil jakis maly parch. garrett gt12 jest

> idealna ale ciezka do dostania. Co do strojenia to mowiac bardzo

> prosto turbinka pompnie ci duuuuzoo wiecej powietrza a paliwa

> silnik dostanie tyle samo. Dlatego trzeba wszystko wystroic tak

> zeby odpowiednia dawka paliwa byla podawana do ilosci powietrza.

> IMO w 900cc nie obejdzie sie bez dodatkowego wtrysku

Ja mam CC na gażniku wiec wystarczy dostosowac mieszanke?? CZy spalanie wedzie duzo wieksze po zalozeniu turbinki?? A ile kucyków to moze dac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam CC na gażniku wiec wystarczy dostosowac mieszanke?? CZy

> spalanie wedzie duzo wieksze po zalozeniu turbinki?? A ile

> kucyków to moze dac??

spalanie bedzie wieksze bo musisz podac wieksza dawke paliwa a ile to da to zalezy od wielu czynnikow niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalanie bedzie wieksze bo musisz podac wieksza dawke paliwa a ile to

> da to zalezy od wielu czynnikow

tzn. jakich?? W jakim stanie silnik?? Jak zestrojony?? Jaka turbinka?? czy cos jeszcze?? Ale jesli sie wszystko powiedzie to ile to moze dac koników w najgorszym i najlepszym przypadku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam CC na gażniku wiec wystarczy dostosowac mieszanke?? CZy

> spalanie wedzie duzo wieksze po zalozeniu turbinki?? A ile

> kucyków to moze dac??

..z tego co sie orientuje ( a nie jest to moja dzialka) to gaznik pod turbo musi byc inny..

co do turbinek

moze poszukac by trza bylo cos od malych japoncow??

np. od charade daihatsu??? (benzynka 1,0 T)...a moze np. od smarta hmm.gif

uszczelke??

wywali na 100% jak przegniesz..

jak nie odprezysz motoru to max cisnienie bedzie jakeis 0,4-0,5 bara mozna dac...a to da Ci moc rzedu (tak IMO) jakies 60-70KM,,,

Ale tak jak pisal szary...czy wal to wytrzyma...

watpie..

zobacz jaka byla zywotnosc poldersa turbo...9setki abartha (ta nie miala T ale byla mniej wiecej tak wysilona)

koszta...

nie sama turbinka da ci T..

cala reszta tez potrzebna...a to juz sa pieniadze...

no i na koniec strojenie tego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowi Wawerek 20.GIF

sama idea turbiny jest prosta ale dobrze wyliczyc odpowiedni uklad to juz wyszza szkola jazdy. Odpwiednia turbina,ic, odprezenie silnika, paliwo, program, smarowanie, jest tego wiele wiecej a diabel tkwi w szczegolach.

jezeli twoj mechanik nigdy przedetm nie zakladal turbo do aut ktore go nie mialy to prawdopodobnie ma male pojecie o tym ile jest je@^$%nia przy takiej produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zdajesz sobie sprawę, że sam zakup turbiny to 1/10 wszystkich

> kosztów?

hmm a co jeszcze potrzeba?? Turbina,zrobienie dolotu,strojenie. Czy cos jeszcze??

Wałek mam spotrowy ale nie wiem jaki bo poprzedni właściciel nie pamietal co wkladal. Czy to moze miec znaczenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm a co jeszcze potrzeba?? Turbina,zrobienie dolotu,strojenie. Czy

> cos jeszcze??

> Wałek mam spotrowy ale nie wiem jaki bo poprzedni właściciel nie

> pamietal co wkladal. Czy to moze miec znaczenie??

kolego dłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłuuuuuuugggggggaaaaaaaaaaa droga przed Tobą do T

poczytaj jakąś literature na temat Turbo i wtedy myśl o T

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn. jakich?? W jakim stanie silnik?? Jak zestrojony?? Jaka

> turbinka?? czy cos jeszcze?? Ale jesli sie wszystko powiedzie to

> ile to moze dac koników w najgorszym i najlepszym przypadku??

taniej bedzie zalozyc wolnossace 1.2 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam CC na gażniku wiec wystarczy dostosowac mieszanke?? CZy

> spalanie wedzie duzo wieksze po zalozeniu turbinki?? A ile

> kucyków to moze dac??

Jak masz gaznik to jeszcze bardziej komplikuje sytuacje. Bo jak puscisz sprezone powietrze przez gaznik to napewno nie bedzie szczelny - pozatym potrzebuje podcisnienia zeby dobrze dzialac. Istnieje tez inna szkola tzn turbina ciagnie powietrze przez gaznik - ale wtedy nie daje sie IC i przez turbine leci tez paliwo zlosnik.gif - podobno jest to bezpieczne ...

Inna droga to montaz gaznika przystosowanego pod turbo (np daihatsu charade 1.0) - to by bylo najlepsze w twoim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie ma! Daj sobie spokój z turbinką w 900. Sam mam 900 i też założe turbinkę, ale dopiero po SWAPIE! Oprócz turbiny, odprężenia motorka i zestrojenia (nie radzę więcej niż 0,7 bar p doładowania) będziesz musiał jeszcze założyć intercoolera, chłodnicę oliwy (bo inaczej z oleju Ci się woda zrobi jak silnik temperaturki złapie). Poza tym kolektor wydechowy będziesz musiał cały przerobić i to jeszcze musi być żarowytrzymały, bo w turbodoładowanych spaliny mają jebitną temperaturkę. Ogólnie jest trochę dłubania przy tym, ale jak Cię na to stać to rób. Jednak w tym przypadku SWAP jest lepszym rozwiązaniem, bo nie będziesz miał problemów, jakie możesz mieć przy źle założonym turbo. Aha jeszcze odnośnie uszczelki pod głowicę! Najlepiej ją robić w ten sposób. Łatwisz sobie blachę miedzianą, trasujesz i wycinasz uszczelkę. Potem musisz ją odprężyć najlepiej palnikiem acetylenowym, bo te blachy są walcowane. No i uszczelka gotowa! Grubość blachy dobierz sobie do stopnia sprężania jaki powinieneś mieć przy turbodoładowanym. Sądzę, że 8 będzie OK. Chyba, że ktoś robił T w 900 i zrobił inny stopień sprężania to może Ci podpowie. I wierz mi NIC CI TEJ USZCZELKI NIE RUSZY, samochód Ci zgnije, a uszczeleczka zostanie hehe.gif Pozdrówka i powodzenia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> turbo. Aha jeszcze odnośnie uszczelki pod głowicę! Najlepiej ją

> robić w ten sposób. Łatwisz sobie blachę miedzianą, trasujesz i

> wycinasz uszczelkę. Potem musisz ją odprężyć najlepiej palnikiem

> acetylenowym, bo te blachy są walcowane. No i uszczelka gotowa!

> Grubość blachy dobierz sobie do stopnia sprężania jaki

> powinieneś mieć przy turbodoładowanym. Sądzę, że 8 będzie OK.

> Chyba, że ktoś robił T w 900 i zrobił inny stopień sprężania to

> może Ci podpowie. I wierz mi NIC CI TEJ USZCZELKI NIE RUSZY,

> samochód Ci zgnije, a uszczeleczka zostanie Pozdrówka i

> powodzenia

hmm.gif Czyzby jakis nowy DeBesciak ? wink.gif

ok.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sie ma! Daj sobie spokój z turbinką w 900. Sam mam 900 i też założe

> turbinkę, ale dopiero po SWAPIE! Oprócz turbiny, odprężenia

> motorka i zestrojenia (nie radzę więcej niż 0,7 bar doładowania)

bzdura biglaugh.gif można więcej ale trzeba trochę pomyśleć biglaugh.gif

> będziesz musiał jeszcze założyć intercoolera,

> chłodnicę oliwy (bo inaczej z oleju Ci się woda zrobi jak silnik

> temperaturki złapie).

bzdura biglaugh.gif niejest wymagana chłodnica oleju....

> Poza tym kolektor wydechowy będziesz

> musiał cały przerobić i to jeszcze musi być żarowytrzymały,

bzdura biglaugh.gif normalna stal węglowa albo kwasówka jagórtowa wystarcza biglaugh.gif

> bo w turbodoładowanych spaliny mają jebitną temperaturkę.

bzdura:] wszystko zależy od wystrojenia biglaugh.gif

> Ogólnie jest trochę dłubania przy tym, ale jak Cię na to stać to rób.

> Jednak w tym przypadku SWAP jest lepszym rozwiązaniem, bo nie

> będziesz miał problemów, jakie możesz mieć przy źle założonym

> turbo. Aha jeszcze odnośnie uszczelki pod głowicę! Najlepiej ją

> robić w ten sposób. Łatwisz sobie blachę miedzianą, trasujesz i

> wycinasz uszczelkę.

ciekawe co mówi miedź jak zobaczy wode biglaugh.gifbiglaugh.gif

> Potem musisz ją odprężyć najlepiej palnikiem

> acetylenowym, bo te blachy są walcowane. No i uszczelka gotowa!

kwasówka dużo lepsza biglaugh.gif

> Grubość blachy dobierz sobie do stopnia sprężania jaki

> powinieneś mieć przy turbodoładowanym. Sądzę, że 8 będzie OK.

co 8?? 8mm 8setnych mm 8dziesiątych minimetra..... mów po polsku....

> Chyba, że ktoś robił T w 900 i zrobił inny stopień sprężania to

> może Ci podpowie. I wierz mi NIC CI TEJ USZCZELKI NIE RUSZY,

> samochód Ci zgnije, a uszczeleczka zostanie Pozdrówka i

> powodzenia

pozdr biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz gaznik to jeszcze bardziej komplikuje sytuacje. Bo jak

> puscisz sprezone powietrze przez gaznik to napewno nie bedzie

> szczelny - pozatym potrzebuje podcisnienia zeby dobrze dzialac.

> Istnieje tez inna szkola tzn turbina ciagnie powietrze przez

> gaznik - ale wtedy nie daje sie IC i przez turbine leci tez

> paliwo - podobno jest to bezpieczne ...

a ja słyszałem że jak turbina zaświeci to może być niebezpieczne:] biglaugh.gif

> Inna droga to montaz gaznika przystosowanego pod turbo (np daihatsu

> charade 1.0) - to by bylo najlepsze w twoim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od rana mi sie geba usmechnela jak zobaczylem twoj wpis

> beka niby prawa fizyki i mechaniki wszedzie na swiecie takie same a

> podejscie zupelnie inne.

> Gdzies dzwoni ale w ktorym kosciele?

grinser006.gif trzeba trochę liznąć wiadomości że np. w zalezności od wystrojenia temperatura spalin przed turbiną może być od 800stopni do 1100stopni+ no i po co żaroodporny wydech skoro przy powiedzmy 1000stopniach tłoki 900 popłyną biglaugh.gifbiglaugh.gif wrzystko już było ale do szukajki nikomu się niechce luknąć biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe co mówi miedź jak zobaczy wode

Kolega ma chyba doswiadczenia z malucha, tam sie tak robilo bo nie bylo kanalow wodnych w bloku hehe.gif

> co 8?? 8mm 8setnych mm 8dziesiątych minimetra..... mów po polsku....

Mysle ze chodzi o stopien sprezania 8:1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega ma chyba doswiadczenia z malucha, tam sie tak robilo bo nie

> bylo kanalow wodnych w bloku

wiem biglaugh.gifbiglaugh.gif

> Mysle ze chodzi o stopien sprezania 8:1

może... a może 8mm uszczelkę... ja tam się niezam więc pytam biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdura można więcej ale trzeba trochę pomyśleć

> bzdura niejest wymagana chłodnica oleju....

> bzdura normalna stal węglowa albo kwasówka jagórtowa wystarcza

> bzdura:] wszystko zależy od wystrojenia

> ciekawe co mówi miedź jak zobaczy wode

> kwasówka dużo lepsza

> co 8?? 8mm 8setnych mm 8dziesiątych minimetra..... mów po polsku....

> pozdr

A pewnie, że można więcej niż o,7 bar tylko po co?

Chłodnica oleju, a pewnie, że może sobie jeździć na 10W60, ale co za problem, żeby ją założyć droga nie jest i będzie miał pewność, że mu się autko nie przegrzeje i silnik mu nie będzie stukał.

Odnośnie kolektora wiedz, że zwykła nierdzewka jest żarowytrzymała.

Odnośnie uszczelki miedzianej jest to sposób starszy od Ciebie i ode mnie razem wziętych i nawet przy silnikach chłodzonych cieczą się go stosuje.

8 oczywiście, że stopień sprężania, który jest jednostką bezwymiarową.

Pomyśl troszkę zanim zaczniesz kogoś krytykować.

Pozdrówka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pewnie, że można więcej niż o,7 bar tylko po co?

> Chłodnica oleju, a pewnie, że może sobie jeździć na 10W60, ale co za

> problem, żeby ją założyć droga nie jest i będzie miał pewność,

> że mu się autko nie przegrzeje i silnik mu nie będzie stukał.

> Odnośnie kolektora wiedz, że zwykła nierdzewka jest żarowytrzymała.

> Odnośnie uszczelki miedzianej jest to sposób starszy od Ciebie i ode

> mnie razem wziętych i nawet przy silnikach chłodzonych cieczą

> się go stosuje.

> 8 oczywiście, że stopień sprężania, który jest jednostką

> bezwymiarową.

> Pomyśl troszkę zanim zaczniesz kogoś krytykować.

> Pozdrówka

nowy nie mundrkuj tu, bo waidomo wiedzą dobrze sie dzielić ale nowemu nie wypada tak medrkować na wejściu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pewnie, że można więcej niż o,7 bar tylko po co?

no skoro podnosisz moc to 0.7bara to to jest prawie żadne dmuchanie....

> Chłodnica oleju, a pewnie, że może sobie jeździć na 10W60, ale co za

> problem, żeby ją założyć droga nie jest i będzie miał pewność,

> że mu się autko nie przegrzeje i silnik mu nie będzie stukał.

w wysilonych silnikach kochany to sie jeździ na najlepszych olejach..... i wiesz co.... one tesh mają swoją optymalna temp. pracy biglaugh.gif

> Odnośnie kolektora wiedz, że zwykła nierdzewka jest żarowytrzymała.

zwykła nierdzewka ma wytrzymałość cieplna w granicy 900stopni

> Odnośnie uszczelki miedzianej jest to sposób starszy od Ciebie i ode

> mnie razem wziętych i nawet przy silnikach chłodzonych cieczą

> się go stosuje.

ale napewno nie do odpreżania silnika i napewno nie jest to dobre rozwiązanie.... acha i jeszcze jedno.... skoro takie stare te rozwiązanie to po co je stosować skoro sa lepsze i nowsze rozwiązania biglaugh.gif

> 8 oczywiście, że stopień sprężania, który jest jednostką

> bezwymiarową.

odprężać do 8:1 i dmuchać 0.7bara.... toć to będzie mega kupa biglaugh.gif wcale niebędzie jeździło biglaugh.gifbiglaugh.gif

> Pomyśl troszkę zanim zaczniesz kogoś krytykować.

dooooobra.... ale sam tesz się zastanów przed napisaniem czegoś biglaugh.gifbiglaugh.gif

> Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no skoro podnosisz moc to 0.7bara to to jest prawie żadne

> dmuchanie....

> w wysilonych silnikach kochany to sie jeździ na najlepszych

> olejach..... i wiesz co.... one tesh mają swoją optymalna temp.

> pracy

> zwykła nierdzewka ma wytrzymałość cieplna w granicy 900stopni

> ale napewno nie do odpreżania silnika i napewno nie jest to dobre

> rozwiązanie.... acha i jeszcze jedno.... skoro takie stare te

> rozwiązanie to po co je stosować skoro sa lepsze i nowsze

> rozwiązania

> odprężać do 8:1 i dmuchać 0.7bara.... toć to będzie mega kupa wcale

> niebędzie jeździło

> dooooobra.... ale sam tesz się zastanów przed napisaniem czegoś

> > Pozdrówka

Wiesz co Tommi, chyba się nie dogadamy klotnia.gif

Ty wiesz swoje, ja wiem swoje i niech tak już zostanie. Jak to mówią co kraj to obyczaj biglaugh.gif

Niech moc będzie z Tobą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pewnie, że można więcej niż o,7 bar tylko po co?

A chociażby po to, żeby więcej mocy wyciągnąć zlosnik.gif

> Odnośnie kolektora wiedz, że zwykła nierdzewka jest żarowytrzymała.

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif Panie, chyba nie wiesz co mówisz.

> Odnośnie uszczelki miedzianej jest to sposób starszy od Ciebie i ode

> mnie razem wziętych i nawet przy silnikach chłodzonych cieczą

> się go stosuje.

Co do odprężania uszczelki miedzianej, tak jak wcześniej pisałeś, wytłumacz mi po co ją odprężać?

I pisałeś, że jest robiona z blachy walcowanej - a widziałeś kiedyś inną blachę niż walcowaną?

> Pomyśl troszkę zanim zaczniesz kogoś krytykować.

Śmiem twierdzić, że Tommi ma od Ciebie "trochę" większe doświadczenie, więc czasami lepiej posłuchać mądrzejszych.

> Pozdrówka

Pozdro ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie uszczelki miedzianej jest to sposób starszy od Ciebie i ode

> mnie razem wziętych i nawet przy silnikach chłodzonych cieczą

> się go stosuje.

Masz tu foto super miedzianej uszczelki. Sam taka mialem i jest gowno warta hehe.gif

272331471-uszczelkaw.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pisałeś, że jest robiona z blachy walcowanej - a widziałeś kiedyś

> inną blachę niż walcowaną?

nie no chyba jest jeszcze ciągnieta a nie walcowana jest bardzo duza roznica miedzy jedna a druga... ale ja tam sie nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A chociażby po to, żeby więcej mocy wyciągnąć

> Panie, chyba nie wiesz co mówisz.

> Co do odprężania uszczelki miedzianej, tak jak wcześniej pisałeś,

> wytłumacz mi po co ją odprężać?

> I pisałeś, że jest robiona z blachy walcowanej - a widziałeś kiedyś

> inną blachę niż walcowaną?

> Śmiem twierdzić, że Tommi ma od Ciebie "trochę" większe

> doświadczenie, więc czasami lepiej posłuchać mądrzejszych.

> Pozdro

Więcej mocy w 900! Koleś niech sobie lepiej SWAP-a zrobi lepiej na tym wyjdzie.

Odnośnie nierdzewki to czym innym jest żarowytrzymałośc, a czym innym żaroodporność i pewnie dlatego postawiłeś 3X hahaha.gif

Co do walcowania występują one na "gorąco" i na "zimno" te, które są walcowane na zimno trzeba odprężyć, bo ich struktura jest umocniona.

Co do doświadczenia Tommiego nie będę się spierał, bo Go po prostu nie znam i nie będę się wypowiadał na temat kogoś o kim nic nie wiem. Ale widać, że jest sympatycznym gościem to już wiem napewno cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej mocy w 900! Koleś niech sobie lepiej SWAP-a zrobi lepiej na

> tym wyjdzie.

Zgadzam siem. Też wybrałem tą opcję ok.gif

> Odnośnie nierdzewki to czym innym jest żarowytrzymałośc, a czym innym

> żaroodporność i pewnie dlatego postawiłeś 3X

Niestety, mylisz się. Oficjalnie w hutnictwie nie ma czegoś takiego jak żarowytrzymałość.

> Co do walcowania występują one na "gorąco" i na "zimno"

O rodzaju walcowania wcześniej nie wspomniałeś, więc nie wiedziałem dokładnie o co Ci chodzi.

> te, które są

> walcowane na zimno trzeba odprężyć, bo ich struktura jest

> umocniona.

O tym akurat nie musisz mnie uświadamiać, bo pracuję w tym na codzień.

> Co do doświadczenia Tommiego nie będę się spierał, bo Go po prostu

> nie znam i nie będę się wypowiadał na temat kogoś o kim nic nie

> wiem. Ale widać, że jest sympatycznym gościem to już wiem

> napewno

Jak nie jak tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, mylisz się. Oficjalnie w hutnictwie nie ma czegoś takiego

> jak żarowytrzymałość.

Widzisz sam napisałeś oficjalnie. To jest tak jak z wytrzymałością materiału jest doraźna i zmęczeniowa. Zresztą nigdy nie lubiałem obróbki plastycznej na studiach, bo wykłady były w czwartki na ósmą sciana.gif, a w środy przeważnie robiliśmy imprezy na piętrze w akademiku yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz sam napisałeś oficjalnie. To jest tak jak z wytrzymałością

> materiału jest doraźna i zmęczeniowa.

Powiem tak ogólnie: wytrzymałości zmęczeniowej materiału nie określisz precyzyjnie dopóki nie przejdzie ona w wytrzymałość doraźną, kiedy to materiał np. nie wytrzyma jakiegoś obciążenia. Tak więc lepiej jest chyba wybierać materiał, który jest sprawdzony i ma nawet większą wytrzymałość niż potrzebujemy, a nie na styk. W takim razie co lepiej wybrać: stal żarowytrzymałą czy żaroodporną? Oczywiście, że żaroodporną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak ogólnie: wytrzymałości zmęczeniowej materiału nie

> określisz precyzyjnie dopóki nie przejdzie ona w wytrzymałość

> doraźną, kiedy to materiał np. nie wytrzyma jakiegoś obciążenia.

> Tak więc lepiej jest chyba wybierać materiał, który jest

> sprawdzony i ma nawet większą wytrzymałość niż potrzebujemy, a

> nie na styk. W takim razie co lepiej wybrać: stal żarowytrzymałą

> czy żaroodporną? Oczywiście, że żaroodporną.

He he przypomniał mi się wykres Welera hahaha.gif Zgadzam się w całej rozciągłości, bo z reguły tak jest, że jak coś wytrzyma na doraźną to i na zmęczeniową także. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.